Kiters uit Rotterdam , meld je!

R.B.

Berichten: 951
Antwoord #12575 Januari 04, 2009, 17:26:29
edit2Rapporteer  
nou jongens en dames dat was weer een lekker dagje zo.
Ja ik weet het dat ik behoorlijk tril af en toe op de filmpies haha. Maar dat is jullie probleem.
trouwens ik weet nie maar dat 09 materiaal???????????????????????/
hans

Berichten: 283
Antwoord #12576 Januari 04, 2009, 18:24:44
edit2Rapporteer  
was inderdaad heeeeeerlijk  ThumpsUp
leuke filmpjes R.B , leuk om jezelf zo terug te zien
en tja 2009 kites ,eerst mijn maat zijn kite die gewoon spontaan op de kant ontplof
en dan MB met pech met zijn nieuwe matriaal , maar die heb ik nog aardig door de lucht zien vliegen
dus al met al toch lekker dagje
Mriek

Berichten: 649
Antwoord #12577 Januari 04, 2009, 19:02:54
edit2Rapporteer  
Waaaaaaah lekkerrrrrrr was dat! Lachen Robin die filmpjes! Beetje genant alleen zoals ik door Michiel bovenwinds met dubble speed word ingehaald...  loser Grin
JB - On The Edge

Berichten: 2731
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #12578 Januari 04, 2009, 19:20:57
edit2Rapporteer  
Bikkkels! Respect hoor!! Was het koud of viel het mee?
Zag er wel ok uit, maar als ik de windmeter check niet echt veel wind toch??

En wie vaarde die Fuel met die vette trick op dat filmpje? Toch niet Laurens he?

Enfin..ik wacht het verhaal van MB wel af...dan weten we alles!

Ik hoop toch meer op temperaturen tegen de 10 graden om weer te gaan...maar wie weet...
Mr the Emperor

Berichten: 486
Antwoord #12579 Januari 04, 2009, 19:27:24
edit2Rapporteer  
Problemen met de DOS????

Kom maar op MB.... daar willen we meer van weten.
Lauw
Administrator

Berichten: 3580
Logs: 0 | 6 uur
Antwoord #12580 Januari 04, 2009, 19:52:38
edit2Rapporteer  
was heel gezellig dudes en inderdaad al dat 2009 materiaal... Pfff.. Gaat allemaal kapot:(
Ron Rodeo

Berichten: 4486
Logs: 0 | 50 uur
Antwoord #12581 Januari 04, 2009, 20:18:12
edit2Rapporteer  
Leuk Robin! mijn kiteloopje staat er ook op. Joepie
Nu zie ik pas dat ik niet zo hoog ga, dus werk aan de winkel. dat moet hoger!!!
was gezelli zo met z'n allen, het leek wel een privestrand. loser


laters.
Leon aero2
Gast
Antwoord #12582 Januari 04, 2009, 20:20:03
edit2Rapporteer  
was heel gezellig dudes en inderdaad al dat 2009 materiaal... Pfff.. Gaat allemaal kapot:(

Sommigen zat het echt niet mee! MB had het geluk dat ie nog een barretje had liggen want daarna ging ie best lekker. Gewoonweg echt pech..

Maar een leading edge die terplekke klapt is zekers zo vervelend.

Allemaal garantie werk neem ik aan? Wens beiden pechvogels succes!

@Ron  Zaten paar leuke loops tussen, en thx voor het in de gaten houden van me toen ik mijn 5de opnieuw aan het triggeren was in het water die eromheen was geslagen ThumpsUp
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #12583 Januari 04, 2009, 21:04:22
edit2Rapporteer  
zo dat was idd lekker, met de 10m in 16kn wind gepowerd staan: koude lucht rules!

@Mriek, als je harder wilt: harder aankanten, harder hangen, harder varen! Oh ja en de bar precies op de goeie stand zetten: eerst van je af tot je geen lift voelt en dan ietsje naar je toe, naarmate je harder gaat langzaam iets dichttrekken, niet te veel! Net als bij het zeilen.
Mriek

Berichten: 649
Antwoord #12584 Januari 04, 2009, 21:33:31
edit2Rapporteer  
Thanx Rudo! Zeilen kan ik niet, maar ik snap 'm. ThumpsUp Wat minder kramp helpt denk ik ook Wink
ROBST3R

Berichten: 540
Antwoord #12585 Januari 04, 2009, 23:16:12
edit2Rapporteer  
Varen er ook gewoon mensen met een normaal surf pak handschoenen en zonder cap?
Ik wil nl ook wel weer snel eens varen! Veel te lang geleden
Alferink

Berichten: 1730
Antwoord #12586 Januari 04, 2009, 23:24:04
edit2Rapporteer  
Ik heb het op gegeven bij <9 graden boven en <5 graden onder water,
Brrrr
Lex

Berichten: 4827
Antwoord #12587 Januari 04, 2009, 23:39:29
edit2Rapporteer  
Ik ga niet onder de 5 graden...brrrr bikkels
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #12588 Januari 04, 2009, 23:52:09
edit2Rapporteer  
Allereerst dank aan Robin, die mij terug naar de kant heeft gesleept! ThumpsUp ThumpsUp ThumpsUp

  Van je kitematen moet je het hebben


Toen ik rond een uur of 16:00 wegreed stond er 3°C op de temperatuurmeter van mijn auto.
Volgens AWD is het zeewater maar een graadje warmer.
Geen temperaturen om lang in het water te liggen, wat ik dankzij Robin niet al te lang heb hoeven doen ThumpsUp

Ook dank aan Ron en Mriek die me ook in de gaten hebben gehouden ThumpsUp ThumpsUp

Welnu, het verhaal.


De meesten herinerren zich wel mijn ervaring met de sterkte van de voorlijnen toen ik begin 2008 op playa in 6/7 Bfrt mijn toen nieuwe 9m2 ging testen.

Welnu, de geschiedenis heeft zich herhaalt.

Nieuwe 10m2 opgepompt, kraaknieuw!.
Vervolgens nagelnieuwe bar met lijnen eraan gekoppeld en gaan!

Ik was nog geen 75m uitgevaren of het was tijd voor mijn eerste sprong met deze maagdelijke doek van plezier. Ik stuurde de kite naar boven, en popte....

KLAP!

Ik kwam geen meter van het water af omdat de centrale voorlijn doormidden was geklapt, boven de aanhechting van de "5th safety lijn". M.a.w. weer stond ik met een Bandit zonder safety, die aardig trok aan alleen de stuurlijnen. Gelukkig waaide het niet zo hard en kwam Robin (R.B.) er snel bij om de kite op te vangen. Gelukkig was dit ter hoogte van de kleine zandbak, dus ik kon staan.

Daarna kite op de zandbank gedumpt, boardje afgegeven, lijnen opgerolt, bar afgegeven. Flinke bak lucht uit de LE zodat ik self-rescue kan doen.

Ik moest maar 50m oversteken, terwijl het tij opgaand was. Ik heb het eerst op eigen kracht geprobeerd, maar het stroomt daar zo hard dat ik al snel 300m lager uitkwam. Het laatste stuk heeft Robin me naar de kant gesleept.


Kortom, weer een kitemare rijker. Maar godzijdank niet in harde wind als vorige keer Roll Eyes

Wat bleek, de centrale voorlijn die minsten 500kg moet kunnen hebben was finaal door midden, na zo'n 30 sec. vanaf de maiden voyage. ThumpDown ThumpDown ThumpDown ThumpDown ThumpDown ThumpDown ThumpDown ThumpDown
Ik zal binnenkort een foto posten.

Dat wordt idd. weer garantie Tongue

Gelukkig had ik ook de 7m2 bij me die nagenoeg dezelfde bar heeft, dus mijn dag was niet naar de klote, zoals dat wel was voor de maat van Hans. Bizar hoe de LE van zijn nieuwe 2009 kite spontaan klapte, en nog wel middenin het doek, en niet op de naad.


Conclusie: nieuw materiaal (maar ook gebruikt regelmatig nakijken), test eerst of het allemaal in orde is. Niet tever uit de kant. Zeker met deze temperaturen niet.

Al met al nog een top daggie gehad, en wat een lekkere kite. Ik heb besloten de garantie sowieso niet af te wachten, maar voor zwaardere lijnen te gaan. Het wordt weer tijd om te custmizen.


@ Ron: vette loops man!

@ Robin: je staat bij me in het krijt
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #12589 Januari 04, 2009, 23:58:30
edit2Rapporteer  
Ik ga niet onder de 5 graden...brrrr bikkels

Ondanks de 3°C boven en 4°C onder water, had ik het geen moment koud, ook niet toen ik in het water achter mijn kite werd getrokken.

Maar ik ga geen unhooked shit doen en oefenen met deze temperaturen. Maar dat is mijn mening Tongue

Voor de rest snap ik jullie punt Alferink en Lex, wij zijn gewoon gek loser
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #12590 Januari 05, 2009, 00:04:44
edit2Rapporteer  
Wat een verhaal Michiel.
Er rust een vloek op die powerlijnen.. Dat uitgerekend jou dit weer moet overkomen.
Top dat de andere je zo snel geholpen hebben en dat alles goed is afgelopen.
Je kwam in de filmpjes wel mooi in beeld met je 10m2 Dos.

Idd mooie loops Ron. Die oranje kleur ziet er erg gaaf uit
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #12591 Januari 05, 2009, 00:15:00
edit2Rapporteer  
MB kan je dat touw op de breuk eens op een scanner leggen en scannen op 1200 DPI, ik ben wel benieuwd hoe dat nou kan...

Ik had je overigens graag geholpen, maar ik was net helemaal naar de branding opgekruisd en ik zag dat je nog meer vrienden hebt!
Wat een verhaal weer met je lijn... Frans toch? "L'histoire se répète"!!!
Die Cab IDS ging inderdaad lekker knallen, niet eens op een naad of zo, het leek vanuit een stiksel op de naad van een LE segment te beginnen. Wat lijkt me dat ontzettend balen, net een nieuwe kite, en BOEM.
Spoon

Berichten: 1864
Antwoord #12592 Januari 05, 2009, 00:36:51
edit2Rapporteer  
damn michiel Grin

mooi verhaal...blij dat je er nog bent Wink
ik ga binnenkort mn drysuit testen.. heb er 1 besteld Grin
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #12593 Januari 05, 2009, 09:09:01
edit2Rapporteer  
Wat een verhaal Michiel.
Er rust een vloek op die powerlijnen.. Dat uitgerekend jou dit weer moet overkomen.
Top dat de andere je zo snel geholpen hebben en dat alles goed is afgelopen.
Je kwam in de filmpjes wel mooi in beeld met je 10m2 Dos.

Bij een derde keer kunnen we van een traditie, of zelfs een vloek spreken. Hopelijk blijft dat mij bespaart Roll Eyes loser

Idd. sta ik er een aantal keren op. Heerlijke kite zolang de lijnen heel blijven YeSS YeSS

MB kan je dat touw op de breuk eens op een scanner leggen en scannen op 1200 DPI, ik ben wel benieuwd hoe dat nou kan...
Die Cab IDS ging inderdaad lekker knallen, niet eens op een naad of zo, het leek vanuit een stiksel op de naad van een LE segment te beginnen.

Was ik al van plan, zodra de zooi droog is leg ik het op de glazen plaat. Er is niets te zien aan de breuk, gewoon zoals zulke 'braided' lijn gewoonlijk breekt als de last te hoog is geworden. Ik heb de lijnen uitgelopen en gecontroleerd op 'lusjes'. De lijn was nog stijf van de wax.

Ik hou het maar op China kwaliteit, uit dat land is niets te vertrouwen loser Wink

Die Cab was midden in een segment geklapt, en nergens langs een naad. In principe zou het betreffende paneel vervangen al voldoende zijn. Ik heb dat vaker gezien bij 2007 en 2008 Cab's.

@rjen

Geen avatar

Berichten: 1805
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #12594 Januari 05, 2009, 09:37:21
edit2Rapporteer  
Klote Mochiel,

Om dit soort dingen te voorkomen haal ik elk jaar nieuwe kites omdat ik niet in de winter met materiaal problemen kom te zitten! Uit jou verhaal blijkt dat het toch mogelijk is om een spik splinter nieuwe lijnen te breken, vind dit echt niet normaal!

Waar moet je nu zijn voor je garantie?

Arjen
Ron Rodeo

Berichten: 4486
Logs: 0 | 50 uur
Antwoord #12595 Januari 05, 2009, 10:01:40
edit2Rapporteer  


Voor de rest snap ik jullie punt Alferink en Lex, wij zijn gewoon gek loser

Nee, wij zijn niet gek, wij zijn échte kiters. loser
Alferink en lex zijn toch een beetje warm-weer chickies.  Cheesy Wink
Hard2Handle

Berichten: 3114
Logs: 0 | 432 uur
Antwoord #12596 Januari 05, 2009, 11:14:45
edit2Rapporteer  
Wat een verhaal weer Michiel-Twee, is maar goed dat je niet naar de zandbank bent gegaan waar de zeehondjes liggen zoals vorige keer met je nieuwe 7m.
Gelukkig is alles nog goed afgelopen met je en ben je nog in ons midden om het na te vertellen.
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #12597 Januari 05, 2009, 11:31:06
edit2Rapporteer  
Nou Ron, niet gek... Jij bleef maar loopen met die 12, en je ging toch tientallen keren op je gezicht... Het zag er wel "enthousiast" uit iig!



Voor de rest snap ik jullie punt Alferink en Lex, wij zijn gewoon gek loser

Nee, wij zijn niet gek, wij zijn échte kiters. loser
Alferink en lex zijn toch een beetje warm-weer chickies.  Cheesy Wink

Lauw
Administrator

Berichten: 3580
Logs: 0 | 6 uur
Antwoord #12598 Januari 05, 2009, 11:33:09
edit2Rapporteer  
ouddorp anyone??
Ron Rodeo

Berichten: 4486
Logs: 0 | 50 uur
Antwoord #12599 Januari 05, 2009, 11:44:47
edit2Rapporteer  
Dank je Rudo, wil je wat leren dan moet je afzien. schater
De loops die ik niet lande heette: "Kiteloop into Nieuwjaarsduik"
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.