Ron Rodeo

Logs: 0 | 50 uur
|
 Wie is er van plan morgen op tijd in de ochtend te gaan? Sluf of Rock?  Ben zelf wel van plan te gaan maar we moeten eerst maar kijken of het hard genoeg blaast... ik kijk het morgen ook ff aan, ben bang dat het net te weinig gaat worden.
|
|
|
El Rudo

Logs: 0 | 252 uur
|
mwah ik heb nog een 13m om uit te pakken, en een King onder de voetjes... Dat wordt nog eenzaam dit seizoen. Anyway ik ben begin van de middag am Schlüff! Zonnetje erbij en gaan! 
|
|
|
Hard2Handle

Logs: 0 | 432 uur
|
Volgens mij word het weer nix vandaag...  Nu nog maar 8.0m/s over...  Het zonnetje schijnt wel aan zee... 
|
|
|
Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
|
Voorspelde wind was er gisteren niet op de Slufter, en hij draaide ook niet naar Z, maar bleef op ZO steken. Toch nieuw materiaal kunnen testen alsook weer wat rakjes op vloeibaar water kunnen varen voor de afwisseling  Wat is de slufter verandert, compleet anders geworden!  Aangezien de windvoorspelling voor vandaag minder was als die van gisteren heb ik mijn twijfels of het genoeg zal zijn 
|
|
|
|
Lauw
Administrator

Logs: 0 | 6 uur
|
michiel ik vind het niet leuk dat je niet meer van de wetsuit brigade bent:( whahah nee hoor, had er graag bij willen zijn, maar 2/3 graden en wetsuit is geen plezier, ik wacht nog even op betere temps:)
|
|
|
Ozzie Wright fan

|
michiel kan je uitleggen wat er vooral veranderd is op de slufter en slufter bay en wat de + en - zijn
|
|
|
Michiel.
Moderator

|
@ H2H: volgt binnenkort. Maar ik kan je al vertellen dat er best wat verandert is. michiel ik vind het niet leuk dat je niet meer van de wetsuit brigade bent:( whahah nee hoor, had er graag bij willen zijn, maar 2/3 graden en wetsuit is geen plezier, ik wacht nog even op betere temps:)
Haha, ik ben idd. een afvallige  Maar ik kan je verzekeren dat ik het niet gewaagd had in mijn wetsuit met deze temperaturen. Er waren er een aantal inn wetsuit, maar daar wilde ik absoluut niet mee ruilen. Een drysuit is zo ontzettend warm, koude handen & voeten krijg je ook, maar dankzij dat je lichaam het goed warm heeft kan er genoeg energie naar je ledematen. Bij een wetsuit moet je lichaam veel harder werken om het warm te houden, en dan is de warmtevoorziening (d.m.v. pompen van extra bloed) van de ledematen het eerste waar op bezuinigd wordt.
|
|
|
Michiel.
Moderator

|
michiel kan je uitleggen wat er vooral veranderd is op de slufter en slufter bay en wat de + en - zijn
De kustlijn is verandert, de positie van de kom. Verder zijn er nieuwe zandbanken ontstaan, en is de oude een stuk smaller en korter geworden. Ik telde iets van 6 extra zandbanken. Voor nu is het er leuker op geworden, zolang we er nog mogen varen. Alleen de kom is een stuk kleiner geworden voor de freestylers. En er moet nog heel veel zand bij waardoor er nog veel meer zal veranderen. Ik ben bang dat de zandbanken geheel weggespoeld zullen worden in de nabije toekomst...
|
|
|
Ron Rodeo

Logs: 0 | 50 uur
|
Ik ga niet, we worden blij gemaakt met dooie mus. ik wacht wel tot het weer echt gaat waaien, geen zin in recreatiebriesje.
|
|
|
|
D@VE

|
Ben gisteren ook geweest, met een wetsuit. Daaronder ook een neopreen shirt met hood (schoentjes en handschoenen natuurlijk) maar het was echt goed te doen. Inderdaad wel last gehad van de vingertjes. Wat dat betreft merk je echt dat de warmte inderdaad gereserveerd wordt voor het lichaam en de orgaantjes die erin zitten. Met uitkleden wel echt kou geleden zeg, maar goed dat kun je ook thuis doen Ga denk ik zo nog even checken of er nog gevaren kan worden hoop dat het wat wordt en dat ik in ieder geval niet de enige ben 
|
|
|
Michiel.
Moderator

|
Met uitkleden wel echt kou geleden zeg, maar goed dat kun je ook thuis doen
Tot dit jaar deed ik het als volgt: vuilniszak op de zitting van je bestuurderstoel, vervolgens grote badhandoek over de rugleuning en zitting, airco vol aan, kachel vol aan en naar huis. En dan heerlijk in de douche uitkleden  Nu had ik ook koude vingers en tenen bij het omkleden, het was gewoon echt koud gisteren  Een transporter kopen met standkachel, lekker binnen omkleden, misschien een ideetje?
|
|
|
D@VE

|
Een transporter kopen met standkachel, lekker binnen omkleden, misschien een ideetje? heb ik zeker al meerdere malen aan gedacht en is echt zo gek nog niet
|
|
|
(HJ) MINI-ME

|
Tot dit jaar deed ik het als volgt: vuilniszak op de zitting van je bestuurderstoel, vervolgens grote badhandoek over de rugleuning en zitting, airco vol aan, kachel vol aan en naar huis. En dan heerlijk in de douche uitkleden  Nu had ik ook koude vingers en tenen bij het omkleden, het was gewoon echt koud gisteren  Een transporter kopen met standkachel, lekker binnen omkleden, misschien een ideetje? Ik rij ook regelmatig met mijn wetsuite aan richting mijn douch... Ik de winter, als het echt koud is, dan trek ik de berenhuid (fleece) van mijn drysuit thuis al aan. Ik trek het dan aan onder mijn normale kleding aan zodat ik niet helemaal naakt kom te staan.....
|
|
|
|
Michiel.
Moderator

|
zeg dames, gaat er dan niemand? was da nou!?
Helaas andere verplichtingen, maar West had ik zeker niet willen missen. Maar 8,0 m/s is geen vetpot, en het wordt alleen maar minder...
|
|
|
hans

|
ik heb zeker zin om te gaan en ook nog nieuw speelgoed om uit tepakken maar de wind word idd minder vanmiddag 
|
|
|
Robert H.

Logs: 0 | 2 uur
|
Stelletje gekken die nu gaan  Ik wacht wel op warmere temperaturen! Ga over een dikke week kijken of er wat wind in Tarifa staat!!!  Ik ga maar alvast duimen! 
|
|
|
El Rudo

Logs: 0 | 252 uur
|
Hij was even lekker, de stroming was wel een beetje spelbreker. Lekker met de Mako King en de nieuwe 13m Rise gespeeld. Lekker setje voor de laffe dagen!
|
|
|
Erik@Spijk

Logs: 0 | 459 uur
|
Had vandaag graag op het water gestaan. Had alleen wat anders afgesproken. Ik dacht dat het nog wel zou vriezen.
Nu moet ik weer een werk week wachten.
|
|
|
D@VE

|
was vandaag echt lekker, in het eid van de ochtend en begin van de middag was het echt goed te doen op de slufter. Bij nader inzien had ik nog eerder moeten gaan  Ja als je niet naar tarifa (Cadiz) kan gaan moet je wat he!!
|
|
|
|
Michiel.
Moderator

|
Overigens over het veranderen van de slufter, vond nog wat foto's uit de oude doos met laag water daar (begin 2008):
Vooral de punt aan de zeekant is helemaal weg, en de kom is totaal verandert.
|
|
|