Mirns, wie gaat er kiten

Bummer

Antwoord #3850 Januari 24, 2009, 19:18:06
edit2Rapporteer  
Goeie woei vanaf 1300.
Ben er om 1400.
(HJ) MINI-ME

Antwoord #3851 Januari 24, 2009, 21:15:04
edit2Rapporteer  
Goeie woei vanaf 1300.
Ben er om 1400.

Wat zijn dat voor uitslaap tijden  Roll Eyes
Ik hoop er om 11.15 uur te zijn maar wacht ff een pb af van mijn persoonlijke verkenner  InLove
McBridges

Antwoord #3852 Januari 24, 2009, 21:38:25
edit2Rapporteer  
Wil er ook proberen om 11.00 uur te zijn want moet later in de middag nog aan het werk  ThumpDown.

Als jij van je verkenner "witte rook" hebt gekregen HJ wil je mij dan ook ff sms'en/pb'en aub?
Goonie

Antwoord #3853 Januari 24, 2009, 21:49:12
edit2Rapporteer  
Volgens mij ligt het nog vol met ijs en zit bummer heerlijk te grinniken op de bank en krijgt ie van wiebe 40 procent winstuitkering van alle kiters die voor niks komen en toch maar ff wat eten en drinken... hahahaha

Wat een slimmerd die Bummer.
(HJ) MINI-ME

Antwoord #3854 Januari 24, 2009, 21:49:18
edit2Rapporteer  
Wil er ook proberen om 11.00 uur te zijn want moet later in de middag nog aan het werk  ThumpDown.

Als jij van je verkenner "witte rook" hebt gekregen HJ wil je mij dan ook ff sms'en/pb'en aub?
Als ik vanavond thuis ben, omstreeks 02.00 uur, dan gooi ik alvast mijn spullen in de auto en wacht op de rooksignalen ff af. Omstreeks 09.30 uur zal de rook mij bereiken en geef ik het teken  ThumpsUp of  ThumpDown
(HJ) MINI-ME

Antwoord #3855 Januari 24, 2009, 21:50:21
edit2Rapporteer  
Volgens mij ligt het nog vol met ijs en zit bummer heerlijk te grinniken op de bank en krijgt ie van wiebe 40 procent winstuitkering van alle kiters die voor niks komen en toch maar ff wat eten en drinken... hahahaha

Wat een slimmerd die Bummer.

Die Bummer moet oppassen.... ik heb al  een x zijn vlieger gesloopt en doe het met alle liefde nog een x  schater
Bummer

Antwoord #3856 Januari 24, 2009, 22:40:07
edit2Rapporteer  
Gaat wel vriezen vannacht..... loser
Ok, ben er om 1345 dan........
(HJ) MINI-ME

Antwoord #3857 Januari 25, 2009, 00:37:16
edit2Rapporteer  
Gaat wel vriezen vannacht..... loser
Ok, ben er om 1345 dan........
zijn allemaal vriezen daar???

Jij hebt toch ook een droogpak dus waar hebben we het over? Zolang het water vloeibaar is kan ik kiten  ThumpsUp
LF Ruud

Logs: 0 | 35 uur
Antwoord #3858 Januari 25, 2009, 10:40:15
edit2Rapporteer  
ik ga nu  rijden op weg naar mirns ThumpsUp
(HJ) MINI-ME

Antwoord #3859 Januari 25, 2009, 11:03:08
edit2Rapporteer  
Mijn verkenner heeft zich verslapen....
Maar hoop over 5 min bericht te hebben en ga dan rijden.
Ook McBridges gaat ook ri Mirns..

Om even in de Friese schaatstermen te blijven

It geat ohn
  Joepie
Morres

Antwoord #3860 Januari 25, 2009, 13:19:19
edit2Rapporteer  
It giet oan!
Idefixe

Antwoord #3861 Januari 25, 2009, 18:18:44
edit2Rapporteer  
Lekker gevaren. Geen spannende dingen , wind had net ff beter gekund. Jammer dat er dan echte locals echt heel ver in het natuurgebied varen. Mirns staat zwaar onder druk, recente informatie geeft aan dat er een goede kans is dat we zowel Workum als Mirns gaan kwijtraken voor het kitesurfen. Nu is het dus meer dan ooit een zaak om ver weg van het natuurgebied te blijven.
Maar kan net zo goed tegen de kat van de buren gaan lullen ( heeft net zoveel effect  ThumpDown )
Ltrz

Goonie

Antwoord #3862 Januari 25, 2009, 18:39:35
edit2Rapporteer  
Ja ja Grin toch eindelijk een lekkere dag gehad.. Ook al kon ik het niet vinden.. de pop de timing niks niet.. Het wilde gewoon niet.. Maar het mag de pret niet drukken...

Okay... ik weet niet helelmaal of het zeker is maar volgens onze Ozone rider Job heb ik de Primeur gehad om als eerste in nederland onder de nieuwe ozone 2009 te hebben gevaren.. ThumpsUp
Zelf vaar ik de 2007 edge 9 maar dit was de nieuwe Vierlijns ozone sport 11 meter.
Even mijn eigen idee hierover los laten.. Ik Pak de bar en doe deze aan de trapeze.. Het eerste wat me opvalt is dat de zwiffel onderaan de chickenloop zit.
Eindelijk een goeie constructie. Dan het safety systeem wat net boven de chickenloop zit en je leash aan vast doet is erg goed bedacht.. Nu kun je normaal bacl/front loop en kiteloopen zonder dat je alles op den duur moet terug draaien.
Job doet me de kitestarten en stuur de kite smooth over me heen en zonder enige aarzel of angst of wat dan ook maar stap ik op mijn plankje. Direct in de eerst rak viel me op hoe onwijs stabiel en rustig de kite is.
De bardruk is heerlijk soepel wat ook zwaarder gezet kan worden bij de kite.
Na 2 rakken dan maar even een sprong inzetten. Ik kant wat aan trek alles omhoog en daar ging ie... Hmmmmm ik keek niet naar de kite ik voelde direct waar de kite precies was.. Ja ja boven me haha schater
Even later dan maar een backloop kiteloop proberen.. Mijn gedachte op het water was op dat moment of de kite wel snel genoeg was?? Maar tot mijn grote verbazing was deze exact goed..
Kortom een heerlijke kite.
Er was nog een local mee aan het varen Ik zal zijn naam even niet noemen maar die had een nat pak... Joepie

Kortom een goeie dag gehad.

Wat de spot betreft.. We moeten echt korte metten maken voor het seizoen aanbreekt en alle borden en ballenlijnen aanleggen.. Het gaat al een paar jaar zo en nu word het echt tijd dat het nu eens goed gaat komen met de comunicatie doormiddel van borden en ballenlijnen..

Thanks
Marko

Antwoord #3863 Januari 25, 2009, 19:29:45
edit2Rapporteer  
Jammer dat dat soort dingen altijd moeten gebeuren. Kunnen mensen zich nou nooit een keer aan de regels houden? Het is een schitterde spot (mijn favoriete) en die mag echt niet sluiten. :'(

Wat zouden we kunnen doen om het nog duidelijker te maken wat de kitesurf plek is en waar het natuurgebied is.

Ik baal van zulke dagen het is gewoon jammer  :'( (ben er zelf niet bij geweest)

Maar voor de rest was de dag lekker jongens? Smiley ik heb nog wel even genoten met me matras vlieger na een ziekte van 7 dagen weer buiten geweest en de vlieger moest maar eve uit de kast. Ik hoop weer snel onder me kite te hangen.
Morres

Antwoord #3864 Januari 25, 2009, 20:32:48
edit2Rapporteer  
Was zeker lekker dagje, zag de ozone 09 idd ook liggen, zag er erg goed uit.
Maar een swivel bij chickenloop is niet nieuw, had Caution in 2006 al
(HJ) MINI-ME

Antwoord #3865 Januari 25, 2009, 20:39:33
edit2Rapporteer  
Ik baal van zulke dagen het is gewoon jammer  :'( (ben er zelf niet bij geweest)

Er was vandaag helemaal niemand die zich daar iets van aantrok.
Volgens mij was 100% aan het varen in de bufferzone cq vogelgebied....

Ja ook ik zat met enige regelmaat in het vogelgebied. Windrichting was gewoon  ThumpDown en het was dus lastig wegkomen zonder door de bufferzone en soms een beetje vogelgebied te varen...

Maar het was wel gezellig en erg druk voor Januari  Undecided
Idefixe

Antwoord #3866 Januari 25, 2009, 20:52:03
edit2Rapporteer  
Windrichting was inderdaad lastig, ik moest ook  echt iets van 4 rakjes heen en weer knalle en kwam daarbij inderdaad ook iets buiten de off zone . Vogelgebied blijf ik gewoon uit ( kost me dadelijk gewoon m'n homespot) Heb vervolgens heerlijk ( gewoon in het kitesurfgebied)  goed kunnen varen. M'n beeld van de tegenwoordige Hermandad heb ik vandaag iets bijgesteld.
Stanley

Antwoord #3867 Januari 25, 2009, 20:57:09
edit2Rapporteer  
Mirns staat zwaar onder druk, recente informatie geeft aan dat er een goede kans is dat we zowel Workum als Mirns gaan kwijtraken voor het kitesurfen.

Nu is het dus meer dan ooit een zaak om ver weg van het natuurgebied te blijven.
Maar kan net zo goed tegen de kat van de buren gaan lullen ( heeft net zoveel effect  ThumpDown )
Ltrz

Dat is minder goed om te horen.

Mag van HJ dan begrijpen dat de windrichting niet helemaal jovel was maar dan nog.
Hoe moeilijk is het om NIET in het natuurgebied te varen.
Als het dan door de windrichting niet mogelijk ga naar een andere spot.
Het zou te triest voor worden zijn als Mirns door dit soort akties gesloten word.
(HJ) MINI-ME

Antwoord #3868 Januari 25, 2009, 21:00:42
edit2Rapporteer  
Mirns staat zwaar onder druk, recente informatie geeft aan dat er een goede kans is dat we zowel Workum als Mirns gaan kwijtraken voor het kitesurfen.

Nu is het dus meer dan ooit een zaak om ver weg van het natuurgebied te blijven.
Ltrz

Dat is minder goed om te horen.

Mag van HJ dan begrijpen dat de windrichting niet helemaal jovel was maar dan nog.
Hoe moeilijk is het om NIET in het natuurgebied te varen.
Als het dan door de windrichting niet mogelijk ga naar een andere spot.
Het zou te triest voor worden zijn als Mirns door dit soort akties geloten word.

He...vakantieganger... ik stuur je nog even een pb.

Jou reactie klopt maar we hadden niet veel keus omdat er nog spots aan het IJsselmeer waren met ijs... Ik had eigenlijk naar zee willen gaan maar de wind was dus Z-O  Embarrassed

Ik trek het boetekleed aan 
Goonie

Antwoord #3869 Januari 25, 2009, 21:16:10
edit2Rapporteer  
HJ idefix en alle andere locals (ook ik) wten allemaal hoe het moet en bla bla..
Wat ik zojuist al zei.. Hier moet HEEEEL SNELL aan gewerkt worden en dat lukt echt niet door hier en op het strand er over te klagen en zeuren. Als er een bord moet komen dan komt ie er gewoon. Hoe dan ook. Moet er een ballenlijn gemaakt worden?? dan maken we dat. Kan dit niet door wat voor reden dan ook dan zijn we hier zelf schuld aan dat de spot dicht gaat.
Ik hoorde iets van economisch belang..
Zou niet gek zijn want in een ander land word gewoon contributie gevraagd voor het gebruik van. En als je een duidelijke schone en nette spot wil hebben dan moet daar voor gezorgd worden door iedereen. Iedereen die er kite kan het gratis doen en is niet verplicht om te betalen of hulp te geven. Nkv regeld een stukkie land voor de mensen van het kitesurfen maar ook de niet leden profiteren hier van. Conclusie: contributie betalen waar een nkv lidmaatschap bij in zit. Dus word je lid van de mirns club... Dan ben je ook gelijk lid van het nkv. Ben je al lid van nkv dan word dat bedrag van de contributie afgehaald. En op die manier heb je ruimte om je spot op te zetten en als iemand 3 x de fout is ingegaan dan mag je hem weigeren en kan ie niet de spot verkloten voor een ander.

pfffff
LF Ruud

Logs: 0 | 35 uur
Antwoord #3870 Januari 25, 2009, 21:34:55
edit2Rapporteer  
Ja ja Grin toch eindelijk een lekkere dag gehad.. Ook al kon ik het niet vinden.. de pop de timing niks niet.. Het wilde gewoon niet.. Maar het mag de pret niet drukken...

Okay... ik weet niet helelmaal of het zeker is maar volgens onze Ozone rider Job heb ik de Primeur gehad om als eerste in nederland onder de nieuwe ozone 2009 te hebben gevaren.. ThumpsUp
Zelf vaar ik de 2007 edge 9 maar dit was de nieuwe Vierlijns ozone sport 11 meter.
Even mijn eigen idee hierover los laten.. Ik Pak de bar en doe deze aan de trapeze.. Het eerste wat me opvalt is dat de zwiffel onderaan de chickenloop zit.
Eindelijk een goeie constructie. Dan het safety systeem wat net boven de chickenloop zit en je leash aan vast doet is erg goed bedacht.. Nu kun je normaal bacl/front loop en kiteloopen zonder dat je alles op den duur moet terug draaien.
Job doet me de kitestarten en stuur de kite smooth over me heen en zonder enige aarzel of angst of wat dan ook maar stap ik op mijn plankje. Direct in de eerst rak viel me op hoe onwijs stabiel en rustig de kite is.
De bardruk is heerlijk soepel wat ook zwaarder gezet kan worden bij de kite.
Na 2 rakken dan maar even een sprong inzetten. Ik kant wat aan trek alles omhoog en daar ging ie... Hmmmmm ik keek niet naar de kite ik voelde direct waar de kite precies was.. Ja ja boven me haha schater
Even later dan maar een backloop kiteloop proberen.. Mijn gedachte op het water was op dat moment of de kite wel snel genoeg was?? Maar tot mijn grote verbazing was deze exact goed..
Kortom een heerlijke kite.
Er was nog een local mee aan het varen Ik zal zijn naam even niet noemen maar die had een nat pak... Joepie

Kortom een goeie dag gehad.

Wat de spot betreft.. We moeten echt korte metten maken voor het seizoen aanbreekt en alle borden en ballenlijnen aanleggen.. Het gaat al een paar jaar zo en nu word het echt tijd dat het nu eens goed gaat komen met de comunicatie doormiddel van borden en ballenlijnen..

Thanks
Ja ik heb ook een idd een lekkere dag gehad (up_kitesmiley)De eerste sessie met mijn eigen meuk gevaren en de tweede en de derde sessie en daar voor moet ik Job bedanken met de nieuwe Ozone sport 11m 2009 en ik was de vierde man die hem getest heeft van nederland.
Ozone sport 11m 2009 echt een super aparaat om idd Sietze een nat pak van te krijgen Joepie Joepie Ik wil er niet veel over kwijt maar er moet echt wat veranderen anders raken we de spot MIRNS kwijt (bazuin_kitesmiley)de windrichting was vandaag ook niet gunstig, ik heb er vandaag zelf ook schuld aan dat ik in de zone heb gevaren maar 4 of 5 rakjes om goed hoogte te kunnen lopen in het goed kitesurf gebied ThumpsUp

DUS IK WIL IEDEREEN OPROEPEN DIE OP DE SPOT MIRNS KOMT, VRAAG NAAR DE REGELS WAAR JE MAG VAREN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ListenToMe
job

Geen avatar

Antwoord #3871 Januari 25, 2009, 23:33:34
edit2Rapporteer  
Het was koud!!!!

Nog bedankt Sietse!

(voort lenen van zn trapeze... was de mijne vergeten loser )
vissie

Antwoord #3872 Januari 25, 2009, 23:36:12
edit2Rapporteer  
Jongens laten we ons rustig houden:P
En vooral na gaan denken hoe we deze zomer wanneer er toch meer kiters op af komen de kiters uit de vogelgebied houden
naja

Antwoord #3873 Januari 25, 2009, 23:45:42
edit2Rapporteer  
HJ idefix en alle andere locals (ook ik) wten allemaal hoe het moet en bla bla..
Wat ik zojuist al zei.. Hier moet HEEEEL SNELL aan gewerkt worden en dat lukt echt niet door hier en op het strand er over te klagen en zeuren. Als er een bord moet komen dan komt ie er gewoon. Hoe dan ook. Moet er een ballenlijn gemaakt worden?? dan maken we dat. Kan dit niet door wat voor reden dan ook dan zijn we hier zelf schuld aan dat de spot dicht gaat.
Ik hoorde iets van economisch belang..
Zou niet gek zijn want in een ander land word gewoon contributie gevraagd voor het gebruik van. En als je een duidelijke schone en nette spot wil hebben dan moet daar voor gezorgd worden door iedereen. Iedereen die er kite kan het gratis doen en is niet verplicht om te betalen of hulp te geven. Nkv regeld een stukkie land voor de mensen van het kitesurfen maar ook de niet leden profiteren hier van. Conclusie: contributie betalen waar een nkv lidmaatschap bij in zit. Dus word je lid van de mirns club... Dan ben je ook gelijk lid van het nkv. Ben je al lid van nkv dan word dat bedrag van de contributie afgehaald. En op die manier heb je ruimte om je spot op te zetten en als iemand 3 x de fout is ingegaan dan mag je hem weigeren en kan ie niet de spot verkloten voor een ander.
En zo is dat

ListenToMe
Janus

Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #3874 Januari 26, 2009, 00:26:13
edit2Rapporteer  

Er was vandaag helemaal niemand die zich daar iets van aantrok.
Volgens mij was 100% aan het varen in de bufferzone cq vogelgebied....

Ja ook ik zat met enige regelmaat in het vogelgebied. Windrichting was gewoon  ThumpDown en het was dus lastig wegkomen zonder door de bufferzone en soms een beetje vogelgebied te varen...

Maar het was wel gezellig en erg druk voor Januari  Undecided

Je zat het verst in het vogelgbied.

Er waren een aantal wel volgens de regels aan het varen. Het is echt niet moeilijk om even hoogte te lopen en dan te gaan knallen, we kunnen toch kiten?

« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.