Kiters uit Rotterdam , meld je!

R.B.

Antwoord #5975 Juni 12, 2008, 02:22:48
edit2Rapporteer  
Rudo een vraagje:
jij hebt vorig jaar toch het probleem gehad dat je pigtail in je tips van je kite branden/schuren wat een klein gaatje veroorzaakte?
Zo ja hoe heb jij dit probleem opgelost?
Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #5976 Juni 12, 2008, 02:25:27
edit2Rapporteer  
lekker geboekt en gevaren met de zeppelin, wind was een beetje 10-18knopen dus af en toe was het meer Das Boot. werd nog even gelift midden in een sprong, 5 meter recht omhoog (vanaf de 2 meter reguliere sprong hoogte) ging echt met een ram omhoog, schrok met behoorlijk de t*ring. Dan zien de golfjes er toch wel anders uit.

Gefeliciteerd Rudo ThumpsUp Joepie

Wat een ervaring is dat de eerste keer, en altijd onverwacht Grin
Ik kan het antwoord al raden maar heb je wel nagedacht om hem te landen toen je zo hoog hing? De eerste keer dat dat mij overkwam was in ondiep water op Oostvoorne met een ZW 5 Bfrt, aan de Vegas04 12m2. Was in 2004. Herinner het nog als de dag van gisteren, terwijl ik toch al jaren gecontroleerd zo hoog kom inmidddels (en ondanks wat ze zeggen verveeld het me nog steeds niet Tongue Cheesy)

Wel mooi weer gehad jongens, morgen ziet er aanmerkelijk minder uit Undecided

@ Ron: idd. opklaringen in de middag. Vermoed dus een middag/avond sessie. Hou er rekening mee dat de vrachtwagen chauffeurs vanaf 11:55 files gaan veroorzaken op alle snelwegen, dus ook die rond Rotterdam A15, A16, A20 e.d. Dat is weer balen, maar ga wel proberen voor die tijd ... ergens Huh.... te zijn
pieter268

Antwoord #5977 Juni 12, 2008, 02:29:43
edit2Rapporteer  
Haha ja kan kloppen, "k heb jou dan ook gezien...athans zag dat je idd aardig gelift werd Joepie.
Was een erg flagerig wind... trouwens wel een erg verbrande kop, zonnetje was wel lekker
JO'Neill

Antwoord #5978 Juni 12, 2008, 02:30:10
edit2Rapporteer  
@ Michiel...was iig beter dan heel de dag thuiszitten..... Wink
Heel de dag kunnen varen met mn 9..af en toe viel ie wel een beetje weg..maar vlagerig vond ik m niet...Vrijdag weer...dan toch maar die railey to blind proberen Grin
@pieter...ik heb je ook gezien ja...met de blauwe co2...welkom Grin

Lauw
Administrator

Logs: 0 | 6 uur
Antwoord #5979 Juni 12, 2008, 02:38:13
edit2Rapporteer  
robin, ik ga ff checken morgen wanneer de wind komt, hoe hard, richting etc.

Branding viel mee, aandlandig is wel een beetje niks, maar erachter was een mooi vlak stuk. en het is lekker dichtbij...

en inderdaad gewoon die tricks in shit omstandigheden leren en je kan ze overal!
Michiel.
Moderator

Antwoord #5980 Juni 12, 2008, 02:41:24
edit2Rapporteer  
@ Michiel...was iig beter dan heel de dag thuiszitten..... Wink

Dat is het al snel, zeker met dit weer. Ik werd gek van de bomen buiten te zien wiegen, en het gefluit van de bovenlichten. Maarja, er moet ook eens brood op de plank komen Tongue Roll Eyes

...en inderdaad gewoon die tricks in shit omstandigheden leren en je kan ze overal!

Dat zeker, maar met die strekdammen heb je niet veel tijd om je kite te herstarten als je de bar bij een unhooked trick hebt losgelaten en lekker gespoeld wordt in de branding Tongue

Dat maakt wel waarom onze NL toppers zoals Ruben en Kevin zo goed zijn, die hebben het in Noordwijk geleerd op open zee (maar daar zijn geen strekdammen Cool)
The O

Logs: 0 | 68 uur
Antwoord #5981 Juni 12, 2008, 02:57:27
edit2Rapporteer  
ik ga morgen op tijd rijden en neem mijn bammetje wel mee.

Neem het risico niet dat ik veel uren kwijt raak door een staking.

Lekker hele dag de 7m puppie kite op.
thomasr

Antwoord #5982 Juni 12, 2008, 03:02:50
edit2Rapporteer  
ik heb me naar mijn weten ook eigenlijk nooit officieel voorgesteld..
maargoed ik denk dat de meesten het inmiddels al een beetje weten Tongue

ben Thomas, 16 jaar, kite nu vanaf vorige zomer, in het begin ging het echt k*t, na een andere kite te hebben gepakt voer ik in januari zo weg. sindsdien nog maar 3 keer kunnen kiten ThumpDown en kan nu hoogtelopen en een beetje springen.

heb nu board North dragon 07, naish boxer sle 12m 07, en ben nu aan het kijken naar een betaalbare 2ehands 8m torch 07 YeSS (daar zijn er niet veel van te koop btw, zegt al heel veel he Lex! Grin)

woon in Zwijndrecht, .Martijn. uit dit topic is mn kitemaatje, samen met nog een meisje.

zo dat was het ongeveer, en nu wil ik wind, want dit verhaal is duidelijk een gevolg van weken niet kunnen kiten.. schater
Hard2Handle

Logs: 0 | 432 uur
Antwoord #5983 Juni 12, 2008, 03:07:00
edit2Rapporteer  
was vandaag in weesp bij een klant en was daar rond zo'n 15:30 klaar, das vlak bij muiderberg dus ging ik even die spot checken, zag er goed uit. ThumpsUp
kite opgepomp en varen maar, was echt weer heerlijk na zo'n windlooze periode, heb tot 19:30 gekite daarna kakte de wind in.
was een lekker windje daarzo, niet te vlaggerig zoals ik verwacht had, was zelfs een paar keer een beetje overpowerd met mijn 12C. Joepie
muiderberg is een goede spot voor NW en N, vooral als het hard waait, het is daar heel lang ondiep misschien nog wel langer dan oostvoorne, en het water is ook redelijk vlak.
alleen het oplaten van je kite is een beetje tricky, je hebt alleen een klein grasvelde, dus moet eerst het water inlopen voordat je je kite op kan laten.

waar gaan jullie morgen eind van de middag avond HAKKUH????? ListenToMe
The O

Antwoord #5984 Juni 12, 2008, 03:17:01
edit2Rapporteer  
@H2H naast wat je zelf zeg is de stenen waterkant is ook gevaarlijk, schoentjes moet je daar dragen omdat er veel schelpen liggen en je moet binnen de kite zone blijven. 

@RR ik plaag je helemaal niet ik leef met je mee Grin
JB - On The Edge

Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #5985 Juni 12, 2008, 03:33:32
edit2Rapporteer  
RTL is idd erg positief over de zon...wel apart dat er 1-5 Bft bij staat...maar goed...kan dus wel wat worden.

Wie vertrekt om 5 uur???
El Rudo

Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #5986 Juni 12, 2008, 03:49:42
edit2Rapporteer  
Rudo een vraagje:
jij hebt vorig jaar toch het probleem gehad dat je pigtail in je tips van je kite branden/schuren wat een klein gaatje veroorzaakte?

Ha Robin, dat ging eigenlijk vanzelf, door een mega post op kitehigh over alle ellende die ik met de Naish shockwave heb meegemaakt (ik heb al weer een hoop materiaal voor een fikse update ghehe), ik kreeg een pb tje van Globe, die werkt bij Kubus en stuurde me een envelopje met zelfklevende kevlare patches... Je kan hem vragen of 'ie dat nog doet...
El Rudo

Antwoord #5987 Juni 12, 2008, 03:54:23
edit2Rapporteer  
lekker geboekt en gevaren met de zeppelin, wind was een beetje 10-18knopen dus af en toe was het meer Das Boot. werd nog even gelift midden in een sprong, 5 meter recht omhoog (vanaf de 2 meter reguliere sprong hoogte) ging echt met een ram omhoog, schrok met behoorlijk de t*ring. Dan zien de golfjes er toch wel anders uit.

Gefeliciteerd Rudo ThumpsUp Joepie

Wat een ervaring is dat de eerste keer, en altijd onverwacht Grin
Ik kan het antwoord al raden maar heb je wel nagedacht om hem te landen toen je zo hoog hing? De eerste keer dat dat mij overkwam was in ondiep water op Oostvoorne met een ZW 5 Bfrt, aan de Vegas04 12m2. Was in 2004. Herinner het nog als de dag van gisteren, terwijl ik toch al jaren gecontroleerd zo hoog kom inmidddels (en ondanks wat ze zeggen verveeld het me nog steeds niet Tongue Cheesy)

Wel mooi weer gehad jongens, morgen ziet er aanmerkelijk minder uit Undecided

Ja ik heb wel de bar aangepowerd gehouden, ik raakte alleen in een rotatie dus ik heb 'm rustig uit laten zweven, dat duurde best lang want die schuin omhoog wind bleef maar gaan. min of meer op m'n rug geplofd, ik zat nog een minuutje bij te komen, daarna twee draaien uit m'n lijnen gehaald en weer verder gehakt. met een groot vraagteken boven m'n koppie.
marc010

Antwoord #5988 Juni 12, 2008, 03:59:21
edit2Rapporteer  
Alle weersites zijn t met elkaar eens. het gaat waaien en in de avond mogelijk 6
minder zon betekend MEER wind..is mijn ervaring.
::
Donderdag overdag is het koel en vooral in de zuidelijke helft
valt er regen. In de noordelijke helft zijn er meer geisoleerde buien
mogelijk. Bij een matige tot vrij krachtige noordwestenwind liggen de
maxima rond 16 graden, in het zuiden enkele graden lager.

Michiel.
Moderator

Antwoord #5989 Juni 12, 2008, 04:28:50
edit2Rapporteer  
ik ga morgen op tijd rijden en neem mijn bammetje wel mee.

Neem het risico niet dat ik veel uren kwijt raak door een staking.

Lekker hele dag de 7m puppie kite op.

Ben ik ook van plan, maar waar gaan we heen Huh
Ron? Rauwe? Robin (die ook liever vlak water heeft Grin)? Marc010?
Als het NW wordt, het is laag water dus Slufter?

Ja ik heb wel de bar aangepowerd gehouden, ik raakte alleen in een rotatie dus ik heb 'm rustig uit laten zweven, dat duurde best lang want die schuin omhoog wind bleef maar gaan. min of meer op m'n rug geplofd, ik zat nog een minuutje bij te komen, daarna twee draaien uit m'n lijnen gehaald en weer verder gehakt. met een groot vraagteken boven m'n koppie.

Oei, een rotatie op zo'n moment kun je missen als kiespijn Tongue
Tja, die shockwave was een van de hoogst springende kites van 2006 volgens kb.de. En je 9m2 toen op de Slufter vorig jaar wilde ook lekker de lucht in met mijn kadaver eronder bungelend Grin

Hoog springen komt veel bij kijken. Het ziet er makkelijk uit maar dat is het echt niet. Je weet nu iig geval dat je kite zeker de potentie heeft, nu nog uitvinden waar die turboboost knop zit op je bar Wink
The O

Antwoord #5990 Juni 12, 2008, 04:32:01
edit2Rapporteer  
Rudo een vraagje:

Ha Robin, dat ging eigenlijk vanzelf, door een mega post op kitehigh over alle ellende die ik met de Naish shockwave heb meegemaakt (ik heb al weer een hoop materiaal voor een fikse update ghehe), ik kreeg een pb tje van Globe, die werkt bij Kubus en stuurde me een envelopje met zelfklevende kevlare patches... Je kan hem vragen of 'ie dat nog doet...

@RB Als je dat probleem ook heb kan deze patch ook bij de winkel waar je je kite heb gekocht halen.
In de meeste gevallen hebben ze het zakje met patches wel liggen.

@MB hier zit dat
The O

Antwoord #5991 Juni 12, 2008, 04:36:41
edit2Rapporteer  
@MB Sluf wordt wel druk hoor.
Michiel.
Moderator

Antwoord #5992 Juni 12, 2008, 04:46:33
edit2Rapporteer  
schater Als je David Hazelhoff maar weg laat loser

Hoezo? Staan alle slufterhuftertjes weer te springen? Het is toch nog geen vakantie Huh
The O

Antwoord #5993 Juni 12, 2008, 04:51:51
edit2Rapporteer  
schater Als je David Hazelhoff maar weg laat loser

Hoezo? Staan alle slufterhuftertjes weer te springen? Het is toch nog geen vakantie Huh

Jij heb zijn bakkebaard dus die hoe ik er niet bij te zetten.
Denk dat er veel al vakantie hebben of zo want zie vaak veel kites daar.
El Rudo

Antwoord #5994 Juni 12, 2008, 04:52:02
edit2Rapporteer  
ghehe toeterdetoet, even Istanbul aan de maas hiero, ze hebben 2-1 van Zwitserland gewonnen... leuk voor ze.
Lauw
Administrator

Logs: 0 | 6 uur
Antwoord #5995 Juni 12, 2008, 05:07:35
edit2Rapporteer  
whahah gelukkig hoor ik daar niets van in het hogen noorden van rotterdam

anyways waar morgen?? het lijkt wel pas laat te gaan waaien Sad
marc010

Antwoord #5996 Juni 12, 2008, 07:18:44
edit2Rapporteer  
Vandaag was het op de slufter drukker dan op autostrand.

daar zou het ook harder gewaait hebben, met nnw komt de wind van de slufter..

Ik ga lekker naar t autostrand, sowieso morgen genoeg wind, vandaag was het
gewoon net te weinig.......

Mr the Emperor

Antwoord #5997 Juni 12, 2008, 12:47:30
edit2Rapporteer  
Al het vanavond niet heel erg aan het regenen is, ben ik na mijn werk rond 1800uur op het autostrand.
Ron Rodeo

Logs: 0 | 50 uur
Antwoord #5998 Juni 12, 2008, 12:58:59
edit2Rapporteer  
he conjoos.

vandaag wordt het werken geblazen ja! nee, niet op je werk maar op HET werk.
namelijk...................... het strand.

mijn schatting:

vanaf een uur of 12 buien voorbij de kustlijn.
zon breekt dan door en stapelwolken vormen zich boven land.
de wind neemt toe vanaf een uur of 3-4 tot wel 22-23 knoopkes.  YeSS

let maar op ik heb gelijk (ik heb altijd gelijk)

Ik ga vast voor die vrachtwagenstaking weg, dan ff chillen op strand en dan lossssssss tot maanopkomst. loser

Playa it will be. I guess?
thomasr

Antwoord #5999 Juni 12, 2008, 13:29:28
edit2Rapporteer  
zaterdag lijkt weer ietsje wat te gaan worden!
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.