Preview: Pro Kiter Woody....en nu met meer foto's...hijs af....heeee...

prokiter

Antwoord #25 Mei 03, 2007, 01:41:06
edit2Rapporteer  
Heyy,

Nou mensen....effe snel de gaten uit geboort en boutjes op lengte gemaakt....en hier is hij dan.....

En nu eigenlijk pas echt af....hehehehe.... (grinnik_kitesmiley)

Het nadeel is altijd dat de onderdelen die er nog op moeten komen zo zwaar zijn....

Het totaal gewicht zit nu op 3,4 kg....toch niet gek voor een woody... ThumpsUp

Greetings...Pro Kiter.... (hangloose_kitesmiley)
D.D

Antwoord #26 Mei 03, 2007, 02:01:27
edit2Rapporteer  
Wauw echt mooi Joepie
Mischien dat ik het binnekort ook ga proberen om zon board te maken Joepie is 2 lagen (3mm) triplex met glasvezel matten genoeg?

Groeten
prokiter

Antwoord #27 Mei 03, 2007, 02:32:17
edit2Rapporteer  
Heyy,

Bedankt voor de reacties.

Maarten:  Dit is een massieve hout kern.

Je moet maar eens zoeken op de servaas metode...dit is ook met triplex.

Geronimo79

Antwoord #28 Mei 03, 2007, 03:50:41
edit2Rapporteer  
Damn.. zeg.. dies gaaf geworden...
Joosdo

Antwoord #29 Mei 03, 2007, 03:53:01
edit2Rapporteer  
Heel gaaf, design is weer heel anders dan anders, top.

De suspension tips zijn echt heul, heul strak geworden zeg. Maar het hoe en wat is me toch nog  niet helemaal duidelijk. Iets royalere uitleg, kan dat.

Wil mss ook wel een karuba daar voor gaan gebruiken.

Mzzl Joost
prokiter

Antwoord #30 Mei 03, 2007, 04:01:58
edit2Rapporteer  
Heyy,

Leuk die reacties.

Oke Joosdo hier heb je een uitgebrijde uitleg.

De tips kan je frezen op deze manier....zo heb ik het gedaan.

Je begint met mallen maken....hoe je de suspencion tips wilt hebben....en houd er rekening mee dat de frees nog langs de mal moet met de gelijde huls dus de frees breedte + de dikte van de huls moet je van de mal afhalen...want dan frees je dus werkelijk de maat die je wilt....

Dan heb je de 3d frees tafel....daar plak/klem je je boardje op.....dan klem je daaroverheen de gewenste mal....dan stel je de frees brug net boven de mal....zodat de gelijde huls de mal nog wel raakt..(anders heb je ook niks aan de mal...!!!!) en je zet de freestafel zo.....dat je bijvoorbeeld een rail van 2 mm freest en dat hij een heel klein beetje oploopt (dus dikker word)....en zo doe je ierdere keer een andere trap....(kijk goed naar de foto's!!!!)

En dan uitijndelijk frees je hem schuin...of wat je ook wilt....dus het eerste goed nadenken...en veel mallen maken.....ik heb voor dat ik de suspencion tips gefeesd heb zo ongeveer 8 bruikbare mallen gemaakt voor verschillende suspencion tips...en deze heb ik er uit gekozen.... ThumpsUp

Denk er aan..je moet veel testen.....echt heeeel veel.....maak eerst een paar mdf malletjes die je zelf effe goed maat vast uittekend....(mdf het beste van 9mm...niet te dik en nietb te dun)...deze zaag je secuur uit met de deco...schuur je effe mooi effen en goed op de lijn...en dan maar uittesten en frezen...net zolang tot dat jij er van overtuigt van bent dat het goed zal gaan bij het echte boardje.... (sealedlips_kitesmiley)

Als je nog meer info wilt hebben moet je me maar effe mailen...dan stuur ik je nog wel een paar foto's.

Kevin

Antwoord #31 Mei 03, 2007, 04:16:26
edit2Rapporteer  
Ziet er top uit arwin ben benieuwd hoe die vaart Smiley maar denk dat dat wel oke is maarja nu nog de foto's van de doop
Nog een keer gekeken echt heel vet design  Joepie (hangloose_kitesmiley)

mzzl Kèvin
wouterb

Antwoord #32 Mei 03, 2007, 04:21:30
edit2Rapporteer  
Haha, heel gaaf. Gewoon old-school-handwerk-grafics.
Ik zit hier al een week dat illustrator door te worstelen maar dit kan ook.
( en het resultaat mar er zijn )
respect!
noyear

Antwoord #33 Mei 03, 2007, 05:20:36
edit2Rapporteer  
cool gemaakt gast, ziet er spik en span uit.
maar hep een vragie, die pu die je er omheen giet is die niet te zacht en te flex of valt dat mee??
peter.

Antwoord #34 Mei 03, 2007, 05:44:05
edit2Rapporteer  
wat een vet board!!!wat moet ie kosten:) en zit er loop garantie op loser
Morres

Antwoord #35 Mei 03, 2007, 06:48:24
edit2Rapporteer  
hoe heb je graphs. nou dan? autolak?
enne, die mal voor gieten van pu-sidewall, heb je je mal ingesmeert met loslak ofzo?
xav

Geen avatar

Antwoord #36 Mei 03, 2007, 18:42:10
edit2Rapporteer  
heel vet!!!!!!!!!!!!!

Maar heb je de suspenstion tips nog afgeschuurd, of gewoon zo gelaten, en hoe is de hechting, normaal gesproken zou je wel wat luchtbellen moeten maken.

Heel leuk bedacht iig.

prokiter

Antwoord #37 Mei 03, 2007, 23:16:27
edit2Rapporteer  
Heyy mensuu,

Bedankt voor de reacties.....alweer..... ThumpsUp

Effe Andwoorden.

Noyear:    De Pu giethars is wel aardig flexcibel.....maar het is niet zacht...het is eigenlijk een soort kunstof.... :Smiley

Morres:  Je vraag begrijp ik niet helemaal, maar ik denk dat je vraagt hoe ik mijn grafics er op gefixed heb....die heb ik zelf gespecial paint....en toen afgelakt met DD lak.
De mal heb ik inderdaad in gesmeerd met lossings wax....en niet 1 keer maar denk wel 10 keer....vooral de kopse kanten van het MDF zuigen als de brandweer...dus wat ook mischien verstandig is om die effe te lakken en daarna in te smeren met los wax...scheelt weer los wax... ThumpsUp

Xav: IK heb na dat ik de suspencion tips gefreesd heb de randen aangesmeerd met epoxy...niet verdikt omdat het in het zicht zou komen dus moest het totaal doorzichtig zijn.... ThumpsUp

Het testen gaat gebeuren in Feurtaventura waar ik vanaf aanstaande zondag van de wind ga genieten.... YeSS

Tommie

Geen avatar

Antwoord #38 Mei 03, 2007, 23:23:53
edit2Rapporteer  
kerel, is heel leuk geworden!!
heb je misschien net zo'n detail foto van je tips als die eerst foto van het gefreesde?
ben benieuwd hoe het glasweefsel erom heen zit. snap ie?

super veel plezier komende week, en die kern loop of vaart niet weg.
Elevation

Antwoord #39 Mei 04, 2007, 02:35:24
edit2Rapporteer  
ziet er goed uit, generale repetitie voor je karuba kern ??

maar eh, waar ga je heen op vakantie ??  schater
prokiter

Antwoord #40 Mei 04, 2007, 02:46:40
edit2Rapporteer  
Heyy,

Feurtaventura..... ThumpsUp

Jahjah die karuba moet nu helemaal top worden.... ThumpsUp

Elevation

Antwoord #41 Mei 04, 2007, 02:54:09
edit2Rapporteer  
fuerta ventura
xav

Geen avatar

Antwoord #42 Mei 04, 2007, 03:15:34
edit2Rapporteer  
He prokiter, als je het verdikt met aerosil, heb je het wel doorzichtig. Leon gebruikte dat als gelcoat voor zijn prepregs.
Maar als het lukt met gewone epoxy dan is het niet nodig.
prokiter

Antwoord #43 Mei 04, 2007, 03:19:20
edit2Rapporteer  
Heyy,

Jah ik laat meestal de epoxy z'n 25min staan....want na die tijd word de epoxy heel snel dikker...en op dat moment dat het dikker begint te worden heb ik nog net tijd genoeg om het mooi te laten vloeien in de tips.... ThumpsUp

robin..

Antwoord #44 Mei 04, 2007, 04:29:45
edit2Rapporteer  
wooooooowwww ziet er super strak uit

netjes
Lord of the Boards

Antwoord #45 Mei 04, 2007, 05:01:29
edit2Rapporteer  
Arwin, wat een ontzettend strak board is het geworden. Die gefreesde tips, de sidewalls, graphics, kleuren combi's, enz. Alles klopt gewoon. Echt supervet! ThumpsUp
Geronimo79

Antwoord #46 Mei 04, 2007, 06:06:30
edit2Rapporteer  
hey en nu een picca van de onderkant, met vinnen!
prokiter

Antwoord #47 Mei 04, 2007, 23:45:43
edit2Rapporteer  
Heyy.

Okay...hier ook eentje van de achterkant met vinnen. ThumpsUp

Geronimo79

Antwoord #48 Mei 05, 2007, 01:28:22
edit2Rapporteer  
damn... dat ziet er veel beter uit dan ik van te voren verwacht had... top hoor.. heb je netjes gedaan. beetje van mijn design erin, en je hebt het veel beter gemaakt uiteindelijk. echt top!

Nouw.. morgen misschien maar weer kiten.. hoor net dat m'n kites gemaakt zijn!
Elevation

Antwoord #49 Mei 05, 2007, 01:59:09
edit2Rapporteer  
mooi hoor arwin, benieuwd hoe ie vaart.. ben persoonlijk geen voorstander van suspensiontips aangezien je juist de tip nodig hbt om niet uit te breken... met een flextip zou dat wel eens kunnen gebeuren, maar voor state of the art boardjes hoort het er natuurlijk bij...

hoor graag hoe 't vaart..
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.