Michiel.
Moderator
Logs: 0 | 308 uur
|
Weet niet of een shorty of shortleg lekker zal zitten onder een droogpak...
Winter 2008 met Psycho 5/3 in water/lucht temperatuur van 6/4grC materiaalpech gekregen 200m na eerste zandbank achter de poel. 15min. in water gelegen watertrappelen...kortom, maak die fout nooit!
|
|
|
nick1212
Logs: 0 | 74 uur
|
Met een goed winterpak en goede handschoentjes en schoentjes gaat het echt wel hoor. Nu niet dat je 30 min moet gaan zwemmen, maar als je genoeg ervaring hebt en je materiaal op punt hebt is er toch niet te veel risico. Ik heb deze winter toch volgehouden men men natpak, weliswaar met een shortie onderaan zodat er niks water onder men shortie kwam op de 1 graden dagen.
|
|
|
Michiel.
Moderator
|
Het materiaal wat bij mij kapot ging was splinternieuw, zo uit het plastic. Productie fout die niet zichtbaar was... Kortom, materiaal pech kan altijd, ook al denk je dat je materiaal spik en span is Tuurlijk kan een goed neopreenpak met de juiste accessoires ook prima! Wees alleen voorbereid. Het zal mij niets verbazen als er morgen mensen zonder cap en handschoenen gaan varen.
|
|
|
|
markus
Logs: 0 | 855 uur
|
hoop te doen morgen dus voor mede kiters, : lees boardjes pakken, mensen warm wrijven, e.d.
|
|
|
nick1212
|
@ michiel, inderdaad materiaalpech kan altijd wel voorkomen, maar je kan het wel proberen te vermijden door je lijnen e.d. goed na te kijken bij het uitlopen en je bridles even te checken. En ik voor met cap en oordoppen tot het water warm genoeg is, anders heb ik altijd een week oorpijn . Maar opletten voor anderen moet zoiezo, een boardje brengen word zeker in dank afgeomen deze dagen. Zo maar eens rijden, lekker vroeg op het strand
|
|
|
Ron Rodeo
Logs: 0 | 50 uur
|
hoop te doen morgen dus voor mede kiters, : lees boardjes pakken, mensen warm wrijven, e.d.
als het een vrouw betreft pak jij het board en doe ik het wrijfwerk afgesproken?
|
|
|
Michiel.
Moderator
|
Toevallig was het een lijn die brak destijds, welke verzwakt was door hitte tijdens het productie proces. Bij dyneema zie je dan niets aan het materiaal, zeker als het na het verzwakken in de fabriek gewaxt is (dan glanst het nog mooi met diepe kleuring) Zonder Cap is heel aantrekkelijk....tot je eerste faceplant.... Voorspellingen zijn nu dat het richting Zeeland steeds meer wind wordt opgegeven. Verder temperaturen op het strand max. 12grC... We gaan zo rijden met 3 man sterk
|
|
|
The O
Logs: 0 | 68 uur
|
Sluf 8,6m/s Er is veel bewolking en van tijd tot tijd valt er (mot)regen. In de ochtend wordt het vanuit het zuidwesten geleidelijk droog en tegen de middag breekt vanuit het zuiden de zon door. In het noorden kan er tot de middag nog wat motregen vallen. Het wordt met maxima van 21 graden in het zuiden en 18 graden in het noorden een warme dag. De zuidelijke wind is meest matig, aan zee af en toe (vrij) krachtig.
|
|
|
Marc_87
Moderator
Logs: 0 | 758 uur
|
Komt helemaal goed, dit is wat de KNMI zegt:
WIND: ZUID TOT ZUIDWEST. LANDINWAARTS 8-12 KN, ENKELE KN TOENEMEND. LANGS DE KUST EN BOVEN HET IJSSELMEER 13-18 KN. AAN HET EINDE VAN DE PERIODE IN HET ZUIDWESTEN KANS OP UITSCHIETERS ROND 25 KN.
|
|
|
Michiel.
Moderator
|
Het klaart hier in Den Haag al op. Vanochtend werd ik wakker van de regen tegen de ramen.
Ik ga zo rijden...
|
|
|
|
|
|
hijo del viento
Logs: 0 | 777 uur
|
Als ik ga dan is het einde middag................gelukkig is dan iedereen uitgeput na eem dag rommelen en ergeren aan........... Dan lekker iets meer wind en de ruimte.........
Lijkt nu ook nog grote maten weer trouwens........
|
|
|
ronny
|
Flysurfer mee extra lange dikke lijnen boardlease helm op impact vest scheenbeschermers.
|
|
|
geloof68
|
Ik ga niet, ik wacht tot Juni...
Ik denk nog eerder aan een jaartje overslaan. Hier in het binnenland verwachten we behaaglijke temperaturen, dus waarom afreizen naar de kust met haar arctische grillen?
|
|
|
nick1212
|
hij was weer lekker. Ik heb toch wat te snel geroepen, kite na een harde crash leeg gelopen en toch nog stukje moeten zwemmen. Wel geen koud gehad.
|
|
|
Robin73
Logs: 0 | 176 uur
|
Was lekker. Was weer de eerste keer dit jaar. Kan nu niet meer op mijn benen staat van de spierpijn maar het was het waard.
|
|
|
flupje
|
Heerlijk dagje vandaag. Was toch blij met mijn droogpak, moest een stukje zwemmen na crash en had toch behoorlijk koude handen. Nu koelen deze wel het snelst af maar toch. Zag er ook 2 terug zwemmen vanaf de 2e zandbank die innig met elkaar verstrengeld waren.....
|
|
|
|
Hard2Handle
Logs: 0 | 432 uur
|
Heerlijk dagje gahad vandaag op de rock met een gepowerde 14m. Zag er rete gezellig uit op sluffie. Toch maar m'n droogpak aangedaan vanmorgen zonder cap of handschoenen omdat het er niet echt warm uitzag, beviel zeer goed, vooral omdat ik mijn zwager incl. boardje uit het water moest vissen, water is echt nog koud. Ook nog effe mogen spelen met Michiel z'n nieuwe 12m en skim boardje!
|
|
|
thijs77
|
goeie keuze gemaakt vandaag door naar rock te gaan; zag er uber druk uit een stukkie verder :/
|
|
|
Michiel.
Moderator
|
Zag ik nu een rij kitehigh vlaggen op de Slufter? @ Dani: Volgende keer ff wisselen!
|
|
|