|
Vinni
|
Dat had ik net zo goed (tong_kitesmiley) (tong_kitesmiley)
|
|
|
Lex
|
wat stoer
|
|
|
|
Lex
|
(grinnik_kitesmiley)
|
|
|
Jeroen Oomen
|
Ik wilde het met mn pepper proberen vandaag, alleen te weinig tijd helaas....Komende tijd geen wind meer daarvoor, en komende tijd ook geen geld voor een nieuwe kite (cry_kitesmiley)
|
|
|
Jeroen Oomen
|
Ik heb 3 rollen spinnaker tape gekocht om te kijken of die scheuren daarmee te fixen zijn.
Hoe kun je het beste het doek schoonmaken voor je dat tape erop plakt? Doek is vrij zout... Iets van citroensap?
|
|
|
Vinni
|
Als je iets gaat schoonmaken, doe dat dan gewoon met een emmertje warm water en een doekje. Gebruik vooral niets anders, geen zeep, geen citroensap, helemaal niks
|
|
|
Jeroen Oomen
|
ok thnx. ben benieuwd of het me lukt die enorme scheuren te tapen..... Zal wel een foto plaatsen als het klaar is :-) Die kite is toch al enorm lelijk (was vroeger 2004/2005 nog oranje, door de zon nu meer roze). Als ik tijdelijk weer kan varen hiermee zou het leuk zijn.
|
|
|
Vinni
|
Als het echt enorme scheuren zijn, kan je het wel veel beter laten naaien..
|
|
|
Jeroen Oomen
|
Als het echt enorme scheuren zijn, kan je het wel veel beter laten naaien..
Zijn enorme scheuren, van de LE tot het eind. Maar die kite is 150 euro reparatie niet waard (2003 north 16m). Daarom dus proberen met spinnaker tape (3 rollen van € 6,90), mocht het werken kan ik nog even (voorzichtig) varen tot ik geld heb voor een nieuwe 2ehands, anders is het jammer :-)
|
|
|
Vinni
|
Hmm, bij zo'n scheur geef ik je weinig kans dat dat blijft zitten... Maar je kunt het natuurlijk altijd proberen
|
|
|
Jeroen Oomen
|
Net geprobeerd te plakken met tape...... Tape is super, maar het doek is precies langs de middelste strut afgescheurd, en die tape plakt daar niet op :-(
Iemand interesse in een North rhyno 16m (1e versie...)? Struts en opblaasgedeelte is nog ok, doek alleen behoorlijk gescheurd. Gratis af te halen in Scheveningen
|
|
|
Lex
|
Maak er dan een zitzak van (grinnik_kitesmiley)
|
|
|
Matjas the scissor-kid
|
hmmm...tape heb je wel aan biede kanten geplakt?? ander heeft het geen zin he... maar als je hem kwijt wil moet je Wimt ff mailen....die weet er wel raad mee
|
|
|
Lex
|
wimt is dood volgens mij
|
|
|
Jeroen Oomen
|
hmmm...tape heb je wel aan biede kanten geplakt?? ander heeft het geen zin he... maar als je hem kwijt wil moet je Wimt ff mailen....die weet er wel raad mee Ja, beide kanten, maar de scheuren zijn gewoon te groot. Tape plakt echt uitstekend, kan veel kracht hebben als het geplakt is, maar ik krijg het niet voor elkaar het doek op de stud te plakken. Scheuren: +/- 1,8 meter bij de middelste strud, netjes afgescheurd van LE tot einde 2e scheur is nog erger, 1e strud links van het midden zit een scheur van de LE, 30 cm omhoog, dan schuin onder de strud door en van daar helemaal naar boven, en helemaal boven is het doek ongeveer 1,5 meter doorgescheurd naar links, vlak onder het "eind touw" (totaal +/- 2,5 m lange scheur). Hopeloos... voor mij dan.. Iemand met wat naai-ervaring kan er nog wel wat mee denk ik. Totaal 1 rol tape verpest en een kamer + badkamer vol zand, maargoed, was het proberen waard!
|
|
|
|
Jeroen Oomen
|
Dank je voor het aanbod! Ik heb vandaag van iemand voor bijna niets een in goede staat verkerende wipika airblast 13,6 meter overgekocht waarmee ik weer even vooruit kan! De gescheurde kite wordt binnenkort door iemand afgehaal ddie er een zitzak van wilt maken :-)
|
|
|
|
robin..
|
Dank je voor het aanbod! Ik heb vandaag van iemand voor bijna niets een in goede staat verkerende wipika airblast 13,6 meter overgekocht waarmee ik weer even vooruit kan! De gescheurde kite wordt binnenkort door iemand afgehaal ddie er een zitzak van wilt maken :-) yes
|
|
|
Matjas the scissor-kid
|
hehe robin krijg jij een zit zak??....of ben je gewoon blij dat ik me kite aan de straat stenen niet kwijt raak
|
|
|
Jeroen Oomen
|
Vandaag met mn Pepper 4,5 meter op Scheef "gevaren". Ik was flink overpowerd, kon niet normaal op het strand staan (werd constrant vooruit getrokken en gelift zodat achteruit lopen of stilstaan niet mogelijk was....).
Nadat ik uiteindelijk de zee had bereikt (met één hand sturen is erg link, kite schiet steeds omhoog, en dan sta je weer 10 meter verderop) heb ik wel even op mn board gestaan.
Heel groot nadeel is dat die kite zo extreem nerveus is. Eén stuur beweging en de kite staat aan de andere kant. Erg moeilijk om het board aan mn voeten te krijgen in die ruige zee, de kite was zo krachtig dat ik constant door het wat er werd getrokken, nog moeilijker om dat board aan te doen dus. 2x een stuurfoutje (heeel even niet opletten en per ongeluk een handle een par centimeter aantrekken...), waarvan de laatste vrij fataal: ik werd 3 meter hoog gelift en landde op mn buik op het strand. Wat schrammetjes opgelopen, maargoed.
Toen uiteindelijk stond ik op mn boardje, met die power was upwind geen probleem, wel uitgehaakt, ingehaakt is die pepper nauwelijks bestuurbaar en nog nerveuzer. Paar golfjes gepakt en een paar sprongetjes, toen was ik zon 50 meter van de kant en vond dat wel ver genoeg. Waveboardje omdraaien en weer terug. Om te testen wat er gebeurd als hij in het water valt heb ik dat ook meteen maar geprobeerd: met geen mogelijkheid komt hij er nog uit. Kite gaat helemaal onder water.
Al met al is het dus wel mogelijk te surfen met een pepper 4,5m, maar valt hij in het water dan heb je een probleem. Leuk om eens te proberen, maar dan houd het op. Ik heb hem gevaren met handles. Dit is echter onmogelijk in het water met deze wind. Ik hem nog een barretje liggen, deze zal ik een keer passend maken voor mn pepper.
Wat me vooral opviel is de power die dat kleine vliegertje heeft, zeker te vergelijken met een gepowerde 10m c-kite (qua kracht, depower heeft pepper niet). Ik ben 95KG en kon niet op mn plaats blijven staan omdat die kite me meesleurde (aan het eind van het windvenster) en op 12 uur werd ik bij elke poging achteruit te lopen gelift. Even mn pepper pakken omdat mn kite te groot is, is er dus niet bij.
Volgende keer pak ik mn lieveheersbeestjes nasawing 170. Die heeft iets minder power en geen lift :-)
|
|
|
|