rosas.

*Maximus*

Berichten: 791
Februari 28, 2007, 02:57:17
edit2Rapporteer  
hey,
zijn er mensen die bekent zijn in rosas? ik heb een paar vraagjes:
1. staat er altijd meer dan 14 knopen?
2. hoe is de uitgaans gelegenheid? (niet voor mij maar voor mijn broer?)
3. hoe is de camping La ballena alegre?

alvast bedankt.   

mzzl
TtHoM@s

Berichten: 1558
Antwoord #1 Februari 28, 2007, 03:12:54
edit2Rapporteer  
1. staat er altijd meer dan 14 knopen?    JA
2. hoe is de uitgaans gelegenheid?         JA
3. hoe is de camping La ballena alegre?   GOED

ben er vorrig jaar geweest iedere dag met me 12 kunne varen en zelfs 2 dagen met een 6
volgens mij zit er een discotheek in de buurt
de camping: er staat veel over op kitehigh alleen maar goede berichten
ik zat vorrig jaar nautica almate

mzzzl
Bionicle
Gast
Antwoord #2 Februari 28, 2007, 03:24:25
edit2Rapporteer  
Op vraag 1 : bijna altijd 14 knopen of meer , maar wel vanaf 13 u tot zo'n 17.30 u ..laagste wat we hadden was iets van een 11 knopen ... is wel een gevorderde spot ! Af en toe is er Tramontane en dan kan het héél hard waaien , meestal een dag of 3 .

Op vraag 2 : discotheek nét achter de camping La balenna en zal zowat het enigste in de buurt zijn om uit te gaan ( denk ik )

Op vraag 3 : Las Dunas is beter ( ligt er net naast ) http://www.campinglasdunas.com/lasdunas.php?lang=NL , de plaatsen zijn groter , is rustiger , en zeer netjes .

La Balena is vrij druk en lekker op elkaar gepropt . Er is ook nog een camping waar kiters zeer welkom zijn , maar de naam is me ontglipt .( geloof aquarius ) Deze is aan een kitespot waar er echt wel veel kiters zitten . Laat je niet misleiden als ze zeggen dat ze een kitestrand ( La balena ) hebben . Je kan net zo goed van Las Dunas naar deze spot gaan ( 10 min met fiets ) of zoals wij gedaan hebben vanop het naaktstrand vertrekken ( 5 min te voet van Las dunas ) . Wij gingen zo'n 10 meter in het water alvorens te starten om niemand ten laste te zijn .

Het is zeker geen slechte spot maar je weet nooit wat kan en mag het ene jaar tegenover het andere jaar .
*Maximus*

Berichten: 791
Antwoord #3 Februari 28, 2007, 03:31:09
edit2Rapporteer  
oke, ik weet niet of vraag 2 ook geld als je een staat caravan hebt gehuurd? 
maar als je ergens start waar laat je je spullen dan?
en hoe zat bij jou met kwallen in de zee? en heb je een wetshuit nodig?
je zei ook dat het een gevorderde spot is... hoe moet je dan kunnen kiten wat soort dingen zijn van belang?

zal ik mijn 7 m2 bow niet menemen (mijn andere kite is een cabrinha element 2005)
bionicle
Gast
Antwoord #4 Februari 28, 2007, 03:42:11
edit2Rapporteer  
http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?PHPSESSID=037c5bbe77718f0109b8c13933d37c88&action=post;topic=4188.msg27010

Heb hier nog een oude link gevonden staat zowat hetzelfde in ..

Wat wij gedaan hebben is bij de kitespot van La Balena een gele lycra gaan halen om te laten zien dat je verzekerd bent ( 50 euro borg ) dit is aan de Club Mistral . Spullen kun je op het strand droppen zonder probleem , leg ze ergens dicht bij iemand anders . Kwallen waren enorm aanwezig , shorty is af te raden , pakje met lange pijpen nemen ( heb zelf beten gekregen en het doet geen deugd ) In mijn ogen moet je zeker kunnen kiten of lessen nemen ginder en zeker niet op je eentje beginnen ! De startzone bij Club Mistral is amper 15 meter wat niet veel is en is afgezet met een ballenlijn waar je in no time over zit als je niet kan opkruisen . Ook mag je niet herstarten als je op het strand terecht komt als je voorbij de ballenlijn zit , dus te voet terug gaan naar de startzone .

Begrijp jouw vraag over vraag 2 niet goed ...
Flakkee-John

Berichten: 782
Antwoord #5 Februari 28, 2007, 05:54:19
edit2Rapporteer  
ik heb er een aantal jaren gezeten en is idd een mooie zomerspot

maar houd rekening met:

net niet wind 11 a 12 knopen
vanaf de middag wind varierend van 11 tot 18 knopen
Tramontanawind meestal 3 dagen maar vorig jaar 8 dagen met uitschieters van 50 knopen en erg vlagerig
indien geen tramontana aanlandige wind
Tramontana iet wat schuin aflandige sideshore wind, maar als je kan varen geen probleem
erg druk met name in de weekenden

Ik heb alle keren ind e gedoogzone voor de ingang van de rivier gekite houd in de gaten dat je niet voorbij de min of meer gemaakte zone gaat want dan heb je de  (politie_kitesmiley)guardia seville achter je aan en ik kan het weten 

Verder lekkere spot en in de zomer vol met Nederlanders
zwafra

Berichten: 4249
Logs: 0 | 416 uur
Antwoord #6 Februari 28, 2007, 18:38:48
edit2Rapporteer  
ik ben er de laatste 6 jaar geweest ,en ben er deze zomer ook weer ,de wind is daar verschillend meestal in juli/augustus heb je er een rustig zeewindje van 10- 18 knp die er geregeld( meerdere dagen van de week) waait en goed is om met de grotere maten te kiten 14-18 mtr .
Maar afgelopen zomer was er 8 dagen achterelkaar de tramontana dat is een (vlagerige) wind die uit de bergen komt en die varieerd van 20-45 knp dat is voor veel kitesurfers te veel om lekker te kiten .
Je moet wel altijd bij de kitezone gaan kiten ,daar is kiten alleen toegestaan,Er loopt daar een beachsmaster die alles in de gaten houdt, Het is er alleen vaak wel erg druk ,Dus het beste is starten en dan gelijk verder de zee op ,en daarom moet ook al redelijk kunnen kitensurfen,Vlak voor de kant oefenen mag alleen als je les krijgt van de Mistral kiteschool  ( want het is niet echt een plek voor beginners ,snel diep )
Om bij de kitezone te kiten,moet je op de camping staan,en je moet aantonen dat je een kiteverzekering hebt ( verplicht)  dan krijg je een gele lycrashirt ,En dan mag je daar kiten .
Maar ondanks deze vele regeltje blijft het voor mij een perfecte kitespot. ThumpsUp

De camping is gezellig en er is veel te doen Disco,s ,diverse zwembaden enz..
kijk maar even ..  http://www.ballena-alegre.es/ballena2/01_home.php?lang=NL
FrankP

Berichten: 328
Antwoord #7 Februari 28, 2007, 18:39:45
edit2Rapporteer  
Gebruik ook even de zoekfunctie, is al behoorlijk wat over gepost.
Succes.
Bluecupra

Berichten: 1010
Antwoord #8 Februari 28, 2007, 21:05:32
edit2Rapporteer  
Kom er ook al enkele jaren en ga dit jaar ook weer. Wat mij betreft echt een prima stek !

Veel van je vragen zijn al beantwoord lees ik
*Maximus*

Berichten: 791
Antwoord #9 Maart 01, 2007, 00:16:25
edit2Rapporteer  
Gebruik ook even de zoekfunctie, is al behoorlijk wat over gepost.
Succes.

waar zit die zoek functie, ik weet niet waar die zit
*Maximus*

Berichten: 791
Antwoord #10 Maart 01, 2007, 00:18:14
edit2Rapporteer  
ik ben er de laatste 6 jaar geweest ,en ben er deze zomer ook weer ,de wind is daar verschillend meestal in juli/augustus heb je er een rustig zeewindje van 10- 18 knp die er geregeld( meerdere dagen van de week) waait en goed is om met de grotere maten te kiten 14-18 mtr .
Maar afgelopen zomer was er 8 dagen achterelkaar de tramontana dat is een (vlagerige) wind die uit de bergen komt en die varieerd van 20-45 knp dat is voor veel kitesurfers te veel om lekker te kiten .
Je moet wel altijd bij de kitezone gaan kiten ,daar is kiten alleen toegestaan,Er loopt daar een beachsmaster die alles in de gaten houdt, Het is er alleen vaak wel erg druk ,Dus het beste is starten en dan gelijk verder de zee op ,en daarom moet ook al redelijk kunnen kitensurfen,Vlak voor de kant oefenen mag alleen als je les krijgt van de Mistral kiteschool ( want het is niet echt een plek voor beginners ,snel diep )
Om bij de kitezone te kiten,moet je op de camping staan,en je moet aantonen dat je een kiteverzekering hebt ( verplicht) dan krijg je een gele lycrashirt ,En dan mag je daar kiten .
Maar ondanks deze vele regeltje blijft het voor mij een perfecte kitespot. ThumpsUp

De camping is gezellig en er is veel te doen Disco,s ,diverse zwembaden enz..
kijk maar even .. http://www.ballena-alegre.es/ballena2/01_home.php?lang=NL



je zei dat je wat grotere maten nodig hebt maar ik weeg gemiddelt 72 kg ben 1,90 ik heb een board van 155 bij 39 en een cabrinha element 12m2 uit 2005 en een waroo 7m2 uit 2006
bionicle
Gast
Antwoord #11 Maart 01, 2007, 04:26:32
edit2Rapporteer  
Xam , ikzelf weeg 73 , had Switchblade 12 -  icon 144 , uiteindelijk hebben we meestal met Switchblade 9 gevaren . Volgens mij moet jouw setje wel lukken ...

Marcel~

Berichten: 2657
Logs: 0 | 281 uur
Antwoord #12 Maart 01, 2007, 05:47:20
edit2Rapporteer  
Afgelopen jaar in begin juli was kl... 1x gevaren in 14 dagen ThumpDown
*Maximus*

Berichten: 791
Antwoord #13 Maart 01, 2007, 22:37:49
edit2Rapporteer  
oké, maar ik heb nu eff een ander vraagje maar wilde niet een nieuwe topic openen.
als ik aan het kiten ben en ik vaar naar links dan gaat mijn linker tenen pijn doen???? weet iemand hoe dit komt?  (het is niet als ik naar rechts vaar)
Alferink

Berichten: 1730
Antwoord #14 Maart 01, 2007, 22:51:11
edit2Rapporteer  
oké, maar ik heb nu eff een ander vraagje maar wilde niet een nieuwe topic openen.
als ik aan het kiten ben en ik vaar naar links dan gaat mijn linker tenen pijn doen???? weet iemand hoe dit komt?  (het is niet als ik naar rechts vaar)

Misschien staat je linker voetband net iets te wijd, dat je tijdens het naar links varen je tenen verkrampt.
*Maximus*

Berichten: 791
Antwoord #15 Maart 01, 2007, 23:44:52
edit2Rapporteer  
oke, kan het ook zo zijn dat mijn voetbanden gewoon verkeerd staan?
*Maximus*

Berichten: 791
Antwoord #16 Maart 03, 2007, 06:09:11
edit2Rapporteer  
??
kiteboy
Gast
Antwoord #17 Maart 05, 2007, 01:52:30
edit2Rapporteer  
Kben er 2 keer geweest bijna elke dag kunnen varen. Met tranmonta is de wind meestal ook schuin aflandig. Ik ga dit jaar denk niet omdat ik die kwallen zat ben had er de afgelopen 2 jaar alleen maar last van. Waren vorige egt egt een hoop je zag alleen maar kwalle onder je
DENNS

Berichten: 911
Antwoord #18 Maart 05, 2007, 01:55:37
edit2Rapporteer  
ja das wel een nadeel. ik was er vorig jaar ook allemaal kwallen en dan voel je je egt niet lekker als je valt dus je moet zorgen dat je niet valt:P
anders ben je het zaadje
*Maximus*

Berichten: 791
Antwoord #19 Maart 05, 2007, 04:10:36
edit2Rapporteer  
heb je niet 1 of andere lycra broek waardoor je gewoon goed kan bewegen en geen kwallen beten krijgt?
*Maximus*

Berichten: 791
Antwoord #20 Maart 05, 2007, 04:10:52
edit2Rapporteer  
alleen je handen voeten maarja...
*Maximus*

Berichten: 791
Antwoord #21 Maart 05, 2007, 04:13:51
edit2Rapporteer  
krijg je veel last van die kwallen beten want ik was vorig jaar 20 km zuidelijker in spanje maar ook aan de middel zee, alleen ging ik daar windsurfen want toen deet ik nog niet aan kiten.
toen ik daar aan het surfen was zag ik 1 keer een ENORME kwal echt een hele grote zeker wel 80 cm doorsnee en was paars, toen ik die zag dacht ik echt van "NIET VALLEN"  en wat gebeurt er ik val maar werd niet gestoken/geprikt of wat dan ook.
kiteboy
Gast
Antwoord #22 Maart 05, 2007, 04:21:31
edit2Rapporteer  
Nee deze jeuken alleen maar is gewoon smerig vind ik als je plank kwijt bent en je moet met je arm door het water om je plank te pakken. En dat je dan overal die kwalle voelt. Als het heel erg jeukt gwm er op pisse
DENNS

Berichten: 911
Antwoord #23 Maart 05, 2007, 04:31:32
edit2Rapporteer  
ja lekker over je eigen zeiken:P
ik zag sommige locals daaro die pakte een hand zand en gingen daarmee over de gebeten plek vrijven ThumpsUp
*Maximus*

Berichten: 791
Antwoord #24 Maart 06, 2007, 00:18:25
edit2Rapporteer  
maar wat is veel ?
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.