CHRIZZZZ
|
heb je de kustwacht oid al gebeld !!!!!!!! Anders komen er weer van die nutteloze zoekacties
|
|
|
|
Jolien.
|
Kwijt? Hoe doe je dat?
Idd..
|
|
|
lucash
|
ben ook benieuwd
|
|
|
|
|
|
Dcorrales
Geen avatar
|
Ik ben het kwijt omdat ik had de leash op de chicken loop, en die heeft zich omgekeerd en begon gewoon te loopen, en ik moeste dus los laten. Zo advies, doe maar de leash aan de lijn en niet aan de loop!
|
|
|
JB - On The Edge
Logs: 0 | 165 uur
|
Aha...was dat jou Crossbow....
Ik ben er op een gegeven moment naar toe gevaren om te kijken wat er aan de hand was. Zag echter geen kiter of boardje meer.
Tijdje later gingen er weer 2 andere kiters heen en toen ben ik er nogmaals heen gevaren. 1 van de kiters probeerde aan de bar de kite mee te slepen...maar dit lukte niet denk ik. Ik hoorde later dat je een kite mee kan slepen daar hem aan een tip te pakken.
Volgens mij zag ik hem later een eind richting Ouddorp drijven. Als het morgen West word dat spoelt hij wel ergens aan.
Ik snap alleen niet dat je niet bent blijven wachten ofzo of hebt gevraagd aan de kustwacht of ze hem eruit konden vissen....maar goed....blij dat jij ok bent, hij lag best een eind op zee...volgende keer misschien wat minder ver uit varen....
|
|
|
Dcorrales
Geen avatar
|
ik heb echt een uur langs de kust gelopen, maar wat kan je meer doen, de reding brigade gaat niet naar buiten voor een kite, wel als iemand aan vast zit, maar niet voor een kite, ik was ook mijn board kwijt maar die heb ik gelukig nog gevonden, niet echt de beste dag!!!!
|
|
|
svenpronk
|
Tip: HP leash aan de vijfde lijn vast maken kan je de kite zo terug naar de kant slepen!
|
|
|
Elevation
|
svenpronk, xbow heeft geen 5e lijn
|
|
|
Jeks one
|
dat vind ik echt een groot gemis aan de bows....
|
|
|
Michiel.
Moderator
Logs: 0 | 308 uur
|
dat vind ik echt een groot gemis aan de bows....
Absoluut. In kiteboarding.de klagen ze daar nog steeds over bij alle 2007 Bow's/SLE. Alleen SS link in 5 lijn modus, Ozone Instinct en Rebel/Rhino hebben dat. Een kite terug slepen naar de kant over een grote afstand is erg moeilijk. Zeker in de wind gisteren op Oostvoorne. Misschien achteraf gelul, maar gezien het grote aantal verloren boards en nu ook een kite op Oostvoorne: Beginners, alleen met W, ZW en NW oefenen op Oostvoorne! Zonde anders van je materiaal!
|
|
|
JB - On The Edge
Logs: 0 | 165 uur
|
Oja...mocht je een beginner zijn, dan nog een tip: Vaar niet te ver uit!! Zorg dat je af en toe ff voelt hoe diep het is...kan je niet meer staan...dan terugvaren!!
Misschien spoelt hij vandaag nog aan met de westenwind...
|
|
|
Marc_87
Moderator
Logs: 0 | 758 uur
|
Je moet je leash ook boven je chickloop vast maken, tussen dat rode balletje en je chickenloop. Maar zeker *** voor jou ik hoop dat je hem terug vindt.
|
|
|
Marcel~
Logs: 0 | 281 uur
|
Ozone Instinct bevat geen 5th die als safety wordt gebruikt... Inderdaad ook een gemis (angry_kitesmiley)
|
|
|
Michiel.
Moderator
Logs: 0 | 308 uur
|
Ozone Instinct bevat geen 5th die als safety wordt gebruikt... Inderdaad ook een gemis (angry_kitesmiley)
Dat wist ik niet. Wat maf! Hij zit er toch al op, waarom niet als safety gebruiken zoals alle andere merken? Zelfs Airrush komt nu met zo'n flat-kite zonder toming, katrollen, of andere tierlantijnen. Ook niet op het 2007 model?
|
|
|
FlyGirl
Geen avatar
|
Ik ben morgen op oostvoorne en zal het in de gaten houden. Als we wat vinden melden we het wel morgenavond. Maar flink balen dus. Succes.
|
|
|
Marcel~
Logs: 0 | 281 uur
|
Nope, ik heb mijn Instinct wel als echte 5th uitgevoerd maar dat werkt alleen wanneer je de anti invert bridle eraf sloopt...
|
|
|
Dcorrales
Geen avatar
|
Ik geef het nu op, heb afscheid genomen van mijn kite. ik ben geen gevoordede maar ook geen beginner, maar de fout was de leash niet aan een lijn vast maken maar aan die chickenloop. Ik twijfel nu om iets anders te kopen omdat die Xbow was heel fijn maar die gaat toch af en toe zich inverteren en het is altijd klote. Ik denk aan de Ozone Instinct sport. Iemand ervaaring? Bedankt aan iedereen, mijn advies zou vaar tot waar je nog terug zwemen kan.
|
|
|
|
Rowin
|
Die kite is trouwens ook goed in de prak ( link van leander)
|
|
|
kitewouter
|
Lekker berichtje dan.. en toch 30 euro voor de knrm! ach als je kite en board maar 30 euro waard is..
|
|
|