playa trok nog even aan tot 16 knopen, nog even geknipt en gerazord aldaar.
Ging dat met een 10 mtr en 16 knopen en jou maatje 36?
waar gaan de dames heen vandaag?
1st - gasten veel plezier!
2nd: Ja dat gaat die Ocean Rodeo 2011 Razor heeft een heel erg bruut low end. We hebben het hier over jouw volgende kite mannetje.
Verschilt op een paar punten met de 2010 Rise: (nog meer) low end grunt, minder vergevelijk in vlagen, stabiel maar minder dan de rise (2010), super makkelijk te relaunchen (ook reversed, maar dat gaat met de Rise ook), meer pull door de loops, en heb op het strand even unhooked geprobeerd, verrrrrry makkelijk! Ik denk dat de Razor in de golven ook wat mooier blijft hangen, heb alleen wat chop omgegooid en de kite bleef goed bestuurbaar en snel weer aan het trekken te krijgen.
Verder minder goed upwind dan de Rise, en moeilijker springen, als je 'm goed raakt dan knal je wel de lucht in. Je moet wel slingeren of loopen voor wat hangtime, evenzogoed, beter bestuurbaar tijdens de sprong. Ik heb het idee dat de venturi meer tot z'n recht komt op deze kite, kortere AR=langere koorde dus meer te behalen op het gebied van flow reattachment. Je merkt dat je 'm giga dicht kan trekken, tot een punt dat ie bijna achteruit gaat vliegen. Je bent dan wel vol gepowered in 16kn met 98kg body efficiency.
De Razor voelt echt heel erg C aan, staat minder ver in de rand van het windvenster met alle voor- en nadelen.
Ik vind de Rise en Razor allebei super kites, de Rise meer voor big air/hangtime, upwind, en super comfortabel met alle depower binnen handbereik. Ik zou de Rise eerder in vlagerige ruft opsteken.
Maar ja, m'n 10m Rise is verkocht dus nu moet ik wel unhooked megaloopen.
Kwam er wel achter dat de frontlines van m'n prototype bar 4cm verschilden dus het kan nog beter!