Kiters uit Rotterdam , meld je!

HanssieHanssie

Geen avatar

Logs: 0 | 24 uur
Antwoord #43075 September 22, 2012, 22:54:40
edit2Rapporteer  
Waar is het beste parkeren voor oostvoornse meer zondag??
Of is er een beter pe spot in de buurt???
Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #43076 September 22, 2012, 23:21:58
edit2Rapporteer  
Er is veel te doen over kiten op het meer.
Ten overvloede het meer is totaal ONGESCHIKT VOOR BEGINNERS!!!!!

Vorige keer heb ik een beginner daar vol over de stenen wal getrokken zien worden!

Kijk waar anderen gaan kiten. Iig niet naast Eurofun!
En zorg dat je echt ervaren bent, dat meer zit vol onaangename verassingen met oost.
HanssieHanssie

Geen avatar

Logs: 0 | 24 uur
Antwoord #43077 September 22, 2012, 23:24:46
edit2Rapporteer  
Maar waar parkeren dan ?
Nanou

Logs: 0 | 3 uur
Antwoord #43078 September 22, 2012, 23:40:06
edit2Rapporteer  
Dat zegt ie toch Naast het eurofun? Maar als nog afteraden daar! met die strekdammetjes brrrrr.
Mich@el

Logs: 0 | 461 uur
Antwoord #43079 September 22, 2012, 23:43:36
edit2Rapporteer  
Dat zegt ie toch Naast het eurofun? Maar als nog afteraden daar! met die strekdammetjes brrrrr.

Niet naast eurofun. LEZEN :-P
Kijk ff op spotkaartje nkv eerder in dit topic
Edit http://www.nederlandsekitesurfvereniging.nl/kitespots/78/oostvoornse-meer/
Nanou

Logs: 0 | 3 uur
Antwoord #43080 September 22, 2012, 23:45:57
edit2Rapporteer  

Niet naast eurofun. LEZEN :-P
Kijk ff op spotkaartje nkv eerder in dit topic

oeps. Iets te snel gelezen (A)
Michiel.
Moderator

Antwoord #43081 September 23, 2012, 08:32:58
edit2Rapporteer  
Zucht, de spot ligt onder vuur. Ook daar willen ze kiten verbieden.
Gebruik de zoekfunctie maar.

Op het strand parkeren klopt niet helemaal. Ze hebben de afgelopen jaren flink verbouwd daar.
Gebruik je gezonde verstand met parkeren, doe niet asociaal. Zorg voor ruimte voor de kites en anderen.

Helaas is de ervaring dat er minimaal 15kn in de voorspelling moet  staan
 wil het daar lukken met grote maten. Door de oostenwind heel erg turbulente wind (vlagerig). Dat brengt de beginners en "licht gevorderden" altijd in de problemen.
Meer is na de strekdammen (slecht 5m brede openingen om doorheen te varen) gelijk 30m diep!

Voor nu komt die 15kn wel, maar pas in de namiddag vergezeld van fikse regen....
Marc_87
Moderator

Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #43082 September 23, 2012, 09:23:36
edit2Rapporteer  

Op het strand parkeren klopt niet helemaal. Ze hebben de afgelopen jaren flink verbouwd daar.
Gebruik je gezonde verstand met parkeren, doe niet asociaal. Zorg voor ruimte voor de kites en anderen.

wil het daar lukken met grote maten. Door de oostenwind heel erg turbulente wind (vlagerig). Dat brengt de beginners en "licht gevorderden" altijd in de problemen.
Meer is na de strekdammen (slecht 5m brede openingen om doorheen te varen) gelijk 30m diep!

Voor nu komt die 15kn wel, maar pas in de namiddag vergezeld van fikse regen....

Dit was dit jaar hoor Michiel, heb nergens last van gehad. Kon daar prima parkeren.
Maar de foto is weg, kan er ook niemand in de verleiding komen het zo te doen.
Dutchy112

Logs: 0 | 1669 uur
Antwoord #43083 September 23, 2012, 09:45:01
edit2Rapporteer  

Dit was dit jaar hoor Michiel, heb nergens last van gehad. Kon daar prima parkeren.
Maar de foto is weg, kan er ook niemand in de verleiding komen het zo te doen.

Spot LAG onder vuur, Kite is toegestaan!!
Behalve boven de duikerzone!

Maar is niet voor beginners, zoals andere dit al vaker schreven!
Vanwege de strekdammen...

@marc87: kick ass foto!!
Hard2Handle

Logs: 0 | 432 uur
Antwoord #43084 September 23, 2012, 10:44:04
edit2Rapporteer  

Wat zijn ze toch altijd lekker stronteigenwijs hier op het forum...  loser Roll Eyes
Michiel.
Moderator

Antwoord #43085 September 23, 2012, 11:00:15
edit2Rapporteer  
Nog nergens vernomen dat het gedoogbeleid verandert is. Mooie is dat een aantal locals wijselijk hun mond dicht houdt Wink

We hebben in het verleden ware runs gezien op bepaalde spots door allerlei idioten die lak aan alles hebben. Vandaar dat mensen met de kennis in pacht erg terughoudend zijn.
Met oost kun je in de hele regio alleen hier terecht. Eerstvolgende is Grevelingen (ligt ook onder vuur) en vrouwenpolder....

Marc_87
Moderator

Antwoord #43086 September 23, 2012, 11:04:59
edit2Rapporteer  

Wat zijn ze toch altijd lekker stronteigenwijs hier op het forum...  loser Roll Eyes

Volgens mij valt het nu nog wel mee hoor.
Evan
Administrator

Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #43087 September 23, 2012, 11:13:38
edit2Rapporteer  
Veel succes gewenst vandaag aan iedereen die gaat, ik zit nog in zomerpak modus en dan is maximaal 13/14gr (op het moment nog maar max 11gr) met regen en vlagerige oostenwind niet echt het recept voor een dikke sessie.

Ik wacht wel op morgenavond, 16/17gr en dikke 7-8bft. Ik voel een stormsjees aankomen!
Michiel.
Moderator

Antwoord #43088 September 23, 2012, 11:21:04
edit2Rapporteer  
ik vindt het niet meevallen.
De meeste vervelende situaties waarbij mensen zichzelf ernstig in gevaar gebracht hebben, heb ik daar meegemaakt!

Als ze er dan zonder letsel (maar wel vaak met materiaal schade) vanaf zijn gekomen dan komen de argumenten: beginners mogen hier toch ook kiten? Staat nergens dat het niet mag, het is weekend en wil toch kiten....enz.

@ Evan: wegblijven jij, anders zit je al die zichzelf willen verzuipende beginners in de weg Wink
Marc_87
Moderator

Antwoord #43089 September 23, 2012, 11:46:45
edit2Rapporteer  
ik vindt het niet meevallen.
De meeste vervelende situaties waarbij mensen zichzelf ernstig in gevaar gebracht hebben, heb ik daar meegemaakt!

Als ze er dan zonder letsel (maar wel vaak met materiaal schade) vanaf zijn gekomen dan komen de argumenten: beginners mogen hier toch ook kiten? Staat nergens dat het niet mag, het is weekend en wil toch kiten....enz.

@ Evan: wegblijven jij, anders zit je al die zichzelf willen verzuipende beginners in de weg Wink

Ik raad toch geen beginner aan om daar te gaan varen? Plaatste alleen een fototje hoe het kan zijn. Maar die is ook weer weg dus ik weet niet waar je moeilijk over doet.
Mich@el

Logs: 0 | 461 uur
Antwoord #43090 September 23, 2012, 11:49:43
edit2Rapporteer  

Ben er vant voorjaar bezig geweest met minimale wind. Het blijft tricky daar. Ik zat opt meer en ineens wind weg, met als resultaat kite in de poel en ik opt meer. Gelukkig braken mij  lijnen meteen.  ondanks dat ik met veel winden aant het varen ben kwam dit heel onverwachts.  
Dus ook voor de wat gevorderde kiters kan het raar uitpakken.
Vandaag dan maar hopen dat de beginnende kiters luisteren en we deze dag op het meer zonder ongevallen kunnen afsluiten.
Dutchy112

Antwoord #43091 September 23, 2012, 11:53:12
edit2Rapporteer  
Maasvlakte 2, Oostvoornse meer en kitesurfenDoor de aanleg van de Tweede Maasvlakte wijken veel kitesurfers, die voorheen vanaf het Slufterstrand hun sport beoefenden, uit naar andere locaties. Eén van die locaties is het Oostvoornse Meer. Op het Oostvoornse Meer geldt echter een surfverbod. De beheerder (Groenservice Zuid Holland, GZH) voerde in eerste instantie een repressief beleid en deelde bekeuringen uit. Na overleg met onder andere Arjen de Vries is dit beleid teruggedraaid. Afgesproken is dat de gemeente Rotterdam zich beraadt over het verbod bij de Slufter en in afwachting daarvan gedoogt GZH het kitesurfen.
Evan
Administrator

Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #43092 September 23, 2012, 11:58:09
edit2Rapporteer  
Bron?
Dutchy112

Antwoord #43093 September 23, 2012, 12:06:09
edit2Rapporteer  
Bron?

http://www.watersportverbond.nl/motorboot/Content.aspx?sid=5&cid=751&mid=&mnu=1164
Michiel.
Moderator

Antwoord #43094 September 23, 2012, 12:21:03
edit2Rapporteer  
Kortom, gedoogd en niet toegestaan!

@ Marc: als ik een dialoog met jou was aangegaan doe ik dat wel via pb. Voel je niet aangesproken, mijn reactie was naar een aantal anderen.
Wijs om die foto weg te halen

Bizar, het waait hier voor de deur al van de planeten. A13 richting ratjeknar is dicht vanaf Delft Zuid tm kleinpolderplein...

@ Michael: dat heb ik vaker gezien daar, maar wel met wind waarbij de kiter ook over die rotsen ging.
Tot nu toe zonder ernstig letsel gebleven....
nick1212

Logs: 0 | 74 uur
Antwoord #43095 September 23, 2012, 12:27:24
edit2Rapporteer  
Ik ga straks ook eens proberen op het meer. Al een paar keer  gestaan op weg naar slufter toen ik bij eurofun binnenging. Was wel een dikke klotsbak met zw, zal met oost ook wel zijn zeker. En morgen dagje slufter eraan plakken. Word lekker.

Michiel.
Moderator

Antwoord #43096 September 23, 2012, 12:32:11
edit2Rapporteer  
Wilde net gaan inpakken, en toen zag ik de buienradar. Geef het maximaal twee uur van nu.
Wacht wel tot van de week. John & sterremans? Wink
Ron Rodeo

Logs: 0 | 50 uur
Antwoord #43097 September 23, 2012, 12:59:43
edit2Rapporteer  
ik ga niet vandaag. geen goed gevoel bij O-meer. wordt niks-sessie

ga morgenmiddag voor ramsessie, vanaf een uurtie of lekker de 30-35 knoop in. Joepie YeSS

wie hoe laat? wanneer, waar, hoezo?
Michiel.
Moderator

Antwoord #43098 September 23, 2012, 13:39:45
edit2Rapporteer  
Zoals Evan al aangaf verwacht ik dat 8/7m te groot zal zijn.
Maar goed, is nog relatief ver weg Wink

Regenfront komt over oostvoorne zo iets na tweeën in de voorspelling.
Gisteren al een natte kite gehad...

Update: BR zat er weer naast. Als de zee voor de zoon van de schepper trekt de bui zich open boven oostvoorne.
Wind begint toe te nemen...

Hopen op beter weer de komende week!
hijo del viento

Logs: 0 | 777 uur
Antwoord #43099 September 23, 2012, 15:38:37
edit2Rapporteer  
Wilde net gaan inpakken, en toen zag ik de buienradar. Geef het maximaal twee uur van nu.
Wacht wel tot van de week. John & sterremans? Wink
Ik zet in op de morgenmiddag na 3en en als de woei een beetje blijft hangen op de dinsdag nog een middagje! ZM morgen als er wat dubbel W in blijft zitten en dinsdagmiddag Slufter.......

Sterretje? die wil ik wel zien in mijn oude pak lol..............
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.