Er staat een overwegend matige noordoostelijke wind, kracht 3. Aan de westkust komt de wind vanmiddag vanaf zee en in het zuidwestelijk kustgebied trekt de wind later vanmiddag aan en wordt mogelijk af en toe vrij krachtig, kracht 5. Vanavond neemt de bewolking langs de westkust mogelijk wat toe.
Eind van de middag gaat het goedkomen!!! Ik ga naar het Autostrand denk ik
Ziet er echt naar uit dat het de laatste kans zal zijn tot a.s. zaterdag. Maar nog steeds niet ZW terug in het weerbeeld. Dus dit weer zullen we nog wel ff een tijdje houden ben ik bang
ff in de gaten houden, anders van de week weer wakeboarden ofzo. Ik ga dat niet volhouden nu ik nog genoeg vrije dagen heb
Heeft een grapjas Windguru gehacked of zo ?? De hele week geen wind :-(, kan niet waar zijn toch ??
BTW kennen jullie iemand die mij eens een uurtje les kan geven hoe ik op vlak water kan springen. Theorie ken ik uit het hoofd alleen in de praktijk lukt het maar niet. Ik heb altijd een hekgolf als afzet nodig blijkbaar. Zal wel iets niet helemaal lekker doen (te weinig kanten of teveel, niet hard genoeg naar boven sturen, etc)
Heeft een grapjas Windguru gehacked of zo ?? De hele week geen wind :-(, kan niet waar zijn toch ??
BTW kennen jullie iemand die mij eens een uurtje les kan geven hoe ik op vlak water kan springen. Theorie ken ik uit het hoofd alleen in de praktijk lukt het maar niet. Ik heb altijd een hekgolf als afzet nodig blijkbaar. Zal wel iets niet helemaal lekker doen (te weinig kanten of teveel, niet hard genoeg naar boven sturen, etc)
Probeer eens eerst NIET af te zetten, maar laat je van het wateropp. aftrekken door de lift van de kite. Uiteindelijk zal een afzet je hoger brengen, maar in eerste instantie moet je eerst goed het punt waarop de kite lift leren aanvoelen.
Belangrijk is het dat je zolang mogelijk flink blijft aankanten (spanning op de lijnen houden)
Wat voor kite heb je? Kan het van je avatar niet goed zien. Zou een Naish kunnen zijn of een Cab.
@mb: ik vaar meestal met banditdos 10m2 (ik doe je naam eer aan ;-)
Als ik een beetje kant, blijf ik gewoon doorvaren. (Ook leuk maar niet de bedoeling) en als ik er echt in hak en kant met m'n volle gewicht, trek ik de snelheid er helemaal uit. Que hago mai ?? =(wat doe ik verkeerd)
@mb: ik vaar meestal met banditdos 10m2 (ik doe je naam eer aan ;-)
Als ik een beetje kant, blijf ik gewoon doorvaren. (Ook leuk maar niet de bedoeling) en als ik er echt in hak en kant met m'n volle gewicht, trek ik de snelheid er helemaal uit. Que hago mai ?? =(wat doe ik verkeerd)
He Richard, dan heb ik je nog niet gezien op autoplaya met je Dos 10m2. Ik heb o.a. dezelfde maat zoals je misschien al weet. Ik kan je dus binnenkort uitleggen wat je verkeerd doet. De kite heeft een zeer grote sweetspot wat betreft springen. Zelfs de meest verkeerde instuuractie resulteert in hoogte. Ik ben dus erg benieuwd wat er bij jou mis gaat.
Overigens is hoog springen de meest onderschatte trick van iedereen. Echt hoog (8m+) springen er echt niet veel. Maar zo'n drie meter hoog kom je al snel met de juiste aanwijzingen
pff ik reed mijn wijk uit, pats alles stond al vast..ben dus weer omgekeerd, geen zin om alleen in de file te staan voor niets straks..misschien een paar uurtjes vanaaf nog tot het donker word..
pff ik reed mijn wijk uit, pats alles stond al vast..ben dus weer omgekeerd, geen zin om alleen in de file te staan voor niets straks..misschien een paar uurtjes vanaaf nog tot het donker word..
Echt geschift he, dat nu om 16:30 uur al zoveel file staat?
TH was voor mij altijd binnendoor. Echter bij afslag Wateringen loopt het nu ook vast. Dus ik hou het ook voor gezien
Overigens nog nul activiteit op enige webcam, alsook meetstations op het strand geven totaal andere waarden aan, terwijl de wind niet aflandig is ofzo
Lol...ja, Ronnie is er niet meer geloof ik...maar wel mooie het drukste KH topic!
Best filmpjes zijn idd erg goed..die van de frontroll had ik al bestudeerd...moet gewoon meer proberen...en dat gaat snel gebeuren...heb de smaak wel te pakken..
Ouddorp was trouwens erg constante wind zaterdag...en hier nog mijn laatste trick...lijkt beetje backroll, maar was toch echt een 360.