Kiters uit Rotterdam , meld je!

Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #20175 Augustus 17, 2009, 10:06:01
edit2Rapporteer  
Misschien moeten we gewoon een plekje aan laten leggen voor die dikke beessies van de sluf en die vogeldingen van de playa, dan kunnen wij gewoon beide spots volledig gebruiken.

Volgens mij had een andere zeer foute natuurfanaat dat al gedaan in Pieterburen... Wink
Dat moet toch genoeg zijn?

Anders stel ik voor geboortebeperking. Hoe wil je anders natuur en 16,5 miljoen inwoners combineren op de oppervlakte van 4x de maasvlakte?
Ik ben al in overtreden loser Tongue
El Banditos

Berichten: 955
Antwoord #20176 Augustus 17, 2009, 10:10:03
edit2Rapporteer  
ff iets anders, je zou best eens gelijk kunnen hebben met donderdag Michiel, maar ja als we iets geleerd moeten hebben afgelopen weken is het niet te positief zijn, maar ik heb wel een beetje stille hoop.  Joepie
Spoon

Berichten: 1864
Antwoord #20177 Augustus 17, 2009, 10:14:40
edit2Rapporteer  
en niet te vaak de site bekijken Wink
El Banditos

Berichten: 955
Antwoord #20178 Augustus 17, 2009, 10:15:32
edit2Rapporteer  
Nee eigenlijk niet, maar kan me toch niet echt inhouden. Denk juist omdat ik zo hoop en echt ff toe ben aan echt goede wind en niet dat net wel net niet weer.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #20179 Augustus 17, 2009, 10:19:51
edit2Rapporteer  
en niet te vaak de site bekijken Wink

Lips Sealed Lips Sealed Lips Sealed Wink
Naishie

Berichten: 383
Antwoord #20180 Augustus 17, 2009, 10:55:26
edit2Rapporteer  
Heb nog een heel kein hoopje voor vandaag Undecided
Wanneer is die testdag nou van eurofun heb nog steeds geen mail gehad Huh
El Banditos

Berichten: 955
Antwoord #20181 Augustus 17, 2009, 11:00:57
edit2Rapporteer  
zou me niet verbazen als ze het misschien naar donderdag verplaatsen als de voorspelling zo aanblijft, wat waarschijnlijk wel weer niet het geval zal zijn :S:S

Dat kleine hoopje voor vandaag heb ik ook wel, volgens WFSF zou hij vanaf 13uur sterker moeten worden en 14uur vaarbaar
Ron Rodeo

Berichten: 4486
Logs: 0 | 50 uur
Antwoord #20182 Augustus 17, 2009, 11:16:06
edit2Rapporteer  
heb trouwens afgelopen zaterdag nog met een gast van Provincie Zuid Holland gesproken over het verbod van varen achter de gele pionnen op slufter. (Master kwaker stond er ook bij)
Dit is de richting van de zandplaat waar de zeehonden liggen.
officieel mag je hier dus helemaal niet knallen want de vogels die ook daar zitten zien onze kites aan voor roofvogels. Lips Sealed  (ik heb daar nog niet één vogel gezien)
Ook  de zeehondjes schijnen bang van ons te zijn. Tongue
Nou, heel verhaal weer met boekje/plattegronden/ zones en al erbij, ze begrijpen geen reet van de ruimte die we nodig hebben en dat we afhankelijk zijn van windrichting, sterkte etc.

Feit is dat ze nu nog waarschuwen maar wel gaan bekeuren binnenkort.

dus hou het ff in de gaten.
Gasten varen in een zwarte boot van 5 mtr lang en met zijn 2-en en hebben rode pakken aan.
El Banditos

Berichten: 955
Antwoord #20183 Augustus 17, 2009, 11:20:00
edit2Rapporteer  
Ik vraag me af hoe ze dat bekeuren doen. Wachten ze dan net zolang tot je aan kant gaat en klaar bent en je je kite neerlaat? Dan hebben ze wel geduld. Of beginnen ze al direct te vorderen.

Vraag me ook nog is af hoe zij nou kunnen weten dat die vogels kites voor roofvogels aan zien, heeft Dr. Doolittle met die beesten gesproken?
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #20184 Augustus 17, 2009, 11:21:09
edit2Rapporteer  
Ron, er is bij nieuws & discussie al een topic over geopend. Uiteraard heb ik daar alweer van mijzelf laten horen.

Le@n schreef hierboven ergens al dat ze zaterdag op paalja serieus aan het bekeuren waren. Helaas heb ik daar niets van meegekregen terwijl ik er toch was.

Dit gaat echt nergens over. Ik heb daar wel hele grote groepen vogels gezien, maar die zandplaat gaat verdwijnen net als Oostvoorne. Dus wat lopen ze nu moeilijk te doen?

En wat mij echt steekt is dat er een diender bij was. Als je auto leeggestolen wordt op parkeerplaats paalja of Sluf hebben ze geen tijd voor je ivm met prioriteiten. Dit is dus wel een prioriteit? We zijn minder waard dan een koksmeeuw. Het is maar ff dat we het allemaal weten....
R.B.

Berichten: 951
Antwoord #20185 Augustus 17, 2009, 11:38:26
edit2Rapporteer  
@ Sid,

Twee jaar geleden zijn er proeven gedaan in samenwerking met kiters, provincie en dierenlui.
Dit stond ook op KH maar ik weet niet of dat er nu nog staat sinds het vernieuwd is.
Maar wat bleek dat vogels in een straal van iets van 150m wegvlogen als er een kiter aankwam.
En dat deze dan ook voor langere tijd wegbleven. Dus er zijn wel degelijk proeven gedaan alleen of er aan de hand van zo'n proef werkelijk geoordeeld kan worden, daar heb ik zo mijn twijfels over.
Naishie

Berichten: 383
Antwoord #20186 Augustus 17, 2009, 11:40:48
edit2Rapporteer  
We kunnen beter op straat gaan hangen dat word gewoon gestimuleerd in plaats van een sport beoefenen waar je geen benzine verbruikt en geen herrie maakt.
Ozzie Wright fan

Berichten: 657
Antwoord #20187 Augustus 17, 2009, 11:47:40
edit2Rapporteer  
die oostvoornse wouten zijn matenaaiers, nam 2 jr geleden een keer het sluipweggetje in oostvoorne waar je tuseen 16 en 18 niet mag rijden. ik reed er 16.02 staan ze daar te wachten, 50 euro aan mn broek. ze hebben gewoon niks anders te doen in zon durpje.....
El Banditos

Berichten: 955
Antwoord #20188 Augustus 17, 2009, 11:52:29
edit2Rapporteer  
Ach vaak worden zulke dingen als opdracht uitgevoerd en kiezen die agenten er zelf ook niet voor.

Dit soort zaken krijg je nu eenmaal sinds er bij de politie met prestatiecontracten (targets) gewerkt wordt. Zonde van het werk, want het is zo mooi werk, dit soort dingen maken het minder leuk.
Ozzie Wright fan

Berichten: 657
Antwoord #20189 Augustus 17, 2009, 11:56:07
edit2Rapporteer  
he sid werk jij bij de kit? en moet die s niet vervangen worden door een k, hahahah
El Banditos

Berichten: 955
Antwoord #20190 Augustus 17, 2009, 12:04:05
edit2Rapporteer  
werkte, heb er 4 jaar gewerkt en vanaf oktober ga ik een andere hulpverleningsdienst in Grin
Ozzie Wright fan

Berichten: 657
Antwoord #20191 Augustus 17, 2009, 12:16:36
edit2Rapporteer  
hahaha mooi man suc6. er is een finse of ijslandse comedie over politieagenten in een dorp waar nix te doen is. de agenten beginen zelf dingen in scene te zetten om het maar druk te hebben. super lachwekkende fim. weet niet meer hoe die heet. jallah jallah oid. 
El Banditos

Berichten: 955
Antwoord #20192 Augustus 17, 2009, 12:22:34
edit2Rapporteer  
mmm nog nooit van gehoord , zal is kijken of ik hem ergens kan downloaden een keer Grin.
Ron Rodeo

Berichten: 4486
Logs: 0 | 50 uur
Antwoord #20193 Augustus 17, 2009, 12:26:58
edit2Rapporteer  
Ron, er is bij nieuws & discussie al een topic over geopend. Uiteraard heb ik daar alweer van mijzelf laten horen.

Le@n schreef hierboven ergens al dat ze zaterdag op paalja serieus aan het bekeuren waren. Helaas heb ik daar niets van meegekregen terwijl ik er toch was.

Dit gaat echt nergens over. Ik heb daar wel hele grote groepen vogels gezien, maar die zandplaat gaat verdwijnen net als Oostvoorne. Dus wat lopen ze nu moeilijk te doen?



Ik denk niet dat deze platen gaan verdwijnen, de provincie ZH zal er alles aan doen om deze in stand te houden. de plaat heet overigens "verklikkersplaat" Ironische naam trouwens.........
Het doel is (onderdeel Natura 2000) om de groep zeehonden te laten groeien naar 200 exemplaren (nu ongeveer 100)
Beesten zitten er al meer dan 50 jaar. (althans, generaties natuurlijk...)
de zandplaat wordt gekenmerkt als rustplaats voor deze beesten en hun jongen.
dus verdwijnen zullen ze zeker niet. ze zullen kunstmatig in stand worden gehouden.


Leon aero2
Gast
Antwoord #20194 Augustus 17, 2009, 12:30:45
edit2Rapporteer  

Le@n schreef hierboven ergens al dat ze zaterdag op paalja serieus aan het bekeuren waren. Helaas heb ik daar niets van meegekregen terwijl ik er toch was.



Afgelopen Zaterdag middag werd ik benaderd door een kiter die het over bekeuringen had. Of dat dit ook daadwerkelijk gebeurd is vraag ik me sterk af.
Deze kiter was uit het vogelgebied gehaald en dit heb ik ook gezien.
Er stond omstreeks 13:00 a 14:00 nog iemand mensen daar weg te halen in een groen pak.

Door de windrichting en matige wind kwamen veel mensen daar automatisch terecht.

Dus hou het allen in de gaten.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #20195 Augustus 17, 2009, 12:52:43
edit2Rapporteer  
Twee jaar geleden zijn er proeven gedaan in samenwerking met kiters, provincie en dierenlui.
Dit stond ook op KH maar ik weet niet of dat er nu nog staat sinds het vernieuwd is.
Maar wat bleek dat vogels in een straal van iets van 150m wegvlogen als er een kiter aankwam.
En dat deze dan ook voor langere tijd wegbleven. Dus er zijn wel degelijk proeven gedaan alleen of er aan de hand van zo'n proef werkelijk geoordeeld kan worden, daar heb ik zo mijn twijfels over.

Dat was op het Grevelingenmeer. Echter de proef had geen wetenschappelijke onderbouwing, vandaar dat Rijkswaterstaat zelf er ook geen conclusies hieraan verbonden heeft. Een beter onderzoek zou moeten volgen, hetgeen tot op heden niet gebeurd is.

Echter, de milieumaffia heeft maling aan feiten en wetenschap, en die zijn de media in gegaan met deze "onderzoeksresultaten".

@ Ron: Die zandplaat is ontstaan onder invloed van Maasvlakte I, en dat was in de jaren 60 van de vorige eeuw.
Als ze zowel Oostvoorne (niet als kitegebied, maar als natuurgebied) willen behouden, evenals die zandplaat. Dan heeft Boskalis en Oord er de komende tientallen jaren een vaste baan om die troep op pijl te houden. Door de nieuwe vorm van de Maaskvlakte II zal nl de aanwas van zand geheel anders gaan verlopen.
Feit blijft zodra de mens gaat ingrijpen in de natuur dit ALTIJD fout gaat! Zal wel weer op de schouders van ons belastingbetalers komen te liggen Angry


@ Le@n: als de wind wegkakt met deze windrichting heb je geen keuze. Die gasten doen dat alleen om ons dwars te zitten. Voor de natuur maakt het geen ruk uit.
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #20196 Augustus 17, 2009, 13:33:15
edit2Rapporteer  
voor de liefhebbers
de wind loopt nu precies gelijk op met dit schema:
Naishie

Berichten: 383
Antwoord #20197 Augustus 17, 2009, 14:32:37
edit2Rapporteer  
Voor donderdag ziet het er lekker uit maar ik durf te zweren dat daar woensdag niets meer van over is Embarrassed Embarrassed Embarrassed
Ron Rodeo

Berichten: 4486
Logs: 0 | 50 uur
Antwoord #20198 Augustus 17, 2009, 14:34:51
edit2Rapporteer  
Idd rudo, WG is goed bezig.

maar ff wat anders, er komt me daar een dik vet geil lagedruk gebied aanzetten, das wollen sie nicht wissen!  loser

http://www.meteox.nl/3daagse.aspx?soort=grt-084drukverwachting&jaar=-10&type=drukverwachting


als dat echt donderdag onse kant opkomt......... Joepie YeSS Joepie YeSS
maar ja wat masterkwaker zegt......... Tongue Embarrassed  het zal wel weer afbuigen naar scandinavie..
let us pray, doeds.
Eem

Berichten: 17
Antwoord #20199 Augustus 17, 2009, 14:35:56
edit2Rapporteer  
Jongens, als ik nu naar buiten kijk lijkt het toch gewoon goed te waaien, waarom staan jullie dan niet op het water?  Smiley
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.