Ron Rodeo
Logs: 0 | 50 uur
|
zow playa was moeilijk lekker vandaag.. was precies op tijd warm voor een vol poeltje morgen weer paraat! wie nog meer? rond 12 uur laag water! Die poel was gisteren net zo irritant met 2-3 beginners als op de slufter. lekker midden in de poel gaan staan hoor en die kite de hele middag op 12 uur. en niets in de gaten hebben dat er rondom gehakt werd met gevaar voor eigen leven. waarom gingen die badgasten niet iets verder waar meer ruimte is en je ook kan staan. Ik kreeg &*%$%^&* bijna nog een Helix op m'n kop, ik hoorde geschreew achter me, keek direct omhoog en zie die kite met 50 km/h van op me afkomen, kite ging net langs mijn hoofd, stuurlijn schamte mijn gezicht! wat stonden die in de weg zeg! vond het nu echt vervelend worden.
|
|
|
Helix12
|
Ik kreeg &*%$%^&* bijna nog een Helix op m'n kop, ik hoorde geschreew achter me, keek direct omhoog en zie die kite met 50 km/h van op me afkomen, kite ging net langs mijn hoofd, stuurlijn schamte mijn gezicht!
Dat is wel flink balen, gelukkig geen verwondingen! Gaan er vandaag nog mensen richting slufter? Windguru geeft flink afnemende wind op maar op teletekst staat daar niet veel over beschreven.
|
|
|
helium
|
Ik kreeg &*%$%^&* bijna nog een Helix op m'n kop, ik hoorde geschreew achter me, keek direct omhoog en zie die kite met 50 km/h van op me afkomen, kite ging net langs mijn hoofd, stuurlijn schamte mijn gezicht!
Dat is wel flink balen, gelukkig geen verwondingen! Gaan er vandaag nog mensen richting slufter? Windguru geeft flink afnemende wind op maar op teletekst staat daar niet veel over beschreven. Zit er wel aan te denken. Nog even afwachten. Ben er dan waarschijnlijk rond een uurtje of 12. 15 knopen hebben we al!! Gisteren ook heerlijk gevaren met de 7.5 op de Playa. Laterzz
|
|
|
R.B.
|
Vrijdag wordt de dag voor de ecte mannen. Dussss wie wat waar hoelaat??? Loop contest???????????
|
|
|
El Rudo
Logs: 0 | 252 uur
|
Wahah zie't filmpje nu pas. Weet niet zo goed waar ik naar keek. Het nieuwe supersonic deflate system van OR? Of Rudo die in het guiness book probeert te komen? Ik hoor ook wel een vleugje klokhuis terug. En studio sport niet te vergeten.
Hij was nog ff lekker vanavond, ook al was de wind stukken minder dan overdag. Enorm genoten na al die vrijwel kiteloze weken, dan is't al snel goed!!
Heb wel iets geks: m'n kite hangt ineens scheef. Meteen toen ik 'm opgetuigd had al. Dus met andere woorden: als ie op 12 uur staat, hangt de bar scheef. Alles gecheckt, dubbel gecheckt, maar niks aan het handje, lijkt. Is toch raar? Met de kite zelf lijkt ook niks aan de hand. Maar een lijn kan toch niet opeens uitgerekt zijn? Heb niks geks gedaan. Het voelt hetzelfde als wanneer een bridle gedraaid zit. Heel vreemd. Kan gewoon een lijn inkorten, maar 't zit me toch niet lekker.
Da's op zich best een legendarisch bandje, Michael & Randy Brecker, Michael (†2007) op tenor sax heeft op een paar duizend albums meegespeeld, http://www.michaelbrecker.com/ en zoek "side man discography". Qua jou kite, heb je gecheckt of de front lines even lang zijn? en de lijnen van je bridle, kijken of links en rechts hetzelfde zijn. Wat ook kan gebeuren is dat er een enorme golf in je doek komt en een paneel van het ripstop kan "cuppen". Dat laatste meet je door ieder vak tussen 2 struts diagonaal te meten en L en R te vergelijken. Als je dat hebt moet je kijken of de zijkanten kunnen worden ingenomen door een kite reparateur.
|
|
|
The O
Logs: 0 | 68 uur
|
zow playa was moeilijk lekker vandaag.. was precies op tijd warm voor een vol poeltje morgen weer paraat! wie nog meer? rond 12 uur laag water! Die poel was gisteren net zo irritant met 2-3 beginners als op de slufter. lekker midden in de poel gaan staan hoor en die kite de hele middag op 12 uur. en niets in de gaten hebben dat er rondom gehakt werd met gevaar voor eigen leven. waarom gingen die badgasten niet iets verder waar meer ruimte is en je ook kan staan. Ik kreeg &*%$%^&* bijna nog een Helix op m'n kop, ik hoorde geschreew achter me, keek direct omhoog en zie die kite met 50 km/h van op me afkomen, kite ging net langs mijn hoofd, stuurlijn schamte mijn gezicht! wat stonden die in de weg zeg! vond het nu echt vervelend worden. Ik zal mijn kite volgende keer niet naast maar op je kop laten crashen, als je bij mij in de buurt kom. hahahaha
|
|
|
Mriek
|
Thanx Rudo! Heb de bridles op het oog vergeleken, leken in orde, maar ga de boel eens nameten. Vanavond het park in met kite en meetlint!
|
|
|
hijo del viento
Logs: 0 | 777 uur
|
@ ron Dat was close dan gister, is het weg te werken met wat mascara? De persoon in kwestie vriendelijk en misschien een tikkie dringend verzocht elders te oefenen neem ik aan?? Ik ben maar snel naar buiten gevaren want bij de kant was het mij te tricky, ik geen last zij geen last..... Maar wit groen gespot is juist maar geen helix maar een cult! Vandaag maar een creditdag opbouwen thuis en morgen het gas weer onderin!!
|
|
|
Hard2Handle
Logs: 0 | 432 uur
|
Wahah zie't filmpje nu pas. Weet niet zo goed waar ik naar keek. Het nieuwe supersonic deflate system van OR? Of Rudo die in het guiness book probeert te komen? Ik hoor ook wel een vleugje klokhuis terug. En studio sport niet te vergeten.
Hij was nog ff lekker vanavond, ook al was de wind stukken minder dan overdag. Enorm genoten na al die vrijwel kiteloze weken, dan is't al snel goed!!
Heb wel iets geks: m'n kite hangt ineens scheef. Meteen toen ik 'm opgetuigd had al. Dus met andere woorden: als ie op 12 uur staat, hangt de bar scheef. Alles gecheckt, dubbel gecheckt, maar niks aan het handje, lijkt. Is toch raar? Met de kite zelf lijkt ook niks aan de hand. Maar een lijn kan toch niet opeens uitgerekt zijn? Heb niks geks gedaan. Het voelt hetzelfde als wanneer een bridle gedraaid zit. Heel vreemd. Kan gewoon een lijn inkorten, maar 't zit me toch niet lekker.
@Mriek heb ik vroegah ook wel eens gehad met een Naish kite, begreep het eerst ook niet maar na wat goed nadenken ging het bij mij dagen dat ik bijna altijd de zelfde kant op sprong, mijn voorkeurs richting. Misschien is dat bij jouw ook het geval??? Mag je dus de volgende keren alleen de andere kant op springen, hihi.
|
|
|
Hard2Handle
|
Was goed te doen gistere, stonden van die lekkere grote bakken op zee. Heb de Caution Mayhem kunnen testen bij de Stormchaser's , kite ziet er goed uit maar ik moet hem nog een keer testen om er wat over te kunnen zeggen. Vrijdag weer van de party!!!
|
|
|
El Rudo
Logs: 0 | 252 uur
|
Thanx Rudo! Heb de bridles op het oog vergeleken, leken in orde, maar ga de boel eens nameten. Vanavond het park in met kite en meetlint!
Je kan vragen bij Gaastra (Morres!) of hij de bridle lengtes weet van dat jaar/die maat/dat type.
|
|
|
|
|
Lauw
Administrator
Logs: 0 | 6 uur
|
vandaag 7ms, niet echt de moeite, morgen weer van de partij met de 7m:)
|
|
|
|
Michiel.
Moderator
Logs: 0 | 308 uur
|
Helaas vandaag wordt het niets. Behoorlijk branding op zee, dus minstens 9,0 m/s nodig. Misschien eind van de dag. Krijg wel net een telefoontje dat het los gaat op Ijmuiden Morgen wel enorm veel regen voorspeld, precies met de hoogste piek van de wind. Oppassen geblazen dus...windstoten!
|
|
|
Leon aero2
Gast
|
Gatverdamme wil morgen ook rammen, maar zit de hele week al vast aan de avond tijden omdat collega,s van mijn op vakantie zijn. Hoop dat er nog wat staat zo rond de 17:30? Bestaat er een god die hier beetje rekening mee houdt?
|
|
|
Hard2Handle
|
Helaas vandaag wordt het niets. Behoorlijk branding op zee, dus minstens 9,0 m/s nodig. Misschien eind van de dag. Krijg wel net een telefoontje dat het los gaat op Ijmuiden Morgen wel enorm veel regen voorspeld, precies met de hoogste piek van de wind. Oppassen geblazen dus...windstoten! veel regen voorspelling is al weer terug gedraaid......
|
|
|
Michiel.
Moderator
|
Regen nog steeds voorspeld, alleen geen harde buien meer maar nog steeds een boel.
Er wordt nu toch echt 30-35kn voorspeld. En meestal is dat met ZW nog harder....
|
|
|
Lauw
Administrator
Logs: 0 | 6 uur
|
word morgen wel erg bizar zoals het er nu naar uit ziet...
|
|
|
Michiel.
Moderator
|
word morgen wel erg bizar zoals het er nu naar uit ziet...
Precies, en had gisteravond gekeken ZW, nu alweer WNW wind. En 30-35kn...als dat zo is heerlijk, maar ben toch een beetje bang voor een herhaling van zwarte vrijdag kwa wind en bewolking
|
|
|
|
|
Michiel.
Moderator
|
Na 13:00 uur neemt hij geleidelijk af, lijkt mij ivm met veiligheid een beter idee. Dan zijn die linke buien al achter de rug. Laten we Henry Kap niet vergeten....
|
|
|