he he ben thuis wat een vermoeiende dag op kinselonie was een uurtje of 12 toen ik op kinselonie aankwam de wind was toen al aardig aan het aantrekken kite mee naar het weiland en heb daar heerlijk gevaren tot half 5 lekker goed geoefend op mijn backrolls en ook nog hier en daar lekker gesprongen trouwens ook nog veel op de foto genomen door al die toeristen die op kinselonie staan maar het lekkerst was het supervlakke water achter de rietkragen super snel met alleen het geluid van het board dat door het water snijd JIHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA maak echt geen geintje heb echt heerlijk gevaren heb gemeten 16/18 knopen denk omdat de wind bij kinselonie een deel over landkomt en over de dijk dat de wind iets harder dan is als meteen uit het ijselmeer is wel meer voorgekomen dat ik wel kon varen en anderen niet zoals vandaag ben morgen ook weer op kinselonie en spullen mee dus mocht ie weer kunnen dan ben ik morgen weer aan het varen
ben morgen ook weer op kinselonie en spullen mee dus mocht ie weer kunnen dan ben ik morgen weer aan het varen
Ik neem aan dat dit als uitnodiging voor de NH Kitekings is bedoeld. Zeg maar tegen je vrouw dat ze bbq meeneemt en dat we met een man of tien langskomen. Haring Harry komt ook maar die is sjaggie. Mag hij onze kites oplaten als wij lossssss gaan op kinselonie.
Nee haring Hai die gast moet je ook niet willen kennen . Het moet een ouwe lul zijn als je eerst 25 jaar in een zeilbootje heb gezeten en pas twee jaar geleden voor het eerst het licht hebt gezien.
heb net effe gekeken op watersportweer en voor morgen minimaal al een knoopie of 16/17 dus voor morgen moet zeker kunnen gerard want vandaag was het maar 12 knoopies dus morgen zeker weer varen op kinselonie JIHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
Zelf al meer dan 25 jaar flink wedstrijdzeiler in snelle open bootjes zie je bij kloteweer mensen het water opgaan die je verder nooit op de club hebt gezien - en dan ook maar matig kunnen zeilen maar nu effe gaan laten zien wat ze (niet) kunnen. Meestal afgang, soms rescue operatie (door anderen), vaak spullen aan puin.
Citaat
Kiten doe ik nu 2 jaar en ik ben van de voorzichtige soort, ik ben nog niet zo goed ermee. Vandaag mij toch even flink staan ergeren aan de rand van het ALKMAARDERMEER waar een stuk of 5 kites rondvlogen. Vier duidelijk goeie kiters maar ik herinner mij - het begon met eentje - toen drie - nu vijf..... de vijfde had ongeveer mijn niveau, downwind kiten en upwind lopen. Alleen hingen al die vliegers boven de lagerwal waar maar weining ruimte was (ongeveer breedte als in Enkhuizen) en behoorlijk veel mensen. Ik stond er met de kids te kijken en menige vlieger scheerde over ons heen. Toen ook die beginner dat presteerde zijn we vertrokken, het is gewoon wachten tot die kite omlaag dondert waarbij vrijwel zeker iemand op de kant flink de pineut wordt. Onvermijdelijk. Ik snap het, wel stoer vlak voor de wal langs maar nog dit jaar - let maar op - komen we met het kitesurfen weer beroerd in het nieuws. Als die gasten dit ook lezen - die daar lekker bezig waren: LULLOOS, KITE WAAR HET MAG! Maar ik zal wel te braaf zijn...weet zeker dat het alkmaardermeer geen kitezone heeft.
geen idee wie het was maar we hebben daar heerlijk gevaren! met westen wind aan zee kan je ook een kite op je kop krijgen! als je bij alkmaar daar bang voor bent sta je op de verkeerde plek. Het is geen plek voor beginners en het is er te klein! wij varen er al een paar jaar maar alleen als er genoeg wind staat anders is het niet te doen! ik heb wel enig idee wie het was maar geen idee wat zijn naam is of dat hij hier op het forum zit. er is verder niks gebeurd en het blijft een risico volle sport! kortom de vent of vrouw die dat gezegt heb kan beter een andere sport zoeken of naar andere plekken gaan. ik weet zeker dat het op een drukke dag op schel gevaarlijker is dan dat het hier was!!!!
Ik ga vanmiddag toch maar weer even naar Edam (tegen beter weten in ) maar mijn vrouw gaat ook gezellig mee om even lekker een kleurtje te krijgen.. vanavond lijkt het weer te gaan waaien ,gisteravond was het trouwens ook goed te doen...
knmi: WIND: NOORD TOT NOORDOOST 10-15 KN, LANGS DE KUST EN OP HET IJSSELMEER 13-18 KN. BIJ BUIEN VLAGEN TOT 25 KN.
Vandaag lekker in het zonnetje gezeten op Wijk.Wat een superdag daar.Blauwe lucht en 18-20 knopies Noorderwind.Niet te veel kiters op het water mannetje of 14.Bij Ijmuiden was het aanzienlijk drukker.Echter weinig NH gangers Wo sind sie???
Oke ...dus er zit veel chemische shit in het water van het kinselemeer ? ...dat verklaard veel ,als je Hans een beetje kent die vaart daar n.l al jaren Maar het was vandaag weer helemaal top op Edam de wind was N/NO en dat is eigenlijk een goede richting voor Edam ,je vaart dan gelijk het Markenmeer op en je heb dan goed de ruimte ... het ging vanmiddag steeds harder waaien had mijn handen vol aan mijn 12 mtr ,het was er gezellig druk en ik heb een top dag gehad ... Voor Woensdag ziet het er ook goed uit NW 5 ..ik ga dan maar weer eens op Andijk kijken..
zo dat was lekker zeg ben om 2 uur begonnen en om 6 uur gestopt werd lekker hard op het laatst kan niet meer ben op door die chemische shit in het water ben totaal uitgeput gloei ook al op in het donker zou het echt dan in het water zitten ?????? kinselonievirus ????????????? maakt me niet uit want ik heb het JIHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA helemaal alleen met dat superstrakke water en met 50 km per uur glijdend over het water het zwaaien van het riet als je je kite er net overheen laat glijden en het geluid van de vis die net voor je board uit het water springt en die roept ook al JIHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA het lijkt of iedereen daar het kinselonievirus heeft . al met al een geslaagd pinksterenweekend weet wel met dat vlakke water lukken de backrolls en highjumps wel veel beter aankomende week wil ik wel weer een keertje met andere kiters varen da's het enige nadeel voordeel is nergens opletten en varen nou dit was mijn verslag van mijn weekendje gr DEBEUN
« Laatste verandering: Juni 01, 2009, 20:48:21 door HP BACKROLLBEUN »