wat is een goeie overjarige agressieve kite.

tod

Geen avatar

Berichten: 29
Mei 31, 2007, 19:38:54
edit2Rapporteer  
hallo,
ik ben een beginner, maar wil toch een kite set kopen voor gevorderden, die niet snel gaat vervelen dus,  met een board die mijn knieën niet al te veel belasten. klinkt een beetje arrogant waarschijnlijk, maar het is meer een geld kwestie. ik kloot liever wat langer dan dat ik al snel een andere kite set wil kopen. ik weeg 90 kg, en wil een agressieve kite uit 2006, die ik kan gebruiken met windkracht 3/4 tot 6, als dat überhaupt bestaat.
acd

Geen avatar

Berichten: 38
Antwoord #1 Mei 31, 2007, 20:10:16
edit2Rapporteer  
neem les
diederik

Berichten: 908
Antwoord #2 Mei 31, 2007, 20:34:13
edit2Rapporteer  
hoi,

neem met jouw geweicht een 13 of 14 mtr c-kite of een 10, 11 of 12 mtr. bowkite en je dekt dat windbereik wel af. Ik zou er een bordje bijnemen van rond de 1.35 met een gemiddelde flex.

Ik heb persoonlijk alleen ervaring met c-kites en vind kites met een hoge AR da bomba. Deze kites hebben veel power/depower en een hoge aggressieve vliegsnelheid. Het stuurvermogen is iets minder dan kites met een lagere AR (aspect ratio). De hangtime en lift is er des te meer en dat heeft mijn voorkeur. Ik vaar zelf de Best nemesissen en yargas uit 2005 en ben daar zeer tevreden over. De nemesis (hoge AR) heeft mijn voorkeur.

Over bows kan ik je niets vertellen.

Oh ja....lessen is niet meer wat het geweest is, je kan beter met een maat gaan die al van wanten weet. Sxcheelt je veel geld! Let op volgende aspecten. Wind, locatie t.o.v. de wind, veiligheid en materiaal t.o.v. de windsnelheid...dan moet het goedkomen
Tjok
Gast
Antwoord #3 Mei 31, 2007, 20:36:44
edit2Rapporteer  
North Rhino uit 2006
globe

Berichten: 1143
Antwoord #4 Mei 31, 2007, 20:48:02
edit2Rapporteer  
Citaat
Oh ja....lessen is niet meer wat het geweest is, je kan beter met een maat gaan die al van wanten weet. Sxcheelt je veel geld! Let op volgende aspecten. Wind, locatie t.o.v. de wind, veiligheid en materiaal t.o.v. de windsnelheid...dan moet het goedkomen

goede tip...........
D.D

Berichten: 1561
Antwoord #5 Mei 31, 2007, 20:52:09
edit2Rapporteer  
Naish x4 schijnt ook heel erg agresief te zijn! (tong_kitesmiley) 2004 kite, vast wel goedkoop te krijgen ergens. Verder is de rhino 06 ook wel een aardig agresieve kite, veel lift lekker snel. Als ik jou was zou ik voor de rhino 06 14m gaan.
_Steef

Geen avatar

Berichten: 6
Antwoord #6 Mei 31, 2007, 21:20:48
edit2Rapporteer  
Citaat
Oh ja....lessen is niet meer wat het geweest is, je kan beter met een maat gaan die al van wanten weet. Sxcheelt je veel geld! Let op volgende aspecten. Wind, locatie t.o.v. de wind, veiligheid en materiaal t.o.v. de windsnelheid...dan moet het goedkomen

goede tip...........

BULLSHIT TIP. Neem les! Neem de tijd om het jezelf aan te leren. Beter wat centjes kwijt dan weer iemand in 't ziekenhuis....
#RemcO#

Berichten: 342
Antwoord #7 Mei 31, 2007, 21:28:55
edit2Rapporteer  
Uhuh, neem les. maar van een goede kiter kan je 't ook gewoon leren hoor..
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #8 Mei 31, 2007, 21:31:10
edit2Rapporteer  
Caution Spitfire III, SlingShot Fuel, Ocean Rodeo Diablo, North Rhino...zullen nog wel meer zijn
globe

Berichten: 1143
Antwoord #9 Mei 31, 2007, 21:33:50
edit2Rapporteer  
Uhuh, neem les. maar van een goede kiter kan je 't ook gewoon leren hoor..

not!

Een goede kiter leert wel iemand kiten maar 'vergeet' een groot deel van het veiligheids aspect. Wat volgens mij het allerbelangrijkste is wat er tijdens een les verteld wordt!
jaapd

Berichten: 609
Antwoord #10 Mei 31, 2007, 21:34:28
edit2Rapporteer  
Zolang je niet een echte beginnerskite koopt, maar een normale kite dan gaat ie niet vervelen. Je kan het zelf zo radicaal maken als je zelf wil.

Als het een geldkwestie is koop dan 2005 kites.
globe

Berichten: 1143
Antwoord #11 Mei 31, 2007, 21:36:11
edit2Rapporteer  
vegas 2006 ligt bij veel shops voor naar weinig
Formula1

Berichten: 128
Antwoord #12 Mei 31, 2007, 22:02:06
edit2Rapporteer  
@Globe: Ze kosten overal nog rond de 800 met bar Wink

Idd Rhino is een wel een goede optie. Snelle kite en argressief. Je kan er al eentje kopen met bar voor 600 euro op surfpirates.de Wel een 2006 dan, maar toch nieuw Wink
Roderick

Geen avatar

Berichten: 217
Antwoord #13 Mei 31, 2007, 22:27:49
edit2Rapporteer  
Ok, je wilt dus een overjarige aggressieve kite. (Laat ik even buiten beschouwing dat je beginner bent...)

North rhino 2006 of 2005
Best Nemesis (Ik ken alleen de 2004, maar de nieuwere zullen ook wel goed zijn.), wel zorgen dat je er een 5 lijns bar bij hebt.
Er zijn er vast meer. Maar zoek inderdaad naar hoge ar c-shape kites. Zorg wel dat je er een 5 lijns bar bij hebt. (En dat die er natuurlijk ook op past...) Wel zo handig en veilig.

Heb je in ieder geval ook een erg ok prijs / kwaliteit verhouding

Tip: Als je al goed genoeg kunt varen om materiaal te testen, ga dan testen, En ja testen kan natuurlijk alleen met nieuwe spullen, maar als je dan 2 jaar later op zoek bent naar 2e hands, weet je in ieder geval wat het allemaal is...

En ja over dat les nemen, Je kunt het natuurlijk ook van een ervaren kitesurfende vriend leren. Vraag dan wel of hij je heel duidelijk uitlegt wat als:
- je vlieger in het water valt
- Er iets kapot gaat (Een stuurlijn bijvoorbeeld)
- Je board in diep water 20 meter bovenwinds van je ligt (Dit is op te lossen, ga niet lopen kloten met een boardleash)
- De wind ineens 4 bft toeneemt.
- Je vlieger uit de lucht valt terwijl je met veel wind op het strand staat

Als die vriend verantwoordelijkheidsgevoel heeft legt hij je ook wel uit:
- Waar wel, en waar niet kiten
- hand gebaren voor oplaten en landen vlieger
- optuigen en lijnen controleren
- Hoe je zorgt dat je vlieger niet uit de lucht valt.
- Dat je op het strand niet je vlieger recht boven je hoofd moet parkeren.
- Waarvandaan je wel en niet je vlieger kunt oplaten.

Ik ben er hier vast nog een paar vergeten. Bedenk in ieder geval dat je met kitesurfles voornamelijk andere dingen leert dan kiten! (Veiligheidsdingen.) Die moeten je natuurlijk door die vriend ook uitgelegd worden, anders ben je behoorlijk link bezig!
tod

Geen avatar

Berichten: 29
Antwoord #14 Mei 31, 2007, 22:38:09
edit2Rapporteer  
bedankt voor al jullie tips allemaal.
ik begrijp heel goed dat ik les moet nemen omdat het anders gevaarlijk is, en ik heb er vorige week 1 gehad. ik woon in spanje, maar spreek de taal nog niet zo goed, en heb gewoon niet zoveel vertrouwen in de tips die ik hier krijg. ik denk dat als je in nl les neemt alles veel sneller duidelijk word qua  typen kite's boards etc. vandaar dat jullie hulp wil gebruiken en ook zeer waardeer! ik was ook nieuwsgierig of de vegas 2006 bij de tips zou zitten, want die is mij door iemand aangeraden. is dit echt een topper, of is er een betere keuze voor mij (90kg) en hoe komt het dan dat de vegas overal voor weinig te koop is?
diederik

Berichten: 908
Antwoord #15 Mei 31, 2007, 22:45:24
edit2Rapporteer  
hehehe blijft lachen al die reacties als je roept: 'les is niet altijd noodzakelijk' net alsof je een bot in een hondenhok gooit...

les is pas van de laatste jaren...als je al langer dan vier jaar surft dan bestonden er nog bijna geen lessen. De oldschoolers zullen dit beamen!

Maar okee....iedereen moet het zelf maar weten
LOEN

Berichten: 767
Antwoord #16 Mei 31, 2007, 22:46:46
edit2Rapporteer  
Omdat de vegas 2006 uit 2006 komt en hij nu overjarig is Huh
tod

Geen avatar

Berichten: 29
Antwoord #17 Mei 31, 2007, 22:51:41
edit2Rapporteer  
welke heeft jullie voorkeur? de rhino 2006 of de vegas 2006?
globe

Berichten: 1143
Antwoord #18 Mei 31, 2007, 22:53:47
edit2Rapporteer  
Vegas for sure!

Rhino ligt bij een winkel in Zevenhuizen voor een knaak en een bos uien.
VincentC

Berichten: 2608
Antwoord #19 Mei 31, 2007, 22:53:56
edit2Rapporteer  
welke heeft jullie voorkeur? de rhino 2006 of de vegas 2006?

Vegas is een stuk smoother, zou zeker voor vegas gaan.
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #20 Mei 31, 2007, 22:54:57
edit2Rapporteer  
hehehe blijft lachen al die reacties als je roept: 'les is niet altijd noodzakelijk' net alsof je een bot in een hondenhok gooit...

les is pas van de laatste jaren...als je al langer dan vier jaar surft dan bestonden er nog bijna geen lessen. De oldschoolers zullen dit beamen!

Maar okee....iedereen moet het zelf maar weten
Moet je er ook ff bij vertellen dat het 4 jaar geleden toch wel ff IETSIE rustiger was op het water. Volgens mij lig jij dubbel van het lachen als je straks op het water iemand tegenkomt die ( niet gehinderd door enig kennis van de regels) met z'n hele zooitje dwars door jouw vliegertje heen knalt. Of als jouw favouriete homespot wordt gesloten wegens teveel idiote toestanden van mensen die het niet nodig vonden om te lessen.....  Da's dan echt lachu.........
diederik

Berichten: 908
Antwoord #21 Mei 31, 2007, 23:00:48
edit2Rapporteer  
dat soort mensen ga ik uit de weg...en ja ik zet me in voor het open houden van spots...verder lach ik me rot!...leuke hond trouwens...botje????
panda

Berichten: 222
Antwoord #22 Mei 31, 2007, 23:45:56
edit2Rapporteer  
een feul uit 2006 verveeld denk niet zo snel
en koop een leuk boardje erbij van onder de 130 cm met een beetje flex
Formula1

Berichten: 128
Antwoord #23 Juni 01, 2007, 00:02:20
edit2Rapporteer  
bedankt voor al jullie tips allemaal.
ik begrijp heel goed dat ik les moet nemen omdat het anders gevaarlijk is, en ik heb er vorige week 1 gehad. ik woon in spanje, maar spreek de taal nog niet zo goed, en heb gewoon niet zoveel vertrouwen in de tips die ik hier krijg. ik denk dat als je in nl les neemt alles veel sneller duidelijk word qua  typen kite's boards etc. vandaar dat jullie hulp wil gebruiken en ook zeer waardeer! ik was ook nieuwsgierig of de vegas 2006 bij de tips zou zitten, want die is mij door iemand aangeraden. is dit echt een topper, of is er een betere keuze voor mij (90kg) en hoe komt het dan dat de vegas overal voor weinig te koop is?

Waar vind jij een goedkope 2006 vegas?
tod

Geen avatar

Berichten: 29
Antwoord #24 Juni 01, 2007, 00:02:32
edit2Rapporteer  
ik denk dat ik ga voor de vegas 2006, heb er niets negatiefs over gehoord.
er werd mij een board van minimaal 1.40 aangeraden. wat zijn eigenlijk de (grote) verschillen tussen een lang board tov een kortere. en een met flex en een met minder of geen flex.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.