Omgeving Noordholland, waar gaan we beulen???

FlyingHigh

Antwoord #41325 November 06, 2013, 10:23:41
edit2Rapporteer  
Oke niet over zand. Ziet eruit als een klotsbak op de cam! Blegh Grin
So_Surreal

Logs: 0 | 14 uur
Antwoord #41326 November 06, 2013, 12:08:52
edit2Rapporteer  
Het is weer lang geleden, maar weer even een stomme vraag van mij.

Als ik toe-side vaar, word ik eigenlijk alleen maar downwind getrokken.
Heeft iemand goede tips om een beetje hoogte te lopen of te houden, als dit al mogelijk is ?
Jeffro

Logs: 0 | 724 uur
Antwoord #41327 November 06, 2013, 12:11:52
edit2Rapporteer  
Druk op je tenen, werkt goed bij mij. En wellicht je buitenste hand (als je naar rechts vaart je rechter) los laten en naar buiten draaien. Of gewoon het water aanraken met je rechterhand, ziet er ook gelijk stoer uit Wink.
So_Surreal

Antwoord #41328 November 06, 2013, 13:09:13
edit2Rapporteer  
Druk op je tenen, werkt goed bij mij. En wellicht je buitenste hand (als je naar rechts vaart je rechter) los laten en naar buiten draaien. Of gewoon het water aanraken met je rechterhand, ziet er ook gelijk stoer uit Wink.
Ok, volgende keer proberen Smiley
Haring High Richardt

Antwoord #41329 November 06, 2013, 14:36:31
edit2Rapporteer  
Was weer lekker vanmorge op Wijk met de 9 al moet ik eerlijk zegge dat ik  wel betere sessies  heb gehad.  Grin

3 keer boardje weg, 2 keer gespoeld (heb ik anders nooit) en een keer kite in het water  (gebeurd bijna ook nooit). maar goed alles is heel gebleven gelukkig. Wel mooie hoge (2 a 3 meter) golven achterin  ThumpsUp ThumpsUp ThumpsUp

Boardje van Peterrrrrrrrrrr nog gevonden maar kon hem niet pakken omdat er geen handcrab aan zat maar gelukkig wel tercht  ThumpsUp

Bas,  toen jij het water ging was de wind (bijna)) weg, of heb je nog wel lekker gevaren ??.    ThumpDown loser  Grin

Morgen gelukkig weer werken  ThumpDown even bijkomen na 3 kite dagen op rij  ThumpsUp Cool Joepie
@LaurenS

Antwoord #41330 November 06, 2013, 14:42:36
edit2Rapporteer  
Ja, was lekkel walm op het zeetje, jammer dat ie rond twaalven wat inkakte... later
Boudewijn

Logs: 0 | 257 uur
Antwoord #41331 November 06, 2013, 15:01:59
edit2Rapporteer  

Allemaal goede punte hierboven. Probeer ook te hangen in je harnas bij het toeside varen in plaats van je lichaamsgewicht boven het board te houden, dit is in het begin een beetje eng maar dit zorgt ervoor dat je het board meer upwind kunt sturen.  ThumpsUp Eigenlijk vergelijkbaar met de fout die de meeste beginners ook al met heelside maken waardoor ze geen hoogte kunnen lopen. ThumpDown

succes!   Joepie

(en kleineer jezelf niet al voordat je een vraag stelt met het aangeven dat je vraag "stom" zou zijn, met het doseren van je vragen kom je al een heel eind)  Wink
Waterragger

Geen avatar

Antwoord #41332 November 06, 2013, 15:06:58
edit2Rapporteer  
Hele dag de Aloha webcam in de gaten gehouden, maar ik heb niemand langs zien komen Wink Hebben jullie wel echt gekite of alleen maar stiekem binnen warme chocomelk gedronken? Wink
So_Surreal

Antwoord #41333 November 06, 2013, 15:26:56
edit2Rapporteer  

Allemaal goede punte hierboven. Probeer ook te hangen in je harnas bij het toeside varen in plaats van je lichaamsgewicht boven het board te houden, dit is in het begin een beetje eng maar dit zorgt ervoor dat je het board meer upwind kunt sturen.  ThumpsUp Eigenlijk vergelijkbaar met de fout die de meeste beginners ook al met heelside maken waardoor ze geen hoogte kunnen lopen. ThumpDown

succes!   Joepie

(en kleineer jezelf niet al voordat je een vraag stelt met het aangeven dat je vraag "stom" zou zijn, met het doseren van je vragen kom je al een heel eind)  Wink
Vorige keer durfde ik die switch van heelside naar toe-side niet echt te maken met hoge snelheid.
Dus deed ik het met lage snelheid, maar had ik mijn gewicht teveel op het board zelf, sinussen met de kite zelf voelde ook raar aan toen ik anders om stond, dus zakte af en toe in het water.
Maar ik moet het dus met hogere snelheid doen, en meer over mijn board hangen.
Moet ik ook aankanten/board schuin houden zoals bij het upwind varen met heel-side ?

Nu ik dit vliegersurfen een beetje door begin te krijgen wil ik meer en meer en meer Grin !
Zaterdag al weer naar het reisbureau om een beetje te informeren voor de zomervakantie 2013.
Nu waarschijnlijk een rondtrip langs Naxos, Paros en misschien nog 1 of 2 plekken.
Flyingtrunkie

Antwoord #41334 November 06, 2013, 16:02:50
edit2Rapporteer  
Citaat
Zaterdag al weer naar het reisbureau om een beetje te informeren voor de zomervakantie 2013.
die zullen nu wel in de uitverkoop zijn ja, So_Surreal...  Tongue
KiteFEEL

Antwoord #41335 November 06, 2013, 16:19:48
edit2Rapporteer  
Was wel even leuk op Wijk. Kwam zomaar Haring downwinden vanaf de pier.
Even de CF Sculp 10m getest en wat met de golfjes achterin gespeeld. Gelukkig bleef de wind nog genoeg aan.
Je kunt het slechter treffen op een doordeweekse dag.
the coon

Antwoord #41336 November 06, 2013, 17:00:28
edit2Rapporteer  
Jullie maken me echt jelous,,
FlyingHigh

Antwoord #41337 November 06, 2013, 19:24:54
edit2Rapporteer  
Was gewoon warm op wijk met het wetsuitje. Scheelt een hoop qua temp zeg, dat zeewater ten opzichte van binnenwater. Mmm
Vanaf nu alleen nog maar Wijk. Was wel klotsbakkie met alleen aan de kant speedstrookjes. Had kite nog ff dubbel liggen na een crash/spoeling. Thanks nog voor diegene die hem ff vast hield. Dacht dat hij net zou relaunchen, toen jij erbij kwam. Gelukkig alles goed gegaan. Toppppp InLove ThumpsUp   Verder nog lekker gekite met een paar lekkere sprongen erbij.
Nog ff lekker een late lunch gepakt met Bas en ook dat was gezellig. Moeten we maar erin houden!!
BaSS

Antwoord #41338 November 06, 2013, 19:47:18
edit2Rapporteer  
Herman en ik worden steeds dikker van al dat gelunch, ik moet al een maatje groter pakken merk ik

Man man.. dat varen in de golven.. moet het kiten opnieuw leren.. voer mn knieen bijna stuk toen ik me bedacht... misschien moet ik ze gewoon intrekken op zon golfje.. en dat bleek te werken.. om vervolgens met een noodgang in een muur water van 2 meter hoog te knallen haha...

Het volgende is wel heel bizar: (helemaal aangezien ik dus NOOIT op wijk kom, enkel vandaag toevallig)

Herman en ik komen van het water en we treffen daar een dame aan die haar spullen inmiddels in de auto heeft liggen, maar terug is om haar nieuwe slingshot bar te zoeken. Dure dingen natuurlijk dus overal zoeken, elke tas, onder elke kite etc.. Herman en ik vragen hoe hij nou weg kan zijn en helpen wat rondkijken.. etc etc...
We staan even te praten en roepen nog.. nahja niemand jat dat hier van zon berg.. en er waren uberhaupt maar paar kiters..

Hij zat bij een kite die ze niet gebruikt had vandaag, dus ik vraag aan haar "had je de bar uberhaupt wel mee dan?" ... en op dat moment bedenk ik mij... wacht eens even . ik heb zondag een nieuwe slingshot bar op schellie gevonden...(ook gepost hier) DUS ik vraag haar "ben je toevallig nog op schellinkhout geweest!?!?!" ... "JA! zondag... ".. zegt ze..  schater
Nou.. dan weet ik hoe lang je je bar al kwijt bent haha... en ja hoor

Dus... mocht je waar dan ook in de wereld wat kwijt zijn, je loopt vanzelf ergens tegen mij aan en... ik hebt het allang gevonden.

Was weer een topdag!  (moet wel die Trax snel hebben!) - Herman nog bedankt he  InLove!

(Richard, niet meer zeuren, ik ben nu ook een echte bikkel, het zand zit nog in mn oren!  schater Met de 10m was het nog wel te doen, maar krap, zeker op mn kleine freestyle bordje is het lastig varen in het schuim, maar ik kijk er naar uit om er met je te varen als ik mn Trax heb!)
mvbtje

Geen avatar

Antwoord #41339 November 06, 2013, 20:23:14
edit2Rapporteer  
beetje raar verhaal als ik je goed begrijp tenminst.

Ze zoekt haar nieuwe ss bar terwijl ze weet dat ze neem ik aan weet dat ze em afgelopen zondag verloren heeft..
the coon

Antwoord #41340 November 06, 2013, 20:23:56
edit2Rapporteer  
Geweldig om te lezen bass
BaSS

Antwoord #41341 November 06, 2013, 20:26:22
edit2Rapporteer  
De kite waar hij bij hoort heeft toevallig exact dezelfde kleuren als die van mij (zie je verder nooit) - en die heb ik zelfs nog zien varen zondag. En een heeeeel klein beetje vertrouwen in de mens heb ik nog wel Smiley
Haring High Richardt

Antwoord #41342 November 06, 2013, 20:48:47
edit2Rapporteer  
Citaat
En een heeeeel klein beetje vertrouwen in de mens heb ik nog wel Smiley

En zo is dat !!!!!!!!!!!!! Goed bezig Bas  ThumpsUp ThumpsUp

Citaat
(Richard, niet meer zeuren, ik ben nu ook een echte bikkel, het zand zit nog in mn oren!
Ongelofelijk en dat op jou leeftijd nog een bikkel  ThumpsUp Grin
FlyingHigh

Antwoord #41343 November 06, 2013, 21:05:07
edit2Rapporteer  
@mvbtje. Nee ze was er heilig van overtuigd dat ze hem vandaag mee had en dus vandaag verloren.  Huh
Tis dat Bassie over zondag op Schell begon... ThumpsUp
Zag er goed uit hoor Bas, zeker voor het eerst weer op zee Joepie YeSS

So_Surreal

Antwoord #41344 November 07, 2013, 09:38:24
edit2Rapporteer  
Ik heb nog nooit in Nederland gekite in de zee en weet me god ook niet waar ik zijn moet, parkeren etc.
Zou ik een keer met jullie mee kunnen of zo Smiley ?
Ride

Logs: 0 | 234 uur
Antwoord #41345 November 07, 2013, 10:11:37
edit2Rapporteer  
Tuurlijk Lars. Gewoon topic in de gaten houden en als we naar zee (Wijkie of IJmuiden) gaan, ook komen. Letten we wel een beetje op je als je het water in gaat. Zal komende tijd toch wel vaker gaan gebeuren dat we naar zee gaan ipv binnenwater ivm temperaturen en eventuele dichtvriezen van het IJsselmeer. InLove
So_Surreal

Antwoord #41346 November 07, 2013, 10:31:31
edit2Rapporteer  
Tuurlijk Lars. Gewoon topic in de gaten houden en als we naar zee (Wijkie of IJmuiden) gaan, ook komen. Letten we wel een beetje op je als je het water in gaat. Zal komende tijd toch wel vaker gaan gebeuren dat we naar zee gaan ipv binnenwater ivm temperaturen en eventuele dichtvriezen van het IJsselmeer. InLove
Top Smiley
Op Fuerte ging het wel goed met de branding door draggen en dan starten.
Ik weet alleen niet of de zee condities hier verschillen of niet, maar ik zal het in de gaten houden Smiley
the coon

Antwoord #41347 November 07, 2013, 10:35:54
edit2Rapporteer  
De zee en de branding+golven is wat mij tegen houdt om echt meters te maken
Maar zoals en paar keer gezegd is als je het hier kan in de noord zee dan kan je het
Overal,, vandaag vrij en kijk de strand op mmmh 15knp:(
Jammer,,
So_Surreal

Antwoord #41348 November 07, 2013, 10:45:24
edit2Rapporteer  
Maar zoals en paar keer gezegd is als je het hier kan in de noord zee dan kan je het
Jammer,,
Aah op Fuerte tussen de rotsen en stroming en side shore en golven van 2 meter ging het ook wel, moet hier ook wel lukken Smiley
Maar toch is het fijn als er mensen op je letten als je ergens voor het eerste komt.
the coon

Antwoord #41349 November 07, 2013, 11:16:36
edit2Rapporteer  
Jammer,,
Aah op Fuerte tussen de rotsen en stroming en side shore en golven van 2 meter ging het ook wel, moet hier ook wel lukken Smiley
Maar toch is het fijn als er mensen op je letten als je ergens voor het eerste komt.

Daar ben ik totaal met je eens,
Heel fijn is dat als je niet alleen bent,
Ook is het gezellig met andere erbij denk ik.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.