Mirns, wie gaat er kiten

Morres

Antwoord #3875 Januari 26, 2009, 00:34:11
edit2Rapporteer  
Degene met een bandit-dos en een wit boardje ofzo zat het verste in het natuurgebied, geen idee wie het ise, was voor mij 2e keer in Mirns, opkruizen kon overigens makkelijk.
(HJ) MINI-ME

Antwoord #3876 Januari 26, 2009, 00:45:16
edit2Rapporteer  
@ Morres ...Ik was met de DOS en heb het boete kleed al aangetokken !!!!!

@ Janus... ik weet niet of je op de hoogte bent van de de bufferzone en waar die precies loopt maar nogmaals iedereen was in die zone aan het kiten... Ik hou er niet van om met mijn vinger naar andere te wijzen dus geef nogmaals toe dat ik in de bufferzone/vogelgebied aan het kiten was..

@ Sietze (Goonie) Je bedoeling is goed maar je slaat een beetje door  Wink Voordat je het weet zijn wij een melkkoe en worden je rechten helemaal afgenomen... Kijk maar wat ze met Strand Horst aan het doen zijn   ThumpDown
Goonie

Antwoord #3877 Januari 26, 2009, 00:56:39
edit2Rapporteer  
Is het een idee om hier eens een middag over te spreken met de locals en de regio vertegenwoordigers. Ik vind het geweldig dat het allemaal gratis is enz. Alleen mijn idee hier achter dat je bepaalde priveleges hebt als regio vertegenwoordiger om mensen dan eventueel van de spot te sturen als ze te vaak in de fout gaan. Nu het gratis is kan men dit niet doen.
Tis niet mijn idee om geld te verdienen maar een dagkaart voor twee euro of een jaar abo van 50 euro waar een lidmaatschap van nkv bij inzit. Hiermee kunnen we bv een compressor plaatsen of als het hek een keer stuk gaat weer repareren, eventueel een zomerfeest voor de leden of iets dergelijks. Ik krijg nu gewoon het idee dat het uit de klauwen gaat lopen zolang het gratis en openbaar is. Mirns is te klein voor 150 plus kites.

Brul maar los...
(HJ) MINI-ME

Antwoord #3878 Januari 26, 2009, 01:46:20
edit2Rapporteer  
Ik snap wat je bedoeld Sietze maar wie gaat dat contoleren en uitvoeren.
stel ik heb schijt aan het vogelgebied, oke vandaag was dat ff zo, en ik ga regelmatig in de fout.
Wat gaan we dan doen???

1) We bellen de politie....
NEE!!!!! want dan brengen we ons probleem in kaart en wordt daar een melding van gemaakt bij de Burgervader.. Wanneer we dat regelmatig gaan doen dan geven we zelf ons brevet af van onvermogen.

2) We stompen die gast in elkaar (lucht misschien wel op).... Nee !!! want hij heeft hooguit een overtreding begaan maar jij hebt een groter probleem en wederom wordt er een melding gemaakt bij de Burgervader en is de spot weer ter discussie cq in gevaar.

3) Watersport is nu eenmaal een volksfeest en soms is het idd druk op het water. Met de sneekweek kun je ook over de boten naar de overkant lopen..

Ik denk dat we het alleen kunnen aanpakken door gasten positief te benaderen. Door de relaxte sfeer die wij op Mirns hebben zijn er nog gasten die naar ons willen luisteren..
We moeten dus een "WIJ" gevoel crieeren......

Met andere woorden.....

Het wordt tijd voor een pot bier en een BBQ
(HJ) MINI-ME

Antwoord #3879 Januari 26, 2009, 02:49:18
edit2Rapporteer  
Hier wat plaatjes van afgelopen zondag.
Niet echt spectaculair maar altijd leuk  ThumpsUp
Janus

Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #3880 Januari 26, 2009, 10:03:03
edit2Rapporteer  

@ Janus... ik weet niet of je op de hoogte bent van de de bufferzone en waar die precies loopt maar nogmaals iedereen was in die zone aan het kiten... Ik hou er niet van om met mijn vinger naar andere te wijzen dus geef nogmaals toe dat ik in de bufferzone/vogelgebied aan het kiten was..

Ik weet waar de bufferzone is.
Nu zonder boei wordt het er niet makkelijker op, een ballen lijn zou ideaal zijn. Maar dan ook wat objecten in de kitezone om overheen te springen... ;-)

Als op het water zit en je kijkt naar de kant en je zit ter hoogte van het restaurant dan zit je al te ver. Als je dan weer richting kite-zone vaartkom je niet in het natuurgebied.
Als je dat aanhoudt is er volgens mij niemand die bezwaar maakt. (op een of andere natuurfreakje of chagarijnige ambtenaar na dan...)

Nogmaals: de bufferzone is zoals het al zegt een buffer.. het natuurgebied is echt een no-go, tenzij we ergens anders willen gaan varen.. maar waar? er blijft niet zoveel over zo..

Een knoopje meer wind of windrichting is echt geen excuus om het natuurgebied in te knallen.
Idefix doet veel om de spot open te houden, heeft hier veel ergenis en irritatie bij te verduren.(van zowel de ambtelijke zijde als de kiters) We kunnen op z'n minst onze waardering tonen door de huidige regelgeving te respecteren en hem tijdens de bijeenkomsten oprecht te kunnen laten zeggen dat de kiters zich aan de regelgeving houden.

vissie

Antwoord #3881 Januari 26, 2009, 10:27:20
edit2Rapporteer  
Als je zo die fotos ziet was het een mooie dag.. Jammer dat ik het moest missen maargoed. Misschien volgend weekend.  En een keer een bbq met zen alle bij mirns maakt de sfeer wat beter want er is vaak genoeg gezeur bij mirns over de zone. En als we nog vaker willen varen en het ons makkelijker willen maken moeten we toch allemaal aan de regeltjes houden!
(HJ) MINI-ME

Antwoord #3882 Januari 26, 2009, 12:32:33
edit2Rapporteer  
Oke ik zal nog even mijn laatste berichte er aan spenderen want anders kunnen we beter een ander topic openen waar we dan alle verhalen gaan bundelen....

In mijn ogen is allemaal een questie van een ander iets willen gunnen. Dus wanneer de Burgermeester en ketenpartners er negatief tegen over staan dan krijgen wij niets gedaan.
Dan kunnen we op onze kop gaan staan maar die spot zal gesloten worden..
Natuurlijk moeten wij ons zelf gedragen en het niet zover laten komen zodat NKV z'n werk kan blijven doen.

Aan de andere kant... Als die gasten er positief tegen over staan dan kan er bijna alles...

Voorbeeld: Muiderberg is toegestaan en daar vliegen regelmatig kites in een boom, gebeuren ernstige ongelukkigen met die palen en/of betonerand en vaart bijna iedereen buiten de aangegeven zone. Maar ik hoor daar ook niemand klagen.

Misschien is het verstandig om minder over dit soort problemen op het forum te klagen.
Gewoon elkaar via een pb proberen te benaderen zodat we de problemen niet steeds op straat (water) gooien.

Misschien kan Tom via mail even aangeven hoe het anders/beter zou moeten en kunnen we via mail van gedachten kunnen wisselen...
KappuhH

Antwoord #3883 Januari 26, 2009, 12:34:09
edit2Rapporteer  
Goed om te horen dat ut weer ijsvrij is! Hopelijk komt er komende week nog wind want aankomend weekend ben ik weg helaas...
Stanley

Antwoord #3884 Januari 26, 2009, 12:45:33
edit2Rapporteer  
Het is zo simpel ListenToMe  hou je aan de regels.

Doe je het niet dan is de spot waarschijnlijk dit jaar nog gesloten.  ThumpDown  ThumpDown
Hou dat in je achterhoofd hoe moeilijk is het dan

De goed bedoelde zelfreguliering schijnt helaas niet te werken.
Schijnt dat kiters massaal aan geheugenverlies leiden zodra ze op het water staan.

Ik geef Sietze helemaal gelijk richt een club op vraag contributie pacht het land en water en je hebt een mandaat om mensen te mogen weigeren.

KappuhH

Antwoord #3885 Januari 26, 2009, 12:56:53
edit2Rapporteer  
Maar pachten kost veel geld + risico dus wie gaat dat doen?
(HJ) MINI-ME

Antwoord #3886 Januari 26, 2009, 13:20:13
edit2Rapporteer  
Sorry dat ik het moet zeggen maar DENK EVEN NA !!!!!!!!

De grond is van Wiebe/Gemeente/Privincie/overheid enz enz enz met andere woorden dat stukje Mirns is dus van 1000 en 1 ketenpartners en dan denken jullie dat wij dat met een handtje vol kiters kunnen pachten en vervolgens daar de dienst uit kunnen gaan maken....

Naar mijn weten is er een club in Nederland die dat geprobeerd heeft en dat zijn de Hells Angels  Roll Eyes

Dus haal die ledere pak maar uit de kast en gaan met die banaan  schater
Bummer

Antwoord #3887 Januari 26, 2009, 14:02:57
edit2Rapporteer  
Mee eens.
Een club oprichten is geen haalbare kaart. Wie gaat erop
toezien wie wel en niet lid is en mag kiten? Sociale controle
en aan de regels houden is het motto. Bord voor Mirns
is in de maak. Bedoeling is dat dit bord voor 1 april geplaatst is.
Op dit bord staat deze info:
http://www.nederlandsekitesurfvereniging.nl/kitespots/12/-t-mirnse-klif/
Idefixe

Antwoord #3888 Januari 26, 2009, 14:06:44
edit2Rapporteer  
Op dit moment wordt er al een stukje grond in Mins door "ons " gepacht ( de uitbreiding van vorig jaar) Er zijn overigens best wel wettelijke mogelijkheden om zoiets voor heel Mirns te creëren. Kijk maar naar de situatie in Workum waar gedurende 3 zomermaanden er 2 kitescholen de dienst uitmaken maken wie er op het water mag.....  ( een droevige zaak overigens ) Vanuit een APV kun je veel doen. Wat je overigens ook organiseerd

Het blijft altijd eerst een zaak om je als kitesurfer zelf aan de regels te houden
Stanley

Antwoord #3889 Januari 26, 2009, 14:25:07
edit2Rapporteer  
Persoonlijk houdt ik mijn keurig aan de regels maar wens jullie veel succes.
Die sociale controle hebben we gezien en de behaalde resultaten spreken voor zich.

Zou niet weten waarom het pachten veel geld zou moeten kosten want het gaat hier niet om een commerciele doelstelling. Het is erg makkelijk om maar bezwaren op te voeren waarom het allemaal niet kan.

Maar kom eens met een alternatief, want de woorden van Idefixe voorspellen niet veel goeds als er niet snel een duidelijke verbetering in het naleven van de regels volgt.

KappuhH

Antwoord #3890 Januari 26, 2009, 14:31:33
edit2Rapporteer  
De partij waarvan je pacht zal er ongetwijfeld een flinke cent voor vragen. Verder denk ik dat een groot officeel bord met de regels in 3 talen er op (Nederlands, Duits en Engels (evt nog Fries Wink ) zeker zal helen...
(HJ) MINI-ME

Antwoord #3891 Januari 26, 2009, 14:36:32
edit2Rapporteer  
Stel dat het pachten en optie zou zijn..... dan zijn wij er nog niet want wie gaat er op toezien.
Dan zou je dus uiteinderlijk de politie erbij moeten halen en val ik dus weer in herhaling...
Ook krijg je dan de situatie dat andere kiters via het weiland het water in gaan.
Die plek waar nu ook de windsurfers het water in stappen.
Je verschuift dus het probleem en met toezicht behaal je waarschijnlijk de zelfde resultaten als met controle.... M.a.w. in beide gevallen kost het veel tijd en energie en zul je altijd mensen hebben die er schijt aan zullen hebben...

Optie heb ik al gegeven:

Niet op dit forum een discussie voeren en met elkaar brainstormen en kijken wat de mogelijk en onmogelijkheden zijn van onze spot en niet vergeten:

Een pot bier en een BBQ
Stanley

Antwoord #3892 Januari 26, 2009, 14:43:06
edit2Rapporteer  
Het plaatsen van een bord wil nog niet zeggen dat mensen dit zullen lezen en de beschreven regels nakomen.

Als dat de oplossing moet zijn ga dan maar vast opzoek naar een andere kitespot.

@HJ stel maar een datum en plaats voor
KappuhH

Antwoord #3893 Januari 26, 2009, 14:44:21
edit2Rapporteer  
Een net bord dat op afstand te lezen is zal ongetwijfeld meer helpen dan een geseald A4-tje dat aan een houten paal gespijkerd is. Ik zeg niet dat het afdoende is, maar denk wel dat het helpt...
Vinni

Antwoord #3894 Januari 26, 2009, 15:01:20
edit2Rapporteer  

@ Sietze (Goonie) Je bedoeling is goed maar je slaat een beetje door  Wink Voordat je het weet zijn wij een melkkoe en worden je rechten helemaal afgenomen... Kijk maar wat ze met Strand Horst aan het doen zijn   ThumpDown

Even tussendoor he, wat zijn ze met Strand Horst aan het doen dan? Er worden alleen maar positieve dingen gedaan op dit moment. Er word een Telstar beachcenter gebouwd, een gezellig café'tje en kleedruimtes met warme douches Smiley Ik ga er persoonlijk voor zorgen dat er voordat het seizoen weer begint, een mooi bord staat met daarop de regels en de grenzen.
vissie

Antwoord #3895 Januari 26, 2009, 15:08:13
edit2Rapporteer  
go vinni go vinni:D
Goed bezig..
(HJ) MINI-ME

Antwoord #3896 Januari 26, 2009, 15:11:48
edit2Rapporteer  

@ Sietze (Goonie) Je bedoeling is goed maar je slaat een beetje door  Wink Voordat je het weet zijn wij een melkkoe en worden je rechten helemaal afgenomen... Kijk maar wat ze met Strand Horst aan het doen zijn   ThumpDown

Even tussendoor he, wat zijn ze met Strand Horst aan het doen dan? Er worden alleen maar positieve dingen gedaan op dit moment. Er word een Telstar beachcenter gebouwd, een gezellig café'tje en kleedruimtes met warme douches Smiley Ik ga er persoonlijk voor zorgen dat er voordat het seizoen weer begint, een mooi bord staat met daarop de regels en de grenzen.

Ja en voor dat alles krijg je een klein stukje van de taart en moet je verder je mond houden  ThumpDown
reken maar van Yes dat ze straks zullen controleren en als ik de officieele berichten heb gelezen dan is de kitezone op Horst erg klein geworden  ThumpDown Volgens de berichten zou het dus moeten gaan om het stukje tot aan de vaargeul en het 2de strandtje...

In Zeewolde is nu is zelfs de windsurfclub daar weg gepest door de gemeente want er komen ook speeltoestellen/douches/horeca enz. enz...
Bummer

Antwoord #3897 Januari 26, 2009, 15:13:23
edit2Rapporteer  
Het plaatsen van een bord wil nog niet zeggen dat mensen dit zullen lezen en de beschreven regels nakomen.

Als dat de oplossing moet zijn ga dan maar vast opzoek naar een andere kitespot.

Duidelijk, geef maar concreet aan hou het dan geregeld moet worden ipv vertellen wat niet helpt.
Gaarne in details treden over hoe het wel zou moeten want met gebakken lucht komen we niet ver......
GA JE GANG !!!, als het wat is help ik meteen mee
(HJ) MINI-ME

Antwoord #3898 Januari 26, 2009, 15:20:07
edit2Rapporteer  

Duidelijk, geef maar concreet aan hou het dan geregeld moet worden ipv vertellen wat niet helpt.
Gaarne in details treden over hoe het wel zou moeten want met gebakken lucht komen we niet ver......
GA JE GANG !!!, als het wat is help ik meteen mee

Ontspan Bummer....

Natuurlijk helpt dat !!!!

Ik verwijs regelmatig de nieuw komers naar het bordtje.
Een mooi groot/duidelijk bord op oog hoogte thv het 1ste boompje zou een mooi begin zijn.
Dan kan iedereen zien wat precies de bedoeling is en kunnen de overige partijen zien dat wij het initiatief nemen om mensen op de hoogte te brengen...
Stanley

Antwoord #3899 Januari 26, 2009, 15:26:50
edit2Rapporteer  
@Bummer, Goonie, Idefixe and HJ

jullie hebben een PB
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.