Kite ombouwen van 12m² naar 7m²

mitch

Geen avatar

Berichten: 44
April 25, 2007, 03:55:19
edit2Rapporteer  
Ik speel weer met een ideetje in mijn hoofd (grinnik_kitesmiley)
Ik heb hier nog een oude kapotte naish aero 2 liggen van 12m². Ik kan deze gemakkelijk fixen, daar geen probleem van. Maar zou het mogelijk zijn volgens jullie om deze kite, door veel te knippen en naaien, om te bouwen naar een 7m²?
Zo ja, waar haal je dan de afmetingen voor zo'n kite?

Greetz  ThumpsUp
Frank77

Berichten: 690
Antwoord #1 April 25, 2007, 04:11:23
edit2Rapporteer  
Misschien wat banen gaas innaaien ziodat je je wind druk kwijt bent?
(bv onderrand en 2 verticale banen). Geen idee of het ding dan nog vliegt.
peter.

Berichten: 1145
Antwoord #2 April 25, 2007, 04:22:02
edit2Rapporteer  
je kunt er ook een bow kite van maken dan verlies je ook veel oppervalk
dat zag ik laats ook voor bij komen
keessie

Berichten: 260
Antwoord #3 April 25, 2007, 18:05:12
edit2Rapporteer  
Een hele kite ombouwen is wel heel radicaal. Je zou dan, ideaal gezien, elk paneel moeten aanpassen en iets verkleinen. Dat is practisch onmogelijk.
Frank's idee is waarschijnlijk een simpele maar effectieve methode. Wanneer je bijv het stuk net achter de LE vervangt door gaas, levert de kite minder lift. Dit wordt ook wel gedaan bij C-quads en revolutions. Hoe het bij een tubekite gaat uitpakken...

http://www.awindofchange.com/images/revolution/sonic-vented.jpg

Misschien is het maken van een SLE-toming nog wel makkelijker. Nog makkelijker is de Aero oplappen, en dan inrulen voor een kleine maat....

gr Kees
mitch

Geen avatar

Berichten: 44
Antwoord #4 April 25, 2007, 18:54:48
edit2Rapporteer  
Hmm dat gaas lijkt wel een logische oplossing, dan moet ik niet heel mijn kite verknippen.
Hier ga ik nog even over nadenken...
Nog iemand oplossingen?
een bow kite ervan maken lijkt me heel moeilijk aangezien de vorm van de tube een andere buiging heeft dan die van een C kite...
Bart13

Geen avatar

Berichten: 589
Antwoord #5 April 26, 2007, 22:43:47
edit2Rapporteer  
wimt zou het wel kunnen, maar waar is wimt?
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #6 April 26, 2007, 23:17:15
edit2Rapporteer  
Bij de laatste tube afknippen. Heb je meteen mooie brede tips voor meer depower en beter stuur gedrag. Grin
mitch

Geen avatar

Berichten: 44
Antwoord #7 April 27, 2007, 01:40:49
edit2Rapporteer  
En ben je nu serieus marc? Of wil je me een stomme stoot doen tegenkomen?  (tong_kitesmiley) Ben jij de marc die me eens geholpen heeft met mijn kite te herstellen?

Ps. wimt zijn uitleg versta ik toch meestal niet  Huh
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #8 April 27, 2007, 04:41:26
edit2Rapporteer  
Ohw nee ik niet ik maakte maar een geinje maar als je het wilt doen zou je misschien daar wel is naar moeten kijken misschien dat zoiets wel zou werken maar ik zou het niet aandurven hoor.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.