Verslag Eclipse Thruster 10M2 1e in Europa

Stanley

Berichten: 1039
Antwoord #25 April 01, 2007, 02:24:10
edit2Rapporteer  
Laat je niet afschrikken door dat verhaal van invoerrechten....
Alleen de importeurs proberen je dat wijs te maken.
Gewoon een fake invoice laten maken en je bent klaar...
19% over 50 $ is geen geld toch......
De echte invoice draai je uit via mail. NP   ThumpsUp


Ja jammer dan daar trapt de douane echt niet meer in.
Als die het idee hebben dat het een fake rekening is bepalen zij zelf de waarde.
En daar mag je vermeerderd met de verscheepskosten invoerrechten en btw over betalen

Met spullen vanuit Amerika kopen reken ik de prijs in dollars gewoon in euros.
Dan zijn je invoerrechten en btw ingecalculeerd.
Heb je mazzel betaal je niks en is je aankoop een 30% goedkoper.
TtHoM@s

Berichten: 1558
Antwoord #26 April 01, 2007, 02:25:03
edit2Rapporteer  
En Tthom@s det backstalen doet hij niet...
ongeacht hoe je de strap gepowerd hebt..
Dus je kan ook ongepowerd uithaken  ThumpsUp
ik had het over je vorrige kite die dat wel deed toch? teminste zo begreep ik het

enehh... een C met briddels en zo plat als een bow

ze noemen dat ding gewoon een C omdat de (wannebe)pro's er dan ook mee gaan varen
alles wat plat is noem ik een bow:   hou het simpel tochhhhhh  loser

100%-DINGES-®!!!!!!!!

Berichten: 2367
Antwoord #27 April 01, 2007, 03:11:42
edit2Rapporteer  
Laat je niet afschrikken door dat verhaal van invoerrechten....
Alleen de importeurs proberen je dat wijs te maken.
Gewoon een fake invoice laten maken en je bent klaar...
19% over 50 $ is geen geld toch......
De echte invoice draai je uit via mail. NP   ThumpsUp


Ja jammer dan daar trapt de douane echt niet meer in.
Als die het idee hebben dat het een fake rekening is bepalen zij zelf de waarde.
En daar mag je vermeerderd met de verscheepskosten invoerrechten en btw over betalen

Met spullen vanuit Amerika kopen reken ik de prijs in dollars gewoon in euros.
Dan zijn je invoerrechten en btw ingecalculeerd.
Heb je mazzel betaal je niks en is je aankoop een 30% goedkoper.
men nemen 1 schep zand.
rollen de nieuwe kite uit
stop er wat zand in
rol m weer op
en hij is 2e hands
het kan natuurlijk nog veel makkelijker allemaal maar goed ff om te laten zien hoe makkelijk het gaat!
en wat is volgen jullie 'n 2e hand kite waard????
succes!!!
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #28 April 04, 2007, 05:17:29
edit2Rapporteer  
Ik snap nix van de low-end van deze kite....
Ging vandaag naar Muiderberg en kwam er een bekende tegen die ook aan het kite was, zij weegt ongeveer 75 kg en was met een 11m2 Tribel aan het varen.
Noem geen namen omdat ik al kilo's vermeld heb en dat is altijd gevaarlijk met vrouwen  (grinnik_kitesmiley)....

Toen ik aan kwam lopen met mijn 10m2 Thruster waaide het ongeveer 15 knp. Ik baalde omdat ik weer naar de auto terug zou moeten lopen om mijn 12m2 assault te gaan pakken. Ik besloot om niet terug te lopen maar om de low-end van mijn kite te gaan testen... Tot mijn verbazing kwam ik gewoon weg met mijn 90 kg en 135x40 board

Ik ging ook nog upwind... Na ongeveer 20 minuten kwam er meer wind en ging het gemiddeld 18 knp waaien  tegen een uur of 5 stond er gemiddeld 23 knp met uitschieters van 29 knpjes

De kite reageerd super snel en springt eng hoog.Bovendien kun je de kite heel precies sturen. 
Het was gewoon weer een TOP dag  ThumpsUp
Sjemmel

Berichten: 568
Antwoord #29 April 05, 2007, 00:15:14
edit2Rapporteer  
Heej MINI-ME gefeliciteerd. Klinkt goed allemaal! Haha als jij weet hoe zwaar ze is zal ze er ook niet zoveel problemen mee hebben (grinnik_kitesmiley)
Hallo

Geen avatar

Berichten: 21
Antwoord #30 April 05, 2007, 09:30:07
edit2Rapporteer  
ziet er goed uit  ThumpsUp

http://www.kiteforum.tv/index.php?option=com_videos&task=show&id=1312&Itemid=
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #31 April 23, 2007, 21:02:03
edit2Rapporteer  
Ik ben net terug uit Egypte... Heb nu in totaal 7 x met de kite gevaren.... Het is gewoon, voor mij althans, een TOP kite.. Ik heb tijdens mijn vakantie de low end van de kite getest en ben de high end nog niet tegen gekomen.. De opgegeven windrange van een 10m2 Thruster is volgens de fabrikant 14 - 35 knts....

Low End:
Een dag had ik al opgegeven en lag ik gewoon aan het strand te bakken. Ben een aantal keren het kantoor van de kitestation in gelopen om te kijken of de wind zou aantrekken. Het waaide tussen de 13-15 knp.. De wind bleef steeds variëren tussen de 13 en 15. Ik heb vervolgens toch maar besloten om mijn kite te testen. De bar komt standaard met 20 meter lijnen en je krijgt er 4 meter extra lijn bij om de low-end te verbeteren. Natuurlijk heb ik de 4 meter extra lijn aan de lijnen vast gemaakt en ben het water op gegaan. Met mijn gewicht van 90 kg en 135x40 board  had ik weinig hoop. Ik zag namelijk kleinere mannetjes met grotere kites die nog maar net hoogte konden lopen. Ik vroeg aan de Egyptische jongen om mijn kite op te laten.. Ik hoorde heb alleen maar roepen "to small my frind..to small"
Ik zette gewoon mijn beste bluf-poker-gezicht op en deed gewoon heel stoer mijn duim omhoog en liep het water in... Ik dacht nog "ik kom nooit met mijn vette reet het water uit"
Tot mijn verbazing werd ik uit het water getrokken en kon ik, door snel met de kite heen en weer te sturen, gewoon varen en ook nog hoogte houden. Ik heb gewoon 4 x heen en weer kunnen varen en heb gewoon hoogte gehouden. Ik passeerde op de terug weg gewoon een gast die met zijn 12m2 switchblade, onder de arm, aan het terug lopen was. Die gast keek me aan alsof hij water zag branden. Na ongeveer 20 minuten was de wind helemaal weg en kon ik triomfantelijk het strand op lopen (zie foto die tijdens mij test genomen is en kijk ff naar de andere kites en het water)   

High-End

Zoals gezegd ben ik die niet tegen gekomen. Heb een aantal dagen gehad met wind tussen de 25 en 35 knp... Toen het 35 knp waaide wilde die gasten niet dat ik met een 10m2 het water op zou gaan... De gasten van het centrum waren al met de 9m2 Waroo s het water af gegaan. Ik had het volle vertrouwen in mijn kite en ben toch het water opgegaan... Ik had eerst alles max gedepowerd maar kwam er al snel achter dat ik power tekort kwam. Powerstrap aangetrokken en gaan met de banaan... Heerlijk gevaren en nooit een onveilig gevoel gehad... Zoals gezegd had ik nog depower over...(zie foto)

Conclusie is dat de opgegeven windrange klopt en dat voor iemand van 90 kg met een 135x40 board.. Natuurlijk zou ik met 14/15 knoopjes met mijn 14m2 gaan varen maar daar had ik geen beschikking over omdat de kite niet geleverd kon worden ivm problemen met douane.
Mitchel_12000

Berichten: 1183
Antwoord #32 April 24, 2007, 01:46:32
edit2Rapporteer  
nice, mijn nano is inmiddels ook binnen. nu nog wachten op wind.
ItsMe.Erik

Berichten: 1134
Antwoord #33 April 24, 2007, 01:57:43
edit2Rapporteer  
Zoals al eerder is gezegt. Je hebt je roeping misgelopen. Top verslag.   ThumpsUp ThumpsUp ThumpsUp ThumpsUp ThumpsUp
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #34 April 24, 2007, 05:13:17
edit2Rapporteer  
Bedankt voor al jullie reacties. Ik hoop dat ik wat duidelijkheid en info heb kunnen geven mbt dit nieuwe merk. Als ik mijn 14m2 heb gevaren zal ik daar wel ff een apart verslag van maken.
Groetjes en have fun  ThumpsUp
yfke

Berichten: 51
Antwoord #35 Mei 14, 2007, 03:38:36
edit2Rapporteer  
He klinkt heel erg goed, maar begrijp ik goed uit je verhaal dat hij kleine stuurfoutjes meteen afstraft? Dat is misschien weer niet zo handig voor een beginner? Of vergis ik me nu vreselijk? Ik ben immers ook beginner dus vandaar dat ik ff wil informeren. Ook ff een compliment dat je zoveel moeite doet om ons ook te laten delen in jouw bevindingen. Daar hebben tenminste iets aan!!! Ga zo door zou ik zeggen en geniet van je vakantie in Egypte!
sjef

Berichten: 599
Antwoord #36 Mei 14, 2007, 04:28:54
edit2Rapporteer  
volgens mij heb je een nieuwe baan (grinnik_kitesmiley) eclipse promoter haha  maar je bent goed bezig nou moet ik weer nadenken wat ik erbij haal! we gaan u zien passeren veel plezier ermee
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #37 Mei 14, 2007, 17:01:34
edit2Rapporteer  
He klinkt heel erg goed, maar begrijp ik goed uit je verhaal dat hij kleine stuurfoutjes meteen afstraft? Dat is misschien weer niet zo handig voor een beginner? Of vergis ik me nu vreselijk?

AFSTRAFFEN is een groot woord... Je moet het ongeveer vergelijken met de depower van een Tribel van F-one... Er blijft altijd een rest power in de kite.. Dit maakt het iets gemakkelijker om na een mislukt trick je bar weer te pakken en door te gaan.. Als je de leash aan het ringetje bevestigd van de binnenste lijn dan heb je gewoon 100% depower..
Het voordeel van de Thruster tov de Chameleon kun je heel goed  vergelijken met de Yarga 07 en de Waroo van BEST.... Beiden kites zijn goed te depoweren alleen is de Thruster meer freestyle en de Chameleon meer all round... Bij het springen ga je met de Thruster explosief de lucht in en met de Chameleon is het zweef moment wat langer (beetje hanggliden  schater ) De Thruster heeft alleen als grote voordeel tov de andere merken dat je de kite kan starten als een BOW-kite. Dus gewoon een van de stuurlijnen aantrekken...

Als je zit te twijfelen of zo'n kite wel iets voor je is dan zou ik gewoon ff de nieuwe Yarga 07 en de Waroo gaan testen.... Nogmaals ik zie veel overeenkomsten maar alleen de prijs is anders (hans anders  schater )

Succes
 
Mitchel_12000

Berichten: 1183
Antwoord #38 Mei 15, 2007, 02:37:44
edit2Rapporteer  
Hey mini, Heb je de 14 al binnen? Ik heb helaas vorige week mijn rib gekneusd dus kiten is voor mij even een beetje pijnlijk. Vaar je wel eens in de buurt van Wijk aan zee of IJmuiden? Dan kunnen we een keer afspreken om de kites van elkaar te testen.
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #39 Mei 15, 2007, 18:18:31
edit2Rapporteer  
Ik heb nog geen meter op zee gevaren maar wil best eens die kant op komen om mijn "open zee brevet" te gaan halen.... Ivm file vaar ik meestal in het Noorden van het Land zoals Mirns/Workum/Muiderberg/Horst... En ja ik heb vandaag mijn 14m2 eindelijk binnen gekregen  Joepie Joepie
Wat is er precies gebeurd met je rib Huh
Mazzel
Mitchel_12000

Berichten: 1183
Antwoord #40 Mei 16, 2007, 03:04:41
edit2Rapporteer  
oh niks bijzonders. Een beetje ongelukking op een golf geklapt denk ik. Ik voelde het later pas. Je 14 ziet er erg strak uit. Ik ben benieuwd naar je verslagje.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.