Tsss
Logs: 0 | 24 uur
|
Dikke Woei! Morgen ben ik present met een 7m en een 9m Hoelaat weet ik nog niet, maar iig niet vroeg
|
|
|
El Rudo
Logs: 0 | 252 uur
|
Hee Le@n, ik wil jou vlieger ook wel opgooien hoor! Zo raar man, laatst heeft dus iemand uit staan leggen dat je kite dus ook UIT de TAS kan halen, en op pompen of zo - geloof jij dat? Toen ik m op markplaats kocht zat ie toch ook inde tas! mmmm dr zat wel een pomp bij....
|
|
|
Leon aero2
Gast
|
Dacht zelf in het begin ook dat ik de tas moest oppompen tot 9psi? Een hells karwei man! Bent u er ook morgen! Gezelligheid kent geen grens zeggen ze wel eens! Laat jij nu die grens zijn
|
|
|
|
marc010
|
Ik zal er morgen zo vroeg mogelijk zijn!!!!!!!!! uiterlijk 9 uur!!
Oja, vandaag voetbal en bier
nou ja, ik zie wel hoe ik me morgen voel.
Zijn er nog meer mensen die in de ochtend gaan kiten?
|
|
|
hans
|
ik ga ook vroeg morgen
|
|
|
thomasr
|
Jongens ik heb even hulp nodig, ik had al een topic geopend hierover maar ik ben er nog steeds niet uit. denken jullie dat een 7,5 boxer sle prima kan naast boxer sle 12 of niet?want ik wil graag een redelijk groot bereik hebben, maar ik weet echt niet of het kan ja of nee! ik snap wel dat een 9m fijner is maar die vaar je al vanaf 14 knopen ofzo, terwijl ik mn 12 tot 21 nog kan houden en dus met een 9 te veel overlap heb naar mn zin.. bovendien vaart The O ook al erg snel met zijn waroo baby'tje terwijl hij minstens 10 kg meer weegt dan ik (ik 65 a 70kg) maar omdat er mensen zijn die zeggen dat het niet kan, en anderen van wel, weet ik echt niet meer wat ik moet, want er zijn ook bijna geen 9m boxer sle's te koop, en ik heb een 7,5 kompleet op kitepirates.de gezien.. ik wil eigenlijk het liefst nu bestellen, want daarna krijg ik het onwijs druk met allerlei dingen dat ik er weinig tijd voor over hou om een kite te kopen! super bedankt alvast voor de reacties!
|
|
|
|
Michiel.
Moderator
Logs: 0 | 308 uur
|
Zojuist H2H laten weten dat we er rond een uurtjeof 11:00 zullen zijn. Heel vroeg gaan heeft geen zin ivm dat de wind pas sterk wordt in de middag/avond. Ik denk dat het druk gaat worden!!! @ Thomasr: 9m2 BoxerSLE sluit prima aan op de 12m2. De 7.5m2 heeft te weinig bruikbare overlap. Bij 21kn vaart je 12m2 lastig in het high-end. Stap je dan over op een 7.5m2 dan ben je weer underpowered. Dat is het probleem. Vandaar dat een beetje overlap echt nodig is met de wind hier in NL. O weegt nog veel meer, echter de Waroo08 heeft in dezelfde maten een aantal knopen meer low-end. De BoxerSLE is een goede kite, maar is in het onderste windbereik niet zo sterk. De ShockWave heeft meer low-end met een vergelijkbaar high-end, maar vaart anders.
|
|
|
Leon aero2
Gast
|
Jongens ik heb even hulp nodig, ik had al een topic geopend hierover maar ik ben er nog steeds niet uit. denken jullie dat een 7,5 boxer sle prima kan naast boxer sle 12 of niet?want ik wil graag een redelijk groot bereik hebben, maar ik weet echt niet of het kan ja of nee! ik snap wel dat een 9m fijner is maar die vaar je al vanaf 14 knopen ofzo, terwijl ik mn 12 tot 21 nog kan houden en dus met een 9 te veel overlap heb naar mn zin.. bovendien vaart The O ook al erg snel met zijn waroo baby'tje terwijl hij minstens 10 kg meer weegt dan ik (ik 65 a 70kg) maar omdat er mensen zijn die zeggen dat het niet kan, en anderen van wel, weet ik echt niet meer wat ik moet, want er zijn ook bijna geen 9m boxer sle's te koop, en ik heb een 7,5 kompleet op kitepirates.de gezien.. ik wil eigenlijk het liefst nu bestellen, want daarna krijg ik het onwijs druk met allerlei dingen dat ik er weinig tijd voor over hou om een kite te kopen! super bedankt alvast voor de reacties! Kan goed!
|
|
|
Michiel.
Moderator
|
Ik heb nu een 11 en 7 Waroo...prima bereik en enige overlap rond de 20 knopen... Gewoon doen zou ik zeggen!
Poor, de BoxerSLE 12/9m2 combo is beter te vergelijken met de Waroo 13/9m2, en niet de 11/7m2. Als je zo kijkt hebben ze evenveel overlap. Voor Le@n geldt dat ook, die vaart 11/7m2 fuel (welliswaar geen SLE, maar het principe is hetzelfde), en 13/7m2 fuel werkt ook niet in de praktijk BoxerSLE 12/7.5m2 komt overeen dus met een Waroo 13/7m2, en dat werkt gewoon niet. Geldt voor werkelijk alle kites. Ook een Rebel07 14/9m2 kan in de praktijk, maar werkt niet goed. Daar zijn begin 2007 veel mensen ingetrapt omdat de high-depowerkite toen iets nieuws was. Omdat de wind hier nooit echt constant is, en je dus altijd te maken hebt met windgaten en vlagen moet je iets meer overlap hebben om comfortabel weg te komen. Zoals ook te lezen is in je topic bij nieuws en discussie hierover zul je er echt spijt van krijgen. Een optie zou zijn een 10.5m2 BoxerSLE te kopen, maar die is nooit gemaakt. Naish heeft dat ingezien vandaar dat de helix en cult in zoveel verschillende maten te krijgen is, net als Best en North en de SS Rev bijvoorbeeld. Een mogelijke reden waarom je geen 9m2 BoxerSLE te koop ziet staan is omdat dit een zeer geliefde maat is. Je ziet ze ook nog redelijk veel op de stranden. Een alternatief zou een Waroo07, Waroo08 of Bularoo07 of 08 kunnen zijn. Nieuw zjin deze kites zelfs erg goedkoop. En soms kun je ene Bularoo07 met 2008 bar krijgen voor bizar lage bedragen, gewoon in NL
|
|
|
thomasr
|
oke, thanks voor de reacties! @Michel: ik ben min of meer nog beginner dus weet er niet zo veel van af, maar zou er in de sigma serie dan een Sle 7,5 zitten die wel zou kunnen, bijvoorbeeld de Code? (want ik blijf liever wel in Naish) een 8 SLE zou top zijn, maar die heb ik niet kunnen vinden. wilde eerst een torch 8m kopen, maar durf het toch niet aan met de gansche tijd wennen aan C/SLE.. edit: mijn vader heeft ook mee zitten zoeken, maar hij zei dat hij liever geen Best had, omdat hij een verhaal had gelezen o.i.d. over Best waroo's die vaak klapten.. dus dat gaat lastig worden want ik heb zijn toestemming nodig
|
|
|
Michiel.
Moderator
|
Je vader kan goed zoeken Echter, geen enkel merk is vrij van problemen, zie zelfs bombproof SS bij nieuws en discussie. De Waroo08 is verbeterd ook kwa constructie. Heb er zelf ook mee gevaren en ben erg enthousiast over de vlieg en vaareigenschappen. Bij de nieuwe Naish range hebben de Helix en Cult iets meer windbereik gekregen in verhouding met de BoxerSLE, maar niet zoveel dat nu zo'n grote stap wel mogelijk is. Ook nu of: 12/9m2 10.5/7m2 Geen enkel ander merk kite zou het wel mogelijk maken. De BoxerSLE 9m2 zal je kunnen varen vanaf 17kn t/m 35. Echter hij vaart lekker vanaf schat ik zo 20kn tot 28kn. Daarvoor moet je veel sinussen om hoogte te lopen, en boven de 28kn functioneerd de kite niet optimaal omdat hij dan eigenlijk teveel gedepowered is. Vandaar dat een overlap niet fijn werkt, omdat je net buiten de "lekkere of fijne" windrange van je kite zit met die overlap. Ideaal is dat je de grote maat nog net lekker kan varen, en dan gelijktijdig de kleinere maat ook. Met 12-13/9m2 of 11-10.5/7-7.5m2 is dat wel goed te doen Hoewel ik nu 12/9m2 vaar ga ik volgend seizoen ook 11/7.5m2 Bandits varen Sowieso als beginner heb je eigenlijk niets op het water te zoeken met een 7.5m2, want die wind waarin je die kite kunt gebruiken vereist ervaring. Daarom lekker gaan oefenen met je 12m2, en koop er evt. dus een 9m2 bij. In 2008 zijn er zoveel goede kites in die maat op de markt, zat keuze. In 2007 was die keuze veel beperkter. Overigens, wat is er met die RRD HyperType 9m2 in je handtekening? Die sluit toch wel goed aan op je BoxerSLE
|
|
|
Leon aero2
Gast
|
Sowieso als beginner heb je eigenlijk niets op het water te zoeken met een 7.5m2, want die wind waarin je die kite kunt gebruiken vereist ervaring. Daarom lekker gaan oefenen met je 12m2, en koop er evt. dus een 9m2 bij.
Hier sluit ik mij zekers bij aan!
|
|
|
thomasr
|
Michiel, super bedankt dat je er wat tijd in steekt om me te helpen! ik heb het er juist net met hem over gehad, en hij zei dat hij de Bularoo dan nog wel wat vond.. weet je daar toevallig ook iets van? ik heb idd al erg veel Best 2008 errug goedkoop langs zien komen, en dan wordt het denk de bularoo 9m 08, maar ik ben nog niet helemaal zeker. ik had eerst ook het setje 9/12 wat ook goed beviel, ik twijfelde gewoon even of ik niet een veel groter bereik zou kunnen hebben.. die Hypertype was mijn eerste kite, en daar was ik echt niet tevreden over, ik vond hem gewoon totaal niet lekker, ook omdat hij erg onstabiel was. die is nu verkocht aan iemand die hem wel heerlijk vond, maar ik ben vergeten het uit mn onderschrift te halen, heb het gelijk gewijzigd! Weet je misschien nog goede 9m alternatieven, die in een budget tot ong. 600 liggen? die Bandit lijkt me ook erg gaaf, maar die is zoo duur!
|
|
|
|
D.D
|
Via welke site kan ik de foto's online zetten? Via imageshack.us lukt het niet, anders post ik ze van de week wel! O, ik post er een paar, het lukt wel Rev dude meer kan ik nu ff niet uploade, geen tijd en het duurt zo lang! slome pc Komt binnekort! echt waar
|
|
|
Naishie
|
Een 9 is zowoezo onmisbaar in een set daar vaar je het meesst mee! Koop lekker een waroo 2008 9 meter super kite en geen geld en koop voor je 12 een helix upgrade dan kan je die warroo kite only kopen voor 449
|
|
|
thomasr
|
@ masterkwaker: daar dacht ik ook al aan (waroo of bularoo) maar kan je dus als die helix upgrade er op zit, op dezelfde bar ook een best kite varen?
|
|
|
Ron Rodeo
Logs: 0 | 50 uur
|
Ben zo weg, ben al om een uur of half 10 op playa. eerst ff chillen daar... kom allemaal naar het 2e zandduin bij de oranje paal!!!kunnen we beetje achter langs de scholen varen en dan achterin hakken en hou vandaag je ogen open en let een beetje op, want er gaan vandaag weer een aantal beginners lopen niksteeee..... je kent het wel, kites in elkaar, kite die een meter achter je crashed, recht op je afvaren en niet kunnen remmen....shit like that.
|
|
|
YouriB
|
Ron, ik peer hem ook zo tot over 1,5 uur. ik ga hoef niet meer telopen vanaf de auto heb een mountainbike nu !!
|
|
|
Michiel.
Moderator
|
Weet je misschien nog goede 9m alternatieven, die in een budget tot ong. 600 liggen? die Bandit lijkt me ook erg gaaf, maar die is zoo duur! De Bandit is absoluut een topper, mits je van een beetje stevig gevoel aan je bar houdt. Je BoxerSLE heeft weinig bardruk, de Bandit meer maar daarvoor krijg je ook meer "gevoel" terug (zo kun je voelen ipv zien waar je kite in het windvenster staat, wat hij doet, etc). Maar bardruk is persoonlijk en dat moet je helaas echt zelf testen. Ik wil er nog een 7.5/6.5 Bandit bij voor de dagen met heel harde wind, maar een 9m2 goedkoper compleet met bar als €1000,- kom ik ze niet tegen. De Revolt is het goedkopere alternatief van F-one (kwa prestaties doet hij vrijwel niet onder voor de Bandit gek genoeg), maar dat scheelt geen €400,- helaas. Bularoo heb ik zelf niet gevaren, maar de Waroo08 wel. En hoewel de bularoo een zeer lekkere kite schijnt te zijn is de Waroo net iets aggresiever heb ik mij laten vertellen. En ik vond hem heerlijk, een zeer fijne, stabiele (dat wil je graag horen als je van de HT komt ) kite met niet al teveel bardruk. De prestaties (mits goed afgesteld, maar daar kunnen anderen je hier op het forum goed bij helpen) zijn echt ontzettend goed. Ik heb veel 2008 kites gevaren en de kite doet geenzins onder voor een SS Rev, Takoon Furia of Ozone Sport. Alle drie alternatieven, maar met een hoger prijskaartje als Best. De SS Rev is met korting te koop en niet al te duur, zou je even moeten informeren. Dit geldt ook voor de Ocean Rodeo Rise08 (in maat 8m2 zou je die moeten hebben, 9 is er niet) is goedkoper als de meeste merken, maar niet zo goedkoop als best (informeer altijd naar korting, niet op de adviesprijzen afgaan) Zowel op de Rev als Rise one-pump zoals op je BoxerSLE. Ik heb beide kites gevaren, waarvan de Rev in 9m2. Echt een heerlijke kite alleen de depowerlijn slijt hard en past niet zo goed door het gat van de bar. Inmiddels moet dat opgelost zijn maar mocht je interesse hebben vraag er naar. Zo, en nu weg achter de PC en op naar H2H. Ben rond 11 uur op de parkeerplaats van het playa. De voorspellingen zijn mits je een 9 of 7m2 dikke top in de middag
|
|
|
|
R.B.
|
Nou ik heb de oranje vlaggetjes weer uit de tuin gehaald snik. Dan ga ik nu me verdriet maar weg kiten en looooopppeeennn. Kom er nu aan.
|
|
|