Importkosten kites uit het buitenland

Molliebollie

Berichten: 1243
Juni 07, 2007, 18:20:34
edit2Rapporteer  
Heeft iemand ervaring met importkosten van kites it bijv. de VS of buiten de EU ?
Heb al wat gezocht hier en daar maar kon weinig nuttige informatie vinden.
Wouter

Berichten: 603
Antwoord #1 Juni 07, 2007, 19:27:04
edit2Rapporteer  
Erg simpel:

binnen EU (geen, en daarom zijn we natuurlijk ook voor de EU grondwet :-) )

buiten EU (19% BTW + 2,5% Inklaren komt totaal op 21,5% over het factuurbedrag INCLUSIEF VERZENDKOSTEN!)

Grtz,
Bastiaan_

Berichten: 29
Antwoord #2 Juni 07, 2007, 19:30:27
edit2Rapporteer  
Als het goed is kun je op de site van de belastingdienst/douane een lijstje vinden met invoerrechten. Reken in ieder geval sowieso al op 19% btw, want die moet je ook nog betalen. Ik weet van fotoapparatuur dat er aan invoerrechten nog 6% overheen komt. Je betaald dan dus ruim 25% (de BTW wordt geheven nadat de 6% invoer er overheen is) meer dan de verkoopprijs.
Molliebollie

Berichten: 1243
Antwoord #3 Juni 07, 2007, 19:33:25
edit2Rapporteer  
Erg simpel:

binnen EU (geen, en daarom zijn we natuurlijk ook voor de EU grondwet :-) )

buiten EU (19% BTW + 2,5% Inklaren komt totaal op 21,5% over het factuurbedrag INCLUSIEF VERZENDKOSTEN!)

Grtz,
Dus je betaalt eigenlijk VAT (BTW) buiten de EU en dan ook nog eens 19% BTW in NL ... plus 2,5% dan ...
Wouter

Berichten: 603
Antwoord #4 Juni 07, 2007, 19:38:04
edit2Rapporteer  
yups. Ze zijn niet gek in de VS. En net zoals dat je als ondernemer in NL zowel over de goederen (kites) en de bijkomende kosten (verzending, verzekering etc) BTW moet berekenen aan je klanten is dat bij Import ook zo.

Die gasten weten goed hoe ze geld aan je moeten verdienen (sealedlips_kitesmiley)
Molliebollie

Berichten: 1243
Antwoord #5 Juni 07, 2007, 19:55:33
edit2Rapporteer  
Ja....stelletje hufters ...
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #6 Juni 07, 2007, 22:02:24
edit2Rapporteer  
Maar als je ergens een contactpersoon hebt die op papier een lagere waarde opgeeft ben je alsnog goedkoper uit..wat je ook kan doen is iemand ide je kent in het buitenland het op laten sturen en vervolgens het jou laten opsturen als gift of meenemen in plane

overigens rekent TNT alleen 19% excl verzendkosten(2x shipment gehad 1 uit USA en 1 uit Sri Lanka)
Wouter

Berichten: 603
Antwoord #7 Juni 07, 2007, 22:13:15
edit2Rapporteer  
@ Morres - Klopt bij tnt, dat komt omdat TNT een Nederlands bedrijf is en dus al BTW in haar tarieven heeft. Ook heeft TNT voor bepaalde postactiviteiten een 0% BTW tarief. Zodra je met Fedex ofzo verzend krijg je van de douane direct ook een aanslag over je verzendkosten.

Door een bekende laten opsturen gaat vaak goed maar bij grotere pakketten kan het zijn dat men alsnog zelf de waarde gaat bepalen.

T zijn gewoon dingen om in de gaten te houden als je spullen laat overkomen. Beetje frauderen gaat wellicht soms goed maar soms ook fout. Hou in ieder geval rekening met worst case scenario dan kan het wellicht meevallen.  Heel veel suc6 in ieder geval!
Bastiaan_

Berichten: 29
Antwoord #8 Juni 08, 2007, 03:11:10
edit2Rapporteer  
Op laten sturen met de vermelding dat het om tweedehands spullen gaat wil ook nog wel eens helpen om dergelijke kosten te ontduiken. Laat dan alleen wel even de kaartjes er af trekken, want dat valt natuurlijk op als het pakje gecontroleerd wordt bij de douane. Deze methode heeft voor mij al eens erg goed gewerkt met een groot pakket uit Amerika.

Je ziet ook vaak dat mensen het laten markeren als gift. Dat heeft echter geen enkele zin. Ook cadeau's moeten geïmporteerd worden voor je ze aan iemand kunt geven.
3e-kiteboarding
Gast
Antwoord #9 Juni 11, 2007, 00:22:35
edit2Rapporteer  
Nou voor deze keer zal ik eens hebben want heb er natuurlijk rete veel ervaring mee van NLK en verzenden zelf ook genoeg als 3e kiteboarding zijnde.

mijn tip
Verstuur als Sample kost je niks aan import zo doet pansh kites het bijvoorbeeld ook
hou de factuur waarde ook laag en verstuur door TNT of DHL krijg je een tracking nummer weet je precies waar je kite zich bevind

Bye
jero

Geen avatar

Berichten: 4
Antwoord #10 Juni 11, 2007, 03:32:59
edit2Rapporteer  
Ik heb laatst iets via KiteLine.com besteld vanuit de US via FedEx, ze hadden de prijzen op de factuur gehalveerd. Dat heeft verder geen problemen opgeleverd.
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #11 Juni 12, 2007, 00:33:13
edit2Rapporteer  
Had je mijn post al gelezen mbt de import van mijn kites vanuit de USA..
http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=23680.0
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.