F One Trax Gold 135*39cm - ervaringen

KK

Berichten: 29
Mei 21, 2007, 20:32:06
edit2Rapporteer  
Hey,

Wie kan mij helpen aan vaarimpressie van en/of eigen ervaringen met de F One Trax Gold 135*39cm (2007).

Ik vaar op Scheveningen, weeg ca. 90 kg, ben ervaren kiter en overweeg de aanschaf van nieuw boardje ('alleskunnertje'), vaar nu de Brunotti Horizon 136.

Thanks voor jullie reactie(s)!!

Gr.
Klaas
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #1 Mei 21, 2007, 21:00:32
edit2Rapporteer  
mini-me heeft em geloof ik
100%-DINGES-®!!!!!!!!

Berichten: 2367
Antwoord #2 Mei 21, 2007, 21:05:56
edit2Rapporteer  
ik weet niet of het heel veel scheeld maar ik heb de 135/41 gevaren!
heeft redelijke flex aardige pop maar hapt naar mijn idee wel 'n btje maar dat vind ik van jou huidigebord ook 'n btje!
op 'n plaatje vond ik m niet zo, maar in het echt vind ik 'm wel heel mooi hoor(ook belangrijk)
ik denk dat als je 'n alles kunnen wil hebben dat dit geen verkeerde keus zou zijn!
ik zou liever voor 'n demon gaan maar die meer voor het hardere werk!!!
ik hoorde dat je met f-one eigenlijk het best 2 boardjes kunt hebben('n demon en de trax b.v.)
100%-DINGES-®!!!!!!!!

Berichten: 2367
Antwoord #3 Mei 21, 2007, 21:07:55
edit2Rapporteer  
mini-me heeft em geloof ik
ik heb die van mini-me gevaren maar dies dus 'n maatje groter!!!
flygirl heeft m wel in die maat maar die heeft er nog niet op gevaren!!!(geloof ik)
volgens mij had ze m zaterdag pas in huis!
Buur

Berichten: 989
Antwoord #4 Mei 21, 2007, 22:24:43
edit2Rapporteer  
Hoi, ik heb de 39 gevaren en vind hem heel lekker, het is wel een beetje wennen ben de sk8 gewent en dan vaard het wel anders...

Ik vind het een heel makkelijk board en ga hem mogelijk ook zelf varen, maar twijfel nog een beetje tussen een sk8 en trax. de trax is zeker een alles kunner. maar kijk even of je er een kan testen, komende week bij KBO in noordwijk is er denk ik wel een te testen...


Jappy

Berichten: 947
Antwoord #5 Mei 21, 2007, 22:39:34
edit2Rapporteer  
Laat ik nou net de 135*41 en de *37 gevaren hebben.
Zijn beide trouwens erg lekkere boards.
Vond persoonlijk de 37 het lekkerst, mede door de hogere vaarsnelheid.
De Trax is gewoon een erg lekker en los boardje.

Zelf denk ik wel dat de 39 een perfecte maat is voor jou.
Kom komend weekend gezellig naar de KBO, dan kan je ze uitgebreid testen.
KK

Berichten: 29
Antwoord #6 Mei 21, 2007, 23:03:14
edit2Rapporteer  
Jappy, wat is jouw gewicht??
KK

Berichten: 29
Antwoord #7 Mei 21, 2007, 23:16:57
edit2Rapporteer  
Goede tip (KBO) ...mooi man, downwindertje van Scheef nr. Noordwijk, misschien dat er weer 180 man/vrouw meewillen :-)))


Laat ik nou net de 135*41 en de *37 gevaren hebben.
Zijn beide trouwens erg lekkere boards.
Vond persoonlijk de 37 het lekkerst, mede door de hogere vaarsnelheid.
De Trax is gewoon een erg lekker en los boardje.

Zelf denk ik wel dat de 39 een perfecte maat is voor jou.
Kom komend weekend gezellig naar de KBO, dan kan je ze uitgebreid testen.
Jappy

Berichten: 947
Antwoord #8 Mei 21, 2007, 23:41:37
edit2Rapporteer  
Ik weeg ongeveer 82kg.
Tjok
Gast
Antwoord #9 Mei 21, 2007, 23:42:27
edit2Rapporteer  
De F-one Trax is een super chill boardje kheb hem 2 weken geleden in Egypte getest (de 135*39) op vlak water. Het is zoals Jappy al zei een lekker los boardje met veel flex, ik kon er goed mee hoogte lopen en dr zat ook nog aardig wat pop in om te springen. Ook in kleine golvjes, choppy water voelde die goed aan, de softe footpads vingen alle schokken goed op en de bindingen zijn goed te verstellen.
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #10 Mei 22, 2007, 10:51:02
edit2Rapporteer  
Ik heb inderdaad de 135x41 TRAX.. Ik heb het board nu 2x kunnen varen en had hiervoor de (2005) nobile 555..Heb na een korte mail sessie met Randy Hereman besloten om niet voor de 39 maar voor de 41 cm te gaan ivm low-end, better landen en mijn gewicht. 
Ik weeg 90 kg en heb het board als one board quiver gekocht.. Ben na de aanschaf van het board direct het water opgegaan. De omstandigheden waren tussen de 25-32 knp wind op choppy Mirns.. Het board vaart lekker speels en carved goed. Ik kon lekker tegen de golfjes aan carven als je een bocht maakte..
De edge was makkelijk te houden ondanks de 41 cm.. Het board hapt niet in de chop zoals mijn oude nobile deed en is relaxter/speelser te varen..
De voetenbanden zijn meer dan oké en zitten relaxt..

De 2e x heb ik het board op vlagerige "Horst" gevaren met wind tussen de 12 - 24 knp (gek word je er van) Ik had toen het idee dat het board iets minder low-end en minder makkelijk hoogte liep dan mijn oude nobile 135x40..... Ik heb al wel begrepen dat het met de F-one boards net iets anders varen is dan met de nobile dus ik wil hier nog geen conclusie uit trekken bovendien werkte de wind niet helemaal mee en was ik voor de 1e x met mij nieuwe 14m2 aan het varen.....

Als je maar 1 board zou willen hebben dan zou ik voor de 41 gaan maar heb je ook de beschikking over een "deur" dan is de 39 misschien de beste optie..
Ik heb in iedergeval mijn board gekocht met omruil garantie omdat ik er ook nog niet uit was of het nu de 39 of 41 moest worden maar omdat ik de 41 met gemak met 32 knp heb gevaren zie ik eigelijk alleen maar de voordelen van die 2 cm extra....

Succes met de keuze

FlyGirl

Geen avatar

Berichten: 791
Antwoord #11 Mei 22, 2007, 16:02:16
edit2Rapporteer  
Gewoon doen, krijg je echt geen spijt van.
Heb zelf ook de 135 x 39 en is een echte alleskunner!!!
KK

Berichten: 29
Antwoord #12 Mei 22, 2007, 16:12:14
edit2Rapporteer  
Dank voor je prima review Mini-Me, klinkt goed!! Dacht alleen dat ik er qua maat wel uit was (de 39) maar je brengt me nu toch wel sterk aan het twijfelen: 135*39 of 135*41, wordt nl. idd mijn enige board. De 41 is echter meteen al wel een fors stuk breder dan mijn huidige Horizon (36,5).
Het verhaal van die omruilgarantie spreekt mij wel aan, bij welke shop heb je dat kunnen regelen?

Ook de anderen dank voor jullie reactie, top!!

Gr.
Klaas

Ik heb inderdaad de 135x41 TRAX.. Ik heb het board nu 2x kunnen varen en had hiervoor de (2005) nobile 555..Heb na een korte mail sessie met Randy Hereman besloten om niet voor de 39 maar voor de 41 cm te gaan ivm low-end, better landen en mijn gewicht. 
Ik weeg 90 kg en heb het board als one board quiver gekocht.. Ben na de aanschaf van het board direct het water opgegaan. De omstandigheden waren tussen de 25-32 knp wind op choppy Mirns.. Het board vaart lekker speels en carved goed. Ik kon lekker tegen de golfjes aan carven als je een bocht maakte..
De edge was makkelijk te houden ondanks de 41 cm.. Het board hapt niet in de chop zoals mijn oude nobile deed en is relaxter/speelser te varen..
De voetenbanden zijn meer dan oké en zitten relaxt..

De 2e x heb ik het board op vlagerige "Horst" gevaren met wind tussen de 12 - 24 knp (gek word je er van) Ik had toen het idee dat het board iets minder low-end en minder makkelijk hoogte liep dan mijn oude nobile 135x40..... Ik heb al wel begrepen dat het met de F-one boards net iets anders varen is dan met de nobile dus ik wil hier nog geen conclusie uit trekken bovendien werkte de wind niet helemaal mee en was ik voor de 1e x met mij nieuwe 14m2 aan het varen.....

Als je maar 1 board zou willen hebben dan zou ik voor de 41 gaan maar heb je ook de beschikking over een "deur" dan is de 39 misschien de beste optie..
Ik heb in iedergeval mijn board gekocht met omruil garantie omdat ik er ook nog niet uit was of het nu de 39 of 41 moest worden maar omdat ik de 41 met gemak met 32 knp heb gevaren zie ik eigelijk alleen maar de voordelen van die 2 cm extra....

Succes met de keuze


(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #13 Mei 22, 2007, 16:53:06
edit2Rapporteer  
Ik heb het board bij VdBerg gekocht...
Omdat ik zo aan het twijfelen was hebben zij mij met de omruilgarantie over de streep gehaald.. Ik weet dat je ook via hun de boards kan testen.. Ik ben daar geen vaste klant maar vond dit klasse geregeld en dat mag ook wel eens gezegd worden.. ThumpsUp

Ps hier heb je een filmpje van de locals uit Workum en dan zie je Randy ook nog voorbij komen met zijn Trax.
http://www.kiteforum.tv/component/option,com_videos/task,show/id,1422/Itemid,30/

En ben het dus niet met Melvin eens dat alleen de Demon bedoeld is voor het echte werk  loser
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #14 Mei 22, 2007, 19:25:52
edit2Rapporteer  
Kom net bij de Bruna vandaan en heb ff de kiteboarding.de gekocht..
Ze hebben de 135x39 getest en blijkt dat het een toppertje is.
Mijn gevoel over het board was dus gelukkig oke en mijn eerdere opmerkingen cq bevindingen worden aan de hand van deze test bevestigd...

Volgens de test is de TRAX een goed all round board met uitstekende vaareigenschappen. Een van de beste boards op het gebied van controle tijdens het varen (laufruhe) en goed te controleren in harde wind. Voor een allrounder heeft dit board een erg sportiefkarakter.
De TRAX loopt tov de DEMON  beter hoogte en heeft een hogere eindsnelheid.
De pluspunten zijn: * vaareigenschap* Laufruhe (nederlands woord??) *afwerking * uitrustig *

NKB xtreme

Geen avatar

Berichten: 44
Antwoord #15 Mei 25, 2007, 16:09:39
edit2Rapporteer  
Ik heb het board bij VdBerg gekocht...
Omdat ik zo aan het twijfelen was hebben zij mij met de omruilgarantie over de streep gehaald.. Ik weet dat je ook via hun de boards kan testen.. Ik ben daar geen vaste klant maar vond dit klasse geregeld en dat mag ook wel eens gezegd worden.. ThumpsUp

Ps hier heb je een filmpje van de locals uit Workum en dan zie je Randy ook nog voorbij komen met zijn Trax.
http://www.kiteforum.tv/component/option,com_videos/task,show/id,1422/Itemid,30/

En ben het dus niet met Melvin eens dat alleen de Demon bedoeld is voor het echte werk loser


Strak filmpie alleen die Randy Hereman landt geen 1 sprong met die F-One Trax!!!
Mark1970

Berichten: 194
Antwoord #16 Mei 25, 2007, 16:30:47
edit2Rapporteer  
'Laufruhe' is dat je er rustig mee op de kant moet lopen...
100%-DINGES-®!!!!!!!!

Berichten: 2367
Antwoord #17 Mei 25, 2007, 17:01:36
edit2Rapporteer  
Ik heb het board bij VdBerg gekocht...
Omdat ik zo aan het twijfelen was hebben zij mij met de omruilgarantie over de streep gehaald.. Ik weet dat je ook via hun de boards kan testen.. Ik ben daar geen vaste klant maar vond dit klasse geregeld en dat mag ook wel eens gezegd worden.. ThumpsUp

Ps hier heb je een filmpje van de locals uit Workum en dan zie je Randy ook nog voorbij komen met zijn Trax.
http://www.kiteforum.tv/component/option,com_videos/task,show/id,1422/Itemid,30/

En ben het dus niet met Melvin eens dat alleen de Demon bedoeld is voor het echte werk loser

ik zei ""het hardere werk""daarmee bedoelde ik eigenlijk overpowerd varen!!!
vette trix kun je ook ook met 'n ""door"" maar dat bedoelde ik niet!
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.