Rev, Bandit en evt. Helix en Cult (die heb ik zelf nog niet gevaren) zijn de toppers uit dit lijstje. De TD2/3 is een echte bowkite waarvan de bar ook op 2:1 gezet kan worden. Ik zou daar vanaf zien, zeker omdat de Rev al zo ontzettend goed is, en geen omzetting nodig heeft.
72kg + 1 kite 9m2 of 10m2
Rebel08/09 is ook een topkite, helaas blijft het herstarten (09 model is nog niet uit, maar toevallig gisteren de design specs van Ken Winner gelezen. En herstart wordt niet als verbeterd punt opgenoemd) lastiger in vergelijk met de andere kites.
Jekyll ook fijne kite, helaas is het inzetbereik (maximale windrange) kleiner als bij bovenstaande kites. Ook de RRD HT2 heeft niet zo'n groot bereik als de bovengenoemde kites. Schijnt wel goed te zijn overigens.
OC Rise08 en Waroo ontbreken, en dat is zonde. Vooral de Waroo08 is echt een lekkere kite met een waanzinnig windbereik. En de prijs is om te lachen! Je hebt dus niet Xwatersports bijvoorbeeld gevraagd, want die verkopen ook Best. OR verkoopt alleen Wouter hier op het forum.
Kortom, genoeg keuze. Persoonlijk voor mij was de keuze Rev of Bandit, nadat ik veel getest had. Echter, de Waroo08 is zoveel goedkoper en ook echt hardstikke goed. De Bandit piekt zowat in alles (maar ik ben natuurlijk niet geheel onafhankelijk over deze kite
) en zou ik als beste kite ongeacht budget aanprijzen. Echter, de bardruk is C-kite stevig. Zeker in vergelijking met de Rev/Waroo/Rise08. En daar moet je van houden. Meestal vinden C-kite overstappers de bardruk wel lekker.
Als C-kite is de TribalII (2007) een topkite met een mega high-end (in vergelijk met je fuel06's). Vooral de 9m2 is lekker, evenals de 11 en 13m2.