Wie heeft een 5m Waroo??

Kondor 11

Berichten: 611
Antwoord #25 Mei 11, 2007, 12:46:29
edit2Rapporteer  
Ik weeg zelf 86kg en vaar ook met de waroo '07 7meter en vaar met 39 knopen nog altijd zonder depowerstrap te gebruiken. Vette air kun je dan maken schater vooral over windsurfers heen Joepie
Tip, doe dat alleen bij bekenden, die kunnen het waarderen en worden niet boos op je. (grinnik_kitesmiley)
adrenalin

Berichten: 897
Antwoord #26 Mei 11, 2007, 13:04:40
edit2Rapporteer  
Vette air kun je dan maken schater vooral over windsurfers heen Joepie
Tip, doe dat alleen bij bekenden, die kunnen het warderen en worden niet boos op je. (grinnik_kitesmiley)



Met die opmerking ga je hier geheid gezeik krijgen ;-)

Hey Mers, als je hier in NL niet aan een 5je kunt komen; in Tarifa gebruikten ze die volop bij de school http://www.ktstarifa.com/

Wat je ook kunt doen met die 7 in extreme condities is kortere lijnen proberen!
Kondor 11

Berichten: 611
Antwoord #27 Mei 11, 2007, 13:12:31
edit2Rapporteer  
Ach pis ik toch terug,
Als je op twaalf meter hoog hangt en er vaart een windsurfer onder je door, wat kun je dan doen?
Kan hem toch moeilijk verbieden om onder mij door te varen toch
KiteDemon

Berichten: 6806
Antwoord #28 Mei 11, 2007, 13:37:34
edit2Rapporteer  
Wel reëel blijven.
Hier in NL heeft het 1 x +50 knopen gewaaid en in die condities sta je dus niet voor je lol op het water, ook al het je een snotlap in de lucht staan. Daarbij zijn de condities hier in NL bij +30 knopen ook niet veilig voor beginners en net iets gevorderden.
Je moet jezelf afvragen hoe vaak je een bepaalde kitemaat denkt te gebruiken die bij je gewicht past, en of je dat het geld wel waard vind om een kite1 of 2 x per jaar uit de tas te trekken.
Merc
Gast
Antwoord #29 Mei 11, 2007, 18:08:44
edit2Rapporteer  
Allen:

Bedankt voor ieder zijn reactie.


Wel reëel blijven.
Hier in NL heeft het 1 x +50 knopen gewaaid en in die condities sta je dus niet voor je lol op het water, ook al het je een snotlap in de lucht staan. Daarbij zijn de condities hier in NL bij +30 knopen ook niet veilig voor beginners en net iets gevorderden.
Je moet jezelf afvragen hoe vaak je een bepaalde kitemaat denkt te gebruiken die bij je gewicht past, en of je dat het geld wel waard vind om een kite1 of 2 x per jaar uit de tas te trekken.

mee eens!
Gertjan

Berichten: 1376
Antwoord #30 Mei 11, 2007, 18:22:06
edit2Rapporteer  
Kortere lijnen varen doe ik al lang, namelijk 20m aan een 7m en 22 aan een 9m.

Nog even over het reëel blijven; 50 knopen gaat natuurlijk nergens meer over in Nederland maar 30 knopen wel. En in die 30 knopen vaar ik met windvlagen niet erg lekker meer met een 7m. Ik denk dat het ook komt omdat een kite zonder 5de lijn ook eerder invert.

En die 5x dat het wel meer dan 35 knopen is sta je dan aan de kant en zie je iedereen heel hoog gaan. Dat is wel een andere afweging dan een kite er bij kopen voor 10 knopen.

maar we gaan eerst morgen de 6 Raven uitvoerig testen want volgens mij worden het mogen heel wat meer als 22 knopen op Workum.
KiteDemon

Berichten: 6806
Antwoord #31 Mei 11, 2007, 18:55:17
edit2Rapporteer  
Als jij je niet lekker op het water voelt bij bepaalde windkracht met je beschikbare gear, dan lekker aan de kant blijven. Dit geldt ook voor vergevorderden. Alleen ligt de grens wel wat verder hoger bij gevorderden en vergevorderden.
Je moet je ook realiseren dat de condities waarbij je dergelijke kleine maatjes nodig hebt, totaal niet te vergelijken zijn met met condities beneden de 30 knopen.
Als beginner of iets meer gevorderde met nog te weinig ervaring zal je een grens wat windsterkte betreft, moeten trekken, om veilig en verantwoord te kunnen kiten.
Een kleinere kite maakt het misschien kontroleerbaarder in dergelijke condities, maar een stuurfoutje kan zware consequenties hebben in hoge windsnelheden.
Highwind condities zijn alleen nog maar weggelegd voor de kiters die ook echt de ervaring daarvoor in huis hebben. Kleine kites in onervaren handen in highwindcondities is spelen met je leven. Er is geen ruimte om beginnersfouten te maken in +30 knopen, ook al heb je een kleine kite waarmee het te kontroleren is.
Allemaal niveau afhankelijk.
Dus hou je koppie erbij.
michiel v geel

Berichten: 3127
Antwoord #32 Mei 11, 2007, 18:58:41
edit2Rapporteer  
tegen de tijd dat jij met een 5 kan varen is de wind/zee zo ruig en vlagerig dat het nmoeilijk word

dat is dus niet voor een beginner
Davidov

Berichten: 896
Logs: 0 | 27 uur
Antwoord #33 Mei 11, 2007, 18:59:13
edit2Rapporteer  
Klopt KiteDemon, zelf sta ik met mijn 13 in max 25 knopen. Maar ik heb ook al met een 9m² in 30+ knopen gestaan. Dan gaat het allemaal net iets hader. Dan is het niet cruisen meer maar beuken tegen alle elementen van de natuur in.

Verder een waroo 5, kijk ook eens naar de ozone instinct Light. Die hebben ze ook in een 5m² en zelfs in een 7m².

Het is een kite met wat minder lift als de gewone maar er is veel uit te halen. Bijzonder stabiel en zeker goed voor 30+ knopen dus!
Merc
Gast
Antwoord #34 Mei 11, 2007, 22:35:49
edit2Rapporteer  
even voor alle duidelijkheid

 Ik spring niet zoals we dat van een gevorderde kite gewend zijn, maar een beginner ben ik ook niet.
terrorwally
Gast
Antwoord #35 Mei 11, 2007, 22:48:16
edit2Rapporteer  
zie korte review dat ik heb geschreven over deze kite.
Gertjan

Berichten: 1376
Antwoord #36 Mei 12, 2007, 00:55:20
edit2Rapporteer  
Als jij je niet lekker op het water voelt bij bepaalde windkracht met je beschikbare gear, dan lekker aan de kant blijven. Dit geldt ook voor vergevorderden. Alleen ligt de grens wel wat verder hoger bij gevorderden en vergevorderden.
Je moet je ook realiseren dat de condities waarbij je dergelijke kleine maatjes nodig hebt, totaal niet te vergelijken zijn met met condities beneden de 30 knopen.
Als beginner of iets meer gevorderde met nog te weinig ervaring zal je een grens wat windsterkte betreft, moeten trekken, om veilig en verantwoord te kunnen kiten.
Een kleinere kite maakt het misschien kontroleerbaarder in dergelijke condities, maar een stuurfoutje kan zware consequenties hebben in hoge windsnelheden.
Highwind condities zijn alleen nog maar weggelegd voor de kiters die ook echt de ervaring daarvoor in huis hebben. Kleine kites in onervaren handen in highwindcondities is spelen met je leven. Er is geen ruimte om beginnersfouten te maken in +30 knopen, ook al heb je een kleine kite waarmee het te kontroleren is.
Allemaal niveau afhankelijk.
Dus hou je koppie erbij.
 

Na 3-4 jaar kiten bijna elk weekend ben je geen beginner meer en ik heb ook wel met 30-35 knopen gekite maar echt lekker gaat dat niet meer met een 7 waroo. En als je een 7 waroo gewent bent weet je wel wat een snelle kite is.
En ik kite bijna alleen op het ijselmeer en het wad. Dus geen dikke golfen.

Maar deze discussie kan zo lange doorgaan als jij geen 60 kg weegt en de ervaring kan delen.

geluk

KiteDemon

Berichten: 6806
Antwoord #37 Mei 12, 2007, 02:05:48
edit2Rapporteer  
Nog een reden waarom de 7 een betere keus zal zijn dan de 5.
http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=24759.0

De 5 is gewoon te snel en te nerveus. Vooral als het echt poeierd wil je dat niet hebben.
Bij de 7 heb je daar dus geen last van en is veel stabieler. 5 is gewoon te klein om echt lekker mee te kiteboarden.


Timmeth

Berichten: 33
Antwoord #38 Mei 12, 2007, 02:12:01
edit2Rapporteer  
volgens mij heeft het ook erg te maken met het gewicht
ik ben zelf namelijk ook maar een lichtgewichtje ( 60 kg) en heb een 10 meter M6 van fone volgens de handleiding kan de gemiddelde kiter ( 75 kg) die houden van 16 tot 26 knopen en ik was vandaag op workum met 21 knopen gemiddeld en had genoeg aan een 7 meter naish torch...
ik ben dan niet de beste kiter, maar ook zeker niet de slechtste meer..
meestal als iedereen met 14 en 12 aan het varen is heb ik al genoeg aan die 10
dus als je maar klein bent en er word met 9's en gevaren heb je als lichtgewichtje al gauw een paar meter kleiner nodig...
Passie

Berichten: 3397
Antwoord #39 Mei 12, 2007, 02:14:17
edit2Rapporteer  
60+ knopen???
KiteDemon

Berichten: 6806
Antwoord #40 Mei 12, 2007, 02:21:01
edit2Rapporteer  
Neemt nog niet weg dat de kite rete nerveus blijft bij gebruik.

Face it....als vedergewicht sta je eerder aan de kant als het echt hard waait. Daar tegenover staat wel dat je eerder op het water staat bij 10 knopen, en nog lol hebt ook.
Leon aero2
Gast
Antwoord #41 Mei 12, 2007, 02:36:51
edit2Rapporteer  
Neemt nog niet weg dat de kite rete nerveus blijft bij gebruik.

Face it....als vedergewicht sta je eerder aan de kant als het echt hard waait. Daar tegenover staat wel dat je eerder op het water staat bij 10 knopen, en nog lol hebt ook.

klopt, wil je echt grof gaan varen met een 5m2 tot het uiterste, want daar heb je hem voor zit je dik aan de 40knp en daarboven... dit is geen kiten meer maar bruut overleven voor vergevorderde. 1 fout in die condities en... ik wil het niet weten eigenlijk..
terrorwally
Gast
Antwoord #42 Mei 12, 2007, 03:00:50
edit2Rapporteer  
Nog een reden waarom de 7 een betere keus zal zijn dan de 5.
http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=24759.0

De 5 is gewoon te snel en te nerveus. Vooral als het echt poeierd wil je dat niet hebben.
Bij de 7 heb je daar dus geen last van en is veel stabieler. 5 is gewoon te klein om echt lekker mee te kiteboarden.





heeft ook wat hoor dat snelle. Was niet echt in negatieve zin. Ik moet hem nog uittesten met meer dan 28 knopen, dus rond de 35 ofzo. Ik vind dat een 7m te dicht op een 9m zit.
Pjoeloe

Berichten: 322
Antwoord #43 Mei 12, 2007, 03:48:50
edit2Rapporteer  
Neemt nog niet weg dat de kite rete nerveus blijft bij gebruik.

Face it....als vedergewicht sta je eerder aan de kant als het echt hard waait. Daar tegenover staat wel dat je eerder op het water staat bij 10 knopen, en nog lol hebt ook.

klopt, wil je echt grof gaan varen met een 5m2 tot het uiterste, want daar heb je hem voor zit je dik aan de 40knp en daarboven... dit is geen kiten meer maar bruut overleven voor vergevorderde. 1 fout in die condities en... ik wil het niet weten eigenlijk..


Sluite me geheel aan bij KiteDemon en Le@n  (kiss_kitesmiley) 5 m is super nerveus, ff niet kijken = 5 kiteloops  ThumpDown en de condities waarbij je de 5 m uit de tas haalt is ook niet aangeraden door topfokkers

.. maar das mijn mening
terrorwally
Gast
Antwoord #44 Mei 12, 2007, 03:58:08
edit2Rapporteer  
jullie kunnen ook weer overdrijven, vanaf 25 knopen kan je lekker varen met deze kite als je 65 kilo weegt.
piede

Berichten: 1689
Antwoord #45 Mei 12, 2007, 05:12:32
edit2Rapporteer  
Heb nu een klein jaartje een 7 meter, (best yarga 2005) nu al zo'n 15 keer gebruikt, kan hem vanaf 25 knopen wel varen. In het begin is dat rete snel, maar alles went. En ja, ik heb hem wel eens lekker gevaren met 35 knopen.
Een 5 meter is misschien wel sneller, maar zullen deze jongens van rond de 60 kg net zo snel mee varen als ik met mn 7 en 73 kg.
terrorwally
Gast
Antwoord #46 Mei 12, 2007, 05:24:31
edit2Rapporteer  
Heb nu een klein jaartje een 7 meter, (best yarga 2005) nu al zo'n 15 keer gebruikt, kan hem vanaf 25 knopen wel varen. In het begin is dat rete snel, maar alles went. En ja, ik heb hem wel eens lekker gevaren met 35 knopen.
Een 5 meter is misschien wel sneller, maar zullen deze jongens van rond de 60 kg net zo snel mee varen als ik met mn 7 en 73 kg.

yarga is geen bow he, kan je geen maten met elkaar verschillen.
Kondor 11

Berichten: 611
Antwoord #47 Mei 12, 2007, 05:28:37
edit2Rapporteer  
Nu kan ik me vergissen maar ik geloof dat op de site van Best ook vermeld staat dat de 5m waroo alleen voor lichtgewichten zou zijn.
Zal tis opzoeken

Helaas staat er op de vernieuwde site geen vermelding meer over. Ben er bijna zeker van dat het op de oude wel het geval was. Alleen een vermelding voor personen boven de 90kg voor 18 en 20meter.

Neemt nog niet weg dat de kite rete nerveus blijft bij gebruik.

Face it....als vedergewicht sta je eerder aan de kant als het echt hard waait. Daar tegenover staat wel dat je eerder op het water staat bij 10 knopen, en nog lol hebt ook.

klopt, wil je echt grof gaan varen met een 5m2 tot het uiterste, want daar heb je hem voor zit je dik aan de 40knp en daarboven... dit is geen kiten meer maar bruut overleven voor vergevorderde. 1 fout in die condities en... ik wil het niet weten eigenlijk..


Waarom overleven??
Fun hebben vind ik beter op zijn plaats.
Vaar nu mijn achtste seizoen in en vanaf 36knopen wordt het pas een uitdaging. Gewoon kijken wie er wint die dag, ik of moeder aarde (grinnik_kitesmiley) vanaf 40 wordt het pas echt spannend maar ja thrill is verslavend toch. Net als gevaar als je met 42 toch je 7 oplaat, nu met mijn 86kg maak ik mij niet snel ongerust maar dan slaat soms de twijfel toe, wordt het kiten of toch windsurfen Joepie
Windsurf zelden tot noooooit schater
Gertjan

Berichten: 1376
Antwoord #48 Mei 12, 2007, 15:55:49
edit2Rapporteer  
Heb nu een klein jaartje een 7 meter, (best yarga 2005) nu al zo'n 15 keer gebruikt, kan hem vanaf 25 knopen wel varen. In het begin is dat rete snel, maar alles went. En ja, ik heb hem wel eens lekker gevaren met 35 knopen.
Een 5 meter is misschien wel sneller, maar zullen deze jongens van rond de 60 kg net zo snel mee varen als ik met mn 7 en 73 kg.

yarga is geen bow he, kan je geen maten met elkaar verschillen.

Dit is ook even ter indicatie, hoe vaak gebruik je een kleine maat? Nou Piede vaart geregeld met de 7m.
En een 5m Waroo trekt net zo veel als een 6m C kite, een Bow heeft een veel groter effectief oppervlakte.
Daarom zal iemand van 60 kg een 5m waroo best vaak gebruiken.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.