Kiters uit Rotterdam , meld je!

Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #29650 Oktober 24, 2010, 19:14:40
edit2Rapporteer  
Iemand morgen nog net zo vrij als ik? Zit nog beetje te dubben waarheen...en hoe laat...
ja ikke...
en mocht je je board niet gefixed hebben kunnen we dat daarna doen.... ik denk ouddorp...10:00
Ozzie Wright fan

Berichten: 657
Antwoord #29651 Oktober 24, 2010, 19:19:42
edit2Rapporteer  
je moet het in de zomer ook met talkpoeder opbergen...

net terug van Brouwersdam, eerst op Ouddorp geweest maar daar stond 1 knoop. Brouwersdam aangekomen was het weer aangetrokken.  Ik wacht ff op Hijo, wil mijn droog pak aandoen en wat denk je?...........

de rubbere neksluiting helemaal fucked up. is helemaal aan het wegsmelten lijkt wel, plakkerige substantie gworden.
De mouwen gaan ook beginnen....het lijkt wel 1 of andere chemische reactie ergens op. vreemd, pak altijd goed onderhouden en ineens dit...altijd alleen met zoet water afgespoeld, verder niets. weet iemand wat het kan zijn?
robbepop

Berichten: 944
Logs: 0 | 996 uur
Antwoord #29652 Oktober 24, 2010, 19:36:45
edit2Rapporteer  
je moet het in de zomer ook met talkpoeder opbergen...


Jij brengt hem toch altijd naar de zomer stalling??
Ozzie Wright fan

Berichten: 657
Antwoord #29653 Oktober 24, 2010, 19:41:37
edit2Rapporteer  
hmmm hoop dat die blonde 'm niet heeft verpatst

je moet het in de zomer ook met talkpoeder opbergen...


Jij brengt hem toch altijd naar de zomer stalling??
Ed.

Berichten: 2732
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #29654 Oktober 24, 2010, 19:46:20
edit2Rapporteer  
ouddorp was idd errug lekker, maar moet je daar voor de golven met laag water zijn? toen het hoog werd sloegen ze overal gelijk dicht, en toen ik er net op stond zag ik nog wel wat lopen
robje104

Berichten: 143
Logs: 0 | 104 uur
Antwoord #29655 Oktober 24, 2010, 19:51:55
edit2Rapporteer  
toch naar Brouwersdam gereden, rare wind vandaag. voor die bui om een uur of 3 ineens 25 knopen opzo en na de bui echt niets meer.

ik weet niet wie mn boardje uit de branding heeft gehaald maar bedankt in iedergeval ThumpsUp.
spoelt vanzelf aan maar dit ging sneller.
chico

Berichten: 1112
Antwoord #29656 Oktober 24, 2010, 19:59:02
edit2Rapporteer  
Moawh, op Katwijk was het ook niet lekker. Aan/uit wind en geen mooie golven. Wel hoge.

Robert H.

Berichten: 567
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #29657 Oktober 24, 2010, 20:01:58
edit2Rapporteer  
vanaf half vier op bdam echt super chill gevaren met de 9, meer dan genoeg power om lekker uit te haken in het poeltje super fijn!!
Monkh

Berichten: 294
Logs: 0 | 403 uur
Antwoord #29658 Oktober 24, 2010, 20:27:58
edit2Rapporteer  
Tijdens de buien goed varen vandaag, daar tussen veel gehannus met de waailap
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #29659 Oktober 24, 2010, 20:43:29
edit2Rapporteer  
he Ron was lees ik nu? Kleffe nek zaken...
Heb je al op het OR forum rondgeneusd of je daar een oorzaak kan vinden?
Balen man, laat even weten of je hulp nodig hebt.
mzzl R

(was even een weekje pleite, ik wil niet weten wat ik gemist heb.)
richard

Berichten: 381
Antwoord #29660 Oktober 24, 2010, 21:04:59
edit2Rapporteer  
toch naar Brouwersdam gereden, rare wind vandaag. voor die bui om een uur of 3 ineens 25 knopen opzo en na de bui echt niets meer.

ik weet niet wie mn boardje uit de branding heeft gehaald maar bedankt in iedergeval ThumpsUp.
spoelt vanzelf aan maar dit ging sneller.


Dat was ik Robje, graag gedaan. Ik zag even niemand in de buurt dus heb hem maar op het strand neergelegd.

Het was inderdaad een raar uit-aan windje maar na 16.00 in de poel was wel erg lekker met het zonnetje erbij.

@h2h/R.B: ik heb samen met Jorgen nog een uur lopen pielen om die 2 centerlijnen goed aan de bandit te krijgen dus was geen tijd meer te verliezen om nog terug naar ouddorp te gaan.

Was toch heerlijk om weer even onder de lap te hebben gehangen.

Iedereen nog die mooie regenboog gezien na die bui.

@Ron: zonde van die seals. Toch een duur grapje om te vervangen (niet zo duur als nieuw maar toch). Vandaag was overigens nog erg goed te doen met wetsuit.
The O

Berichten: 1931
Logs: 0 | 68 uur
Antwoord #29661 Oktober 24, 2010, 21:26:21
edit2Rapporteer  
ouddorp was was gewoon lekker hele dag zon en in de middag een dip van 10min waar je net hoogte kon houden.
van 12:30 tot 18:30 was het dus gewoon goed.
kilometers vlak water en golven kon je ook in  spelen als je dat leuk vond.

hijo del viento

Berichten: 2061
Logs: 0 | 777 uur
Antwoord #29662 Oktober 24, 2010, 21:36:47
edit2Rapporteer  
En dan hebben we het over Ouddorp bij de rotonde strandstoel??

Mijn 1e ervaring daar niet echt een succes toch maar weer eens proberen als ik het zo lees!!
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #29663 Oktober 24, 2010, 21:46:41
edit2Rapporteer  
En dan hebben we het over Ouddorp bij de rotonde strandstoel??

Mijn 1e ervaring daar niet echt een succes toch maar weer eens proberen als ik het zo lees!!

ik zou ff door rijden naar de afslag waar je daarna langs die boerderijen rijdt...strandstoel zelf is volgens mij no-go... officieel, als ik mij niet vergis
Ondabeach

Berichten: 1191
Antwoord #29664 Oktober 24, 2010, 22:02:48
edit2Rapporteer  
Hey Eagle-Jan.. de volgende keer neem ik m'n kano mee hoor voor de poel..
robje104

Berichten: 143
Logs: 0 | 104 uur
Antwoord #29665 Oktober 24, 2010, 22:07:29
edit2Rapporteer  
Dat was ik Robje, graag gedaan. Ik zag even niemand in de buurt dus heb hem maar op het strand neergelegd.

Richard, was jij dus haha, had me wel even voor kunnen stellen, bedankt man en het was zeker lekker met het zonnetje ThumpsUp.

Rob
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #29666 Oktober 24, 2010, 22:09:54
edit2Rapporteer  
dat zouden meer mensen moeten doen... dan blijven hun spullen droog bij hoog water
maar meer wind mee nemen mag ook.
poeltje was best lekker opzich hoor... als de wind aan stond.

vraag me af of die kerel met die helix zijn board weer terug heeft...heb voor iemand anders een board naar de kant gebracht ...  maar zijn board kon ik niet meer vinden.
Nickeltje

Berichten: 374
Antwoord #29667 Oktober 24, 2010, 22:15:07
edit2Rapporteer  
Na de verhuizing van afgelopen maandag ben ik vandaag voor het eerst in weken ook weer eens wezen kiten.

Ben naar de Brouwersdam geweest en ik zie dat er meer mensen geweest zijn.
Het was lekker weer eens bezig te zijn met iets anders dan verbouwen en opruimen, maar het kiten ging niet echt lekker...
Kwam met moeite uit het water en had moeite om na een start ook door te blijven gaan.

Om een uur of 15 had ik het koud genoeg gekregen en heb ik mijn spullen opgeruimd. Daarna ben ik foto's gaan staan maken in het poeltje en als ik hier zo lees dat er een hoop uit dit topic ook geweest zijn, is er een aannemelijke kans dat je op een foto staat.

Ik zal later deze week proberen een link te plaatsen als ik ze geladen heb.
Maar ik heb er een kleine 800 gemaakt en die moeten nog geselecteerd worden. Te wazig gaat zowiezo weg.
Ron Rodeo

Berichten: 4486
Logs: 0 | 50 uur
Antwoord #29668 Oktober 25, 2010, 07:32:32
edit2Rapporteer  
he Ron was lees ik nu? Kleffe nek zaken...
Heb je al op het OR forum rondgeneusd of je daar een oorzaak kan vinden?
Balen man, laat even weten of je hulp nodig hebt.
mzzl R

(was even een weekje pleite, ik wil niet weten wat ik gemist heb.)

Ja, ziek dan....verder altijd netjes gereingd en droog weggehangen. geen talkpoeder gebruikt.
zou dat echt de reden kunnen zijn? lijkt me sterk...
Op OR forum ook niets kunnen ontdekken, vreemde zaak.
Ozzie Wright fan

Berichten: 657
Antwoord #29669 Oktober 25, 2010, 09:25:07
edit2Rapporteer  
en als we zo doorgaan is het volgend jaar netzo druk als bdam en autostrand.....

En dan hebben we het over Ouddorp bij de rotonde strandstoel??

Mijn 1e ervaring daar niet echt een succes toch maar weer eens proberen als ik het zo lees!!

ik zou ff door rijden naar de afslag waar je daarna langs die boerderijen rijdt...strandstoel zelf is volgens mij no-go... officieel, als ik mij niet vergis
JB - On The Edge

Berichten: 2731
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #29670 Oktober 25, 2010, 09:31:39
edit2Rapporteer  
Ik wacht nog ff af wat de wind doet. Vind bij de strandstoel echt prima, verderop nog niet geweest. Maar met laag heb je iets van `100 meter upwind van de strandstoel een prima poel! En de golven waren daar vorige week ook prima met laag...

Edit: Hmm..die wind blijft maar enorm vlagerig lijkt het...HvH kakt ook ineens weer helemaal in...wil niet voor een prutsessie naar Ouddorp rijden...
gebruikersnaam

Geen avatar

Berichten: 1202
Antwoord #29671 Oktober 25, 2010, 09:40:53
edit2Rapporteer  
Ron, een neef van me heeft hetzelfde probleem gehad met een OR pak. Hij heeft zijn manchetten laten vervangen en toen was het goed. Als jij je gezicht 's winters insmeert met vaseline tegen de kou, is dat wss de boosdoener. Vaseline lost de manchetten langzaam op, heb ik ooit gelezen.
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #29672 Oktober 25, 2010, 09:53:07
edit2Rapporteer  
Na 11u Ouddorp
Ron Rodeo

Berichten: 4486
Logs: 0 | 50 uur
Antwoord #29673 Oktober 25, 2010, 10:13:11
edit2Rapporteer  
Ron, een neef van me heeft hetzelfde probleem gehad met een OR pak. Hij heeft zijn manchetten laten vervangen en toen was het goed. Als jij je gezicht 's winters insmeert met vaseline tegen de kou, is dat wss de boosdoener. Vaseline lost de manchetten langzaam op, heb ik ooit gelezen.

Thanks... ben er net achter dat het toch met talkpoeder heeft te maken (ik gebruik geen vaseline overigens Tongue)
het blijkt dat er toch een chemische reactie komt wat bijvoorbeeld veroorzaakt wordt door stof.
(het pak lag bij mij thuis dus op een kast waarbij stof dus op de seals kan komen.)

Het insmeren met talkpoeder is toch echt een must.

Weet jij waar je neef de seals heeft  laten vervangen?
Wouter

Berichten: 603
Antwoord #29674 Oktober 25, 2010, 17:14:48
edit2Rapporteer  
Hallo Ron,

Niet door "stof" als in huisstof :-).

Aan iedereen die droogpakken heeft met latex seals ongeacht het merk. Latex in de seals kan aangetast worden door allerlei "stoffen" zoals olieachtige substanties maar ook door zonlicht & UV, bacterieen die achterblijven na een kitesessie, oud zweet, en niet te vergeten verzorgende huidproducten!

Goede verzorging van de seals doen de levensduur aanzienlijk verlengen. Met name wanneer je het pak lange tijd niet gebruikt is het belangrijk om de seals in de talkpoeder te zetten om dit tegen te gaan. Er zijn ook producten te krijgen zoals sealsaver die een beschermend laagje op de seals zetten. Talkpoeder is echter erg goedkoop, werkt perfect en je gaat lekker ruikend het water op. Een bus van de goedkoopste variant bij de etos doe je een jaar mee.

De vijanden van latex:

Transpiration - It contains oil, and oil rots rubber.
Petroleum - Any kind of oil, Vaseline, or solvent, dissolves latex.
Sunlight - UV rays and ultraviolet. They also make rubber brittle.
Heat - Heat will bake out the natural moisture rubber needs.
Age - Any latex gasket, no matter how you baby it, will eventually rot.

Ik geef het mijn klanten mee wanneer ik een droogpak aflever. Wellicht moeten we even een topicje aanmaken in het algemene gedeelte. Dan is iedereen met een droogpak "waar-dan-ook-vandaan" gelijk op de hoogte.

 
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.