@LaurenS

|
Wind loopt er na de ochtend uit om s'avonds weer terug te komen , zie surf abc Dus die mooie kleurplaat is wellicht wat te positief Frank  laten we hopen dat Tobias het mis heeft, en kijk uit voor bliksem! Dat betekent dat het donderdag vooral in de ochtend goed hard waait op nadering van de koufront (de meest rechter op deze onderste kaart). De richting is echter ZZW, dus vooral goede wind aan de Noord Hollandse kusten met gemiddeld 24 knopen. Elders is de wind te aflandig. Binnenland zou wel kunnen, maar daar is de kans op bliksems weer wat groter. Rond de lunch sleept het front boven de westkust en wordt door de warme lucht vertraagd waardoord de wind afneemt naar 17 knopen. De windrichting gaat wel iets meer naar ZW, maar in het zuidwesten is het nog altijd niet sideshore genoeg. Pas wanneer het 2e (meest linker op de kaart) in de buurt komt gaat het weer harde waaien en komt de 25 knopen opnieuw in zicht. Dit kan eind van de middag al zijn, maar waarschijnlijk wordt het pas ‘s avonds tegen 20u. Gelukkig is het dan nog net lang genoeg licht, alhoewel het wel gevaarlijk is om vlak voor het donker nog ver buiten te varen.
|
|
|
zwafra

Logs: 0 | 416 uur
|
Maar klopt (bijna ) altijd ..Peter  we zien het morgen wel .. zie op het plaatje dat de wind in Zeeland (tijdelijk ) een stuk miinder is .. 
|
|
|
Tim_GTS5

|
In ieder geval gaat het zomerpakkie morgen weer aan , is dan wel gewoon een 5/3  Kunnen we alweer zonder schoentjes ? Beetje onzeker lijkt het allemaal morgen, in ieder geval ga ik naar wijk pier mits het echt ZW is anders naar Schel met zzw.
|
|
|
Giertje

|
Morgen gaat het zeker goed komen. Maar als ik zo naar buiten kijk in Purmerend heb ik vandaag een surfdag uit mijn handen laten glippen want het waait hier pittig. 
|
|
|
Frank82

Logs: 0 | 164 uur
|
Morgen ook zonder schoentjes op wijkiki, ben er wel pas in de avond want in tegenstelling tot de meesten hier moet ik wel werken voor m'n centen  . Gelukkig is de wind ook in de avond pas weer goed.
|
|
|
|
|
Tim_GTS5

|
Uitkijken voor onweer morgen, schel heeft daar meer kans om te rommelen meestal dan aan zee !
|
|
|
Teigetje

Logs: 0 | 765 uur
|
Klopt maar zo te zien is ie errug veel zuid moregen.  Kga effe een potje voetbal kijken. Tis al 1 - 0
|
|
|
|
the littleman

|
(bazuin_kitesmiley)Ik zag net dat Jerry het EK junioren gewonnen had. De topper 
|
|
|
|
|
japo
Geen avatar
|
wat een leuke reacties..dank jullie wel. voelt als een goed welkom. Ik ben komende vrijdag vrij. Is dat een goede dag voor schellinkhout? ik heb een 9 en 12 m2?
groet jan
|
|
|
Ride

Logs: 0 | 234 uur
|
Volgens windfinder ziet het er voor vrijdag wel goed uit voor Schellie. Tot een uurtje of twee in de middag. Daarna gaat de wind draaien. En tot een uur of 12 zitten er nogal wat harde vlagen in de wind. Niet fijn voor jou als beginner. Tussen 12 en 14 zijn de vlagen wat minder dus zou je prima kunnen oefenen. Dit bovenstaande kan allemaal zo weer veranderen. Tis iedere dag maar weer aankijken met de wind. Je kunt het beste de avond ervoor vanaf een uurtje of 10 even kijken op TT707. Ook in de ochtend voordat je gaat die pagina nog even checken en dan weet je precies hoe hard het ongeveer gaat waaien. Klopt meestal wel. Als ik jou was, zou ik vrijdag in de ochtend gewoon naar Schellie rijden en daar aan de locals vragen of het op dat moment verstandig is voor jou om het water op te gaan. Vraag meteen even of ze een beetje een oogje in het zeil willen houden. Vinden de meesten absoluut geen probleem. Gewoon naar al die oude kerels lopen die bij het bankie op het grasveld links van de parkeerplaats staan te ouwehoeren, je voorstellen en hun adviezen opvolgen. Veel plezier vrijdag. 
|
|
|
MEGALOOPBEUN

|
zo de ouwe beun is er weer morgen gaan we los op schell uurtje of 5 aanwezig denk ik ligt aan hoeveel boeren de ring gaan bevuilen dus pestlijers effe wachten tot na 5 uur a.u.b dan kan
NITROBEUN NAAR Z'N SPOTJE VAREN
JIHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA AAAAAAA
|
|
|
|
|
Teigetje

Logs: 0 | 765 uur
|
Mooi dan staan ze een mooie tijd in de file.  Dusz Beun ruimte zat voor je.  Misschien tot morgen. 
|
|
|
MEGALOOPBEUN

|
zal effe een stelletje landmijnen uit w.o 2 in de ingang van de coentunnel liggen dan hebben daar ook geen last meer van misschien rijden er ook wat polen mee is dat ook opgeruimd mochten ze er toch doorkomen dan heb ik nog wat rollen prikkeldraad die ik dan uitrol op het grasveld mocht dit dan echt niet helpen dan bel ik harring harrie en dan
IST DIE WIND WEK SMERIGE DUUTSE LEUTE
|
|
|
hehuis

|
@ride Topboardje! Is die met dubbele concaaf? Dan beter dan de F-one. Loopt snel en mooi hoogte, ook lekker wendbaar. Voetpadjes zitten gegoten.
Ik heb er veel plezier van.
|
|
|
|
On the Loose

Logs: 0 | 194 uur
|
Is idd allemaal wat wat minder geworden Peter. Teksel vooralsnog lekker... Lijkt allemaal wat verplaatst naar eerder op de dag  Had nog wat vakantintiebestemmingen toegevoegd op de site.  Teletekst staat er ook op (is zelfde als KNMI voor de kleine luchtvaart) en voor Zwafra Theyr.tv !!! Enjoy  Moet skippen vanwege griepje 
|
|
|
Frank82

Logs: 0 | 164 uur
|
Het ziet er niet echt zo goed meer uit... FF afwachten maar en hopen dat 't vanavond nog wat wordt.
|
|
|