Lijnafstelling bij 2 verschillende maten kites

Zen

Berichten: 45
Mei 22, 2007, 18:20:10
edit2Rapporteer  
Mede kiters.

Ik heb een rhino uit 2005-14 en sinds kort ook een 2005-10.

Kunnen jullie mij zeggen of het klopt dat bij het gebruik van de 10m ik de stuurlijnen een knoopje strakker moet varen dan bij de 14m. Ik hoorde laatst dat je alle North 2005 kites met dezelfde lijnafstellingen zou moeten kunnen vliegen omdat de pigtails de juiste settings verschaffen.

Als ik de lijnen hetzelfde als bij de 14m laat staan moet ik bij de 10m de bar echt zowat tot aan de microloop trekken om de kite handelbaar te maken..... Dat kan niet de bedoeling zijn  loser

Dank voor jullie hulp!
Leander

Berichten: 4171
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #1 Mei 22, 2007, 18:57:36
edit2Rapporteer  
Heb ik ook bij mijn 12 en mijn 16.
Ligt helemaal aan je kite, maar is verder geen probleem. Gewoon een knoopje verstellen en dan is het geregeld.  ThumpsUp
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #2 Mei 22, 2007, 19:08:39
edit2Rapporteer  
Of als je dat vervelend vindt twee extra pigtails aan je 14m2 toevoegen van 5cm. Heb ik ook gedaan om het verschil tussen een Rebel en de R7 op te lossen.
Roderick

Geen avatar

Berichten: 217
Antwoord #3 Mei 22, 2007, 20:32:55
edit2Rapporteer  
Weet iemand eigenlijk een manier om aan de originele pigtails van een rhino 6 9m te komen. Ik heb die kite 2e hands gekocht, en gelijk vervangen om hem op mijn wipika bar (cook proof systeem werkt daar andersom) te kunnen vliegen. Later heb ik er een 12 met 5th element bij gekocht, maar nu ben ik dus de originele pigtails van de rechter kant kwijt. (Ja de rode heb ik nog wel terug kunnen vinden.)

Kan natuurlijk ook wel weer zelf iets in elkaar knopen, maar dat lijkt me dan weer minder netjes...
Zen

Berichten: 45
Antwoord #4 Mei 22, 2007, 21:30:45
edit2Rapporteer  
Roderick,

In de R5 zitten bij boven de stuurlijn pigtails "geheime vakjes" met extra pigtails. Hoplijk is dat ook zo op de R6 en heb jij zodoende weer nieuwe pigtails.
Roderick

Geen avatar

Berichten: 217
Antwoord #5 Mei 23, 2007, 16:09:15
edit2Rapporteer  
Zen,

Wat een fantastische tip. Ik dacht eerst dat je een geintje maakte. Tot ik naar de Rhino 5 van mijn vriendin keek. Bij de Rhino 5 is het stiksel van het klitteband om het "geheime vakje" dicht te doen zichtbaar. (Bij de Rhino 6 niet!!) Zitten inderdaad reserve pigtails in. Zijn helaas alleen voor stuurlijnen. Dan mis ik er dus nog 1. Die zou ik natuurlijk wel zelf kunnen knopen..

Bedankt voor deze bizarre tip...
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.