Nobile 666 EXT

thedude

Geen avatar

Berichten: 39
Maart 18, 2007, 03:43:33
edit2Rapporteer  
Vandaag op strand horst met een Nobile 666 EXT gevaren. Ik heb het board bij Telstar in Harderwijk gehaald in opdracht van een vriend van me. Als tegenprestatie mocht ik het board vandaag invaren.

Board maat 139 x 46, in de shop vonden ze hem zeer breed. Mijn vriend heeft een shockwave 9m gekocht en is een beginner. Wil voorlopig geen 2de kite kopen, en wil vaak varen. Zo doende zijn we bij de spleene session uit gekomen, maar die verkopen ze niet bij Talstar. En lieten ze mij de 666 EXT zien en ik geloofde meteen in zijn kracht. Dus boardje gekocht en voetbanden er op en naar het water.

De wind was vandaag zeer wisselvallig en schommelend tussen de 3 en 5 bf. Om de test eerlijk te houden heb ik mijn 12 meter tornado 2007 van sof-x opgepompt. Normaal zou ik een 16meter gepakt hebben.

Bij het wegvaren kreeg ik meteen een vlaag van 5 bf in mijn kite. Ik voelde me meteen thuis op het board. De voetbanden zitten prima, en je kunt goed druk houden op de kant. Boardje loopt super hoogte en ligt los op het water. Pop sprongen zijn geen probleem en landen kinderspel. Tussen de vlagen door moest ik mijn kite blijven bewegen maar ik kon gewoon snelheid en hoogte houden.

Mijn conclusie, heerlijk board voor weinig wind maar goed te houden in over-powerd varen. Vaart zeer goed voor een breed board, vaart super hoogte.

kitaholic

Berichten: 486
Antwoord #1 Maart 18, 2007, 04:00:38
edit2Rapporteer  
Ik heb de 48 cm brede versie, ben er erg blij mee. Wel zijn dit niet de snelste boardjes, daar moet je even aan wennen, maar daardoor wel weer uber-relaxed en een betere optie dan een te grote, trage kite.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.