Michiel.
Moderator
Logs: 0 | 308 uur
|
@ Rory: dat heb ik ook begrepen. Maar zoals met al het lekkere geldt: met mate werkt altijd! Maar het causale verband tussen gewrichtsproblemen en veel je ledematen aan kou blootstellen is al aangetoond. Zo naar het water, met schoenen!
|
|
|
Marc_87
Moderator
Logs: 0 | 758 uur
|
Zo naar het water, met schoenen!
Mietje! Haha straks maar even op de Slufter kijken of het nog wat is.
|
|
|
Lauw
Administrator
Logs: 0 | 6 uur
|
welke wind zien jullie? Ik zie nog vrij weinig, nog geen 9ms..
|
|
|
DeStudent
Geen avatar
|
Net even rondje Rockanje en Slufter gereden. Te weinig wind voor mn 10m helaas dus maar weer omgekeerd. Twee dingen die ik me nog afvroeg; als je Slufter oploopt zit je al vrij snel twee gele boeien. Dat is dan het verboden gebied denk ik? Dan lopen er vanaf daar nog een paar gele boeien haaks op het strand richting het Autostrand. Waar staan die voor?
Slufter zelf was al best druk maar toen we doorliepen naar de volgende opgang dan was het daar en rustig, en toch ook een (wat klein) stuk goed vlak water en nog beter aan te lopen en er stond een friettent op de parkeerplaats. Waarom zijn daar niet meer kiters? Is dat stuk verboden of is het simpelweg nog niet uitgevonden door kiters?
|
|
|
Evan
Administrator
Logs: 0 | 1481 uur
|
Van de Slufter naar Rockanje loopt een vaargeul door het natuurgebied heen welke aan beide kanten afgezet is met dezelfde gele boeien maar die vaargeul heb ik niet op de kaart gezet hier op Kitehigh: http://www.kitehigh.nl/spots/s/id/Strand%20SlufterDat stuk strand bij de reddingsbrigade/friettent (was hij open dan?) met grote parkeerplaatsen is badstrand en wordt het je op stranddagen niet in dank afgenomen als je daar opstapt.
|
|
|
|
|
DeStudent
Geen avatar
|
Ik vind het wel erg onduidelijk waar je nu wel en niet precies mag varen. Ik kom nog regelmatig op KH en ook in dit topic dus ik weet dat er ergens links een gebied moet zijn waar ik niet mag komen maar puur op basis van de borden en de gele boeien weet ik niet uit te vogelen waar ik niet mag komen. Kan me voorstellen dat mensen die niet uit de buurt komen er dus echt helemaal geen weet van hebben. Misschien een idee om dit op de borden bij de opgang duidelijker aan te geven?
Friettent was vandaag inderdaad open ja alhoewel er niet veel klanten kunnen zijn geweest. Op stranddagen kan ik me wel voorstellen dat het niet enorm gewaardeerd wordt maar het hele Slufter is in principe kitesurf gebied dus?
|
|
|
markus
Logs: 0 | 855 uur
|
Morgen nog mensen in voor een ochtend sessie op oostv of sluf?
ben rond 9 op rock.
|
|
|
Evan
Administrator
Logs: 0 | 1481 uur
|
Ik vind het wel erg onduidelijk waar je nu wel en niet precies mag varen. Ik kom nog regelmatig op KH en ook in dit topic dus ik weet dat er ergens links een gebied moet zijn waar ik niet mag komen maar puur op basis van de borden en de gele boeien weet ik niet uit te vogelen waar ik niet mag komen. Kan me voorstellen dat mensen die niet uit de buurt komen er dus echt helemaal geen weet van hebben. Misschien een idee om dit op de borden bij de opgang duidelijker aan te geven?
Friettent was vandaag inderdaad open ja alhoewel er niet veel klanten kunnen zijn geweest. Op stranddagen kan ik me wel voorstellen dat het niet enorm gewaardeerd wordt maar het hele Slufter is in principe kitesurf gebied dus?
Bovenop de Slufter naast de trap staat een heel duidelijk bord met daarop de natuurgebieden. Vanaf daar kun je ook precies de gele boeien zien liggen en het gebied waar je dus uit moet blijven!
|
|
|
Bauke
Geen avatar
|
Bovenop de Slufter naast de trap staat een heel duidelijk bord met daarop de natuurgebieden. Vanaf daar kun je ook precies de gele boeien zien liggen en het gebied waar je dus uit moet blijven! eerste of tweede slag?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
BaSS
|
Bij gebrek aan wind op het ijsselmeer wil ik morgen (vanuit Hilversum) jullie kant op rijden, welke spot raden jullie een beginner die net wat hoogte kan houden aan? Oostvoorne autostrand, Slufter, Brouwersdam, anders? (liefst zo min mogelijk golven zou fijn zijn? )
|
|
|
Lauw
Administrator
|
hoeveel later? Had ook nog wel even zin, maar zag hem niet boven de 9ms uitkomen:\
|
|
|
Marc_87
Moderator
Logs: 0 | 758 uur
|
Bij gebrek aan wind op het ijsselmeer wil ik morgen (vanuit Hilversum) jullie kant op rijden, welke spot raden jullie een beginner die net wat hoogte kan houden aan? Oostvoorne autostrand, Slufter, Brouwersdam, anders? (liefst zo min mogelijk golven zou fijn zijn? ) Dan moet je 100% op het autostrand zijn, de perfecte beginners spot.
|
|
|
geloof68
|
@BaSS: dat is (uiteraard) ook afhankelijk van de windrichting en getij, maar (doordeweeks) met ZW/W en eb is Bdam een ideale beginnerslocatie. Autostrand is natuurlijk ook OK.
|
|
|
BaSS
|
Dank! autostrand it is! (eventueel even bij Bdam kijken)
|
|
|
Splitrr
Logs: 0 | 19 uur
|
Ik was vandaag aan het oefenen op b-dam. Er waren redelijk hoge golven. Verrekte lastig!
Denk idd dat autostrand beter is om te oefenen dan bdam.
|
|
|
Spoon
|
Uiteindelijk zo tussen 1 en 6 op het water gestaan met Michiel. Ik denk dat die om een uur of 4 behoorlijk goed aantrok? Ben gesloopt. Zit als een oud wijf op de bank
|
|
|