Lauw
Administrator
Logs: 0 | 6 uur
|
kom ik ook even, denk alleen dat het sluf gaat worden:)
|
|
|
Ron Rodeo
Logs: 0 | 50 uur
|
En waarom zit ik op school als het waait?
er zijn nou eenmaal mensen die hun hele leven educatie nodig hebben.....
|
|
|
Ron Rodeo
|
O, ja wind is nu 8,7 mterertjes. lekker hoor. vanmiddag de 12 eens uitpakken op playa.
|
|
|
Alferink
|
En waarom zit ik op school als het waait?
er zijn nou eenmaal mensen die hun hele leven educatie nodig hebben..... Ik kan kiezen, wachten op een les om 14:00 of nu naar huis gaan en gaan surfen... Denk dat de keuze al gemaakt is...
|
|
|
d@ni
|
Zou het later in de middag nog wat zijn Ron? Uur of 16.30?
|
|
|
Lauw
Administrator
|
schiet nog niet erg op..beter komt het snel even...
|
|
|
thomasr
|
ik heb vandaag vrij maar ik moest vanochtend werken en vanmiddag inkopen doen voor een weekje berlijn volgende week, maar morgen ben ik waarschijnlijk van de partij, denk @ slufter
|
|
|
ROBST3R
|
word het morgen goed dan?
|
|
|
Mr the Emperor
|
8m/s ik vind het best. De kolere met die scriptie en op naar het strand.
|
|
|
ROBST3R
|
6.6 nu! Zou lekker zu hause blijven
|
|
|
R.B.
|
Het schiet inderdaad niet echt op. Ik wacht het nog steeds even af.
|
|
|
Lauw
Administrator
|
jongens jullie kijken toch niet steeds naar meetpunt brouwershaven gat? want dat meetpunt ligt 20km uit de kust, nogal wiedes dat het daar harder waait..voor nu wacht ik nog even..moet echt boven de 8ms constant zijn wil ik gaan rijden..
|
|
|
thomasr
|
je kan btw toch nog gewoon varen op de slufter? ben er dan waarschijnlijk rond 12en en is eurofun dan het dichtsbijzijnde waar mijn ouders evt. koffie kunnen drinken? ik hoop goede hoop op een lekkere 12meter morgen hoor..
|
|
|
d@ni
|
Nog mensen die straks ook gaan varen? Ik ga iig ff kijken, ook ivm AD mensen. Kan alleen niet voor 16.30
|
|
|
Lauw
Administrator
|
WAT EEN PISWIND????? wanneer gaat hij nu eens aantrekken, straks is het al te laat want dan is het alweer donker:(
|
|
|
Alferink
|
Waarom zie ik wel 20knp in IJmuiden maar niet op slufter/oostvoorne ?
|
|
|
Ron Rodeo
|
Autostrand was soms ruk, soms niet. ik was er van 1400 tot 1700 af en toe knoopie of 16-17 dan weer 13-14 eind van de dag helemaal niks meer. kl*te, wel lekker loopies geoefend met de 12, ging best lekker.je valt niet zo hard met 16 knoop morgen wordt niks, zondag niks, maandag niks, dinsd.......zucht...................... ........................
|
|
|
Mriek
|
In Ijmuiden waaide het vanmiddag 10 m/s zie ik net. We zaten dus lichtelijk op de verkeerde plek. Nah ja, toch genoten van vier uurtjes op het water. Alleen op het laatst sloeg helemaal nergens meer op. Nauwelijks wind en super laag water. Zat de halve tijd op het zand, met voor me O die op z'n bibs voortstuiterde en naast me een aan lager wal geraakte Rudo. Is die journalist nog geweest? Heb niks gezien.
|
|
|
Alferink
|
Autostrand was soms ruk, soms niet. ik was er van 1400 tot 1700 af en toe knoopie of 16-17 dan weer 13-14 eind van de dag helemaal niks meer. kl*te, wel lekker loopies geoefend met de 12, ging best lekker.je valt niet zo hard met 16 knoop morgen wordt niks, zondag niks, maandag niks, dinsd.......zucht...................... ........................ En het AD
|
|
|
El Rudo
Logs: 0 | 252 uur
|
Ja de journaillist was er wel, Dree had 'm om 3 uur opgepikt op de parkeerplaats. Ik heb een een paar vragen gehoord, en Dree kon het allemaal goed overbrengen. Ze stonden nog even foto's te maken van die megapilaren bij het water.
ik heb nog wel lekker gevaren eigenlijk, het leuke van 15knopen is dat je toch best hard kan gaan op supervlak water. Springen en zo slaat nergens op, al kan je wel leuk loops draaien zonder gestraft te worden. Maar geef met toch maar gewoon echte wind dan.
|
|
|
R.B.
|
Nou wie gaat er vandaag richting ijmuiden? Daar waait het tenminste nog.
|
|
|
The O
Logs: 0 | 68 uur
|
Wat een actie! iedereen z'n sprongetjes\trucks oefenen en allemaal wandelschoenen aan. Mij hoor je niet klagen vond het een lekker windje en een super zonnetje al helemaal als je het vergelijk met de temperatuur van vorige week.
|
|
|
R.B.
|
Dit is het artikel dat in het ad staat.
'Nieuwe palen zijn levensgevaarlijk' OOSTVOORNE - ,,Het is hetzelfde als een vangrail op de lijn van een voetbalveld. Gevaarlijk,'' zegt André Knulst (43). Hij is regiovertegenwoordiger van de Nederlandse Kitesurf Vereniging en zelf fervent 'kiter'. Kitesurfer André Knulst toont bij eb een van de gewraakte palen op het voormalige autostrand. FOTO JOHN DE PATER De kitesurfers zijn massaal in 't geweer gekomen tegen tien hardhouten palen op het voormalige autostrand die hún deel van het strand moet afscheiden van het domein voor de vogels.
Het leek strandbeheerder GZH (het recreatieschap), de groenservice die de palen plaatste, een prima oplossing. ,,Levensgevaarlijk,'' oordelen de kitesurfers.
In het gemeentehuis van Westvoorne is de noodkreet van 350 kitesurfers in de vorm van een petitie op de website kitehigh.nl al gehoord. ,,Straks worden mensen nog gespiest,'' zegt PvdA'ster Regina Roggeveen.
Dat gebeurde vijf jaar geleden min of meer op het Slufterstrand, toen een 41-jarige Spijkenisser kiter op een paaltje belandde. Hij overleed ter plaatse.
Obstakels vormen het grootste gevaar voor de 'surfende vliegeraars'. Vooral de beginners die op het Oostvoornse strand kiteles krijgen, kunnen volgens Knulst nog wel eens flink worden verrast door een rukwind, die hen zo vijftig meter kan optillen. Knulst wil dan ook dat de palen vervangen worden door boeien.
GZH is dat niet van plan. Volgens woordvoerder Daniël Bakker is het water direct achter de palen alleen bedoeld als 'wegsurfzone'. ,,Dan moet je het daarvoor gebruiken.''
|
|
|
The O
Logs: 0 | 68 uur
|
daar is duidelijk niet over nagedacht, er komen veel beginner naar het strand en bij hoog water is het precies achter de palen nog ondiep waar je als beginner dus nog goed kan staan en oefenen.
Bij een fout of door een ruk wind, gevorderd of niet blijven die palen gevaarlijk.
|
|
|