bericht uit noord nederland "hvdb"

Gertjan

Antwoord #25 Maart 29, 2007, 02:16:32
edit2Rapporteer  
Hoe druk gaat het dit weekend weer worden op Lauwersoog met de kiters?

Wind is weer net als vorig weekend.
Zal die waterpolitie echt stront in z`n ogen hebben in Lauwersoog?
hollandkiter

Antwoord #26 Maart 29, 2007, 02:29:37
edit2Rapporteer  
Waarom van 1 juni tot 1 oktober toegestaan? Dat is bij ons het hoog seizoen. Heeft dit te maken met vogeltrek of broedseizoen??? Vreemd hoor zeker als je er wel mag windsurfen.
Gertjan

Antwoord #27 Maart 29, 2007, 02:31:15
edit2Rapporteer  
Heeft inderdaad met de vogeltjes te maken. Badgasten hebben we geen last van. ha ha
actievoerder!
Gast
Antwoord #28 Maart 29, 2007, 02:46:17
edit2Rapporteer  
het lauwersmeergebied valt onder de vogel habitat richtlijnen....waarom het wad alleen in die periode wordt gedoogd heeft te maken met het overwinteren van ganzen. Een bij komend probleem gaat in de toekomst worden...dat de ganzen in de zomer ook in nederland blijven.

Dus de natuurorganisaties krijgen alsmaar meer standpunten om het wad dicht te gooien!

Tijd voor actie: iemand misschien nog leuke ideeen, om op een leuke/positieve/ludieke manier actie te gaan voeren op de dijk?

Morres

Antwoord #29 Maart 29, 2007, 02:51:23
edit2Rapporteer  
ja, al die geitenwollen sokken aan een paal binden, en wachten op hoog water, kijken of ze het wad dan nog leuk vinden... Wink

maargoed, tis natuurlijk  te triest voor woorden, kijk naar Harlingen, officieel gesloten, maar het gaat écht nergens over.
Er ligt een pier tussen de spot en een haven(met industrie, de zand word 200meter verderop op de kade gelost) en dan hebben ze het over natuur, het strand is gvd KUNSTMATIG.....

Het is echt te gek voor woorden
jaapd

Antwoord #30 Maart 29, 2007, 05:25:54
edit2Rapporteer  
Voordat je actie gaat voeren moet je eerst een goed verhaal hebben en dat ergens op een website zetten. In je persbericht kan je hier dan naar verwijzen(en je kan stukken van die tekst gebruiken)

Je moet wel met een boodschap in het nieuws komen.
actievoerder!
Gast
Antwoord #31 Maart 30, 2007, 00:26:21
edit2Rapporteer  
jaap, wat dacht je wat onze boodschap zou moeten zijn???

volgens mij is die boodschap namelijk HEEL duidelijk: een aantal spots in de waddenzee, het hele jaar door!
jaapd

Antwoord #32 Maart 30, 2007, 04:07:23
edit2Rapporteer  
Dat is niet de boodschap maar het doel.

Ik heb hier een klein begin gemaakt:
http://jaapd.wordpress.com/2007/03/29/kitesurfen-in-de-waddenzee/

Commentaar is welkom
actievoerder
Gast
Antwoord #33 Maart 30, 2007, 04:56:33
edit2Rapporteer  
je bent al goed op weg jaap, ik zal binnenkort even de tekst critisch door lezen. De de opzet zal dan alsvolgt worden?

Goed onderbouwde website
ludieke/orginele actie op de dijk
jaapd

Antwoord #34 Maart 30, 2007, 06:15:46
edit2Rapporteer  
Mijn actie zal iets anders zijn: ik ga een vergunning aanvragen om de rest van het jaar te mogen kiten bij HvdB.

Die aanvraag wil ik zo opstellen dat het niet mogelijk wordt om hem te weigeren. Denk daarbij aan een maximale lijnlengte van 10 meter, max 20 kiters op het water, alleen bij hoog water, net iets ander gebied enz enz.

Ik ben nog op zoek naar die nota en dat onderzoek om zo een goede aanvraag te doen.

Als die vergunning binnen is dan kan iemand anders een vergunning aanvragen met iets ruimere voorwaarden.

Die vergunning is voor de natuurbeschermingswet daarna heb je nog een vergunning nodig voor de bpr maar die is dan simpel. Ik heb al contact gehad met iemand van GS en die gaf me weinig hoop. Daarom moet die aanvraag gewoon goed zijn.
keessie

Antwoord #35 Maart 30, 2007, 20:45:56
edit2Rapporteer  
Zoals heer Actievoerder zegt;
Op een mooie zondag in mei. Met een groep op het wad gaan staan bij hoogwater zonder boardje. Kite in de lucht en van te voren Hart van Nederland bellen. Op die manier wordt het tenminste wat grootschaliger bekend hoe benauwd een kiter uit het Noorden het heeft. ThumpsUp
Voor die ambtenaren is het Kitesurfen geen hot issue dus het maakt ze ook niks uit of het toegestaan is of niet. Als de massa ergens over gaat praten komt pas het gesprek wat sneller op gang.

gr Kees
actievoerder!
Gast
Antwoord #36 Maart 30, 2007, 20:55:51
edit2Rapporteer  
eindelijk iemand die mij begrijpt! bedankt voor je reactie kees
jaapd

Antwoord #37 Maart 30, 2007, 22:48:01
edit2Rapporteer  
Of je doet het niet in mei maar van 10-13 april. Als je geluk hebt geef je net een interview en dan komt er een F-16 over link

Als je meer pers wil hebben dan moet je misschien midden op de Bonkevaart gaan kiten...
actievoerder!
Gast
Antwoord #38 Maart 30, 2007, 22:52:00
edit2Rapporteer  
Om alles een beetje goed geregeld te hebben is 10 april wel heel snel. Het moet wel een goed georganiseerde actie worden.

Maar zo te lezen zijn alleen kees, jaap en ik daarvoor.....volgens mij willen die anderen braaf wachten tot ze weer een dikke maand mogen kiten.

of zie ik het verkeerd?
Gertjan

Antwoord #39 Maart 31, 2007, 05:39:28
edit2Rapporteer  
dat zie je verkeerd. Maar ik heb nog 70 euro open staan als ik er weer ga kiten binnen 2 jaar op niet toegestaande tijden.

Mijn vraag is;
mag je op het wad vliegeren als het hoog water is en het geen hoogwatervluchtplaats is?

Als dat mag dan kunnen we kees zijn actie doorzetten.
kiteone

Antwoord #40 Maart 31, 2007, 17:48:47
edit2Rapporteer  
Hallo,

Gewoon op het wad gaan kiten jongens, laat ze toch stikken in hun regels en gezeik in dit miereneukerige land.
Ik weet van mezelf wel wat goed en slecht is, afghaantje en irakies afknallen met hun
uranium bommen, me pensioen geld in de clusterbommen, ................
This is my life and in my life there are only my rules, if i live the way our goverments wants, I would be a oil addicted and war making swindler !!
Geronimo79

Antwoord #41 April 02, 2007, 04:55:06
edit2Rapporteer  
En vandaag was het zover... weer een aantal gasten aan het kiten..  nouw vrolijke fries.. als jij het as die vandaag de bekeuring in ontvangst mocht nemen, viel het toch mee.. (waren dus een aantal bekeuringen gevallen vandaag...) tja eigen schuld dikke bult..
Moet wel zeggen dat ik de periode dat die spot open is wel bizar kort vind..
Vrolijke Fries
Gast
Antwoord #42 April 02, 2007, 21:43:07
edit2Rapporteer  
Ja heb gezien de politie gaaf!!!
Ik hoefde niet te betalen omdat ik FRIES ben en geen Groninger.
Volgens oom agent magen er alleen mensen uit Friesland komen.

Groeten

Vrolijke boete vrije Fries Joepie
actievoerder
Gast
Antwoord #43 April 03, 2007, 02:03:25
edit2Rapporteer  
hahaha....lokkig bin ik ek in Frys!
Geronimo79

Antwoord #44 April 03, 2007, 16:43:38
edit2Rapporteer  
tja de gasten die aan het varen waren hadden wel een bon, maar de gasten die net hun kite zouden gaan oplaten die kregen alleen een waarschuwing.
maar goed het NKV mag idd wel gaan proberen dat seizoen daar ietsje langer te maken. Want 3 maandjes van een jaar is wel errrrg kort. Maar goed das nog geen reden om een spot direct helemaal in gevaar te brengen.

Gelukkig ben ik net een frysk. ja nouw
Idefixe

Antwoord #45 April 03, 2007, 17:34:30
edit2Rapporteer  
Misschien heb je hier wat aan?

Grondwet van het Koninkrijk der Nederlanden.
Hoofdstuk 1.
Art. 22 pnt 3
Zij schept voorwaarden voor maatschappelijke en culturele ontplooiing en voor vrijetijdsbesteding. ( de overheid dus)

Hieruit kan worden geconcludeerd dat iedere burger recht heeft op zaken als zijnde maatschappelijke / culturele ontplooiing en vrijetijdsbesteding.
De KNWV erkend het kitesurfen als zijnde een sport. Kitesurfen kan duidelijk gezien worden als vorm van maatschappelijke / culturele ontplooiing en vrijetijdsbesteding.
Regelgeving met betrekkingen op dit gebied waardoor dit ( grondwettelijke) recht beperkt wordt zou dus in principe gestoeld moeten zijn op daadwerkelijk aantoonbare gronden.

Anders gesteld:  Een algemeen landelijk verbod ( zoals gesteld in het B.P.R.) op een bepaalde vorm van recreatie ( niet in strijd met andere wetgeving) zonder duidelijk aantoonbare redenen voor dit verbod zou dus in strijd zijn met de grondbeginselen zoals vastgelegd in de grondwet……
Het is op de meeste wateren ( waar het B.P.R. van toepassing is) absoluut niet aangetoond dat het verbod van kitesurfen op enige daadwerkelijk aantoonbare reden is gestoeld.

( beperkende) regelgeving zou dus per soort / locatie moeten worden beoordeeld. Beperkingen kunnen m.i. ook eerst dan worden opgelegd als daadwerkelijk aantoonbaar is dat het kitesurfen op enigerlei manier nadeel aan de omgeving brengt.
 (grinnik_kitesmiley)

In het huidige BPR wordt er dus "zo maar eventjes"voor bijna al het water in Nl een verbod opgelegd ( dit verbod is in mijn ogen een beperking van "mijn grondrechten" zoals vastgelegd in de grondwet.......
Geronimo79

Antwoord #46 April 03, 2007, 17:47:52
edit2Rapporteer  
mmm.. lijkt er wel op idd. maar jah.. gezien ik volgende week een tentamen privaat en publiek recht heb.. kan ik je mede delen dat als jij een wet leest.. er minimaal 4 afwijkingen in zitten van wat er daadwerkelijk staat.. niet te begrijpen die wetten..
Jurrien

Antwoord #47 April 03, 2007, 20:27:45
edit2Rapporteer  
ik volg het topic niet echt maar wat ik tot nog toe gelezen heb ben ik het helmaal mee eens!!

behalve dan met die vrolijke fries, jammer dat ik niet weet wie je bent..

ik zal het topic een beetje volgen! en mijn mening geven! tot nog toe niet nodig geweest
CeesV

Antwoord #48 April 03, 2007, 20:34:24
edit2Rapporteer  
Zoals heer Actievoerder zegt;
Op een mooie zondag in mei. Met een groep op het wad gaan staan bij hoogwater zonder boardje. Kite in de lucht en van te voren Hart van Nederland bellen. Op die manier wordt het tenminste wat grootschaliger bekend hoe benauwd een kiter uit het Noorden het heeft. ThumpsUp
Voor die ambtenaren is het Kitesurfen geen hot issue dus het maakt ze ook niks uit of het toegestaan is of niet. Als de massa ergens over gaat praten komt pas het gesprek wat sneller op gang.

gr Kees

dat vind ik wel een goed idee! als piet paulusma dan ook nog z'n weer komt presenteren bij hvdb... is allemaal wel wat voor de campingzender! ik doe mee mochten jullie zoiets vanp lan zijn

maar eigenlijk moet dan wel iedereen mee doen... en niet dat 5 daar gaan staan en 30 daarom heen gewoon gaan surfen, dan valt het niet meer op natuurlijk  ListenToMe
Actievoerder!
Gast
Antwoord #49 April 04, 2007, 01:32:57
edit2Rapporteer  
30? volgens mij moeten ook andere kiters uit nederland aanwezig zijn.....die daar enkelt eens komen kiten!!!

Het moet een veel grotere groep worden....minimaal 100! anders heeft het echt geen zin!

De ambtenaren moeten inzien hoeveel mensen baat hebben bij een jaarrond openhouden van deze SPOT!

« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.