domme vragen bestaan niet....

michel318

Geen avatar

Berichten: 24
Maart 06, 2007, 04:56:48
edit2Rapporteer  
Ik moet misschien wel een erg domme vraag stellen in de ogen van jullie, maar ja.....als je leven er van af kan hangen ben ik maar liever dom  (hangloose_kitesmiley)
heb een Xbow alles nog originale.... Nu dacht ik bij mn bar controle: "heb ik het nu wel goed gedaan de afgelopen keren dat k het water ben opgegaan?" Hoort die kite safety leash van cabrinha nu aan je bar geklikt te worden (er zit immers een ringetje) of hoort hij in de kleine ijzeren opening gehaakt te worden van de chicken loop? er zit daar immers een haak cq opening in ? (jammer dat ik geen foto kan maken)..?

En die stopper bal he......leuk dat die er zit enzo maar waar is dat ding nu precies voor? ja ....duh...je bar kan er doorheen slaan als je hard crasht maar waarom geen permanente stopper, als de bar bij die bal is, is die kite toch al dood......toch?
Henning

Berichten: 581
Antwoord #1 Maart 06, 2007, 05:10:43
edit2Rapporteer  
rtfm ?

Het lijkt me dat het daar wel in uitgelegd wordt...
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #2 Maart 06, 2007, 05:17:03
edit2Rapporteer  
voor duidelijkheid
rtfm=read the fucking manual
michiel v geel

Berichten: 3127
Antwoord #3 Maart 06, 2007, 05:17:22
edit2Rapporteer  
je leash moet dus voor je eigen veiligheid aan de bovenlijn vast gezet worden dus het ringetje/balletje boven de bar bij de lijnen
michiel v geel

Berichten: 3127
Antwoord #4 Maart 06, 2007, 05:17:56
edit2Rapporteer  
niet zo ondaardig morres je denk echt dat je het bent he gewoon antwoord geven is neit zo moeilijk en anders houd je gewoon je muil dicht
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #5 Maart 06, 2007, 05:19:02
edit2Rapporteer  
niet zo ondaardig morres je denk echt dat je het bent he gewoon antwoord geven is neit zo moeilijk en anders houd je gewoon je muil dicht
bek houden domme nicht, ik leg alleen uit wat degene boven met bedoeld met rtfm, zoals je nu wel dorhebt heb je snel je oordeel klaar, excuses aanvaard
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #6 Maart 06, 2007, 05:21:48
edit2Rapporteer  
mijn welgemeende excuses dat ik je nicht noem,das niet aardig...tenzij je er een bent, dan is het niet zo erg toch? Smiley
100%-DINGES-®!!!!!!!!

Berichten: 2367
Antwoord #7 Maart 06, 2007, 05:22:16
edit2Rapporteer  
niet zo ondaardig morres je denk echt dat je het bent he gewoon antwoord geven is neit zo moeilijk en anders houd je gewoon je muil dicht
bek houden domme nicht, ik leg alleen uit wat degene boven met bedoeld met rtfm, zoals je nu wel dorhebt heb je snel je oordeel klaar, excuses aanvaard
waarom nou weer dom?
SG
Gast
Antwoord #8 Maart 06, 2007, 05:24:24
edit2Rapporteer  
domme vragen bestaan inderdaad niet. Domme antwoorden wel!
Tis maar dat je het weet. ThumpsUp
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #9 Maart 06, 2007, 05:27:46
edit2Rapporteer  
niet zo ondaardig morres je denk echt dat je het bent he gewoon antwoord geven is neit zo moeilijk en anders houd je gewoon je muil dicht
bek houden domme nicht, ik leg alleen uit wat degene boven met bedoeld met rtfm, zoals je nu wel dorhebt heb je snel je oordeel klaar, excuses aanvaard
waarom nou weer dom?
ok,hijs miss. niet dom, en miss. geen nicht, maar dan nog moet ie zn mond houden, en eens lezen voordat hij mensen af gaat bokken die alleen maar UITLEGGEN wat iemand anders zegt... loser
Tom Kite

Berichten: 480
Antwoord #10 Maart 06, 2007, 05:32:57
edit2Rapporteer  
Hey, een maat heeft ook zo'n ringetje aan de bar zitten, maar dat is geloof ik voor de powerlock, als je het over dat ringetje hebt moet je je leash daar dus NOOIT aandoen. als je dan releashed hang je met je leash aan je bar en is je kite dus na releashen vol gepowered. Niet zo'n strak plan dus!
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #11 Maart 06, 2007, 05:46:38
edit2Rapporteer  
die stopperbal kan je verstellen naar beneden, dat je als je je bar los laat, je niet volledig depowered....das handig voor cruisen, springen en koudweer....zodra je wel veel depower wilt, dan ram je em doorheen....
michel318

Geen avatar

Berichten: 24
Antwoord #12 Maart 06, 2007, 05:52:58
edit2Rapporteer  
  InLove vrede jongens, je zal elkaar nog eens nodig hebben misschien  InLove
rtfm is idd een antwoord, maar bij mijn lessen was er een ander systeem en de manual zat niet bij mn 2e hands kite. oke, ik had hem kunnen downloaden van de cabrinha site heb je gelijk in, maar als dudes InLove onder elkaar vond ik wel ff leuk/sneller.....
maar om ff terug te gaan naar de vraag, eehh bedoel je dat ringetje die aan 1 van de stuurlijnen zit? dacht dat die alleen bedoeld was voor je pols leash?.....
en die stopper bal ?  Huh
michiel v geel

Berichten: 3127
Antwoord #13 Maart 06, 2007, 06:06:42
edit2Rapporteer  
morris ik totaal hetrosexueel voor jouw informatie

je opmerkingen irriteren me alleen mateloos ook van de eerste die reageerde hoor maar ik zeg dit tegen jouw omdat dit niet je eerste bericht is zo
drifter

Berichten: 1757
Antwoord #14 Maart 06, 2007, 06:12:05
edit2Rapporteer  
Je kunt je leash op 3 plaatsen vastmaken. Dat is een afhankelijk van wat jij wil bereiken met je leash??

LET OP: Dat ijzer ringetje op de bar is voor de powerlock. Niet gebruiken voor je leash!

1. Aan je loop. Zodat je je kite niet kwijtraakt als je uitgehaakte tricks doet. Je hoeft dan nog maar 1 keer te quickreleasen zodat je helemaal vrij bent van je kite.

2. Boven je loop, op de depowerlijn, boven de quickrelease. Ook voor de uitgehaakte tricks. Voordeel hiervan tov bevestiging aan je loop, is dat je leash minder in de weg zit. Je moet dan zowel je quickrelease als je leash lostrekken om helemaal los te raken van je kite.

3. Aan het balletje boven je depowerstrap. Dus aan 1 frontline. Hier doe je je leash aan als je selfrescue wilt doen.

Die laatste heb ik helemaal geen ervaring mee, omdat ik meestal wel genoeg heb aan de depower van de xbow. En anders kun je altijd de bar in override duwen (voorbij de stopper) voor maximale depower.
drifter

Berichten: 1757
Antwoord #15 Maart 06, 2007, 06:27:21
edit2Rapporteer  
Wat betreft die stopperball.
Die zorgt ervoor dat wanneer je je bar loslaat dat je kite niet helemaal depowerd.

Het ligt aan je afstelling in hoeverre je kite depowerd bij de stopper. Zitten je stuurlijnen op het 3e knoopje voor de meeste power, dan zit er aardig wat kracht bij de stopperball. Zeker bij de Xbow 2.

Je kunt eventueel ook bij je Cabrinha dealer de Override 2 upgrade setje kopen. De eerste stopperball werkte niet helemaal super volgens mij.  Bij de nieuwe kun je zelf instellen hoeveel kracht het kost om de bar door de stopper te duwen, dmv klikjes. Tot op het punt dat je bar en niet meer doorheen kan.
Upgrade zorgt er ook voor dat je depowertouwtjes strak naast je depowerlijn blijven zitten.
daanbanaan

Berichten: 585
Antwoord #16 Maart 06, 2007, 10:47:19
edit2Rapporteer  
jongens wat een gebekvecht weer.
voor dat er misverstanden komen,
hier een mooie site voor jullie
www.ikscheldjeverrot.nl

succes (grinnik_kitesmiley)
WaZuP

Berichten: 1458
Antwoord #17 Maart 06, 2007, 10:48:40
edit2Rapporteer  
Dit zijn dus van die domme vragen!!!!

Ooit gehoord van een manuel????
KlaasV
Gast
Antwoord #18 Maart 06, 2007, 13:47:54
edit2Rapporteer  
Het is zooooo jammer dat gasten elkaar niet willen helpen..... De "fm" is soms niet zo duidelijk, dan is de hulp van gasten die langer kiten zo belangrijk om de sport safe te houden!!
michiel v geel

Berichten: 3127
Antwoord #19 Maart 06, 2007, 15:39:57
edit2Rapporteer  
de 3e beschevren optie door rory kan ik aanraden dit is gewoon de aller veiligste en zolang je nog geen rotaties doet gewoon de beste doe je dat wel heb je een aardig niveau dan kan je hem wel aan je loop maken maar nooit zonder leash varen

WaZuP heeft er echt wenig van begrepen anders lees je eerst dit topic door voordat j weer zo'n stompzinnege opmerking plaatst
michel318

Geen avatar

Berichten: 24
Antwoord #20 Maart 06, 2007, 15:45:21
edit2Rapporteer  
Dit zijn dus van die domme vragen!!!!

Ooit gehoord van een manuel????


eeeh, dit zijn dus van die nog dommere antwoorden, heb je niet gelezen wat ik heb getypt hierboven? kijk ff ook in het bericht wat onder je staat van "KlaasV", maar ik denk niet dat je kan lezen want je heb mijn bericht niet gezien en bovendien schrijven kan je ook niet wat ik ken geen manuel, wel een manual. Lekker kinderachtig zijn we weer bezig....normaal typ ik dit soort berichten niet maar nu moest ik me zelf ook verlagen naar jouw niveau. heeeee de mazzels he, en niet schelden dan op die gasten die ongelukken krijgen omdat jij te belabberd bent om normaal antwoord te geven en straks jouw favoriete kitesurf plek wordt gesloten......
Bedankt iig voor degene die normaal antwoord hebben gegeven!
hhhooooiiiii
Mark-Fizzer

Berichten: 6057
Antwoord #21 Maart 06, 2007, 15:59:30
edit2Rapporteer  
tut tut tut dames. wat zijn we weer gezellig hier..

Allemaal weer niet gebibst dit weekend?????
Onee, jullie hebben natuurlijk nog nooit gebibst, stelletje pukkelende PUBERSSSZZZZ
(je snapt, als je hierop reageert, bevestig je het bovenstaande ;-) )

My Bad  schater schater

Latertzzzz Whahahaha

Ontopic; helaas geen ervaring mee, maar check zoals gezegd ff de HANDLEIDING...
michiel v geel

Berichten: 3127
Antwoord #22 Maart 06, 2007, 16:31:57
edit2Rapporteer  
mark ik houd me in

grrr
Mark-Fizzer

Berichten: 6057
Antwoord #23 Maart 06, 2007, 16:38:44
edit2Rapporteer  
en wie reageert er weer...
Precies zoals ik voorspelde whahahah
Als je nou eens niet OVERAL op reageert, en bijv Morres op zijn woorden willen wijzen, voorkom je dus die nutteloze bekgevechten.
Je wijst hem erop dat ie gewoon antwoord moet geven, maar zelf heb je er ook een handje van. Helemaal als het om Best gaat...
Eerst eens je hand in eigen boezem steken lijkt me.
Het zou zoveel relaxter wezen.

Verder no hard feelings hoor!!! Peace
slufterhufters.com

Berichten: 6021
Antwoord #24 Maart 06, 2007, 16:41:22
edit2Rapporteer  
Lijkt me dat de moderator hier een paar berichten moet verwijderen.

Dit toestaan is meewerken een een neerwaartse lijn hier op kitehigh.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.