he ik had je wel verwacht dit weekend ouwe brommerboy waar heb je gevaren vandaag?
Had Ron stukken vandaag??
@Ron kom er eens in we maken ons zorgen!!
NOU VRINDEN, MIJN EERSTE KITEMARE IS DUS EEN FEIT.....
Nadat de 8 mtr.geknald was bij de leading edge (garantiegevalletje) was ik "verplicht" de 12 te pakken. Op zich geen ramp want deze was nog goed te houden in 22-25 knopen.
De wind was zeer constant en het water was supervlak op Oostvoorne. Zoals iedere C-kite rijder het wel kent, vol gepowered de kite in de powerzone, een halve meter boven het wateroppervlak, board hard aankanten, lichaam volledig achterover en knallen met hoge snelheid, 40-45 km/h is dan geen uitzondering, geweldig!! en waanzinnige hoge sprongen natuurlijk.
Maarrrr, de zon was zeer verraderlijk (stond laag en was fel) en met aanlandige wind was de laagstaande zon echt een obstakel als je van Noord (vogelgebied) naar Zuid (Rockanje) voer.
Zoals gezegd voer ik dus op hoge snelheid en concentreerde mij op het hoogtelopen.
Plots hoor ik een gil voor me en zie in een flits (dus kijkend in de felle schittering van de zon) een kiter (beginner) hard op me afkomen. Hij werd na zijn waterstart over zijn rail getrokken en kon zijn kite dus niet op tijd depoweren.
Op dat moment knal ik dus met hoge snelheid TEGEN die gast aan!
Kun je het voorstellen? hij op snelheid downwind en ik vol gas upwind en dan boem?....
Ik was hoogst verbaasd dat ik 'em niet eerder had zien aankomen.
Vlak voor de impact dacht ik nog: Dit wordt zwaar letsel....hoe bizar dat je dat denkt in die fractie van seconde. het was echt angstaanjagend en ik was ook behoorlijk van slag daarna. Je wordt op zo'n moment ff met de neus op de feiten gedrukt.
Wonder boven wonder hebben we beide niets. Ik alleen een snijwondje in de onderarm.
eind goed al goed maar het in de gaten houden van beginners blijft toch essentieel en die laagstaande zon is echt link.
save rides and good winds zullen we maar zeggen.