So_Surreal
Logs: 0 | 14 uur
|
Het is weer lang geleden, maar weer even een stomme vraag van mij.
Als ik toe-side vaar, word ik eigenlijk alleen maar downwind getrokken. Heeft iemand goede tips om een beetje hoogte te lopen of te houden, als dit al mogelijk is ?
|
|
|
Jeffro
Logs: 0 | 724 uur
|
Druk op je tenen, werkt goed bij mij. En wellicht je buitenste hand (als je naar rechts vaart je rechter) los laten en naar buiten draaien. Of gewoon het water aanraken met je rechterhand, ziet er ook gelijk stoer uit .
|
|
|
So_Surreal
|
Druk op je tenen, werkt goed bij mij. En wellicht je buitenste hand (als je naar rechts vaart je rechter) los laten en naar buiten draaien. Of gewoon het water aanraken met je rechterhand, ziet er ook gelijk stoer uit . Ok, volgende keer proberen
|
|
|
|
@LaurenS
|
Ja, was lekkel walm op het zeetje, jammer dat ie rond twaalven wat inkakte... later
|
|
|
Boudewijn
Logs: 0 | 257 uur
|
Druk op je tenen, werkt goed bij mij. En wellicht je buitenste hand (als je naar rechts vaart je rechter) los laten en naar buiten draaien. Of gewoon het water aanraken met je rechterhand, ziet er ook gelijk stoer uit . Ok, volgende keer proberen Allemaal goede punte hierboven. Probeer ook te hangen in je harnas bij het toeside varen in plaats van je lichaamsgewicht boven het board te houden, dit is in het begin een beetje eng maar dit zorgt ervoor dat je het board meer upwind kunt sturen. Eigenlijk vergelijkbaar met de fout die de meeste beginners ook al met heelside maken waardoor ze geen hoogte kunnen lopen. succes! (en kleineer jezelf niet al voordat je een vraag stelt met het aangeven dat je vraag "stom" zou zijn, met het doseren van je vragen kom je al een heel eind)
|
|
|
Waterragger
Geen avatar
|
Hele dag de Aloha webcam in de gaten gehouden, maar ik heb niemand langs zien komen Hebben jullie wel echt gekite of alleen maar stiekem binnen warme chocomelk gedronken?
|
|
|
So_Surreal
|
Druk op je tenen, werkt goed bij mij. En wellicht je buitenste hand (als je naar rechts vaart je rechter) los laten en naar buiten draaien. Of gewoon het water aanraken met je rechterhand, ziet er ook gelijk stoer uit . Ok, volgende keer proberen Allemaal goede punte hierboven. Probeer ook te hangen in je harnas bij het toeside varen in plaats van je lichaamsgewicht boven het board te houden, dit is in het begin een beetje eng maar dit zorgt ervoor dat je het board meer upwind kunt sturen. Eigenlijk vergelijkbaar met de fout die de meeste beginners ook al met heelside maken waardoor ze geen hoogte kunnen lopen. succes! (en kleineer jezelf niet al voordat je een vraag stelt met het aangeven dat je vraag "stom" zou zijn, met het doseren van je vragen kom je al een heel eind) Vorige keer durfde ik die switch van heelside naar toe-side niet echt te maken met hoge snelheid. Dus deed ik het met lage snelheid, maar had ik mijn gewicht teveel op het board zelf, sinussen met de kite zelf voelde ook raar aan toen ik anders om stond, dus zakte af en toe in het water. Maar ik moet het dus met hogere snelheid doen, en meer over mijn board hangen. Moet ik ook aankanten/board schuin houden zoals bij het upwind varen met heel-side ? Nu ik dit vliegersurfen een beetje door begin te krijgen wil ik meer en meer en meer ! Zaterdag al weer naar het reisbureau om een beetje te informeren voor de zomervakantie 2013. Nu waarschijnlijk een rondtrip langs Naxos, Paros en misschien nog 1 of 2 plekken.
|
|
|
Flyingtrunkie
|
Zaterdag al weer naar het reisbureau om een beetje te informeren voor de zomervakantie 2013.
die zullen nu wel in de uitverkoop zijn ja, So_Surreal...
|
|
|
KiteFEEL
|
Was wel even leuk op Wijk. Kwam zomaar Haring downwinden vanaf de pier. Even de CF Sculp 10m getest en wat met de golfjes achterin gespeeld. Gelukkig bleef de wind nog genoeg aan. Je kunt het slechter treffen op een doordeweekse dag.
|
|
|
the coon
|
Jullie maken me echt jelous,,
|
|
|
FlyingHigh
|
Was gewoon warm op wijk met het wetsuitje. Scheelt een hoop qua temp zeg, dat zeewater ten opzichte van binnenwater. Mmm Vanaf nu alleen nog maar Wijk. Was wel klotsbakkie met alleen aan de kant speedstrookjes. Had kite nog ff dubbel liggen na een crash/spoeling. Thanks nog voor diegene die hem ff vast hield. Dacht dat hij net zou relaunchen, toen jij erbij kwam. Gelukkig alles goed gegaan. Toppppp Verder nog lekker gekite met een paar lekkere sprongen erbij. Nog ff lekker een late lunch gepakt met Bas en ook dat was gezellig. Moeten we maar erin houden!!
|
|
|
BaSS
|
Herman en ik worden steeds dikker van al dat gelunch, ik moet al een maatje groter pakken merk ik Man man.. dat varen in de golven.. moet het kiten opnieuw leren.. voer mn knieen bijna stuk toen ik me bedacht... misschien moet ik ze gewoon intrekken op zon golfje.. en dat bleek te werken.. om vervolgens met een noodgang in een muur water van 2 meter hoog te knallen haha... Het volgende is wel heel bizar: (helemaal aangezien ik dus NOOIT op wijk kom, enkel vandaag toevallig) Herman en ik komen van het water en we treffen daar een dame aan die haar spullen inmiddels in de auto heeft liggen, maar terug is om haar nieuwe slingshot bar te zoeken. Dure dingen natuurlijk dus overal zoeken, elke tas, onder elke kite etc.. Herman en ik vragen hoe hij nou weg kan zijn en helpen wat rondkijken.. etc etc... We staan even te praten en roepen nog.. nahja niemand jat dat hier van zon berg.. en er waren uberhaupt maar paar kiters.. Hij zat bij een kite die ze niet gebruikt had vandaag, dus ik vraag aan haar "had je de bar uberhaupt wel mee dan?" ... en op dat moment bedenk ik mij... wacht eens even . ik heb zondag een nieuwe slingshot bar op schellie gevonden...(ook gepost hier) DUS ik vraag haar "ben je toevallig nog op schellinkhout geweest!?!?!" ... "JA! zondag... ".. zegt ze.. Nou.. dan weet ik hoe lang je je bar al kwijt bent haha... en ja hoor Dus... mocht je waar dan ook in de wereld wat kwijt zijn, je loopt vanzelf ergens tegen mij aan en... ik hebt het allang gevonden. Was weer een topdag! (moet wel die Trax snel hebben!) - Herman nog bedankt he ! (Richard, niet meer zeuren, ik ben nu ook een echte bikkel, het zand zit nog in mn oren! Met de 10m was het nog wel te doen, maar krap, zeker op mn kleine freestyle bordje is het lastig varen in het schuim, maar ik kijk er naar uit om er met je te varen als ik mn Trax heb!)
|
|
|
mvbtje
Geen avatar
|
beetje raar verhaal als ik je goed begrijp tenminst.
Ze zoekt haar nieuwe ss bar terwijl ze weet dat ze neem ik aan weet dat ze em afgelopen zondag verloren heeft..
|
|
|
the coon
|
Geweldig om te lezen bass
|
|
|
BaSS
|
De kite waar hij bij hoort heeft toevallig exact dezelfde kleuren als die van mij (zie je verder nooit) - en die heb ik zelfs nog zien varen zondag. En een heeeeel klein beetje vertrouwen in de mens heb ik nog wel
|
|
|
Haring High Richardt
|
En een heeeeel klein beetje vertrouwen in de mens heb ik nog wel Smiley En zo is dat !!!!!!!!!!!!! Goed bezig Bas (Richard, niet meer zeuren, ik ben nu ook een echte bikkel, het zand zit nog in mn oren! Ongelofelijk en dat op jou leeftijd nog een bikkel
|
|
|
|
So_Surreal
|
Ik heb nog nooit in Nederland gekite in de zee en weet me god ook niet waar ik zijn moet, parkeren etc. Zou ik een keer met jullie mee kunnen of zo ?
|
|
|
Ride
Logs: 0 | 234 uur
|
Tuurlijk Lars. Gewoon topic in de gaten houden en als we naar zee (Wijkie of IJmuiden) gaan, ook komen. Letten we wel een beetje op je als je het water in gaat. Zal komende tijd toch wel vaker gaan gebeuren dat we naar zee gaan ipv binnenwater ivm temperaturen en eventuele dichtvriezen van het IJsselmeer.
|
|
|
So_Surreal
|
Tuurlijk Lars. Gewoon topic in de gaten houden en als we naar zee (Wijkie of IJmuiden) gaan, ook komen. Letten we wel een beetje op je als je het water in gaat. Zal komende tijd toch wel vaker gaan gebeuren dat we naar zee gaan ipv binnenwater ivm temperaturen en eventuele dichtvriezen van het IJsselmeer. Top Op Fuerte ging het wel goed met de branding door draggen en dan starten. Ik weet alleen niet of de zee condities hier verschillen of niet, maar ik zal het in de gaten houden
|
|
|
the coon
|
De zee en de branding+golven is wat mij tegen houdt om echt meters te maken Maar zoals en paar keer gezegd is als je het hier kan in de noord zee dan kan je het Overal,, vandaag vrij en kijk de strand op mmmh 15knp:( Jammer,,
|
|
|
So_Surreal
|
De zee en de branding+golven is wat mij tegen houdt om echt meters te maken Maar zoals en paar keer gezegd is als je het hier kan in de noord zee dan kan je het Overal,, vandaag vrij en kijk de strand op mmmh 15knp:( Jammer,,
Aah op Fuerte tussen de rotsen en stroming en side shore en golven van 2 meter ging het ook wel, moet hier ook wel lukken Maar toch is het fijn als er mensen op je letten als je ergens voor het eerste komt.
|
|
|
the coon
|
Aah op Fuerte tussen de rotsen en stroming en side shore en golven van 2 meter ging het ook wel, moet hier ook wel lukken Maar toch is het fijn als er mensen op je letten als je ergens voor het eerste komt. Daar ben ik totaal met je eens, Heel fijn is dat als je niet alleen bent, Ook is het gezellig met andere erbij denk ik.
|
|
|