Zandvoort / Ijmuiden / Wijk aan Zee

Poke

Antwoord #25 Mei 07, 2007, 17:42:41
edit2Rapporteer  
heb ik al geoefend toen ik begon met kiten maar dit was de eerste keer dat ik hem "moest" gebruiken...
Myzrael
Gast
Antwoord #26 Mei 07, 2007, 17:47:16
edit2Rapporteer  
Aha, dan snap ik het Smiley Goed dat je hem trok!

'k Wil zelf ook kiten vandaag maar ik twijfel of het wel waait. De wind is raar onddanks dat de voorspellingen goed zijn. 'k Zit zelf aan Zandvoort te denken maar het regent en waait nog niet......
Poke

Antwoord #27 Mei 07, 2007, 17:52:00
edit2Rapporteer  
klopt, het gaat pas vanmiddag een beetje waaien vanaf een uur of 17.00 uur en dan de rest van de avond door...
florisvw

Geen avatar

Logs: 0 | 3 uur
Antwoord #28 Mei 07, 2007, 17:58:17
edit2Rapporteer  
ik vaarde eerst met een gele cabrinha element 12m totdat het depowerkoord brak... daarna ben ik verder gaan varen met een rode f-one dream 8m!
je zo het inderdaad wel is kunne oefenen... ik heb het zelf ook nog nooit gedaan met deze kite! zou het ook niet graag midden om zee doen!
Poke

Antwoord #29 Mei 07, 2007, 18:01:50
edit2Rapporteer  
ooh jij was degene die de cabrinha zo dwars op het pad had gelegd...Wink waar een vriend van mij op zei toen we voorbij liepen: die kite komt me bekend voor...ik heb die zelf ook maar dan de 14m2
florisvw

Geen avatar

Antwoord #30 Mei 07, 2007, 18:03:46
edit2Rapporteer  
haha ja dat was ik! ik kwam terug met die kite en heb hem leeg laten lopen en neer gegooid want ik was helemaal kapot van het zwemmen en lopen!
Myzrael
Gast
Antwoord #31 Mei 07, 2007, 18:04:26
edit2Rapporteer  
ik vaarde eerst met een gele cabrinha element 12m totdat het depowerkoord brak... daarna ben ik verder gaan varen met een rode f-one dream 8m!

Hehe, dat depowerkoort gedoe dat ken ik. Had ik twee keer terug op Muiderberg. Kon ik gelijk een takke eind terug lopen met mijn kite in de plomp. Gelijk maar een dubbel zo dik depowerkoort op gezet.

florisvw

Geen avatar

Antwoord #32 Mei 07, 2007, 18:07:41
edit2Rapporteer  

Hehe, dat depowerkoort gedoe dat ken ik. Had ik twee keer terug op Muiderberg. Kon ik gelijk een takke eind terug lopen met mijn kite in de plomp. Gelijk maar een dubbel zo dik depowerkoort op gezet.

dat werkt niet bij zo'n cabrinha want dan kan je hem er niet meer door krijgen... daar zijn de gaatjes te klein voor! maar het slijt echt als een gek! ik ga hem ook insmeren met kaarsvet of gewoon helemaal intapen! dat schijnt ook wel goed te werken!

op muidenberg kan je gelukkig lopen... op zee 300 meten uit de kant wordt dat heel lastig... en dan zie je je kite ook nog is de zee op verdwijnen...
Myzrael
Gast
Antwoord #33 Mei 07, 2007, 18:13:02
edit2Rapporteer  

dat werkt niet bij zo'n cabrinha want dan kan je hem er niet meer door krijgen... daar zijn de gaatjes te klein voor! maar het slijt echt als een gek! ik ga hem ook insmeren met kaarsvet of gewoon helemaal intapen! dat schijnt ook wel goed te werken!

op muidenberg kan je gelukkig lopen... op zee 300 meten uit de kant wordt dat heel lastig... en dan zie je je kite ook nog is de zee op verdwijnen...

Je kite verdwijnen? Bij jouw systeem is je vlieger pleite als je depowerkoord breekt? Lijkt me stug....aannemend dat de wind aanlandig is zou je toch terug moeten komen met kite en al. Rol gewoon je bar op en pak je kite beet. Heb ik vandaag op Horst nog geoefend toen mijn 5th over mijn kite heen sloeg. Best handig om te kunnen want het risico dat je in je lijnen verstrikt raakt is veel kleiner.
Mijn depowerkoord is gelukkig al ingevet vanuit de fabriek dus dat scheelde mij weer. Wel vervelend dat je er niet iets dikkers op kan zetten. Bij mijn FONE (ook een slecht depowerkoord vanuit de fabriek) zat er zelfs een plastic hulsje omheen. En toch knapte die....maarja, er komt nogal wat kracht op.
florisvw

Geen avatar

Antwoord #34 Mei 07, 2007, 18:33:39
edit2Rapporteer  
het gaat op die cabrinha... ik heb gehoord dat je wel alles beter denkt te weten... maar mijn kite schoot los en het enige wat ik nog had mar mijn chickenloop.... dat ding breekt en alles krecht komt op je stuurlijnen... dus die hou je niet vast omdat je het niet verwacht!!!!
dus ja... mijn kite vloog weg.. en de wind was zuid dus niet aanlandig... en me kite draaide naar buiten en steeds meer de zee op!
en op een cabrinha element zit geen 5th!
Poke

Antwoord #35 Mei 07, 2007, 18:36:49
edit2Rapporteer  
ja, da's echt balen zo midden op zee met die golven...ik ga mijn cabrinha nu alvast insmeren voordat het te laat is.
Maar gaat er iemand van jullie aankomende woensdag nog naar wijk?
florisvw

Geen avatar

Antwoord #36 Mei 07, 2007, 18:38:18
edit2Rapporteer  
ik werk in wijk aan zee dus als het goed waait ben ik er rond 4 uur...
Poke

Antwoord #37 Mei 07, 2007, 18:42:05
edit2Rapporteer  
ok, dan zie ik je dan wel, ik ben er de hele dag als het mee zit...
Myzrael
Gast
Antwoord #38 Mei 07, 2007, 18:45:17
edit2Rapporteer  
@florisvw

Je snapt echt mijn post verkeerd en ik heb nergens gezegd dat jouw element een 5th bezit. Los daarvan was mijn post vraagstelling en geen betweterige opmerking. Slechts goedbedoelde hulp. Je hebt toch uitgelegd waardoor het mis ging? Dat kan toch ook gewoon netjes?
florisvw

Geen avatar

Antwoord #39 Mei 07, 2007, 18:48:19
edit2Rapporteer  
als ik zeg dat mijn kite weg vloog... de zee op... en jij zegt dat dat je stug lijkt... hoe noem je dat dan??
misschien een misverstand inderdaad maar goed...
als dat koord breekt zit ik nergens meer aan vast... bij een 5th volgens mij wel... bij de f-one dan wel tenminste.. maar het zijn dingen die je liever niet heb... gelukkig hing ik ook niet meer in de lucht want het gebeurde net toen ik lande
Myzrael
Gast
Antwoord #40 Mei 07, 2007, 18:54:28
edit2Rapporteer  
als ik zeg dat mijn kite weg vloog... de zee op... en jij zegt dat dat je stug lijkt... hoe noem je dat dan??
misschien een misverstand inderdaad maar goed...
als dat koord breekt zit ik nergens meer aan vast... bij een 5th volgens mij wel... bij de f-one dan wel tenminste.. maar het zijn dingen die je liever niet heb... gelukkig hing ik ook niet meer in de lucht want het gebeurde net toen ik lande

'k Vroeg mij enkel af waarom het mis ging maar dat werd dus fout begrepen. Anyhow, geen probleem kan gebeuren. Als je lijn bij een 5th kite (mijn fone dan tenminste) breekt dan zit je kite inderdaad nog vast aan de 5th en aan de onderlijnen. Enige probleem dat je dan hebt is dat je moet lopen of je bar moet oprollen. Maargoed, das ook niet echt een pretje als je ver bent dus ik hoop niet dat het mij nog een keer gebeurd.
florisvw

Geen avatar

Antwoord #41 Mei 07, 2007, 18:57:37
edit2Rapporteer  
hoelang doen jullie dit eigenlijk al?

gewoon een vraag hoor...
Myzrael
Gast
Antwoord #42 Mei 07, 2007, 19:02:28
edit2Rapporteer  
Ik ben nu met kitesurfen (dus niet met vliegeren zelf) 6 weken bezig. Het varen gaat echt onwijs lekker, hoogtelopen ook als een trein en mijn sprongen ook al zijn ze nog klein (max was ongeveer 2 meter dus dat kan echt veeeeel beter nog) kan ik landen. 'k Heb een groot board dus het springen vereist nogal wat power maar dat komt volgende maand goed als ik een nieuwe boardje haal. Maargoed, ik ben dus wel zo'n mafketel die gewoon van 12 tot 7 op het water staat als de wind lekker is. 'k Moet alleen nog even kijken welk board. Ik zit meestal op Muiderberg als de wind noordwest tot oost is.
Poke

Antwoord #43 Mei 07, 2007, 19:39:39
edit2Rapporteer  
ik heb sindas kort het beste board wat ik ooit heb gevaren en maar voor € 250 nieuw. Perfect boardje voor alles, zowel hoogtelopen als, springen, grip noem maar op. Kijk maar op www.a-boards.nl, geloof mij dit zijn echt super lekker boardjes. Als jullie de mijne willen testen op wijk aankomende woensdag of dit weekend moet je het maar even zeggen.
Myzrael
Gast
Antwoord #44 Mei 07, 2007, 19:53:27
edit2Rapporteer  
Netjes hoor voor 250 euro. Ik moet er zelf nog eens eentje testen want ik krijg pas nog van iemand de tip om er eens naar te gaan kijken naar hun boards. Ik zoek zelf een board waarbij je niet extreem veel druk op enkel je achterste voet hoeft te zetten maar waarbij het wat beter is verdeeld over het board. Pas nog op een boardje gevaren waarbij de druk teveel op de achterste voet moest zijn voor mijn gevoel. Ben helaas de naam ervan kwijt.
Poke

Antwoord #45 Mei 07, 2007, 20:46:57
edit2Rapporteer  
hoe lang kite jij al Floris?
florisvw

Geen avatar

Antwoord #46 Mei 07, 2007, 21:03:51
edit2Rapporteer  
ik heb heel lang gevliegerd en ben nu sinds 4 jaar aan het kitesurfen.. vaar zelf op een naish haze wat ik ook een heerlijk board vind
Poke

Antwoord #47 Mei 08, 2007, 04:52:54
edit2Rapporteer  
het strand was zondag trouwens echt overspoeld met kwallen in wijk!!! werd er echt gek van op een gegeven moment. Ik zonder mijn schoenen aan.....
Roni-Size

Antwoord #48 Mei 08, 2007, 12:49:19
edit2Rapporteer  
Ben vanmiddag ....bij ff zien wat het weer doet er is onweer in de buien voorspeld .....

Kww.

Aloha !!!
Myzrael
Gast
Antwoord #49 Mei 08, 2007, 15:53:35
edit2Rapporteer  
Mij een beetje te extreem op Ijmuiden nu. Zo'n 26 knopen met stoten van 32 en toenemend nog.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.