Sjablonen uitprinten

xav

Geen avatar

Mei 20, 2007, 16:08:29
edit2Rapporteer  
Een ontwerp op je boardje spuiten kan vaak met behulp van schilderstape, echter lukt dat bij mijn ontwerp niet omdat er teveel rondingen in zitten en het dan niet echt mooi wordt.
Ik heb dus mijn ontwerp uit laten printen waarna ik ze op multiplex wou aftekenen. Maar ja, dat papier is zo dun, dat het aftekenen niet echt goed gaat.

iemand een tip hoe ik het ontwerp op multiplex kan aftekenen. Of anders op dikker papier kan laten drukken.

waveke

Antwoord #1 Mei 20, 2007, 17:31:12
edit2Rapporteer  
mischien is karbonpapier een optie ? van dat blauw papier wat doordrukt
Fré

Antwoord #2 Mei 21, 2007, 18:06:03
edit2Rapporteer  
Kan j't er niet licht op vastkleven? Pritt ofzo?
Plakt voor gene meter als 't écht moet plakken, maar voor zo iets zal't net genoeg plakken, denk ik...

Daarna uitsnijden, tekenen en kleuren?
Papier er gewoon terug aftrekken als je klaar bent, indien nodig de paar lijmrestjes er licht afschuren?
Lord of the Boards

Antwoord #3 Mei 21, 2007, 20:47:43
edit2Rapporteer  
Als je achter op een sticker kan printen, op het papier dus, kan je het daarlangs uitknippen. Vervolgens plak je het sjabloon op het triplex en aftekenen maar.

Je kan natuurlijk ook het tegenovergestelde van je sjabloon opplakken en dan spuiten. Na het spuiten je sticker eraf halen en klaar is je afbeelding.

Als het heel dun papier is, kun je ook even testen of het epoxy goed absorbeert. Als je het helemaal kan doordrenken met pox, kun je het dus ook in lamineren. Even een testje doen met een klein stukje dan

Succes
spoetnik

Antwoord #4 Mei 21, 2007, 20:48:33
edit2Rapporteer  
In spiegelbeeld laten printen met een inkjet printer.
Sjabloon met de ge-printe kant op je plank leggen, en met een spons lekker nat maken.
Je afdruk zal afgeven op je plank.
Dit is allemaal theoretisch geneuzel, dus ik zal je aanraden dit eerst even te testen op een proef stukje.
xav

Geen avatar

Antwoord #5 Mei 21, 2007, 21:11:15
edit2Rapporteer  
het is gewoon 80 grams papier. Maar omdat het best groot is, kan ik het haast nooit ergens mooi opleggen, met dubbelzijdige tape werkte ook al niet lekker. Dus denk dat doordrenken het beste is. Maar heb eigenlijk niet zoveel zin om er een dag op te wachten. Afdrukken op sticker lijkt me behoorlijk duur. Dus denk toch maar met epoxy. of misschien kan ik het laten plastificeren. Nou goed iig bedankt voor de tips!
Lord of the Boards

Antwoord #6 Mei 21, 2007, 21:28:22
edit2Rapporteer  
Ik bedoel eigenlijk dat je het laat afdrukken op de achterkant van de sticker. Op het papier dus. Gewoon een rolletje kastfolie of raamfolie halen bij de Gamma of Praxis en dan op de achterkant printen (in spiegelbeeld)
xav

Geen avatar

Antwoord #7 Mei 21, 2007, 22:07:54
edit2Rapporteer  
Ja maar ik een printer die tot a4 kan. Dus hoe krijg je het er dan ooit op?
xav

Geen avatar

Antwoord #8 Mei 21, 2007, 22:08:18
edit2Rapporteer  
of moet ik dat folie op mijn sjabloon plakken wat ik uit heb laten printen bij de drukker.
Lord of the Boards

Antwoord #9 Mei 21, 2007, 22:10:01
edit2Rapporteer  
Dat zou je ook kunnen doen om het wat steviger te maken. Is nog niet eens zo'n slecht idee. Het plakt dan alleen niet meer aan je triplex natuurlijk........
spoetnik

Antwoord #10 Mei 21, 2007, 22:10:20
edit2Rapporteer  
Mijn ideetje proberen van het afdrukken van inkjet op je plank, maar dan printje voor printje. Zorgen dat de lijntjes overal netjes aansluiten, en dan zal het toch een strak resultaat moeten geven Huh
xav

Geen avatar

Antwoord #11 Mei 21, 2007, 22:14:25
edit2Rapporteer  
Ik wil zowiezo zo min mogelijk op mijn boardje plakken tijdens het spuiten. Want das teneerste erg veel werk, en met het afhalen van het tape heb je ook altijd lelijke stukjes of deeltjes die net niet mooi worden. Vast niet iedereen, maar ik wel dus vandaar dat ik in ieder geval iets van triplex sjablonen wil maken. Aangezien het wel een mooie print is kan ik ze dan later ook weer gebruiken.

Misschien probeer ik het anders wel te plastificeren. Als ik het gewone papier op mijn triplex plakt zorgt het mes voor een grote rotzooi. Dus wellicht helpt dat ook. Ik zal eens kijken.
Marijn alias Vos

Antwoord #12 Mei 25, 2007, 20:38:55
edit2Rapporteer  
gewoon op papierprinten uitsnijden en dan inspuiten met de remount spuitlijm van 3M

Die lijm werkt als een post=it kaartje, krijg je nette randen en je kan het er zo weer vanaftrekken ZONDER lijmresten!!

succes
Benjooh

Antwoord #13 Mei 26, 2007, 03:45:28
edit2Rapporteer  
Misschien is foto-rubbercementlijm wat. Plakt wat vast moet zitten en je haalt het er met alle gemak weer af. Ook alle lijmresten krijg je er met groot gemak weer af. Gewoon ff met je vinger dr overheen rollen en weg is het weer  ThumpsUp Ik gebruik het zelf voor verschillende doeleinden en het bevalt me uitstekend! 1 tubetje koste je zo'n €2,50
Lord of the Boards

Antwoord #14 Mei 26, 2007, 12:21:40
edit2Rapporteer  
ben.k. Is die lijm ook geschikt om vacuumfolie luchtdicht vast te plakken aan de vacuumtafel? Weet je toevalliig het merk van dat spul en waar je het kan krijgen?
prokiter

Antwoord #15 Mei 26, 2007, 15:28:55
edit2Rapporteer  
Heyy,

Deze lijm ken ik ook,

Is gewoon bij de praxis en iedre bouw en doe het zelf zaak.....je hebt het onderandere ook van Bison.

Maar ik denk niet dat het echt goed geschikt is om het vast te plakken...dan is dubbel zijdig tape nog altijd makkelijker......of een mooi pees systeem maken.

Greetings...Pro Kiter.... (hangloose_kitesmiley)
Benjooh

Antwoord #16 Mei 27, 2007, 00:00:19
edit2Rapporteer  
Citaat
ben.k. Is die lijm ook geschikt om vacuumfolie luchtdicht vast te plakken aan de vacuumtafel? Weet je toevalliig het merk van dat spul en waar je het kan krijgen?
Ik heb daar zelf geen ervaring mee dus dat kan het je niet vertellen, enige wat ik je wel kan vertellen is dat het eigenlijk meer kleeft dan plakt, niet erg sterk dus maar sterk genoeg om 2 delen bij elkaar te houden. Het merk wat ik heb is 'Collall'. Het is wss ook wel bij verschillende fotozaken te koop en ik denk dat de meeste hobbywinkels het ook wel hebben. (Ik heb het destijds bij een kraampje op de markt gehaald  ThumpsUp.)
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.