Hard2Handle
Logs: 0 | 432 uur
|
Deze week ziet er niet zo goed uit voor onze woei verslaving... @Boarder73 idd gelijk zonder straps leren varen, het is even wennen maar het is veel speelser.
|
|
|
Gewoon_Mart
Logs: 0 | 428 uur
|
He luitjes, gaat er komende week nog iemand wakeboarden ergens? Heb het nog nooit gedaan, dus kan wel wat hulp gebruiken waar heb jij nou geen hulp bij nodig? Deze is te makkelijk Ron Heb hem deze keer maar binnensmonds
|
|
|
Michiel.
Moderator
Logs: 0 | 308 uur
|
Het board is met voetbanden maar ik denk dat ik die er gelijk vanaf schoef. Het lijkt me wel handig met springen en met volle snelheid maar voor de rest heb ik het idee dat ze alleen maar in de weg zitten.
Snelheid is ivm ronde rails, oppervlakte, rocker en vooral de hoek waaronder de buitenste finnen staan lager als met je TT. Maar met voldoende druk in je kite kun je best hard gaan. Echter als je met je vriendin gaat oefenen zal het wel niet zo hard knallen. Straps er gelijk af knallen, juist als je op vlak water gaat proberen. Overigens kun je ook voor/achter je straps gaan staan, zodat je ook kunt voelen hoe het is met straps. In principe vaar je met straps alleen met je voorste voet in de band, de achterste voet zet je voor de tailstrap. Alleen als je de golven induikt zet je je voet daarin. Dat gezegd, eerst maar eens afwachten of er woei komt. Vanaf donderdag zo lijkt het, maar we weten allemaal hoe snel dat kan veranderen....
|
|
|
kappie
|
@ H2H,
Check again....
|
|
|
Michiel.
Moderator
|
@ H2H, Check again.... Denk dat hij wel een punt heeft: ik zie behoorlijk weinig constante wind + regen... Niet bepaald het recept voor een goede sessie in de regel... Regen of geen regen, ik ga echt wel het water op
|
|
|
rocket man
|
hey boarder73 als er geen wind is zou de kabel ook een optie zijn om de eerste stappen te doen (voeten uit de straps en tussen regular en goofy wisselen) dan heb je al enigzins gevoel als je dan onder je kite hangt. Maar moet toegeven dat ik het ook nog niet onder de knie heb vooral in de branding blijft het lastig. Ik draai meestal en ga toeside verder.
|
|
|
|
Hard2Handle
Logs: 0 | 432 uur
|
@ H2H,
Check again....
Ik heb again ge-checked en zie nog steeds niet veel tot zondag en dat is nog zooooo ver weg.....
|
|
|
Ed.
Logs: 0 | 165 uur
|
@ H2H,
Check again....
Ik heb again ge-checked en zie nog steeds niet veel tot zondag en dat is nog zooooo ver weg..... Hier willen we toch wel een week op wachten als het moet? ik moet zo onderhand wel even bijkomen hoor Met overstag gaan kan je zelfs een paar flinke meters extra hoogte mee pakken, net als met zeilen. Je kan ook in een vlaag vaak een graad of 10 scherper opsteken. Ook tijdens het klimmen van je kite en ook tijdens het upwind-vliegen-na-stallen van je kite als je een tikkie aan je bar trekt. En als je dan denkt dat je goed upwind kan varen moet je eens op Ouddorp een rakkie achter die zwarte Cabrinha aan varen
|
|
|
Michiel.
Moderator
|
En als je dan denkt dat je goed upwind kan varen moet je eens op Ouddorp een rakkie achter die zwarte Cabrinha aan varen Das toch een BWS geluid? Voorlopig nog niet naar Ouddorp nu de komende twee weken de A20 afgesloten in een richting...
|
|
|
Ed.
|
En als je dan denkt dat je goed upwind kan varen moet je eens op Ouddorp een rakkie achter die zwarte Cabrinha aan varen Das toch een BWS geluid? Voorlopig nog niet naar Ouddorp nu de komende twee weken de A20 afgesloten in een richting... Ja dat is geen feest kan ik je vertellen! Maar je weet er vast alles van:D Ik bedoel toch echt een cabrinha, die gasten met die geluiden kunnen alleen maar downwind knallen
|
|
|
Michiel.
Moderator
|
Hmmm, heeft onze Cab local nu zwarte kites? Hij is vandaag fietsen volgens mij....
|
|
|
|
|
markus
Logs: 0 | 855 uur
|
En als je dan denkt dat je goed upwind kan varen moet je eens op Ouddorp een rakkie achter die zwarte Cabrinha aan varen Das toch een BWS geluid? Voorlopig nog niet naar Ouddorp nu de komende twee weken de A20 afgesloten in een richting... heb je geen last van. je kan over de van Briennenoordbrug.
|
|
|
Michiel.
Moderator
|
heb je geen last van. je kan over de van Briennenoordbrug.
In de ochtendspits nog niet, wacht maar af wat er straks en morgen gaat gebeuren... Zondagochtend was het er al erg druk Update: WF en WG.PRO spreken elkaar weer iets tegen. Wind in weekend weer uit de voorspellingen. Mogelijk woensdagmiddag al wind met veel regen, en donderdag maar niet de hele dag. Ook vrijdag... pffff, geef mij maar weer stabiel regenachtig ZW wind weer
|
|
|
Marcel~
Logs: 0 | 281 uur
|
Ik ben ook een ouwe (en oude) windsmuffer. Dit jaar met 90 kg en een 5.6 kitewaveboard begonnen te klungelen. En dat ook nog met de Torch... Inmiddels zijn de eerste gijpjes (mijn goede kant op) gelukt... Boardje heeft een wat vlakkere rocker plus een wat bredere outline. Merk wel dat ie gevoelig is voor de plek waar ik mijn voetjes plant.
Mits voldoende druk in je kite maakt de lengte van het board mi niet zo uit. Je gewicht vang je immers op met de verticale trekkracht van de kite. Dat werkt bij windsurfen wel anders.
Gijp inzetten werkt hetzelfde als op een windsurfboard, vervolgens overstappen vergt echter nogal wat. Vooralsnog werkt gijpen, naar toeside en overstappen het beste. Ik heb mij straps er nog wel opzitten. Voor de gijp uit je straps stappen werkt dan bij mij vooralsnog wel beter. En zet ze ruim, anders krijg je je voet er niet tijdig uit...
|
|
|
Ron Rodeo
Logs: 0 | 50 uur
|
Staat trouwens een nieuw bord bij autostrand, hebben jullie dat al gezien? staat bij de parkeerplaats, gebied is toch wat uitgebreid in ons voordeel. kan het ff hier niet uitleggen maar kijk maar eens de volgende keer.
|
|
|
Evan
Administrator
Logs: 0 | 1481 uur
|
Maak maar eens een foto de volgende keer, kunnen we die bij de spot-info zetten
|
|
|
|
rocket man
|
waar is de A20 dicht dan? was van plan weer eens naar het zuiden te gaan deze week
|
|
|
Ed.
|
Vanaf alexander, als je voor a20 of a16 kan kiezen, tot waar, geen idee.
|
|
|
Michiel.
Moderator
|
Nu terbrechtse plein richting HvH tot en met kleinpoldetplein. Volgende week andersom... @ Marcel: met power in je kite maakt boardgrootte weinig uit. Maar bij het gijpen/overstag gaan juist weer wel. En ook hoe groter hoe makkelijker het board de kracht van de golf pakt zodat je sneller je kite "uit" kan zetten (ok, dat is lastiger met een fakkel natuurlijk;) ), oftewel het wavegenot
|
|
|
robbepop
Logs: 0 | 996 uur
|
die gasten met die geluiden kunnen alleen maar downwind knallen We gaan niet lelijk doen he!!
|
|
|