Omgeving Noordholland, waar gaan we beulen???

MEGALOOPBEUN

Antwoord #34550 December 11, 2012, 00:39:17
edit2Rapporteer  
hallo hallo ouwe rukkers
zie dat jullie je weer hebben vermaakt
aankomend weekend ben ik eindelijk beschikbaar en volgens mij gaan we los ( hoop ik )
zit allang teveel thuis aan de martini ( shaken not stirt ) beun my name is beun
JIHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA AAAAAAAAAAAAAAAAAAA
zie je wel al weer te veel op
nou tot zaterdag pestlijertjes
gr elbeuno
ga slapen
morgen weer vroeg op en alle uitkeringen weer verdienen
dank u wel meneer rutten
Ride

Logs: 0 | 234 uur
Antwoord #34551 December 11, 2012, 07:40:01
edit2Rapporteer  
Ons verloren schaap is weer terug op aarde. Gelukkig, we dachten al dat je je spullen verkocht had.  Undecided
/-||_( )|-|/-|
Moderator

Antwoord #34552 December 11, 2012, 07:57:56
edit2Rapporteer  
Hopelijk heeft Beun Hermie niet geïnfecteerd...  Tongue
stefan@

Logs: 0 | 464 uur
Antwoord #34553 December 11, 2012, 08:13:53
edit2Rapporteer  
Heren opgelet, ik heb nog een actie code liggen voor gratis verzending als je bij Surfpirates.de besteld voor einde van dit jaar..

ik verbruik hem niet, dus stuur me een PM als je er wat aan hebt, en dan stuur ik de mail door

ga in january ook maar is opzoek naar een drogepak, mooie me verjaardag centjes inwisselen, veels te verslavend deze niks sport, haha

het is een witte wereld hier in Beverwijk
/-||_( )|-|/-|
Moderator

Antwoord #34554 December 11, 2012, 08:30:47
edit2Rapporteer  

Wat heb Tata Steel nou weer 'uitgekotst'...
stefan@

Antwoord #34555 December 11, 2012, 08:33:10
edit2Rapporteer  

Wat heb Tata Steel nou weer 'uitgekotst'...

Vulkaan uitbarsting, wel weer lekker auto cleane op hun koste. haha

Wat voor cap is het beste bij een droogpak? met of zonder kraag?
/-||_( )|-|/-|
Moderator

Antwoord #34556 December 11, 2012, 08:58:41
edit2Rapporteer  
MET kraag! always, wrum??? Omdat die kraag bij splatsj splatsjers altijd een 2e barriere vormt tegen water die in je halskraag kan kruipen...  ThumpsUp Werkt eggie veul beter
stefan@

Antwoord #34557 December 11, 2012, 09:00:48
edit2Rapporteer  
MET kraag! always, wrum??? Omdat die kraag bij splatsj splatsjers altijd een 2e barriere vormt tegen water die in je halskraag kan kruipen...  ThumpsUp Werkt eggie veul beter

thanks klaas,  Smiley
stefan@

Antwoord #34558 December 11, 2012, 12:04:16
edit2Rapporteer  
Heb even een droogpak gepast, wist niet dat ik claustrofobisch was aangelegd,  zal  wel een kwestie van wennen wezen,

in nieuwe jaar maar weer verder kijken, en een paar andere merken passen

heb wel meteen Ion Claws meegenomen en Prolimit Globel boots Smiley

Flybert

Geen avatar

Antwoord #34559 December 12, 2012, 11:18:31
edit2Rapporteer  
In het begin is de seal om je nek wel wennen ja, tot je er mee vaart gaat, dan gaat het over
Ride

Antwoord #34560 December 12, 2012, 11:55:06
edit2Rapporteer  
Doe je goed Stefan met die handschoenen en schoentjes.  ThumpsUp

Je kunt ook wel een keer mijn droogpak passen als je wilt. Ik heb bij mijn nek geen latex-seal, maar een neopreen-seal. Zit iets anders dan latex, maar zoals Flybert al zegt.......gewoon wennen. Als je er eenmaal in vaart, merk je er niks van. Tis nog erger om van die mooie sessies, zoals afgelopen zondag te missen. Gewoon doen en lekker het hele jaar doorvaren. Niet druk op het water en goeie wind.
So_Surreal

Logs: 0 | 14 uur
Antwoord #34561 December 12, 2012, 12:19:48
edit2Rapporteer  
Ik wil er naast mijn 7 en 10m (95kg) zeeko notus 2012 nog een 3e kite bijkopen.
14 voldoet dan toch wel ?
BdB

Antwoord #34562 December 12, 2012, 12:24:32
edit2Rapporteer  

voldoet, maar ik zou persoonlijker niet groter gaan dan een 12mdit is nog leuk. Een 14m wordt traag en je betaald er relatief veel voor.  En dat voor het knp dat je eerder kan varen
/-||_( )|-|/-|
Moderator

Antwoord #34563 December 12, 2012, 12:36:10
edit2Rapporteer  
Mijn woord BdB  ThumpsUp
Ik vaar zelf met een 12m Nitro V2 en die heeft genoeg lowend, maar dit thema had je vorige week toch ook al aangesproken...
Ga ipv geld uitgeven  eerst lekker oefenen oefenen oefenen   Joepie

De rest komt vanzelf wel  Grin
So_Surreal

Antwoord #34564 December 12, 2012, 12:39:13
edit2Rapporteer  
Mijn woord BdB  ThumpsUp
Ik vaar zelf met een 12m Nitro V2 en die heeft genoeg lowend, maar dit thema had je vorige week toch ook al aangesproken...
Ga ipv geld uitgeven  eerst lekker oefenen oefenen oefenen   Joepie

Er is dus geen wind wanneer ik vrij ben, dus dan maar geld uitgeven.
Beetje nieuwe kites, accessoires en kite vakanties uitzoeken Smiley
-Martijn-

Geen avatar

Antwoord #34565 December 12, 2012, 13:38:41
edit2Rapporteer  
Waar herken ik dat toch van....
BdB

Antwoord #34566 December 12, 2012, 13:44:55
edit2Rapporteer  
Mijn woord BdB  ThumpsUp

Geen wind, voorspellingen voor het weekend zijn weer prima :-)

Eerst oefenen en controle krijgen over je kite dan pas kijken naar een grote maat en inderdaad niet steeds vragen of je een 14m moet kopen :-)
Sayootje

Logs: 0 | 511 uur
Antwoord #34567 December 12, 2012, 14:21:49
edit2Rapporteer  
Als je jezelf verveeld en te veel geld hebt: Ik zou een 14M kopen met jouw gewicht. De kite is misschien iets trager, maar dat hoeft niet vervelend te zijn. Je windbereik is wel beter. Met 15 knp ga je toch alleen het grasmaaien met hier en daar misschien een jump of roll er tussen.
So_Surreal

Antwoord #34568 December 12, 2012, 14:29:45
edit2Rapporteer  
Mijn woord BdB  ThumpsUp

Geen wind, voorspellingen voor het weekend zijn weer prima :-)

Eerst oefenen en controle krijgen over je kite dan pas kijken naar een grote maat en inderdaad niet steeds vragen of je een 14m moet kopen :-)
Dit weekend ga ik inderdaad weer te water.
Gisteravond al in huis mijn lijnen uitgelegd en gecontroleerd.
Het kriebelt gewoon en ik weer graag weer kiten Grin !!
Ride

Antwoord #34569 December 12, 2012, 15:15:26
edit2Rapporteer  
Niet kunnen varen in weinig wind heeft niet alleen met de windsterkte te maken, maar zeker ook met je skills. Ga dus eerst gewoon oefenen, oefenen en oefenen totdat je erbij neervalt. Grotere maat kun je altijd nog kopen. Waarschijnlijk heb je aan een 12m al genoeg als je het kiten een beetje onder de knie hebt dus koop niet te snel iets waar je later misschien spijt van krijgt.
KappuhH

Antwoord #34570 December 12, 2012, 15:18:04
edit2Rapporteer  

voldoet, maar ik zou persoonlijker niet groter gaan dan een 12mdit is nog leuk. Een 14m wordt traag en je betaald er relatief veel voor.  En dat voor het knp dat je eerder kan varen
Een 12m gaat misschien 2 knopen eerder los dan zn 10m, dus minstens een 14, misschien zelfs een 17. Hij is traag inderdaad, maar je zweeft ontzettend lang en je staat op het water als een ander langs de kant staat te koeleren. Zodra de wind aantrekt en de rest ook het water op gaat pak je de 10m. Voor de meeste vaaruren dus absoluut een 14. Zelf zou ik zelfs een 17 halen.

Als het gaat om niet weg kunnen komen in 15 knopen heeft het met skills te maken inderdaad. Als je met 10 knopen wilt kunnen varen heb je gewoon een grotere kite nodig.
Ride

Antwoord #34571 December 12, 2012, 15:31:40
edit2Rapporteer  
Ook daar ben ik het mee eens @KappuhH. Punt is echter dat 'So Surreal' de waterstart nog niet eens beheerst en dus nog een totale beginner is. Niks mis mee, maar hij kan eerst beter leren varen en over een half jaartje of zo eens kijken of hij wel iets groters wilt hebben. Onder de 14 knopen is er toch niet veel aan op het water, tenzij je gewoon heen en weer wilt varen of wat sprongetjes wilt maken met een grotere kite. Maar echt spectaculair is het zeker niet. Ik snap dat hij zich helemaal suf wilt kopen aan spulletjes (heb ik namelijk zelf ook), maar eerst leren varen is echt even het belangrijkste. Voor beginners is het gewoonweg niet het beste jaargetijde. Koud en kortere dagen qua licht. Maar ja, waar bemoei ik me eigenlijk mee. Als je geld wilt uitgeven 'So Surreal', vooral doen dan. Je hebt geen miskoop aan een 14 of zelfs 17m. De vraag is alleen of je het het waard vindt voor die keren dat je die gebruikt. Ik heb ook spullen liggen die ik weinig gebruik, maar toch blij mee ben als ik ze kan gebruiken. En ik zeg maar altijd zo..........je kunt beter mooie spulletjes hebben dan dat papier op de bank. Totaal niet belangrijk.

Kortom, laat je niet gek maken door een ieder die hier wat post. Heb je de poen liggen en wil je het hebben.........gewoon kopen. ThumpsUp
-Martijn-

Geen avatar

Antwoord #34572 December 12, 2012, 15:48:52
edit2Rapporteer  
Ik denk trouwens dat je nu meer plezier hebt aan een iets dat je warm blijft dan aan een 14 of 17m.
KappuhH

Antwoord #34573 December 12, 2012, 16:18:41
edit2Rapporteer  
Het moet gewoon meer gaan waaien Wink

Was trouwens maar wat blij dat er pas iemand op het strand een 17m mee had die ik een tijdje kon varen. Het waaide 8-10 knopen ipv 18-20 en anders had ik 2uur voor niks gereden. Daar doen skills en een warm pak niks aan helaas.

Als je het geld hebt dan is het een goede aankoop (kites in die maten zijn trouwens schaars en blijven hun waarde dus ook beter houden, kijk wat een Zephyr tweedehands bijvoorbeeld kost, als ze al te koop staan).
/-||_( )|-|/-|
Moderator

Antwoord #34574 December 12, 2012, 16:41:02
edit2Rapporteer  
@ Kappuh... tis een beetje appels met peren vergelijken om een 10m Zeeko en een 12m Nitro v2 1:1 te vergelijken. Die 10m Zeeko doet t ook niet sleg, maar de 12m heeft eggie vet LE en kan met 95 kg vanaf 13 knopen gevaren worden. En om dan een 14m of nog groter aan iemand aan te raden die nog niet eens een waterstart beheerst naast de pot pissen. Het gaat om So_surreal en niet om je eigen preferenties. Jij beheerst zeekers de LE-skillz. So-Surreal heeft imho alleen optuigskillz...

De Nitro V2 ff als voorbeeld...

http://www.youtube.com/watch?v=VfipZqGyOl8

Maar mr So-Surreal, als jij hoe dan ook je geld wil uitgeven (Rutte en Co zullen in hun handen knijpen..) koop dan lekker een Flysurfer 15m dan heb jij je mammoettanker met onwijs veel plezier en wij een hoop kijkplezier hoe jij eindelijk iets gaat leren ipv herhalende vragen te stellen... Doen we allen graag, maar of lees t dan en doe er iets mee of besteedt je tijd aan oefenen

Weet je al hoe je je schoenveters moet knopen??

InLove
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.