bericht uit noord nederland "hvdb"

Luko

Maart 27, 2007, 02:10:29
edit2Rapporteer  
Wij uit het noorden en anderen hebben een officiele kitespot die van 1 juni tot 1 okt open is op de waddenzee bij hoek van de band!
Er word buiten deze periode ook gekite door mede kiters. Door zulke aktie's is er natuurlijk kans dat dit niet getolereerd word door sommige mensen en er een kans bestaat dat dit sluit.
Zie maar wat jullie er mee doen maar denk er een beetje om.
Ik ben geen opzichter en jullie zijn vrij in wat jullie doen.

Er zijn al zo weinig spots laten we er met z'n allen om denken.

B.V.D.
zarda

Antwoord #1 Maart 27, 2007, 02:55:27
edit2Rapporteer  
zo is dat dat is ook zo met kornwerderzand en harlingen daar word ook het hele jaar door gekite terwijl die spots ook niet het hele jaar open zijn
Luko

Antwoord #2 Maart 27, 2007, 03:00:14
edit2Rapporteer  
ik weet nog goed dat de spot dicht was en je ver moest rijden voor een ander spot, en als je wel ging kreeg je een flip van 170 eurie. maar dat was in het begin toen het verboden werd. nu is dat wat verwaterd maar voor je het weet is die klote tijd erweer.
we mogen blij zijn dat we een paar maandjes wel legaal kunnen.
zarda

Antwoord #3 Maart 27, 2007, 03:07:12
edit2Rapporteer  
Ik hoop echt dat het zo'n top spot is wat cees zegt want dan hoef ik in de zomer niet ver te rijden.
peter ..
Gast
Antwoord #4 Maart 27, 2007, 03:12:45
edit2Rapporteer  
ik vind het echt niet tof dat er mensen zo kinderachtig zijn om het voor een ander te verpesten

ik woon er zelf 5min vanaf maar ga er nu niet kiten want het zou toch verrot zijn als ik het voor een ander verpest!!!

dus ga ergens kiten waar het wel mag of ga naar eeltjemeer verpest het daar maar:p
Jacobus

Antwoord #5 Maart 27, 2007, 03:20:48
edit2Rapporteer  
Ik had het er vandaag nog met Peter over, maar er moet eigenlijk een afspraak met gemeente (provincie) en NKV (regiovertegenwoordigers) gemaakt worden dat wanneer er buiten het seizoen gekite wordt dat dan niet meteen iedereen er de dupe van is (doordat gemeente gaat dreigen met sluiten omdat er toch mensen zijn die kiten!). In plaats van dat iedereen de lul is dan moeten gewoon die mensen aangepakt worden die wel aan het kiten zijn terwijl het niet toegestaan is. Oftewel, politie heen sturen (bellen), van het water laten halen en een print van 170 euro, dan leren ze het wel af. Dan is niet iedereen de dupe, maar alleen de gasten die het in hun hoofd halen te gaan kiten en lekker egoïstisch zijn! Het is goed om te waarschuwen via fora, maar er zijn nog zat lui die niet fora lezen of er gewoon schijt aan hebben.

Zal wel moeilijk te regelen zijn, maar lijkt me wel wat. Je kan zeggen dat je dan maten naaier bent doordat je gaat bellen met politie, maar je bent een maten naaier als je buiten de aangegeven data gaat kiten! Bijkomend voordeel met zoiets is dat je dan ook laat zien aan overheid dat er wel degelijk veel kiters zijn die de regels wel respecteren (en elkaar) en er alles voor willen doen om de spot open te houden....

Peace!
Geronimo79

Antwoord #6 Maart 27, 2007, 03:47:25
edit2Rapporteer  
Hey, ben zelf nog niet op hoek van de band geweest, weet ook niet of ik daar erg blij ga worden ivm met die dijk. Maar het lijkt me toch erg ziek dat sommige mensen gewoon toch daar gaan kiten, terwijl ze weten dat het niet mag. Kijk ik snap dat er gewoon te weinig kan in groningen kwa open water, ze mogen er nog wel 2 of 3 spots bij doen, als die groenlinks trutten dat maar eens toelieten. Maar zolang zo'n spot officieel niet open is GA ER DAN NIET KITEN!! Want daarmee riskeer je wel dat en lauwersoog niet meer open is, en er helemaal geen nieuwe spots komen, want dan bewijs je dus direct dat kiters toch maar tuig zijn die zich niet kunnen houden aan de regels. En das toch een beetje zonde.

Dit is ook één van de dingen die ik momenteel erg goed vind van www.northernair.nl is dat deze kitegroep uit het noorden hier goed rekening mee houd en een positieve invloed heeft op de image van de kiters hier. Ik hoop dat hiermee nieuwe vrijheden verworven kunnen worden hier in het noorden.
jaapd

Antwoord #7 Maart 27, 2007, 04:19:20
edit2Rapporteer  
Ik ben dit jaar ook nog niet geweest en Themplar je gaat echt wel blij worden van die spot in juni gewoon niet op de dijk starten maar het water in lopen.

En je hebt gelijk dat Groningen te weinig spots heeft (ook al is hvdb net Friesland)

Illegale kiters zijn het gevolg van te weinig spots en niet andersom! Ik hoop dat dit wel altijd naar de overheden gecommuniceerd wordt!

De beste oplossing is dat hvdb het hele jaar open is (tijdens hoog water)
Een goede 2e is een gedoogbeleid maar daarvoor zijn er denk ik al te veel kiters...

en toch nog een keer:Wil je illegale kiters kwijt geef ze dan een alternatief! De groningse kiters zijn al heel flexibel geweest door het lauwersmeer bij de camping op te geven, daarna deden we ook niet heel erg moeilijk over de rest van het meer. Maar dat houd een keer op!
jetzu

Antwoord #8 Maart 27, 2007, 04:55:57
edit2Rapporteer  
Ja helemaal mee eens en ik ben geen politie agent dus ik kan het ze niet verbieden.
Ik heb ze gewoon gezegt wat ik er van vond.
Ik vind het gewoon niet relaxed dat er mensen aan het kiten zijn terwijl ik dat ook zou kunnen doen, maar dit niet doe om de spot open te houden en uit respect richting het NKV.
En de politie waarschuwen doe ik ook niet want je bent er in meer of mindere mate zelf de dupe van.
actievoerder
Gast
Antwoord #9 Maart 27, 2007, 05:02:56
edit2Rapporteer  
Vraagje: wordt het niet eens tijd voor een (media) actie op de dijk????

We wachten allemaal braaf tot 1 juni tot de spot weer opengaat.......maar resultaten om de spot een jaarrond op te houden zijn nog nooit geboekt.

Misschien zou een ACTIE bijdragen aan een sneller/soepeler besluit in de ambtenaren wereld??

Wie vind dit nog meer een idee, of blijven we toch liever braaf wachten?

Geronimo79

Antwoord #10 Maart 27, 2007, 16:46:34
edit2Rapporteer  
ok... duz omdat er te weinig spots zijn krijg je dit soort illegale acties waarbij ze weten dat het een risico is dat een spot daardoor helemaal gaat sluiten voor alles en iedereen... jajah.. das wel mooi, want te hard rijden vind ik ook best leuk, en jah de enige manier om van al die andere autorijders die te hard willen rijden is gewoon door het of te gedogen of gewoon maar een aantal wegen te geven waar je 200 mag.. idd.. slim.... (SARCASME)

Er zijn genoeg andere opties om heen te gaan alleen zijn de meeste wat verder weg, zuidlaardermeer (gedoogd), blauwe stad, nog een paar kleine meertjes, en anders simpel weg naar mirns of workum. Delfzijl schijnt ook nog te mogen. En ik meende ergens te lezen dat ze bezig zijn met lauwersmeer weer open te gooien, zou geweldig zijn.

Bij ons van Northernair zitten ook een paar jongens die geen rijbewijs hebben, maar doordat we gezamelijk afspreken is er bijna altijd wel een manier om ergens te komen. En het is nog gezellig ook. maar goed ik snap wel wat je bedoeld het word wel door het te kort aan spots gevoed het illegaal kiten. Maar iemand die een beetje verstand heeft zou dan nog niet moeten gaan.
Sluit je aan bij www.northernair.nl en hier op het kitehigh forum en je kunt vast wel eens iets regelen.
vrolijkefries
Gast
Antwoord #11 Maart 27, 2007, 17:11:36
edit2Rapporteer  
Gewoon gaan contributie voor de sportschool is hoger per jaar dan de bekeuring
Geronimo79

Antwoord #12 Maart 27, 2007, 17:33:30
edit2Rapporteer  
Wees dan ook een vent en geef je adres even als idd een spot gesloten word door jouw toedoen.. ZO ONTZETTEND ZINLOOS.
Ook zo lefgozertje zonder z'n eigen inlog...
Jacobus

Antwoord #13 Maart 27, 2007, 17:55:16
edit2Rapporteer  
Gewoon gaan contributie voor de sportschool is hoger per jaar dan de bekeuring

Betaal je dan €170,- per keer als je gaat voor je sportschool? Natuurlijk krijg je geen boete elke keer als je gaat kiten, maar wat mij betreft mogen ze die gasten wel aanpakken en dus elke keer bekeuren.
Geronimo79

Antwoord #14 Maart 27, 2007, 18:26:13
edit2Rapporteer  
En maak die boete maar gewoon hoger. Tis zo ontzettend zinloos. Ik snap heel goed dat je wilt gaan kiten, en dat je die 170 euro die je misschien eens krijgt voor lief neemt. Maar dat je de spot in gevaar brengt dus ook voor andere kiters vind ik dan toch wel erg misselijk.
peter.

Antwoord #15 Maart 27, 2007, 22:21:33
edit2Rapporteer  
Vraagje: wordt het niet eens tijd voor een (media) actie op de dijk????

We wachten allemaal braaf tot 1 juni tot de spot weer opengaat.......maar resultaten om de spot een jaarrond op te houden zijn nog nooit geboekt.

Misschien zou een ACTIE bijdragen aan een sneller/soepeler besluit in de ambtenaren wereld??

Wie vind dit nog meer een idee, of blijven we toch liever braaf wachten?

hoe wou je dat dan aan pakken???
hart van nederland vragen om een opname te maken:)

maar op zich is mischien actie voeren nog niet eens een slecht idee

DE SPOT MOET HELE JAAR LOS!!!!!
CeesV

Antwoord #16 Maart 27, 2007, 22:30:43
edit2Rapporteer  
beter houden die lui zich idd ff aan de regels. lauersoog kan ik tenminste nog ff goed komen met het ov!
slufterhufters.com

Antwoord #17 Maart 27, 2007, 22:34:06
edit2Rapporteer  
Informeer bij het gemeentehuis wie er verantwoordelijk is, vraag een gesprek met die ambtenaar aan, geef kort aan waar het om gaat.

Ga met de desbetreffende kiters even om tafel zitten om alles goed door te spreken, stuur diegene naar het gemeentehuis die welbespraakt is en goed voorbereidt.

Leg je plannen op tafel, en licht dit goed toe.

Je zal zien dat ze niet de rotste zijn en willen meewerken met een goede oplossing.

Beter voor zijn dan afwachten.
jetzu

Antwoord #18 Maart 28, 2007, 01:02:48
edit2Rapporteer  
He themplar dat zijn nog eens vergelijkingen hoor.
Als je in groningen woont moet je dan tot het weekend wachten tot je kan kiten omdat het zo'n pokke eind rijden is naar workum of mirns de meeste van de door jou genoemde spots in de buurt zijn niet echt relaxed.
En als je vind dat je moet gehoorzamen dan moet je ook niet op spots gaan kiten waar het word gedoogt want dan is het gewoon nog steeds verboden ok.
mzzl
actievoerder!
Gast
Antwoord #19 Maart 28, 2007, 01:14:38
edit2Rapporteer  
ListenToMe Met de betreffende amtenaren om tafel heeft in eerste instantie geen zin....

Het "probleem" moet onder de aandacht (media) gebracht worden bij een grote groep mensen, dan bereik je de amtenarenwereld veel beter!!! Dan kunnen de ambtenaren inzien, hoeveel mensen baat hebben bij het openstellen van (enkele) spots in de waddenzee! (en geloof mij, dat zijn er veel meer dan al die vogelliefhebbers bijelkaar Smiley )

Willen ze liever dat we in ons vrije tijd, ons vervelen, het crimineeltje uit gaan hangen >> stelen, gokken, lekker aan de drugs/alcohol noem maar op.

Al die kleine meertjes gedogen heeft geen enkele zin, het is daar niet lekker kiten....veel te vlagerig en dus te gevaarlijk!

Ik stem nog steeds voor een grote actie op de dijk met veel media aandacht!!! Hoe zon dergelijke actie er uit moet zien, heb ik ook nog niet voor ogen, maar het wordt eens tijd dat wij van ons laten HOREN!

ListenToMe ListenToMe ListenToMe ListenToMe ListenToMe

jetzu

Antwoord #20 Maart 28, 2007, 01:30:42
edit2Rapporteer  
Ik ben opzich voor een actie maar dit moet dan wle goed geregeld worden met een 1 malige vergunning ofzo??
Misschien dat ben dat weet of kan informeren ofzo.
En moet je kijken hoeveel mensen er op de dijk altijd staan te kijken die het geweldig vinden dus misschien iets van handtekeningen verzamelen ofzo ik gooi maar een balletje op hea.
Lord of the Boards

Antwoord #21 Maart 28, 2007, 01:35:45
edit2Rapporteer  
Informeer bij het gemeentehuis wie er verantwoordelijk is, vraag een gesprek met die ambtenaar aan, geef kort aan waar het om gaat.

Ga met de desbetreffende kiters even om tafel zitten om alles goed door te spreken, stuur diegene naar het gemeentehuis die welbespraakt is en goed voorbereidt.

Leg je plannen op tafel, en licht dit goed toe.

Je zal zien dat ze niet de rotste zijn en willen meewerken met een goede oplossing.

Beter voor zijn dan afwachten.

Jammergenoeg zal dat geen zin hebben. De gemeente heeft helemaal niets te zeggen over de Waddenzee. En bovendien is dit allemaal in het beginstadium al gedaan.

Rijkswaterstaat (RWS) is de beslissende partij hierin. Zij laten zich op hun beurt adviseren door verschillende partijen, waaronder Gedeputeerde Staten Fryslan (GSF). GSF stelt dat voor een nieuwe gebruikersgroep er een Natuurbeschermings-wet (NB-wet) vergunning nodig is om het gebied te mogen gebruiken. Daarin stellen zij een uitzondering voor de periodes zoals ze nu op tafel liggen. Van 1 juni tot 1 oktober is er dus geen NB-wet vergunning nodig, maar buiten die periode wel. Dat wij worden gezien als nieuwe groep, komt doordat we apart vermeld worden in het BPR.

De NB-wet vergunning buiten de periode verstrekken ze niet ivm natuurwaarden. We hebben nu dus een kitezone met een beperking in tijd, waarbij de NB-vergunning is omzeild.

En de vergelijking van kitesurfen met het verkeer gaat niet op. Wij hebben ook wel voorbeelden gebruikt, maar je krijgt steeds hetzelfde antwoord. Autorijden is gewoon toegestaan. Kitesurfen is verboden. Rijden met een auto is een recht dat iedereen met een rijbewijs heeft. Dat we mogen kitesurfen in een bepaalde periode moeten we zien als een luxe, in plaats van een recht. Ik heb het niet bedacht, maar dit is wel de reactie die je krijgt als je hiermee aankomt.

Vergelijkingen als:"Windsurfers mogen er wel komen, waarom wij dan niet?", hebben ook geen enkele zin. Windsurfers zijn geen nieuwe groep gebruikers omdat ze niet apart vermeld worden in het BPR. Zij hebben dus het recht om daar te windsurfen, net als een automobilist het recht heeft om met de auto te rijden.

Maar nogmaals, ik heb het niet bedacht............ Ik hoop het alleen wat inzichtelijker te maken.

Groeten,

Jan Piekstra
NKV Lauwersoog
Lord of the Boards

Antwoord #22 Maart 28, 2007, 01:39:22
edit2Rapporteer  
Oh ja, de hele beschikking staat ter inzage op de site van de NKV:

http://www.kitesurfvereniging.nl/?location=nieuwsbericht&id=63&PHPSESSID=df6e8756d098ac2be08f6e82dab763cb
Geronimo79

Antwoord #23 Maart 28, 2007, 03:50:45
edit2Rapporteer  
tja jetzu, roeien met de riemen die er zijn. Gedoogd en toegelaten is altijd nog beter als VERBODEN! ik snap wel dat het frustrerend is, maar das nou echt het nadeel bij deze sport. Je kunt je beter voorbeeldig gedragen en een goede indruk achterlaten op ambtenaren, waardoor ze soepeler kunnen worden. Dan bewijzen dat je een één of ander snotjochie bent en toch niet luisterd. Daar zullen ze echt totaal niets extras voor doen.

Je moet de kansen vergroten spots te openen en niet nihil maken.
jaapd

Antwoord #24 Maart 28, 2007, 05:58:38
edit2Rapporteer  
Is het niet een idee om een NB-wet vergunning aan te vragen voor kitesurfen tijdens hoog water? Volgens mij is dit nog niet gedaan.

Ik heb wat verleende vergunningen gezien op de site van de provincie en daar waren wel een aantal waarvan ik dacht: als die mogen dan mag kitesurfen ook. Je moet dan in de aanvraag al een aantal beperkingen meegeven: alleen bij hoog water, geen extreem lange lijnen enz
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.