Muidenberg

terrorwally
Gast
Antwoord #25 Maart 27, 2007, 00:18:49
edit2Rapporteer  
@ azreal wat was de kleur van ej kite? Ik was diegene met HELM en die blauwe waroo
Myzrael
Gast
Antwoord #26 Maart 27, 2007, 01:02:46
edit2Rapporteer  
Geel/zwart FONE kite
ij valt wel op dus je ebt me vast gezien (de h op mijn toetsenbord op mijn werk doet et niet)

Viel goed te doen vandaag e? Lekker gekite al moest ik steeds een eel eind terug lopen omdat ik nog enkel met bodydraggen bezit was. Gelukkig gaat dat allemaal artstikke lekker en eb ik nu mijn vlieger prima onder controle en ij is goed afgestelt nu. De volgende keer ga ik et met mijn plank onder mijn voeten proberen.
Sherida

Berichten: 268
Antwoord #27 Maart 27, 2007, 03:16:16
edit2Rapporteer  
@ Opgepompt,

Azrael heeft gelukt dat hij het wel in één keer kan, zeker een natuurtalentje  ThumpsUp
Er zijn natuurlijk ook genoeg mensen waarbij het niet goed gaat en waar het wel verstandig zou zijn om een lesje te nemen..
Want....... Voorkomen is beter dan genezen  schater
Azrael
Gast
Antwoord #28 Maart 27, 2007, 04:18:46
edit2Rapporteer  
Nergens heb ik beweerd dat ik geen fout heb gemaakt door niet aan een leash te zitten. Maar zoals ik al zei heb ik letterlijk de handleiding van de bar gevolgd omdat ik ervan uit ging dat dat de correcte manier was.  Hij vloog uit mijn harnas onddanks dat de donkeydick goed zat. Dat het mis ging is spijtig maargoed. Daar heb ik wel genoeg over verteld en dat kun je in een paar post terug wel teruglezen.

Ik zou zeggen. Kom fijn kijken als ik weer vlieger dan zie je snel genoeg dat ik geen enkel probleem heb met het besturen van de kite en dat ik ook niet gevaarlijk bezig ben. Ik leer ook van mijn fouten. Van het water opstarten met de vlieger naar de kant toe doe ik ook niet meer. Alles nu in het water op lijnafstand en meer met de vlieger richting het water toe. Dat gaat perefect en zorgt voor een zachte start. Het landen doe ik gewoon door de vlieger naar het windwindows te laten vliegen en voor kant de 5th te gebriuken waardoor de vlieger neervalt en rustig omgetild kan worden.
 Ik heb twee keer met de kite nu gevlogen en vandaag ging zonder problemen omdat de afstelling nu goed is. Het besturen is geen enkel probleem en kan hem gewoon laten doen wat ik wil zonder dat hij nukkig reageerd of wat dan ook. Ik ben geen expert en zal veel moeten oefenen om hem goed aan te voelen maar ik ben nu in controle over de kite en niet andersom. Ik ben ook bekend waar de krachten van mijn kite het grootst zijn en het kleinst etc. Het is niet mijn eerste kite. Het enige wat even raar in het begin was dat is de depower wat opzich een vrij logisch en makkelijk systeem is alleen het is even wennen hoe het aan de zijkanten van het windwindow reageert.

Heb mij overgens enkel tot bodydraggen beperkt vandaag. Volgende keer pak ik mijn board uit en ga ik dat ook eens proberen of dat lukt.  Ik heb er wel een paar minuten mee geklooid vorige keer maar dat mocht geen naam hebben want de wind viel weg.

Dus ik zou zeggen.......flame gerust verder dan ga ik wel fijn verder vliegeren terwijl ik hulp krijg van de mensen die mij dat wel willen geven. Gelukkig heb ik ook een vliegermaat die zelf beginner is en samen kunnen we elkaar goed helpen als het even niet gaat door bijvoorbeeld aan elkaars harnas te gaan hangen en enkel met starten en landen te helpen.

Los daarvan vind ik dat ik er nu wel genoeg over heb gezegd om heel eerlijk te zijn en ik vind het dus ook wel welletjes.
Sherida

Berichten: 268
Antwoord #29 Maart 28, 2007, 00:16:34
edit2Rapporteer  
Hej Azrael,
Niemand zegt dat je problemen hebt met het besturen van je kite. Juist hartstikke top dat je dit niet heb!  ThumpsUp

Het lijkt mij alleen verstandig dat wanneer je nog nooit een kite in je handen hebt gehad het verstandig is om een les te nemen en alle krachten een keer te voelen. Wat ik begrijp is dat dit niet jouw eerste kite is, en je waarschijnlijk al vliegerervaring hebt, ook kite je niet alleen wat het ook een stuk veiliger maakt!  (grinnik_kitesmiley)

Natuurlijk is het niet zo dat wanneer je les neemt je het beter doet dan iemand die het allemaal heeft gelezen, wel krijg je wanneer je les neemt persoonlijk advies en kan de  instructeur je precies  vertellen wat je verkeerd en goed doet. Succes volgende keer met je board en ik ben blij dat alles goed gaat!  Joepie
KiteDemon

Berichten: 6806
Antwoord #30 Maart 28, 2007, 00:27:53
edit2Rapporteer  
Los van van de vaardigheid van het kiten zelf, is er ook nog zoiets als het veiligheidsaspect. En dat laatste is ook een van de eerste dingen die je wordt bijgebracht in de les.
Met een beetje gezond verstand kom je al een heel eind maar als je nieuw bent in deze sport kan je echt nog niet alles weten. In de lessen krijg je alvast veel info mee die jezelf en anderen een hoop ellende kunnen besparen. Tenslotte speel je met veel potentiële power die je genadeloos kan afstraffen als de wind iets aantrekt.
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #31 Maart 28, 2007, 00:41:32
edit2Rapporteer  
Citaat
Tenslotte speel je met veel potentiële power die je genadeloos kan afstraffen als de wind iets aantrekt.

En zo is dat !!!!!   ListenToMe ListenToMe Opletten dus
Tjok
Gast
Antwoord #32 Maart 28, 2007, 00:59:07
edit2Rapporteer  
potentiële power     leuke woordspeling ThumpsUp
mightymike

Berichten: 55
Antwoord #33 Maart 29, 2007, 03:12:17
edit2Rapporteer  
Gaan er morgen, maandag, nog gasten kiten in Muiderberg Huh 15 + en ik ben van de partij? YeSS YeSS YeSS
ik kom op zeker!!!
en mischien fly girl ook wel!!!
Ik heb PD gestuurd met route.......
Pas wel op waar je de auto parkeerd anders heb je 100% kans op een bon? ThumpsUp

mwah dan moet je een auto hebben ... en ook nog een rijbewijs  (cry_kitesmiley)
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.