Design voor mijn Karuba (Hij is af, met foto's!)

GjT

Berichten: 281
Antwoord #25 Juni 10, 2007, 15:35:06
edit2Rapporteer  
Erg gaaf board Jan!!! Vooral ook mooi dat je door de print het hout nog ziet. Heb je rood geprint op patroonpapier of was het papier al rood? Durasurf die je nu hebt toegepast ziet er ook erg goed uit.

Groeten,
Gertjan
NIELZZZZ

Berichten: 1344
Antwoord #26 Juni 10, 2007, 15:37:29
edit2Rapporteer  
blijf het knap vinden hoe jullie zelf die vette boardsmaken  ThumpsUp
Tommie

Geen avatar

Berichten: 358
Antwoord #27 Juni 10, 2007, 17:36:46
edit2Rapporteer  
HIJS MOOI!
ziet er goed uit jan.

mara dat durasurft is toch iets mat? want het zit er hoogglans uit bij jouw
.
Lord of the Boards

Berichten: 869
Antwoord #28 Juni 10, 2007, 19:45:26
edit2Rapporteer  
Dank je Leon. Een beetje wind zal ons goed doen in Denemarken en dan ga ik dat stuk hout eens flink aan de tand voelen. Als het niet waait kan ik hem eventueel aan de kabel testen.

Dat geklooi met water is ook niet echt mijn ding. Als je je rockertafel op overdreven veel rocker instelt dan komt het wel goed. Als je dan ook nog in etappes lamineert en je instellingen erop aanpast, heb je het ook nog redelijk onder controle.

Hij voelt sterk aan. De kern kan veel hebben. Ik heb hem tijdens mijn pogingen tot voorbuigen gespannen tot meer dan 10 cm rocker en hij gaf geen kik. Ik verwacht dus wel dan deze hufterproof is. Zeker met die UD matten erin.

Ik heb de graphics eerst geprint op patroonpapier, toen netjes uitgeknipt en erin gelamineerd.

De durasurf die ik heb gebruikt is de glossy versie. Je kan het ook in mat krijgen, zoals dat van JT vorig jaar.

Bedankt voor de reacties.

Jan
Tommie

Geen avatar

Berichten: 358
Antwoord #29 Juni 11, 2007, 14:23:23
edit2Rapporteer  
waar haal jij dat glossy vandaan dan????
Lord of the Boards

Berichten: 869
Antwoord #30 Juni 11, 2007, 19:08:03
edit2Rapporteer  
Uit de schuur.

Ik heb een rol durasurf gekocht bij de fabrikant. Minimum afname is normaalgesproken 100 meter. Ik heb alleen 25 meter kunnen aftroggelen met veel gezeur. Dit was alleen wel eenmalig.
dirkdevr

Geen avatar

Berichten: 10
Antwoord #31 September 01, 2010, 20:31:11
edit2Rapporteer  
Ziet er echt mooi uit,

Nog wel een paar vraagjes:

Hoe maak je de rail?
Waar laat je de glasmat eindigen, op de rail op het hout of precies tot de rand van het hout?


Alvast bedankt!

Groet,

Dirk

Lord of the Boards

Berichten: 869
Antwoord #32 September 01, 2010, 21:06:32
edit2Rapporteer  
Hoi Dirk,

De rail heb ik gemaakt van epoxy met pigment. Epoxy gemengd met de kleurpasta en in een kunststof u profieltje gegoten. Dit heb ik laten uitharden tot het rubberachtig werd en toen uit het profieltje getrokken ('s avonds gieten en 's ochtends eruit halen).
De flexibele strip epoxy heb ik daarna met nieuw gemengde epoxy rond de rail van het board geplakt. Voordat ik ben gaan gieten heb ik dus de outline van het board al afgewerkt.
Na het plakken van de rail heb ik pas de dikte van de kern geshaped.

De glasvezel laat je helemaal doorlopen tot op de rail (over de rail heen lamineren en dan overtollige wegschuren). Dit versterkt de verbinding tussen rail en core, waardoor het een geheel wordt.

Het board is al dik 3 jaar oud en is al behoorlijk verkleurd, maar hij doet het nog steeds!
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #33 September 02, 2010, 12:58:13
edit2Rapporteer  
verkleurd zei je he, geen aflak? geen topsheet? of wel?
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.