Natura 2000

wazzaah

Berichten: 876
Mei 24, 2007, 18:31:31
edit2Rapporteer  
Had em al gepost op Hanglos, maar is wel belangrijk dus hier ook nog maar even.

Aanwijzing Natura 2000-gebieden: Wadden-tranche

    * Informatiebijeenkomsten en hoorzittingen
    * Reageren op ontwerpbesluiten
    * Meer informatie over inspraak
    * Documenten
    * Vogel- en habitatrichtlijnen

Van 23 mei 2007 tot en met 3 juli 2007 liggen de ontwerpbesluiten voor zeven Natura 2000-gebieden in het Waddengebied ter inzage. Het gaat om:

    * Waddenzee (1)
    * Duinen en Lage Land Texel (2)
    * Duinen Vlieland (3)
    * Duinen Terschelling (4)
    * Duinen Ameland (5)
    * Duinen Schiermonnikoog (6)
    * Noordzeekustzone vanaf de grens met Duitsland tot aan Petten (7)

De nummers tussen haakjes verwijzen naar de gebiedsnummers.
up
Informatiebijeenkomsten en hoorzittingen

Op acht avonden worden in het waddengebied informatiebijeenkomsten gehouden. Op drie daarvan wordt u na de informatiebijeenkomst de gelegenheid geboden om mondeling in te spreken tijdens een hoorzitting. Indien u aanwezig wilt zijn op één van de avonden, hoeft u zich vooraf niet aan te melden. Wilt u inspreken tijdens de hoorzitting dan verzoeken wij u vriendelijk om dat twee dagen van tevoren door te geven aan het Inspraakpunt, tel. (070) 351 96 02.

De informatiebijeenkomsten worden gehouden op:

    * 29 mei, Ameland
      Hotel d'Amelander Kaap, Oosterhiemweg 1, 9161 CZ, Hollum;
    * 30 mei, Terschelling
      Hotel Skylge, Burg. van Heusdenweg 37, 8881 ED, Terschelling-West;
    * 31 mei, Vlieland
      Badhotel Bruin, Dorpsstraat 88, 8899 AL, Vlieland;
    * 4 juni, Texel
      Gemeentehuis Raadzaal, Groeneplaats 1, 1791 AE Den Burg;
    * 5 juni, Delfzijl
      De Molenberg Zaal de Schans, Molenberg 11, 9934 CG, Delfzijl (incl. hoorzitting);
    * 7 juni, Schiermonnikoog
      Dorpshuis Ons Centrum, Torenstreek 18/A, 9166 LK, Schiermonnikoog;
    * 11 juni, Harlingen
      Partycentrum Trebol, Zuidoostsingel 1, 8861 GB, Harlingen (incl. hoorzitting);
    * 13 juni, Den Helder
      Hotel Den Helder, Marsdiepstraat 2/A, 1784 AP, Den Helder (incl. hoorzitting).

Gedurende iedere avond kunt u vanaf 18.00 uur binnenlopen voor de informatiemarkt. Het officiële programma begint om 19.30 uur en ziet er als volgt uit:

    * 19.30 uur: opening van de avond en presentatie over Natura 2000 in het waddengebied;
    * 20.15 uur: vragenuur met een panel onder leiding van LNV-regiodirecteur H.R. Oosterveld;
    * 21.15 uur: koffie en thee op de informatiemarkt;
    * 21.45 uur: officiële hoorzitting (alléén in Delfzijl, Harlingen en Den Helder).

Waar kunt u de ontwerpbesluiten inzien?
Van 23 mei tot en met 3 juli 2007 kunt u tijdens openingstijden de ontwerpbesluiten van alle gebieden inzien op:

    * de vestigingen van de Directie Regionale Zaken van het ministerie van LNV in Groningen, Deventer, Eindhoven en Utrecht;
    * de provinciehuizen van Groningen, Friesland en Noord-Holland;
    * de hoofdkantoren van het Hoogheemraadschap Hollands Noorderkwartier, Waterschap Hunze en Aa's, Waterschap Noorderzijlvest, Waterschap Blija Buitendijks en Wetterskip Fryslân;
    * de gemeentehuizen en de hoofdvestigingen van de openbare bibliotheken in de gemeenten: Ameland, Anna Paulowna, De Marne, Delfzijl, Den Helder, Dongeradeel, Eemsmond, Ferwerderadiel, Franekeradeel, Harlingen, Het Bildt, Reiderland, Schiermonnikoog, Terschelling, Texel, Vlieland, Wieringen, Winsum, Wûnseradiel, Zijpe.

Informatie-spreekuren
Op de vestigingen van de Directie Regionale Zaken van het ministerie van LNV kunt u zich laten informeren over de inhoud van de ontwerpbesluiten. U dient hiervoor vooraf een afspraak te maken via het telefoonnummer van het betreffende vestigingskantoor.

    * Vestiging Noord, Groningen, tel. (050) - 599 23 00;
    * Vestiging Oost, Deventer, tel. (070) - 888 31 60;
    * Vestiging Zuid, Eindhoven, tel. (070) - 888 32 80;
    * Vestiging West, Utrecht, tel. (070) - 888 32 00.

 

Woon je hier in de buurt, of kite je veel op deze plekken ga dan even kijken en lees de stukken er s op na. Of wijs je NkV regio vertegenwoordiger erop (of de Hanglos spot admin natuurlijk). Dit gaat dus niet alleen over de Waddenzee maar ook over t Noordzee strand en de Noordzee kust.

Zijn vooral zinnetjes als: In en rond Natura 2000-gebieden en Beschermde Natuurmonumenten geldt voor activiteiten of projecten die schadelijk zijn voor de natuur een vergunningplicht. Activiteiten uitvoeren zonder vergunning is strafbaar.

Of een uitspraak van de minister: Een HT race organiseren is geen enkel probleem natuurlijk zolang t maar niet in het broedseizoen gebeurt. 

Waar ik een beetje benauwd van wordt. ThumpDown

 

Hou het dus in de gaten, ga heen en stel vragen! ListenToMe

http://www.minlnv.nl/portal/page?_pageid=116,1640949&_dad=portal&_schema=PORTAL&p_document_id=110237&p_node_id=143102
[Pepper]

Berichten: 1015
Antwoord #1 Mei 25, 2007, 02:59:51
edit2Rapporteer  
Als ze dat er door krijgen wordt het aantal locaties dus nogmaals sterk verminderd met als gevolg dat het nog drukker gaat worden op de schaarse locaties die er dan nog (in het noorden) zijn. Dat is toch vragen om problemen??

Reken er maar op dat de geitenwollensokkenfreaks staan te popelen om dit er door te drukken dus dit vraagt om een (re)actie van de NKV. En nu niet weer zo soft als bij de bezwaarschriftprocedure rond de aanwijzing van de spots op de waddenzee want daar had ik toch wel iets meer van verwacht NKV!!!
big_ben_lair

Berichten: 795
Antwoord #2 Mei 25, 2007, 03:14:17
edit2Rapporteer  
Hallo Allemaal,

ik kan jullie verzekeren dat het NKV zich ook druk maakt over Natura 2000 en daarom druk bezig is om invloed op de besluitvorming uit te kunnen oefenen samen met de overkopenlende Watersportbond.

Ben
Geronimo79

Berichten: 2552
Antwoord #3 Mei 26, 2007, 03:35:28
edit2Rapporteer  
laten we het hopen.. als het idd inperken word... dan word dat toch echt vervelend...
hoop dat NKV daadwerkelijk invloed heeft. Die stomme treehippies alla grijze wollen sokken typjes die schijnen aardig wat te zeggen hebben tegenwoordig.. je ziet het wel meer de laatste tijd..
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #4 Mei 26, 2007, 03:48:29
edit2Rapporteer  
Misschien een tip voor de mensen die zich daar straks echt mee bezig gaan houden:

Maak een grote plattegrond van de waddenzee. Echt gewoon een vet grote plattegrond. teken daar eens de gebieden in die wij als kitesurfers eventueel zouden willen gebruiken. Je kunt op die manier fysiek aantonen dat wij met onze sport ( aandrijving wind) echt maar een superklein stukkie van willen gebruiken. Teken daarbij dan ook maar eens de vaarroute's van de (vervuilende) scheepvaart, boor/ gaswinnings toestanden in. Krijg je toch al snel een zeer realistisch beeld van hoeveel "schade" wij met onze sport toebrengen..........
noppes nada niks dus.

e_surf

Berichten: 611
Antwoord #5 Mei 26, 2007, 04:04:14
edit2Rapporteer  
Op de internetsite van minlnv (zie topicstarter) kom ik een alinea tegen
waar ik eigenlijk mijn vraagtekens bij heb.

>>>>>
In en rond Natura 2000-gebieden en Beschermde Natuurmonumenten geldt voor activiteiten of projecten die schadelijk zijn voor de natuur een vergunningplicht. Activiteiten uitvoeren zonder vergunning is strafbaar.

Is het zo, dat een vrachtschip van 120m. die bij Terscheling op Harlingen aankoerst dan ook
vergunningplichtig.
Is een charterschip, een veerboot, een motorboot etc. ook vergunningsplichtig.
Is er bij een vermoeden van schadelijkheid voor de natuur een vergunning nodig.
Zoja, dan wil ik wel eens weten wat "milieuonvriendelijker" is: kitesurfen of
één van bovengenoemde "activiteiten".
Wanneer voor de, noem het maar, milieuonvriendelijke activiteiten vergunning
wordt verleend, dan vraag ik mij af, op welke grond een vergunning voor kiten
op het wad kan worden geweigerd.

Veel vragen, die naar ik hoop, kunnen worden beantwoord op één van de bijeenkomsten.

Achja, vergeet één ding niet: het BPR, en op grond van het BPR is kiten verboden
op het wad.
DAAR ligt volgens mij straks het grootste knelpunt, niet de milieuonvriendelijkheid.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.