audi
|
wij gaan naar enkhuizen lijkt me goed te doen met ozo
|
|
|
mocem
|
Veel plezier voor mensen die vandaag gaan kiten.
|
|
|
Sjaaky
|
Audi, stap zo in de auto en kom ik jouw kant op. Gaan we eerst ff bij VDB kijken. ga ik ook een droogpak mietje worden want met dit weer is gewoon buiten lopen al behoorlijk koud laat staan het ijselmeer water in, nu maar hoepen dat ze mijn maat nog hebben ander wordt het gewoon kou-leien in het nat-pakkie. stap nu in de auto, tot over 5 min.
|
|
|
|
audi
|
eerst dij de honde hemel gewwest maar daar was niemand toen door gereden naar enkhuisen waar een man of 5 aan het kiten was. snel de 13 opgepomt en lekker gekite(ik had wel wat last van de landtong)maar als je wat verder naar buiten ging stond er een lekker windje
|
|
|
Sjaaky
|
Ik had geluk, VDB had mijn maatje nog in het rek hangen. Nu ben ik officieel ook zo diep gezonken. ik ben een DROOGPAK MIETJE maar moet wel zegge "heerlijk warm" We zijn ff naar Enkie geweest, het begin was lekker later draaide de wind wat weg achter de landtong en toen werd de wind bij de kant wat vlagerig. maar verder op het water ging het wel. Op de terug weg nog even bij de Hondehel wezen kijken. Daar was het een behoorlijk stuk drukker misschien wat voor de volgende keer. nu maar vlink -men voor wat wind want de vooruitzichten zijn behoorlijk ruk.
|
|
|
onderaqua
|
Het was vanmiddag heerlijk op Edam. Lekker in het natte pak IOn heerlijk warm zo in de auto gestapt en onder de douche.
|
|
|
Giertje
|
Onderaqua, volgens mij kickt je vrouw er op als je in je rubberen pak thuis komt dan zie je er ook weer een keer strak uit.
|
|
|
joosie
|
Zo was weer veelste kort varen bij de Hondehel, net t water op, paar rakkies gevaren en kakte beetje bij beetje de wind in nu hopen dat t zondag middag weer gaat waaien
|
|
|
@LaurenS
|
Edam was oke,1,5 uur gevaren met de 10m2,toen de zon doorbrak was de wind weg . T*ring wat is dat ijsselmeerwater koud geworden.Maakte een crash ,redelijk full frontal head first,en ik was meteen wakker
|
|
|
zwafra
Logs: 0 | 416 uur
|
Het was weer lekker vanmiddag op Edam lekker windtje ( genoeg voor mijn 9 mtr) en ik vond het nog niet echt koud ... moest wel helaas voortijdig stoppen omdat weer mijn trapezehaak is gebroken (Da Kine) dit is al de tweede dit jaar gelukkig had ik er een slangenklem erop gemonteerd en die heeft me gered ik kon nu teminste nog naar de kant toevaren ... @Richard ..mooie filmpies uit de oude doos ...
|
|
|
Langbeest
|
Wij waren gelukkig op tijd in dogystyle. Heerlijk kunnen varen, ik was er aan toe, sorry Joosie da we de wind hadden opgemaakt. Chris,Sander,Johan, het was weer gezellig.
|
|
|
On the Loose
Logs: 0 | 194 uur
|
Jah was weer lekkeL Erwin Top 6ie, jammer voor Joosie en Pat die waren helaas net te laat... @ Peter, ja het water is al flink afgekoeld idd.. zelfs de spray voelde lekkahhh fris... @ Richard, leuke filmpies weer Full HD zien ik, leuk hoor... Nog gevaren Haring?
|
|
|
|
Langbeest
|
Jeetje zooooo herkenbaar, maar ik mag van Johan het woord Brazilie niet meer noemen Volgend jaar waarschijnlijk niet heen maar 2013 weer wel, op zeker.
|
|
|
kiterunner
|
Bij vd Berg een North trapeze, voor 100 euro, ook andere merken in de aanbieding. Ik heb zelf deze zomer de North styler heuptrapeze gekocht en vaar zelf al 3 1/2 jaar met de north performer zittrapeze. zonder problemen, geen rugpijn en gewoon topkwaliteit. Maar dat is ook alles van North.
Dus weggooien die oude trapeze en naar vd Berg.
|
|
|
/-||_( )|-|/-|
Moderator
|
moest wel helaas voortijdig stoppen omdat weer mijn trapezehaak is gebroken (Da Kine) dit is al de tweede dit jaar gelukkig had ik er een slangenklem erop gemonteerd en die heeft me gered ik kon nu teminste nog naar de kant toevaren ... @Swaffi Je mot ook niet zoveel upsidedowns (F16 voor de kiterz) maken. Dizz een mooi vb van alleen maar stuurboord-upside downs... Kenne die hakies niet hebbe hoor... Bij de weg: Ik zou er een hoop haken voor over hebben om alleenmaar zo te kennen springen!! Wat jij msschien zou kunne proberen zijn die smalle uitvoeringen zoals van bv Mystic, daar draait de quick relaese om een smal stukki (bij elkaar geknepen en vastgelast) en tordeert daardoor niet zo erg als die dakains. Fijn weekend!
|
|
|
zwafra
|
Lekker filmpie Peter ...Brazil ..wat een top spot bijna altijd wind en prachtige stranden . @ Klaas ..Ik ga vanmiddag ook even een andere type haak halen ..eentje die bestand is tegen al mijn krachten ..
|
|
|
@LaurenS
|
Who THE fack is Jaap , Klaas heet de beste vent Ik heb met mijn pat love trapezes never problems gehad, vriend van me heeft het ook gehad met zijn Dakine harnas...
|
|
|
|
Frank82
Logs: 0 | 164 uur
|
Heb ook een dakine trapeze dit jaar, bevalt prima maar die haak vind ik wel scary, welke andere haak past er op?
|
|
|
/-||_( )|-|/-|
Moderator
|
Die Dakain hakies zijn gewoon erg slap. En Swaffie: jij bent nog licht, maar als je zoals ik met 100 kilo plus daarmee vaart gebeurt het vaker dat je al bij de 1e keer met een gebogen haak van het water komt. Geen enkel ander merk heeft zo snel last van gebogen haken of breuken. En dat ligt echt niet aan het feit dat surfers met Dakine zoveel extremer zijn of radicaler. Waarschijnlijk is het een goedkopere rvs kwaliteit of... zijn die lassertjes minder geschoold en bespaart Dakine teveel op kwaliteit(!). Dakine zijn afwerking is over het algemeen al minder dan de meeste Europese merken...
|
|
|
zwafra
|
Sorry Klaas (jaap) al die namen ook ...vanmiddag even bij VdBerg geweest maar veel keus in trapezehaken zijn er niet ...heb nu een nieuwe (Dakine ) van Erik gehad (goede service) en weer mijn slangenklemmetje erop gezet hoop dat deze het wat langer uithoudt ... maar de link die Tim heeft geplaats geeft toch wel aan dat ik niet de enigste ben .. Anders toch maar weer een ander trapeze zoeken ..wel jammer want het harnas bevalt me goed (Lekker veel rugsteun) en ik heb deze net een jaar en koste me ruim 200,- euries....
|
|
|
/-||_( )|-|/-|
Moderator
|
Sorry Klaas (jaap) al die namen ook ...vanmiddag even bij VdBerg geweest maar veel keus in trapezehaken zijn er niet ...heb nu een nieuwe (Dakine ) van Erik gehad (goede service) en weer mijn slangenklemmetje erop gezet hoop dat deze het wat langer uithoudt ... maar de link die Tim heeft geplaats geeft toch wel aan dat ik niet de enigste ben .. Anders toch maar weer een ander trapeze zoeken ..wel jammer want het harnas bevalt me goed (Lekker veel rugsteun) en ik heb deze net een jaar en koste me ruim 200,- euries.... Hey Frank/Swaffi/Zwafra.... what a name?? ...je hebt iig eentje met 2 aa's uitgekozen FF serious; Het opvallende is dat dit probleem met de Dakine haken al jaren en generaties van Dakine trapezes leeft. Gek genoeg ontwikkelt DK wel nieuwe en weer nieuweere trapezes die ergonomisch prachtig zijn en zitten (geldt niet voor iedereen maar dat doet geen enkel merk). Maar opvallend is dat de kwaliteit van materialen te wensen overlaat. Garen die erg snel knappen, banden die sneller doorslijten of van de trapeze scheuren (binnen een half jaar...!?!), gespen die plotseling breken, MAAR vooral haken die erg snel buigen. Als je dan haken van Prolimit, Mystic, North en Ion (Pat Love geen ervaringen mee) neemt, is mij uit eigen ervaring gebleken dat die veel robuuster en sterker zijn. En juist als dat RVS elastisch is en de las hard en stijf dan gaat het daar snel scheuren... Nogmaals, de haak van Mystic is m.i. technisch gezien qua ontwerp en uitvoering een stuk sterker en met name voor kiten veel veul geschikter. Daarnaast is uit Duitse tests gebleken dat een haak a la Mystic ook veel veiliger is en eeb betere doorlaat van de QR heeft bij het openen van de QR. Maar een ieder kan zijn keuze zelf maken...
|
|
|