RonaldFX
Geen avatar
Logs: 0 | 335 uur
|
Zijn er nog gegadigde voor morgen??
Ik ga misschien morgen, ligt eraan of ik moet werken. Ga dan in de middag.
Waar gaan jullie? Oostvoornse meer. Staat voorlopig nog op de planning voor vanmiddag
|
|
|
schepers
|
Hoe laat zullen we dan bij het Oostvoornse meer afspreken? Ik kan er rond half1 zijn.
|
|
|
RonaldFX
Geen avatar
|
Hoe laat zullen we dan bij het Oostvoornse meer afspreken? Ik kan er rond half1 zijn.
Ben er rond 1 uur. EDIT: Was behoorlijk vlagerig op het oostvoornse meer, maar wel ff lekker 2 uurtjes gespeeld in het zonnetje. En even aan de 2013 Rebel gehangen (thx schepers), vliegt erg fijn
|
|
|
jefff
|
Is het een beetje te doen in een wetsuit met schoentjes etc? of echt te koud?
|
|
|
berttt
|
Hangt er vanaf welke schoentjes en welke wetsuit maar een wetsuit alleen is echt wel koud denkek met NO wind. als je er nu een shorty overaan doet of een vestje
|
|
|
RonaldFX
Geen avatar
|
Ik had een droogpak met thermokleding en berenpak aan met 3/2 schoentjes. Boven 't water een tikje te warm maar in het water geen overbodige luxe, de kou van 't water is wel te voelen (niet dat ik 't koud kreeg). Volgens mij zijn er wel mensen met wetsuit maar dan dikke of met een shorty. Ik kijk eind april wel of het wel weer eens tijd wordt voor een wetsuit. Het water is rond de 4 graden.
|
|
|
nick1212
Logs: 0 | 74 uur
|
Het gaat zeker met wetsuit, zondag nog met -1 en een ijzige oostenwind met 2,5 graden watertemperatuur een goede 2 uurs gekite. Wel met een shortie onder men pak. Enkel crashes durven weleen koud zijn , Maar dan snel terug verder varen en dan gaat het perfect.
|
|
|
Evan
Administrator
Logs: 0 | 1481 uur
|
Hangt er natuurlijk ook nogal vanaf wat voor wetsuit. Met een 5 of 6mm dedicated winterpak is het te doen met goede schoentjes/cap/handschoenen. Met een normale 5/3 ben je al bijna verplicht er een shorty onder te dragen.
Maar dan nog, de een heeft het gewoon sneller koud als de ander,
|
|
|
gebruikersnaam
Geen avatar
|
...en onderkoeld ben je in no time. Met deze (water) temperaturen zou ik zonder droogpak lekker overslaan. Met droogpak ook trouwens. Ik wacht nog wel 2 weekjes.
|
|
|
schepers
|
Ben er rond 1 uur. EDIT: Was behoorlijk vlagerig op het oostvoornse meer, maar wel ff lekker 2 uurtjes gespeeld in het zonnetje. En even aan de 2013 Rebel gehangen (thx schepers), vliegt erg fijn Waren idd lekkere 2 uurtjes, wel jammer dat het enorm vlagerig was!! De kou vond ik wel meevallen maar op naar de echte lente!!
|
|
|
RonaldFX
Geen avatar
|
Ik heb het al snel koud dus ik moet er niet aan denk om nu met wetsuit en shorty het water op te gaan. Kom maar op met de zomer!!
|
|
|
Ozzie Wright fan
|
pas maar op met de kou, ik heb afgelopen zondag bij nader inzien een bevroren vinger opgelopen (soort verbranding) die volgens de huisarts 2 tot 6 wkn verbrand/verdoofd kan blijven voelen
|
|
|
Evan
Administrator
|
Hij is toch niet zwart Matser? Straks heb je nog maar 9 vingers.
|
|
|
Michiel.
Moderator
Logs: 0 | 308 uur
|
pas maar op met de kou, ik heb afgelopen zondag bij nader inzien een bevroren vinger opgelopen (soort verbranding) die volgens de huisarts 2 tot 6 wkn verbrand/verdoofd kan blijven voelen
Dat is niet best Martijn, sterkte man!
|
|
|
Ozzie Wright fan
|
nee het is 1e graads dus valt reuze mee! toch moet je oppassen er zijn ook golfsurfers die niet meer hetzelfde gevoel hebben in hun vingers dan voorheen. Ik ga er vanuit dat het bij mij wegtrekt.
het gaat hetzelfde als bij een verbranding alleen gaat het proces van komen tot pijn na de kou en genezing veel langzamer
|
|
|
|
Tim_GTS5
|
Schijnt nooit meer helemaal goed te komen als je eenmaal bevroren vingers hebt gehad, je krijgt er sneller last van dan een "normaal" mens die saai op de bank zit
|
|
|
Michiel.
Moderator
|
En vaak koude ledematen hebben vergroot de kans op artritis. Ik ken windsurfers die het overkomen is. Dat betekent gewoon einde hobby, je kunt niets meer doen wat kracht kost in handen en voeten. Ik ben helemaal klaar met die klote kou
|
|
|
Evan
Administrator
|
Nog een reden om onder de 6hr nog lekker bij de kachel te blijven zitten.
|
|
|
|
Michiel.
Moderator
|
9 m/s en vol Oost. Chill factor iets boven het vriespunt... Ik neig naar omeer te rijden....zo erg is het al
|
|
|
Evan
Administrator
|
Hij draait al naar t noorden, alleen 5gr is nog net iets aan de koude kant. Zaterdag op het strand gestaan met een kite en 4gr + volle zon. Maar voelde gewoon nog te koud om mijn wetsuit aan te trekken.
|
|
|
Mich@el
Logs: 0 | 461 uur
|
9 m/s en vol Oost. Chill factor iets boven het vriespunt... Ik neig naar omeer te rijden....zo erg is het al Geef maar een seintje als je wilt gaan. Zit iets noord in nu. Maar stap zo in de auto
|
|
|
drifter
|
Ook al is het dalijk 15 gr, de luchttemperatuur op het strand zal nog een tijdje gelijk blijven aan de watertemp.
|
|
|