wat is een goeie overjarige agressieve kite.

tod

Geen avatar

Berichten: 29
Mei 31, 2007, 19:38:54
edit2Rapporteer  
hallo,
ik ben een beginner, maar wil toch een kite set kopen voor gevorderden, die niet snel gaat vervelen dus,  met een board die mijn knieën niet al te veel belasten. klinkt een beetje arrogant waarschijnlijk, maar het is meer een geld kwestie. ik kloot liever wat langer dan dat ik al snel een andere kite set wil kopen. ik weeg 90 kg, en wil een agressieve kite uit 2006, die ik kan gebruiken met windkracht 3/4 tot 6, als dat überhaupt bestaat.
acd

Geen avatar

Berichten: 38
Antwoord #1 Mei 31, 2007, 20:10:16
edit2Rapporteer  
neem les
diederik

Berichten: 908
Antwoord #2 Mei 31, 2007, 20:34:13
edit2Rapporteer  
hoi,

neem met jouw geweicht een 13 of 14 mtr c-kite of een 10, 11 of 12 mtr. bowkite en je dekt dat windbereik wel af. Ik zou er een bordje bijnemen van rond de 1.35 met een gemiddelde flex.

Ik heb persoonlijk alleen ervaring met c-kites en vind kites met een hoge AR da bomba. Deze kites hebben veel power/depower en een hoge aggressieve vliegsnelheid. Het stuurvermogen is iets minder dan kites met een lagere AR (aspect ratio). De hangtime en lift is er des te meer en dat heeft mijn voorkeur. Ik vaar zelf de Best nemesissen en yargas uit 2005 en ben daar zeer tevreden over. De nemesis (hoge AR) heeft mijn voorkeur.

Over bows kan ik je niets vertellen.

Oh ja....lessen is niet meer wat het geweest is, je kan beter met een maat gaan die al van wanten weet. Sxcheelt je veel geld! Let op volgende aspecten. Wind, locatie t.o.v. de wind, veiligheid en materiaal t.o.v. de windsnelheid...dan moet het goedkomen
Tjok
Gast
Antwoord #3 Mei 31, 2007, 20:36:44
edit2Rapporteer  
North Rhino uit 2006
globe

Berichten: 1143
Antwoord #4 Mei 31, 2007, 20:48:02
edit2Rapporteer  
Citaat