Kiters uit Rotterdam , meld je!

Ron Rodeo

Logs: 0 | 50 uur
Antwoord #4475 April 26, 2008, 22:00:30
edit2Rapporteer  
morgen pilsie pakken bij sluf?
iedereen eigen flessie mee....  Grin
hebben we toch het gevoel dat we iets gedaan hebben.

Snackyman

Logs: 0 | 6 uur
Antwoord #4476 April 26, 2008, 22:12:28
edit2Rapporteer  
Lekker bakken in het zonnetje. Zo'n wegwerp BBQ mee, bier en een klein feestje bouwen incl de winddans Grin
Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #4477 April 26, 2008, 22:19:53
edit2Rapporteer  
hey Michiel wat is er met die Core? 2 generatie Delta shape? het zal toch niet, de eerste generatie is nog niet eens klaar...

Ik weet niets over de prestaties van de kite zelf. Maar vanwege de windloosheid een leuke annekdote over het gedrag van Hiss-tech in het verleden:

Hiss-tech is opgericht door een Duitser genaamd Bernd Hiss op het eiland Fehmarn. Dat is een zeilmaker/ontwerper die op een gegeven moment Carved kiteboarding heeft opgericht. Dit zijn kwalitatief zeer goede C freestyle kites en boards. Ik heb er een in mijn handen gehad, kwa afwerking en kwaliteit echt het beste wat ik tot nu toe gezien heb.

Tja, toen kwamen de Bow's en SLE's in 2007 goed op gang. Uiteraard kon Bernd niet achterblijven. Maar omdat de Duitse (lees: posers Tongue) klanten van Carved een SLE/Bow van dat merk niet zouden accepteren hebben ze een nieuw merk opgericht: Core.

Onder dit merk hebben ze een SLE op de markt gezet, die op 30km afstand al herkenbaar is als een Carved kite. Maar hij is van het merk Core, want anders zouden de duitse posers Carved massaal de rug toekeren. Want een C-shape varen van een merk die ook SLE's levert, dat kan volgens Bernd Hiss niet Tongue loser

Nu komen ze zonder vooraankondiging met deze Delta-shape. Ik heb de website bestudeerd, en afgezien van one-pump zit er niets vernieuwend op deze kite t.o.v. de Evo en Bandit. Precies hetzelfde inclusief de bridle. Zelfs op het duitse forum was er niets over te vinden. Nu is er een post op oase.com over.

Ook de Core Riot SLE was de marktening alsof er een revolutie op SLE gebied was ontwikkeld. Hij had als een van de weinige 5th lijn erop, maar verder niets nieuws onder de zon behalve een mooie constructie. Nu heb ik er zelf nooit onder gehangen, maar de reviews hebben het niet over buitengewone prestaties. Sterker nog, het is meer een beginnerskite. Niets mis mee, maar zeker geen revolutie.

Dus ik ben benieuwd naar de test van deze kite. Helaas net te laat voor kb.de 3/08 die volgende maand in de winkel ligt. Hierin wordt dan eindelijk de Bandit tegen de North Evo en de Advance Kaiman getest. De drie delta achtigen tegen elkaar. Dit had een mooie vierde kunnen zijn.

Zo, uitgetypt Tongue

En volgende week gaat Dikkie Dik...
Michiel.
Moderator

Antwoord #4478 April 26, 2008, 22:20:26
edit2Rapporteer  
morgen pilsie pakken bij sluf?
iedereen eigen flessie mee....  Grin
hebben we toch het gevoel dat we iets gedaan hebben.

Of gaan kabelwakeboarden, kom ik wel kijken Grin
El Rudo

Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #4479 April 26, 2008, 23:38:02
edit2Rapporteer  
hey Michiel wat is er met die Core? 2 generatie Delta shape? het zal toch niet, de eerste generatie is nog niet eens klaar...

...een leuke annekdote over het gedrag van Hiss-tech in het verleden:
...
snotverdikkie Michiel, wat weet jij dat toch weer knap!
Michiel.
Moderator

Antwoord #4480 April 27, 2008, 03:26:34
edit2Rapporteer  

...een leuke annekdote over het gedrag van Hiss-tech in het verleden:
...

snotverdikkie Michiel, wat weet jij dat toch weer knap!

En dit is niet van horen zeggen, zo staat het letterlijk in een interview in de kb.de van vorig jaar Tongue loser
Marketing technisch heel interessant vanwege de Duitse markt. Allereerst de hersenkronkel dat een SLE toevoegen aan het productprogramma ineens een hoop kiteboarders zou afschrikken. Naar welk merk zouden ze dan toe moeten stappen? Geen enkel merk verkoopt nog alleen C-shapes.

Trouwens ook typisch duits om dan het verband tussen Core en Carved te negeren, maar daar zijn ze natuurlijk erg goed in gezien hun de meest beroemde Duitse zin uit de mond van wijlen filmster mevrouw Riefenstahl: "Ich habe es nicht gewusst!" Grin

Ik heb weer contact opgenomen met mijn duitse compaan. Die heeft er inmiddels een ter test gekregen. Zelf heeft ie een set Evo's, de Bandit vond ie te extreem. Dus binnenkort wel iets van info hoe ze varen.

...het wordt nu echt tijd dat het gaat waaien, ik wordt gek!!!

Gaan er nog mensen wakeboarden morgen?
martijn

Antwoord #4481 April 27, 2008, 04:28:59
edit2Rapporteer  
damn, ik ben helemaal verbrand loser

@Michiel, ik heb die core vandaag nog mogen bewonderen, zowel in de lucht als op het land. ziet er goed uit!
Snackyman

Antwoord #4482 April 27, 2008, 06:22:42
edit2Rapporteer  
Winddraaikontwouterbosguru geeft nu weer 14 knopen voor maandag. Ik heb vakantie en wil varen. Waar en wie?
d@ni

Antwoord #4483 April 27, 2008, 14:44:46
edit2Rapporteer  
Nu bijna 14knts op playa volgens KH meteo, ken net, als't klopt..
Ron Rodeo

Antwoord #4484 April 27, 2008, 14:49:51
edit2Rapporteer  
14 knopen sucks.

ik verlang naar de herfst.....
El Rudo

Antwoord #4485 April 27, 2008, 16:39:55
edit2Rapporteer  
hehe 14 knopen voor hele lichte mannetjes met enorme planken en groooooote vliegers: ga lekker varen!
ik ga werken.
Michiel.
Moderator

Antwoord #4486 April 27, 2008, 16:51:17
edit2Rapporteer  
14kn ben ik lekker gepowered op mijn 12m2 hoor, maar de wind voor wat het is neemt in de loop van de dag af. Tevens is de richting zwaar ZO, dus weer Oostvoornsemeer of Wiefenpolder Undecided

Ook jij kunt met 14kn hoogte houden Rudo, die 16m2 heeft meer dan genoeg power, ook voor jou kadaver. Het efficient laten vliegen van het kite in het low-end is wel een kunst op zich, en vergt opperste concentratie. Dus ontspannen door inspanning  Grin

Lijkt erop dat woensdag de eerste dag wordt met genoeg woei, maar wel nog steeds ZZO dus ook niet echt fijn. Dan is het alleen op de Sluf te doen

@ Martijn: waar, welke maat, van wie? In NL zit nl. geen carved, maar xwatersports, roha en vd Berg verkopen het wel.
Lex

Antwoord #4487 April 27, 2008, 17:15:56
edit2Rapporteer  
Nu is het gewoon Zuid op autoplaya, ik ga kijken of ik een skimboard sessie kan bekommen.
El Rudo

Antwoord #4488 April 27, 2008, 17:43:49
edit2Rapporteer  
ik ga mss even van de zon genieten op playa, en ik neem wat gear mee...

Zeg maar Michiel, alles waar Z in zit is NOGO op Oestrogeendrooglegging dus bespaar je de rit. kom anders ook even af met die afgetrainde zak zieke organen van je!

Concentratie heb ik niet maar met frustratie valt een hoop te compenseren.
Lauw
Administrator

Antwoord #4489 April 27, 2008, 17:52:29
edit2Rapporteer  
tis wel een lekker weertje, absoluut, maar 6ms is bijna niet uit het water komen en trickken, hooo maar!
JB - On The Edge

Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #4490 April 27, 2008, 18:01:33
edit2Rapporteer  
Laurens, dit is nog minder dan toen met die sessie op de Slufter waar het weer ook wel lekker was, maar dat je het na 10 min badderen toch wel koud ging krijgen....

Jammer maar helaas...Hoop toch nog wel te varen deze week...ben vanaf dinsdagmiddag tot donderdag vrij...
Ron Rodeo

Antwoord #4491 April 27, 2008, 18:36:17
edit2Rapporteer  
gaat toch nog wat worden als je 50 kg weegt en een 12 op gooit. ThumpsUp
Michiel.
Moderator

Antwoord #4492 April 27, 2008, 19:04:36
edit2Rapporteer  
Zeg maar Michiel, alles waar Z in zit is NOGO op Oestrogeendrooglegging dus bespaar je de rit. kom anders ook even af met die afgetrainde zak zieke organen van je!

Hee Rudo!

Helaas heb ik vandaag verplichtingen, anders is dat best chill met dit weer idd. Heb ik al vaker gedaan (helaas toen wel goede voorspellingen)

En wie weet door thermische invloeden ineens wel net genoeg wind voor een mooi weer sessie. Zolang het strak blauw blijft kan dat mogelijk zijn.
Veel chill plezier ThumpsUp
Michiel.
Moderator

Antwoord #4493 April 27, 2008, 19:20:12
edit2Rapporteer  
Ik zit hier in de tuin te werken, en af en toe waait mijn scherm zowat dicht. Op HvH neemt de wind weer toe. Gij die toch gegaan zijn om te chillen op het strand hebben denk ik best geluk ThumpsUp
Snackyman

Antwoord #4494 April 27, 2008, 19:38:18
edit2Rapporteer  
Pleuris net wakker na mijn nachtdienst en wat zie je. Weer geen wind aankomende maandag dan maar leren Sad
Michiel.
Moderator

Antwoord #4495 April 27, 2008, 19:58:19
edit2Rapporteer  
Pleuris net wakker na mijn nachtdienst en wat zie je. Weer geen wind aankomende maandag dan maar leren Sad

Omdat dit het jaar is dat El Nino niet actief is, maar een koelere golfstroom vermoed ik minder wind als vorig jaar. Minder depressies door hoge temperatuurverschillen.

Zowel windfinder.com als windguru.pro geven maandagmiddag ZW 13/14kn gem. op de Slufter op, en woensdag rond de 17/18kn ZZO. Daarna is het weer helemaal niets Angry

Rudo kan weer inpakken want volgens buienradar is het al een tijdje flink bewolkt op autoplaya, de eerste regen valt al in Zeeland Undecided
Lauw
Administrator

Antwoord #4496 April 27, 2008, 20:08:07
edit2Rapporteer  
hmm ik zie dat hij nu weer toeneemt, vaag windje, mjah normaliter zou ik met 7,7ms niet echt snel naar het strand gaan, alleen omdat het nu mooi weer is...
Michiel.
Moderator

Antwoord #4497 April 27, 2008, 20:43:13
edit2Rapporteer  
Klopt het dat er op brouwerdam gewindsmurfd wordt? Of is de webcam kaduuk?

Spike_L

Antwoord #4498 April 27, 2008, 22:25:15
edit2Rapporteer  

knmi is voor morgen einde van de dag wel positief kwa wind...windkracht 5 en ZW. Alleen de vraag is of het dan droog is/blijft.... Ik neem mijn gear iig wel mee naar het werk...Mocht ie goed gaan waaien dan heb ik mijn spullen bij me.. Smiley
R.B.

Antwoord #4499 April 27, 2008, 22:51:10
edit2Rapporteer  
Nou dude's kom ik ff vervelend doen voor degene die niet zijn gegaan vandaag.
Het was heerlijk kweet ook niet waar de windmeter van hvh weergeeft want er was genoeg wind en genoeg kitesurfers.
Ik was op de slufter maar op autostrand waren er ook genoeg bezig.

En jaja voor het eerst weer zonder schoentjes en handschoentjes en was no problemo was zelfs heerlijk om weer is goed in je boardje te zitten.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.