wat is een goeie overjarige agressieve kite.

Matjas the scissor-kid

Berichten: 3460
Antwoord #25 Juni 01, 2007, 00:04:38
edit2Rapporteer  
takoon skoop uit 2005...is ook aggresief...enorm snel  ThumpsUp

hmm..laat ik er nog net eentje hebben liggen voor je 250 euro  ThumpsUp loser
tod

Geen avatar

Berichten: 29
Antwoord #26 Juni 01, 2007, 00:07:11
edit2Rapporteer  
"Waar vind jij een goedkope 2006 vegas?"

ik kan een demo kopen met 5 lijnen en bar voor 750,-.
blijft een sloot geld natuurlijk, maar tov de nieuwprijs wel ok toch?
Loepie (2 flat-3) de Leeuw

Berichten: 841
Antwoord #27 Juni 01, 2007, 00:13:40
edit2Rapporteer  
Ik zou geen 2ehands overjarige kite kopen voor zoveel geld. 2006 Vegas, Fuel of Torch lijkt mij wel een goede om mee te beginnen. Een lekkere Nobile plank van 129/130 erbij en dan heb je je gevorderden/pro setje wel compleet. Maat kite is afhankelijk van de wind waar jij woont.
HelldogBE

Berichten: 94
Antwoord #28 Juni 01, 2007, 01:23:33
edit2Rapporteer  
als je veel op het water wil staan met iets die begint rond 4 bft tot en met 6bft dan moet je niet eens denken aan een Ckite... (het is mogelijk als gevorderde, maar een 14-16m C vaart ni lekker in 6bft en als beginner kan je er dan totaal niet mee overweg en een 12m C trekt niet in 4-5bft)

12m bow is the ONLY way to go!

een andere goeikope oplossing is een 9 en 13meter(equivalnt 14m bow = 16Ckite) 2007 Waroo kopen, die kosten niet zo heel veel en je zal er super range mee hebben. Leer je superrap mee, maar vormen niet snel een beperking Wink

Ik ben ook begonnen op 1 geavanceerde kite, en hij strafte me veel te hard af. Heb hem verkocht na 3 maanden sukkelen (kon varen maar niet upwind, of zelden zeg maar. Beetje wind meer of minder en het ging niet meer).
Daarna 9 en 14 bow gekocht en vanaf de eerste keer dat ik ermee vaarde ging ik als een raket upwind, de derde keer sprong ik al en een paar maanden later geloofden de mensen me niet toen ik vertelde hoelang ik nog maar kite (half jaar toen).

Klinkt misschien alsof ik je iets wil aansmeren, maar voor iemand die nu begint, moet je jezelf echt niet meer de moeite aandoen door nog op een Ckite willen te varen! niet enkel het gebruiksgemak, maar ook het enorme windbereik waarmee je relax met een bow kan varen moet zeker meespelen aangezien je maar 1 kite wil kopen. Zelfs met 2kites sta je nog nergens om een goeie range te hebben in zowel lage en hoge wind... (imo)
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #29 Juni 01, 2007, 01:29:33
edit2Rapporteer  
dat soort mensen ga ik uit de weg...en ja ik zet me in voor het open houden van spots...verder lach ik me rot!...leuke hond trouwens...botje????
jongen doe ff normaal!!!
De vraag gaat bijvoorbeeld over een windbereik van 3/4 tot 6 Bft. In knopen gesproken gaat dat dan over een windbereik van  8.5 knp ( is de ondergrens voor 3 Bft.) tot 6 Bft. ( da's dus echt wel 24 knp) geef jij dus een antwoord:
Citaat
neem met jouw geweicht een 13 of 14 mtr c-kite of een 10, 11 of 12 mtr. bowkite en je dekt dat windbereik wel af.
    Huh
ff verderop zeg je dan
Citaat
Over bows kan ik je niets vertellen.
    schater
Moet je je voorstellen: koopt iemand op jouw advies een 13/14 meter C en gaat dan lekker met bijv 6 Bft het water op.......... en ja die Bow ( je zegt het zelf al) "over Bows kan ik je niks vertellen" en dan ook nog ff roepen dat hij geen les nodig heeft. pffffffffff

ik zou zeggen neem een lesje of koop in een snackbar een halve kip en ga lekker op de botjes lopen sabbelen...............     (kiss_kitesmiley)
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #30 Juni 01, 2007, 01:29:51
edit2Rapporteer  
hoi,

neem met jouw geweicht een 13 of 14 mtr c-kite of een 10, 11 of 12 mtr. bowkite en je dekt dat windbereik wel af. Ik zou er een bordje bijnemen van rond de 1.35 met een gemiddelde flex.

Ik heb persoonlijk alleen ervaring met c-kites en vind kites met een hoge AR da bomba. Deze kites hebben veel power/depower en een hoge aggressieve vliegsnelheid. Het stuurvermogen is iets minder dan kites met een lagere AR (aspect ratio). De hangtime en lift is er des te meer en dat heeft mijn voorkeur. Ik vaar zelf de Best nemesissen en yargas uit 2005 en ben daar zeer tevreden over. De nemesis (hoge AR) heeft mijn voorkeur.

Over bows kan ik je niets vertellen.

Oh ja....lessen is niet meer wat het geweest is, je kan beter met een maat gaan die al van wanten weet. Sxcheelt je veel geld! Let op volgende aspecten. Wind, locatie t.o.v. de wind, veiligheid en materiaal t.o.v. de windsnelheid...dan moet het goedkomen
tod

Geen avatar

Berichten: 29
Antwoord #31 Juni 01, 2007, 02:08:27
edit2Rapporteer  
wat zou dan de meest betaalbare bow kite zijn op dit moment?
KiteDemon

Berichten: 6806
Antwoord #32 Juni 01, 2007, 02:21:08
edit2Rapporteer  
Even offtopic

......het AR verhaal is allang achterhaald!!! Ik begrijp ook niet waarom iemand zich helemaal blind staart op alleen de AR van een kite. Hoe een kite vaart en wat de eigenschappen zijn, is de som van vele factoren, waarvan de AR er een van de vele is.

Verder verbaas ik mij ook over de vele loze adviezen en crap die er regematig hier wordt gedumpt. Dit komt de kwaliteit van dit forum dus echt niet ten goede en maakt het voor de jongens die ook al wat langer mee draaien minder interessant.

Ontopic.

1 kite voor een degelijk bereik is gewoon niet voldoende. Een kite heeft een sweetspot (het bereik waarin je dus lekker vaart) Als je nog onervaren bent zal het bereik voor jou dus nog veel kleiner zijn omdat je nog lang niet alles uit een kite kan halen. Maar een bow of SLE zal je absoluut het grootste bereik geven, en dus ook een veel grotere sweetspot, dus meer uren op het water , dus meer fun en snellere progressie.
Ik ben het helemaal met Helldog eens. Als beginnend kiter zal een bow of SLE je alleen maar voordeel geven. Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan.
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #33 Juni 01, 2007, 02:27:31
edit2Rapporteer  
Een bow heeft ( door het principe van een bowkite = groter geprojecteerd oppervlakte aan de wind en betere depowermogelijkheid) een groter windbereik dan een C-shape. Een C-shape is daartegenover een stukkie agressiever.( De meeste adviezen in dit topic verwijzen naar een C-shape)  Je kunt dus kiezen voor een bow ( met meer windbereik) en veel vriendelijker voor een beginner ( iets in de 12m voor jou) of bijv. een 13/14 C shape waar je ( gezien de zomer in aantocht = minder wind) vaak mee kan varen. Kun je straks in de herfst ( meer wind en je bent zelf dan verder gevorderd/weet beter wat je wilt) een kleinere bijkopen. 2e hands moet je gewoon mazzel hebben. En je kunt altijd als je iets 2e hands / een overjarige vlieger uit Duitsland  vind hier op het forum vragen om advies. have fun  ( en een lesje kan echt geen kwaad hoor  ThumpsUp )

verandering: Kitedemon was me ff voor, sluit me daarbij dus geheel aan  (tong_kitesmiley)
Formula1

Berichten: 128
Antwoord #34 Juni 01, 2007, 02:40:04
edit2Rapporteer  
"Waar vind jij een goedkope 2006 vegas?"

ik kan een demo kopen met 5 lijnen en bar voor 750,-.
blijft een sloot geld natuurlijk, maar tov de nieuwprijs wel ok toch?

Demo kite nooit nemen. Zijn heel vaak gevallen etc. is me wijsgemaakt.
Marcel~

Berichten: 2657
Logs: 0 | 281 uur
Antwoord #35 Juni 01, 2007, 02:46:18
edit2Rapporteer  
Airush Reactor...
Powered_by_north

Berichten: 117
Antwoord #36 Juni 01, 2007, 03:51:28
edit2Rapporteer  
Met jouw gewicht zou ik toch aan een Rhino denken; gewoon iets meer power en dat is dan juist wel lekker. Als je 1 maat zoekt zou ik voor de 14 gaan. Later misschien een 10 erbij. Perfect setje.

En als je je knieeen niet te veel wilt belasten zou ik absoluut een board nemen wat niet al te stijf is. 140 is al erg groot, zou liever naar iets kijken van 130x40 ofzo.
tod

Geen avatar

Berichten: 29
Antwoord #37 Juni 01, 2007, 03:55:36
edit2Rapporteer  
ik had al gehoord over de "bow Kite", en dit leek mij ideaal, maar deze zijn er toch niet overjarig ("goedkoop"), of zijn er ook nog andere namen voor? en wat is dan een "SLE" type, valt die tussen de Bow en de C-shape in?
Myzrael
Gast
Antwoord #38 Juni 01, 2007, 04:16:50
edit2Rapporteer  
"Waar vind jij een goedkope 2006 vegas?"

ik kan een demo kopen met 5 lijnen en bar voor 750,-.
blijft een sloot geld natuurlijk, maar tov de nieuwprijs wel ok toch?

Demo kite nooit nemen. Zijn heel vaak gevallen etc. is me wijsgemaakt.

Onzin. Mijn kite was ook een demo-model uit 2005 en koste mij 250 euro. Hij was helemaal in een topstaat met zelfs knisperend doek. Demo, tweedehands, gewoon kijken wat je koopt dan zul je niet zo snel een miskoop hebben.
diederik

Berichten: 908
Antwoord #39 Juni 01, 2007, 04:35:57
edit2Rapporteer  
@ Idefixe,
Met een ondergrens van 8,5 knp. kan die gozer nooit varen (90kg)! En hij wil varen TOT windkracht zes en niet IN windkracht 6. Dan vind ik (met zijn gewicht) en een one-kite quiver een 13/14 mtr. c-kite (met goede depowermogelijkheden) niet echt raar....maar kan aan mij liggen!

verder geen persoonlijk geleuter hoop ik...was maar een grapje over dat bot...nu niet zo BOT gaan doen he...hehehe InLove

maar effe serieus nu...denk dat hij beter voor een bow kan gaan of een two-kite quiver (c-kites)


zagy

Berichten: 804
Antwoord #40 Juni 01, 2007, 05:38:00
edit2Rapporteer  
wil je echt een aggresieve kite, pak dan de carved unit L. Alleen ga jij dan wel aggresief hard op je bek. Ik zou zeggen pak een naish torch, north vegas etc. Een lekker freestyle kite. Met normale wind leer je snel, en wil je op een gegeven moment aggressief dan vaar je gewoon met meer wind en loop je hem keihard.
Heb vorig weekend twee keer met een bow gevaren, de eerste en de laatste keer, maar om te beginnen is het wel lekker. Alleen leer je niet echt goed met je kant werken omdat die zo'n enorme depower heeft.
en 12 meter is de optimale maat.
tod

Geen avatar

Berichten: 29
Antwoord #41 Juni 03, 2007, 03:54:29
edit2Rapporteer  
het is uiteindelijk een nieuwe "north vegas" 16m! / 2005 geworden, kon deze kopen voor 400,- inclusief bar 2006 (5 lijns) 630,-.
Of het een top keuze is..........de tijd zal het zeggen, het is geen slechte keus denk ik.
bedankt voor alle tips!!
nu nog een board! is een Nobile 555 een lekker board (90kg)?
 
Loepie (2 flat-3) de Leeuw

Berichten: 841
Antwoord #42 Juni 03, 2007, 04:54:26
edit2Rapporteer  
Wel duur voor een oude kite. 2005 is heel anders dan de 2006 die je ook wel voor dat geld had kunnen kopen.
tod

Geen avatar

Berichten: 29
Antwoord #43 Juni 04, 2007, 22:09:18
edit2Rapporteer  
waar dan? ik ben aardig wat aan het websurfen geweest, maar vond geen vegas 2006 onder de 750,-,(incl. bar/lijnen) en dit was een demo!
als je nog een tip hebt voor me, ik heb nog niet betaald!
kootsie

Berichten: 444
Antwoord #44 Juni 04, 2007, 22:30:27
edit2Rapporteer  
Kan me niet voorstellen dat iemand een 16m heeft aangeraden als agressieve kite.

En voor die prijs, is zeker een grap?
Myzrael
Gast
Antwoord #45 Juni 04, 2007, 22:37:11
edit2Rapporteer  
Grap is in iedergeval geslaagd! Doe mij ook maar zulke kopers........

pst...Heb nog wel mooi boardje voor je liggen. Directional, 170cm lang echt ideaal om op te beginnen. Vraag er 200 euro voor! Mooi prijsje toch?

lolz
tod

Geen avatar

Berichten: 29
Antwoord #46 Juni 04, 2007, 22:48:06
edit2Rapporteer  
wees liever concreet, en geef me een adres waar het schokkend goedkoper is, daar heb ik veel meer aan!

hopelijk tot zo!
tod

Geen avatar

Berichten: 29
Antwoord #47 Juni 05, 2007, 01:46:05
edit2Rapporteer  
weten jullie even niks?
vreemd zeg!
Mike_salou

Berichten: 54
Antwoord #48 Juni 05, 2007, 01:54:26
edit2Rapporteer  
succes met slopen gast
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #49 Juni 05, 2007, 01:55:09
edit2Rapporteer  
www.Surfpirates.de heeft nu een torch2 16m (en groter) te koop voor 444,- compleet en daar is nog 50-100,- af te dingen als t niet meer is.

Bij dat soort winkels moet je dus even zoeken, alleen zijn de meeste normale maten 2006-kites uitverkocht en 16m is net wat aan de grote kant om als enige kite te hebben
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.