overbelasting spieren

Jacobus

Berichten: 416
Antwoord #25 Mei 12, 2007, 22:14:27
edit2Rapporteer  
Ja ,Het is waarschijnlijk een"Tennisarm"die kan je ook krijgen van het kitesurfen ,je arm is gewoon overbelast .(Onderarm aan de bovenkant)
Ik heb er zelf ook last van gehad toen ik nog met een kite vaarde die erg veel bardruk had (Naish) ,sins ik met een kite vaar die weinig bardruk heeft(Waroo)heb ik er geen last meer van..

Ik heb het ook gehad en vaarde toen Naish, het is nu over en ik vaar nog steeds Naish! Heeft niks met je bardruk te maken, zit immers aan je trapeze vast. Heeft gewoon met de kracht in je armen te maken.

Ben naar de fysio geweest die met drukpunten werkt, ze was op mijn schouder aan het drukken en ik voelde het uitstralen naar mijn elleboog. Uiteindelijk was irritatie weg en toen ben ik oefeningen gaan doen om de arm sterker te maken. Ik mocht tussendoor gewoon kiten, moest alleen ophouden als het echt pijn ging doen. Dat rust houden is iets van vroeger. Als je tegenwoordig je enkel kneust moet je ook juist gaan lopen, met rust worden de spieren weer slap en krijg je veel litteken weefsel wat weer erg zwak is.

Het is idd zwaar irritant, maar er is zeker iets aan te doen 'idefixe'. Succes

Dat kan wel degelijk te maken hebben met te veel bardruk. Als je, je armen gestrekt hebt en je voelt nog steeds flinke bardruk dan komt het grootste gedeelte van de krachten van de kite op je armen te staan en niet op je trapeze (armen zijn dan korter dan de afstand tussen je bar en je lichaam). Dan kan je simpelweg niet meer in je trapeze hangen.

Ik heb ook een arm blessure gehad en fysio gehad omdat er te veel bardruk had op mijn armen kwam, wat e_surf zegt is de oplossing voor armproblemen.
Ik heb alles ingekort en weg zijn de problemen. ThumpsUp


 


Doordat je de knoop en stopper dichterbij zet doe je niks aan de bardruk, is nog steeds dezelfde kite, je depowerd de kite allleen meer. Doordat je de knoop/stopper dichterbij hebt hoef je armen niet meer te overstrekken.... Heeft dus niks met de bardruk te maken, maar met de lengte van je armen ten opzichte van de afstand chickenloop tot knoop/stopper.

Net als wat kitedemon zegt; bij ietwat overpowerde condities moet je niet je bar aan willen trekken tijdens varen, dan komt er inderdaad veel belasting op je armen. Dus gewoon de kite goed afstellen en tegen de knoop/stopper varen, zodat je je armen kan ontspannen.
M-dull

Berichten: 62
Antwoord #26 Mei 12, 2007, 23:55:32
edit2Rapporteer  
idd uitstraling kan vanuit de rug komen, door een uitstulping (de beruchte hernia),
waardoor een zenuw verklemt kan raken.
De meeste hernia klachten komen vanuit de lage rug, met pijn dat vaak uitstraalt naar een van de benen.
Hernia kan ook voorkomen in de nek, waardoor er pijn kan uitstralen naar de arm.

Wat ik al zei met een ontseking in de schouder of elleboog kan alles een beetje opgezwollen zijn, ruimtes worden kleiner en zenuwen of andere weefsels raken ingeklemd, met mogelijke uitkomst pijn,

Vandaar dat het handig is om een fysiotherapeut op te zoeken, die het wat nader kan gaan bekijken,
want met woorden alleen is dit niet uit te zoeken, we moeten het natuurlijk ook zien

M-dull

Berichten: 62
Antwoord #27 Mei 13, 2007, 00:39:50
edit2Rapporteer  
ANTI-GRAVITY, je hebt op zich gelijk,

maar je moet er wel aan denken dat bij een overbelastings spier er miniscule kleine scheurtjes (je kan het haast geen schade noemen, want bij een spier scheur treed er vnm blauw kleuring op) aanwezig zijn
Bij een overbelasting spier,"even kort door de bocht gezegd",is dat je spier overbelast hebt met andere worden je bent over het kunnen van de spier gegaan, de spier zei als het ware NU doen ik even helemaal niks meer ik ben leeg/op (het heeft dus uiteindelijk veel rust nodig om te kunnen herstellen),

Ga je verder met belasten (echt het proces na verzuren (verzuring is al overbelasting), zodat de spier andere en slechtere/ongunstige systemen moet gebruiken, de spier verslechterd op ten duur) dan kunnen er echt vervelende dingen gaan onstaan, zoals spierscheuren enz.

Het belangrijkste bij bewegen,
KEN JEZELF, WEET TOT HOEVER JE KAN GAAN!
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.