Michiel.
Moderator
Logs: 0 | 308 uur
|
Yep, FS silverarrow 19m2 is de best geteste low-end kite. Je kunt die low-end van 6/7kn alleen bereiken in combinatie met het board de DOOR van flyboards of Spleene. De combo kost zo'n €3300,- (zonder korting), dus ik ga voor dat geld wel op het strand liggen zonnen als je het mij vraagt Grote tubekites werken gewoon niet voor lichte riders (alles boven 13m2 SLE/Bow/hydride/delta). De kites hebben gewoon teveel luchtweerstand waardoor er niet genoeg kracht opgebouwd kan worden om je vooruit te laten gaan, maar bovenal een positie aan de windvensterrand aan te laten nemen zodat je ook upwind kan. FS SA 19m2 is daar wel in geslaagd. Die Zeeko Notus 14m2 lichtweerkite lijkt me ook het proberen wel waard. Maar die FS is toch beter naar wat ik begrijp uit de specs van de Zeeko Die foto van R.B. head-first-just-before-impact is idd echt vet En je moet het maar durven zo hard te poppen op die baan, respect want het doet goed pijn weet ik uit ervaring
|
|
|
Ron Rodeo
Logs: 0 | 50 uur
|
Guys,
Wat is de beste low-end kite in de markt ? Ik heb nu een 10m2 banditdos. Superkite, alleen als er echt weinig wind staat, zeg 11/12 knopen, dan is het net te weinig.
Is er één superkite die mijn quiver nog aan zou vullen ?
Banditdos 14m2 ? (zelfde bar) waroo 13m2 ? (goedkoop) of iets anders ?? de zeeko ??
wat is je gewicht eigenlijk? zou je er wel geld aan spenderen om bij 11-13 knopen te willen varen? Weinig fun hoor! laat je niet gek maken omdat het nu niet of nauwelijks waait. Velen komen vaak van een koude kermis thuis met een kite van 13-14-15 mtr.
|
|
|
richard
|
@ron: gewicht is 83 kg schoon aan de haak
Punt is dat mijn vrouw een 12m2 banditdos voor mijn verjaardag heeft gekocht. Veel te veel overlap met m'n 10 m2.
Dus ik dacht hem om te wisselen voor een 14m2 die dan meer gebruikt zal gaan worden.
Begin nu wel erg te twijfelen als ik jullie zo hoor. Vind het ook zonde van het geld, bij van den berg hebben ze een ruil-policy niet geld terug policy.
|
|
|
Spoon
|
kan je dan beter een abbonnement bij een wakeboardbaan voor kopen.. wel ontzettend lief dat doet mijn vriendin nou niet
|
|
|
Michiel.
Moderator
|
@ron: gewicht is 83 kg schoon aan de haak
Punt is dat mijn vrouw een 12m2 banditdos voor mijn verjaardag heeft gekocht. Veel te veel overlap met m'n 10 m2.
Dus ik dacht hem om te wisselen voor een 14m2 die dan meer gebruikt zal gaan worden.
Begin nu wel erg te twijfelen als ik jullie zo hoor. Vind het ook zonde van het geld, bij van den berg hebben ze een ruil-policy niet geld terug policy. Helaas heeft de 12m2 Dos niets toe te voegen kwa low-end onder je 10m2. Dat schijnt de minst geslaagde kite te zijn van de Dossen. Hij schijnt in het low-end zelfs te stallen De 14m2 werkt goed voor HJ MINI-ME, maar die weegt 10kkg meer als jij. Hij is erg tevreden over de 14m2. Hij vaart 14/9 Banditdos, en naar zijn zeggen sluiten ze perfect op elkaar aan (vergelijkbaar met 10/7) En wat een relaxte vriendin heb jij man, de mijne wordt gek van al dat gekite! Die gaat dat echt niet stimuleren Wat een K#T policy van Van der Berg zeg Ik vind het een goede zaak met goede service (heb er ooit zelf een kite gekocht), maar dit slaat alles. 14/10/7 moet volgens mij kunnen, maar je zou denk ik met 10kn hoogte kunnen houden met die kite, is dat de moeite voor zoveel geld? (want je zult bij moeten leggen....) Beter hou je lekker de 10m2, en koop je een waveboard of courseraceboard om je low-end uit te breiden. Of nog makkelijker, de DOOR van Spleene of flydoor van flyboards (FS). Heb in Spanje vorig jaar een local gezien met een 12m2 C-kite + een flydoor. Die kon upwind cruisen op zee met 12kn. Die 12m2 had het low-end van mijn Bandit 2008 9m2 toen.
|
|
|
|
thomasr
|
rara hoe zou dat komen? ooh wacht, thomas heeft dan geen tentamens meer!
|
|
|
|
Robert H.
Logs: 0 | 2 uur
|
Ik heb tot donderdag nog tentamens, vind het niet heel erg dat er geen wind is Hoop voor jullie dat er snel weer woei komt!
|
|
|
Ron Rodeo
Logs: 0 | 50 uur
|
er is weer licht aan het einde van deze vreselijke lange windloze k*ttunnel.............. Verwachting 6 tot 9 dagen vooruit zaterdag 04 juli tot en met dinsdag 07 juli 2009 60% kans op overgang naar een minder warm en licht onbestendig weertype. dat woord: onbestendig, dat mag ik wel....
|
|
|
Michiel.
Moderator
|
Zolang het zonnetje van de week doorkomt heb ik nog hoop op een thermisch windje En echt het is nog 3x zwaarder om windloos thuis te zitten met nieuw materiaal wat hoognodig het water op moet Als het echt niets meer wordt, van de week Wollebrand...
|
|
|
The O
Logs: 0 | 68 uur
|
@mb niet zo piepen. Toch veel gezelliger thuis, lekker met die kleine stoeien en credit verdienen. En lekker werken zonder iedere minuut naar buiten of naar weer berichten te kijken.
|
|
|
Michiel.
Moderator
|
@mb niet zo piepen. Toch veel gezelliger thuis, lekker met die kleine stoeien en credit verdienen. En lekker werken zonder iedere minuut naar buiten of naar weer berichten te kijken.
Das waar ......maar het nieuwe materiaal brand ook in mijn schuur. Moet KEIHARD ontmaagd worden
|
|
|
The O
Logs: 0 | 68 uur
|
ik heb ook nog maar 2 rakjes met 7m gekite al was het alleen maar om het uit plastic te halen.
|
|
|
Lieketjee
|
toch is het jammer dat jullie niet op Ameland waren bij het MadNes festival, wat echt super gezellig was! we hebben gewoon 3 dagen lekker kunnen kiten op een praktisch leeg strand/zee.... terwijl het hier soort van windloos was!
|
|
|
|
|
|
Leon aero2
Gast
|
toch is het jammer dat jullie niet op Ameland waren bij het MadNes festival, wat echt super gezellig was! we hebben gewoon 3 dagen lekker kunnen kiten op een praktisch leeg strand/zee.... terwijl het hier soort van windloos was!
Het eerste stuk van je tekst is prima te doen! Maar dat van die 3 dagen lekker kiten had nou niet gehoeven.....
|
|
|
El Rudo
Logs: 0 | 252 uur
|
mmm woensdag middag even in de gaten houden, met een goeie thermal mss nog wat te verhapstukken...
@ Lee-hoon, niet huilen jongen, het komt allemaal goed zodra ook jij een andere passie, lifestyle, overtuiging, vaardigheid, netwerk, vrindenkring, tijdsbesteding, uitwaaimoment, airtime, speedfreakerlarij, athletische uitdaging, extreme sport, fitness enzo combo hebt gevonden die niets met wind heeft te maken...
|
|
|
Leon aero2
Gast
|
Gevonden! Lexa.nl Bedankt voor de tip Rudo
|
|
|
Michiel.
Moderator
|
Ik verwacht ook een sterk thermisch effect morgen maar vooral woensdag, het wordt bloedheet die dag, en de lucht is aardig polair (zal ook wel weer een zonkracht alarm worden afgegeven) en er wordt geen bewolking opgegeven.... de ingredienten voor een lekker windje zijn dus aanwezig.....nu maar hopen dat de windgoden ze in de juiste docering mengen en blancheren....
|
|
|
Leon aero2
Gast
|
Ja op naar de windkracht 8
|
|
|
|