Kiters uit Rotterdam , meld je!

Lauw
Administrator

Berichten: 3580
Logs: 0 | 6 uur
Antwoord #12875 Januari 17, 2009, 17:14:28
edit2Rapporteer  
hmm morgen minder wind dan vandaag zo te zien, in de middag droog, dus lekker rond een uurtje of 12 daar:)
Ron Rodeo

Berichten: 4486
Logs: 0 | 50 uur
Antwoord #12876 Januari 17, 2009, 17:45:49
edit2Rapporteer  
Mooi windje om mijn 9 in te wijden. Hoe laat gaan jullie ongeveer?

uurtje of 11:00!   dan zijn de opklaringen ook een feit.
wind gaat wel even wat minder worden want draait van ZW naar W maar trekt dan spoedig weer aan.
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #12877 Januari 17, 2009, 17:59:27
edit2Rapporteer  
zooo net terug van de sluft, best druk voor zo hartje winter... ik begin wel tamelijk verslaafd te raken aan de 8m Rise zeg, wat een wereldding!
Nog een paar speed rakjes getrokken, nog even uitvogelen hoe die data uit dat apparaat te krijgen.
MB, Lauw, O, iedereen was snel vertrokken, om een uur of 2 voor die bui zonnetje en flinke woei, was echt top!
JB - On The Edge

Berichten: 2731
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #12878 Januari 17, 2009, 18:10:03
edit2Rapporteer  
Ja.a..snel vertrokken.,...jij was gewoon laat!

Ik, Lauw en MB waren om een uur of 12 op het water. Tot half 2 ofzo gevaren. Was goed te doen...niet koud gehad. Stond in het begin wel erg goed gepowered met de 11..en de rest maar met 7 en 9 varen..jaja..

Mooi dagje, jammer van die buien enzo..maarja..we komen zo de winter wel door!

Marieke ook nog ff gezien..maar die was snel weer weg geloof ik.

@ H2H: Nogmaals bedankt voor mn boardje!
Ron Rodeo

Berichten: 4486
Logs: 0 | 50 uur
Antwoord #12879 Januari 17, 2009, 18:26:58
edit2Rapporteer  
@ H2H, hoe bevallen je handschoenen? loser

MayhemX

Geen avatar

Berichten: 249
Antwoord #12880 Januari 17, 2009, 18:28:11
edit2Rapporteer  
Vond het ook top vandaag ! morgen zeker weer van partij.

2e keer op de slufer ging normaal altijd naar oostvoorne of brouwersdam, maar daar was ik de afgelopen weken vaak hooguit met man of 2 a 3 op het water. Voelde dit toch stuk veiliger.

Flink geoefend op springen, viel aan het begin heletijd als een baksteen uit de lucht brrrrr, maar langzaam begin ik het te snappen om gelijk weer door te sturen.

Ben wel toe aan een 9m2 naast me 12 cult, maar moet zeggen dat het met depower koord aangetrokken het best goed ging, wel erg traag.

Voelde me wel echt een beginner tussen alles loops en sprongen daar.

Stond versteld hoeveel mensen zonder kap of handschoenen bezig waren, heb vandaag voor het eerst me nieuwe handschoenen geprobeerd (zelfde als ron van 4sufers alleen de 5 vinger) aan het begin wel beetje kramp, maar door af en toe wat slaande of draaiende bewegingen te maken ging het wel en bleef het goed warm.





The O

Berichten: 1931
Logs: 0 | 68 uur
Antwoord #12881 Januari 17, 2009, 18:30:10
edit2Rapporteer  
zooo net terug van de sluft, best druk voor zo hartje winter... ik begin wel tamelijk verslaafd te raken aan de 8m Rise zeg, wat een wereldding!
Nog een paar speed rakjes getrokken, nog even uitvogelen hoe die data uit dat apparaat te krijgen.
MB, Lauw, O, iedereen was snel vertrokken, om een uur of 2 voor die bui zonnetje en flinke woei, was echt top!
Mijn vingertopjes begonnen te tintelen  en doen dat nu nog steeds een beetje.
Ach was ook gewoon even uitwaaien en vond het ook te druk worden.
ItsMe.Erik

Berichten: 1134
Antwoord #12882 Januari 17, 2009, 18:35:39
edit2Rapporteer  
Ik heb in geen tijden zo lekker uitgewaaid. Alles ging niet zoals ik het wilde, maar dat heb ik wel vaker. Morgen maar eens opnieuw proberen. Wie weet kom ik dan eens van mijn Pussy-loops af.
JB - On The Edge

Berichten: 2731
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #12883 Januari 17, 2009, 20:12:44
edit2Rapporteer  
@ Kitebreda: Die wit/licht blauwe Sigma shape?? Zag je wel varen ja...het viel me wel op aan je houding dat je nog niet zo'n Slufter ganger was....je moet nog wat meer hangen, je staat nog teveel in de zogenaamde poephouding..

@ Erik: Jij kwam volgens mij van het water toen ik kwam...
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #12884 Januari 17, 2009, 20:22:59
edit2Rapporteer  
Ach....en dan heb je genoeg centje heb je weer een stel kids waar je voor moet zorgen. Ik sta in iedergeval morgen op Slufter en hopelijk ook dinsdag

Was vandaag in de ochtend redelijk hard, echter met een 7m2 kan het blijkbaar niet hard genoeg zijn. Wat een sprongperformance in zo "weinig" wind Tongue Grin

@ Rudo: je was te laat. H2H en ik hebben lekker lopen racen bij de eerste zandbank. Was niet een heel lang stuk, maar perfect vlak met rimpeltjes (planeert beter) en halve wind lang de bank. En de 555 doet dus echt niet onder voor de 666 kwa topspeed, wat ging die H2H knetter hard zeg!
Maar is het al gelukt om gegevens eruit te persen? Ik heb nog naar je staan kijken boven op de duin, met dat prachtige zonlicht over de slufter. Had ik mijn telelensset maar bij me Roll Eyes
Je was lekker strepen aan het trekken bij de bewuste zandbank ThumpsUp
Eerlijk is eerlijk, die rode 2009 rise ziet er echt vet uit zo op het water ThumpsUp

hahah wees niet bang, ze heeft 5, 7, 9 , 12 meter kites Wink

Gaat ze een schooltje beginnen Huh


Afijn, morgen waarschijnlijk ook aanwezig op de Sluf, dit keer met 10m2
En @rjen, even met een schuin oog kijkend naar mijn op-klappen-staande teerbeminde, ben ik er dinsdag ook Joepie Joepie Joepie
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #12885 Januari 17, 2009, 20:29:04
edit2Rapporteer  
Mooi windje om mijn 9 in te wijden. Hoe laat gaan jullie ongeveer?

Ik ga er morgen ook proberen bij te zijn. Ik denk dat buienradar.nl doorslaggevend zal zijn wanneer je moet gaan morgen. Ik vermoed ergens rond een uurtje of 1 vanwege die bakken met regen.
Vandaag ook een fikse bui (die gelukkig maar een minuut of vijf duurde) om mijn orgen gehad, en leuk is anders Undecided

De meest actuele voorspellingen voor morgen zeggen zo vanaf een uurtje of 12. Dan kan er nog wel een buitje vallen. Dat overleven we vast wel Wink
ItsMe.Erik

Berichten: 1134
Antwoord #12886 Januari 17, 2009, 20:33:07
edit2Rapporteer  
@ Kitebreda: Die wit/licht blauwe Sigma shape?? Zag je wel varen ja...het viel me wel op aan je houding dat je nog niet zo'n Slufter ganger was....je moet nog wat meer hangen, je staat nog teveel in de zogenaamde poephouding..

@ Erik: Jij kwam volgens mij van het water toen ik kwam...

Ik ben er wat vaker op en afgeweest.
1ste keer om van kite te wisselen, begon met een 11, maar dat was toch te veel van het goede. Die nieuw fuels hebben een beter low end, maar op het high end is heel wat ingeleverd.
2de keer om me op te warmen met een bakkie koffie
3de keer om te gaan. Ik was behoorlijk moe.  Tongue

Ik heb je helaas net gemist. Ga je morgen ook?
hans

Berichten: 283
Antwoord #12887 Januari 17, 2009, 20:42:54
edit2Rapporteer  

morgen kan ik ook weer, Joepie
en zo te zien word het sluf ThumpsUp ThumpsUp
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #12888 Januari 17, 2009, 20:44:56
edit2Rapporteer  
...en zo te zien word het sluf ThumpsUp ThumpsUp


13:30 uur laag water ThumpsUp

Vond het vandaag overigens belachelijk druk voor de tijd van het jaar, het leek wel een weekend in de herfst Tongue
hans

Berichten: 283
Antwoord #12889 Januari 17, 2009, 21:03:13
edit2Rapporteer  
ik wil er om een uurtje of 11 zijn ,ga erst even bij autoplaya kijken als het zw is
martijn

Berichten: 2347
Antwoord #12890 Januari 17, 2009, 21:03:56
edit2Rapporteer  
nja, het was dat het  waaide...
@rjen

Geen avatar

Berichten: 1805
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #12891 Januari 17, 2009, 21:08:47
edit2Rapporteer  
[
En @rjen, even met een schuin oog kijkend naar mijn op-klappen-staande teerbeminde, ben ik er dinsdag ook Joepie Joepie Joepie
[/quote]

Top!! Zie ik je morgen en misschien dinsdag!
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #12892 Januari 17, 2009, 21:11:28
edit2Rapporteer  
[
En @rjen, even met een schuin oog kijkend naar mijn op-klappen-staande teerbeminde, ben ik er dinsdag ook Joepie Joepie Joepie

Top!! Zie ik je morgen en misschien dinsdag!
[/quote]

Gezellig ThumpsUp
ItsMe.Erik

Berichten: 1134
Antwoord #12893 Januari 17, 2009, 21:12:28
edit2Rapporteer  
...en zo te zien word het sluf ThumpsUp ThumpsUp


13:30 uur laag water ThumpsUp

Vond het vandaag overigens belachelijk druk voor de tijd van het jaar, het leek wel een weekend in de herfst Tongue

Was wel gezellig druk en iedereen liet elkaar de ruimte om z'n ding te doen
Mriek

Berichten: 649
Antwoord #12894 Januari 17, 2009, 21:59:37
edit2Rapporteer  
Marieke ook nog ff gezien..maar die was snel weer weg geloof ik.

Heb ik een dubbelganger of een naamgenoot?? Zo niet, wrijf het er maar in, ik zat hard te zwoegen achter m'n pc Wink

...zodat ik morgen van de partij kan zijn (als ik het zo lees had ik beter vandaag kunnen gaan.)

Anyway, morgen knallen! Kan ik eventueel met iemand mee vanaf omgeving Rotterdam? M'n lift is nog niet zeker. (Heb vrijdag m'n theorie gehaald dus het rijbwijs is weer een stapje dichterbij!!)
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #12895 Januari 17, 2009, 22:33:46
edit2Rapporteer  
nja, het was dat het  waaide...
Hey Martijn, dat was ff dik balen, ik zag je vertyfd ronstappen zonder kite, depowerkoord gebroken dus. En de kite een paar honderd meter verder op het strand.
Je hebt pech met die kite! Je zag er ook een beetje koud uit aan het eind.
ff tentamens doen, spullen weer voor elkaar en over een paar weken weer het water op man.

@ MB geniet er maar van want als die kleine er is: kilos erbij, bandits onder een laag stof, wallen onder de oogjes, aan de drank, ik wens je een fijne tijd toe! schater
Dus: Ride like there's no tomorrow dude!!!!
Mriek

Berichten: 649
Antwoord #12896 Januari 17, 2009, 22:49:47
edit2Rapporteer  
Guys, voor bij een artikel maak ik een overzichtje van handige weer&wind-websites. Iemand nog tips?
thomasr

Berichten: 1127
Antwoord #12897 Januari 17, 2009, 22:51:24
edit2Rapporteer  
Guys, voor bij een artikel maak ik een overzichtje van handige weer&wind-websites. Iemand nog tips?


http://www.kitehigh.nl/weerlinks_webcams.html    Grin
MayhemX

Geen avatar

Berichten: 249
Antwoord #12898 Januari 17, 2009, 22:59:19
edit2Rapporteer  
@ Kitebreda: Die wit/licht blauwe Sigma shape?? Zag je wel varen ja...het viel me wel op aan je houding dat je nog niet zo'n Slufter ganger was....je moet nog wat meer hangen, je staat nog teveel in de zogenaamde poephouding..

@ Erik: Jij kwam volgens mij van het water toen ik kwam...

Klopt licht blauwe sigma,thanks voor de tip !ga er morgen op letten. Probeerde ook beetje weg te blijven van de grote garde en iets meer upwind te varen. Ben een jaar bezig geweest op brouwersdm en oostvoorne en niveau verschil was gigantisch. Als ik zie hoe sommige even 5 of 10 meter naar links of rechts springen om aan de kant te gaan...

Heb het probleem als ik teveel ga hangen en meer snelheid krijg, ik heletijd met me enkels in het water klap wat na verloop van tijd zorgt voor een crash.



martijn

Berichten: 2347
Antwoord #12899 Januari 17, 2009, 23:04:55
edit2Rapporteer  
Dat was idd klote Rudo, ik dacht laat ik die leuke sport ook is proberen met zo'n grote vlieger en zo'n board echt leuk Grin. maar het viel wel even tegen Embarrassed

verhaal: na 2 maanden ging het echt klote niets lukte. dus ik sprong wilde een loop gaan trekken zit al aan die bar te rukken opeens BAM kite weg. Depowerkoord gebroken. Was erg koud in het water Grin.

het is overigens alweer top geregeld door wouter (stormchaser.nl)  ThumpsUp.

btw JB waroo rider: kitebreda heeft genoeg ervaring voor de slufter...
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.