kiten bij malcesine gardameer ?

MEGALOOPBEUN

Juni 11, 2007, 02:26:21
edit2Rapporteer  
 Huh weet iemand of je daar kan en mag kiten ga deze zomer 2 weken dus meenemen of thuislaten  ThumpsUp
zwafra

Logs: 0 | 416 uur
Antwoord #1 Juni 11, 2007, 04:57:19
edit2Rapporteer  
Hey Hans ,Ik weet niet of het daar mag ,maar ik ben daar in mijn windsurf tijd geweest (Torbole) en het lijkt mij niet echt geschikt daar om te kiten ,kleine strandjes ,en erg druk ..
En volgens mij is het nu nog steeds een windsurfspot waar niet veel gekite wordt.
Haring High Richardt

Antwoord #2 Juni 11, 2007, 18:14:07
edit2Rapporteer  
Hans

Ben er ook geweest in mijn windsurftijd samen met teigertje.

Wij zaten in Riva

Op  Malcescime begint de wind  morgens te waaien heel vroeg om 06.00 uur tot een een uur of 10.00. Daarna kakt hij helemaal in

Om die tijd is het al een gekken huis bij de parkeerplaats waar je toen al heel veel moest betalen om te parkeren.

Het is een klein strandje en volgens mij weinig opstart mogelijkheden.

Om het meer is een 2 baans weg waar je de hele dag in de file sta. Vanaf Riva ergens naartoe , je stond gelijk in de file.
Wij waren in het voorseizoen (mei) maar ik vond het leuk voor een keertje maar zou er niet meer heen gaan.
In onze tijd waren er nog geen kites dus ik weet het niet, maar volgens mij wordt er wel gekite
Heb je de zoekfunctie al gebruikt ???

Gr  Richardt

Haring High Richardt

Antwoord #3 Juni 11, 2007, 18:16:48
edit2Rapporteer  
http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=21587.0

Onderwerp: garda meer heeft iemand ervaring met daar kiten?  (gelezen 469 keer) 
Belly ItW
KiteHigh member

garda meer heeft iemand ervaring met daar kiten?
« Gepost op: december 27, 2006, 11:22:20 pm » Antwoord met citaat 

--------------------------------------------------------------------------------
klein vraagje maar me pa moet binnekort na italie voor paar dagen vlakbij het garda meer wie heeft er ervaring met kiten op dat meer? heeft het dus zin om mijn kites mee te nemen? alvast bedankt

met binnekort bedoel ik eerste week van het nieuwe jaar weet iemand toevallig dan ook hoe windzeker het daar is en hoe de wind precies is daar?

« Laatste verandering: december 28, 2006, 05:33:15 am door Belly ItW »  Meld dit bericht aan de moderator    Gelogd 

--------------------------------------------------------------------------------
Bw

3rikj3
Gast

E-mail   Re: garda meer
« Antwoord #1 Gepost op: december 27, 2006, 11:43:42 pm » Antwoord met citaat 

Hoor van veel vrienden, dat je daar perfect kan kiten..
Er zullen straks wel meer mensen reageren die het 100% wete.. 

Meld dit bericht aan de moderator    Gelogd 

xxedguyxx
Full KiteHigh member

Re: garda meer
« Antwoord #2 Gepost op: december 27, 2006, 11:56:35 pm » Antwoord met citaat 

En de windzekerheid? 

dave_broekhuis
Gast

E-mail   Re: garda meer
« Antwoord #3 Gepost op: december 27, 2006, 11:57:44 pm » Antwoord met citaat 

Daar was volgens mij ook 't WK surfen, dus moet kiten ook geen probleem zijn.

Jurrien
KiteHigh guru

Re: garda meer heeft iemand ervaring met daar kiten?
« Antwoord #4 Gepost op: december 28, 2006, 09:36:13 am » Antwoord met citaat 

http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=17377.0

http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=12937.0

gebruik de zoekfunctie voor meer info 

LF

Shizzle
Full KiteHigh member

« Antwoord #5 Gepost op: december 28, 2006, 01:04:37 pm » Antwoord met citaat 

welke kant kun je nu het beste nemen als je drie weken door italie gaat??

zwafra
KiteHigh guru

« Antwoord #6 Gepost op: januari 02, 2007, 08:05:15 pm » Antwoord met citaat 

Ik ben er in mijn windsurf tijd geweest ,(Torbole) Maar voor te kiten lijkt het me niet echt geschikt..Er zijn alleen kleine rotsstrandtjes met weinig mogelijkheden om je kite op te laten,En gelijk al (erg) diep..Maar dat hoeft voor een gevorderde kiter geen probleem te zijn..En ik weet niet of het er nu wel waait ,Want zomers staat daar een thermische wind ,maar die staat er s,winters volgens mij niet...
Er zijn aan de middelandsezee kust (Toscane) wel een aantal goede kitespots er stond hierover een review in de KiteMagazine nr 7 van september 2006

fz

droppie
KiteHigh member

« Antwoord #7 Gepost op: januari 02, 2007, 08:06:27 pm » Antwoord met citaat 

cool

reinout
Full KiteHigh member

« Antwoord #8 Gepost op: januari 02, 2007, 09:30:09 pm » Antwoord met citaat 

zwafra:
Ja klopt, er staat in dat je ongeveer over de hele noordoost kust van Italie kunt kiten(kan het wel precies opzoeken). Er stond ook bij dat er parel witte stranden waren met knal blaauwe zee, toen ik de foto's zag wist ik ook niet wat ik zag voor Italie. Ik ben ook benieuwd hoe de windzekerheid daar is met namen in de zomer.

reinout
Full KiteHigh member

« Antwoord #9 Gepost op: januari 04, 2007, 05:07:56 pm » Antwoord met citaat 

niemand ervaringen in Italie?

Pagina's: [1]  Antwoord | Bericht bij reacties | Stuur dit onderwerp | Print   

|  Kite surf forum  |  KiteLocaties & Trefpunt  |  Onderwerp: garda meer heeft iemand ervaring met daar kiten? « vorige volgende »

Haring High Richardt

Antwoord #4 Juni 11, 2007, 18:17:50
edit2Rapporteer  
http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?action=search2

Onderwerp Gestart door Relevantie Datum geplaatst
  Kitesurfen aan Iseomeer
in KiteLocaties & Trefpunt

Re: Kitesurfen aan Iseomeer door mbetz
...  het Garda Meer is het Idromeer. Zelfde wind als  ...
...  het Gardameer, vanaf 13:00 een zuidwind. Idromeer  ...
...  staan. Ik was vroeger regelmatig op het Gardameer, maar het Irdomeer is veel beter.  ...
...  het combinere met een vakantie aan het Gardameer bijv Riva, Torbole or Limone en dan  ...
...  die er les geeft. Op hun site vind je meer info: http://www.kitemania.de/42.0. ...
...  maar weten of je meer info wilt. ...
 Armband 41.7% mei 08, 2007, 08:31:41 pm
  Kiten op gardameer??

Re: Kiten op gardameer?? door WIMPIII
...  laatst dat Gardameer verplicht met zwemvest surfen is  ...
 Wout1414 39.8% juni 27, 2006, 01:09:49 am
  garda meer heeft iemand ervaring met daar kiten?

garda meer heeft iemand ervaring met daar kiten? door Belly ItW
...  na italie voor paar dagen vlakbij het garda meer wie heeft er ervaring met kiten op  ...
...  meer? heeft het dus zin om mijn kites mee te  ...
 Belly ItW 33.4% december 27, 2006, 11:22:20 pm
  kiten op het gardameer

kiten op het gardameer door plaaggeest
...  ben afgelopen jaar op het gardameer geweest in het plaatsje torbole  ...
 plaaggeest 31.7% mei 09, 2005, 12:48:53 pm
  italie

italie door NOMAD
...  kitespots in Noord Italie (behalve Garda meer)? Zou mooi zijn als het ondiep  ...
 NOMAD 27.3% augustus 09, 2004, 10:19:23 am
  reschensee

Re: reschensee door mbetz
...  een beetje het zelfde als aan het Garda meer. Je moet wel een grote kite  ...
...  is overgebleven uit de tijd dat het stuwmeer gevuld is. Maar om een of andere reden  ...
 zarda 25.6% maart 04, 2007, 07:00:33 pm
  kite spots in italie

Re: kite spots in italie door Mikeb
...  en ook veel plaats op het strand.Het Gardameer moet je vergeten om te kiten: de  ...
...  je ook nog eens vroeg opstaan.Het Idro Meer is beter: Aan de noordpunt heb je een  ...
...  ligt 50Km van Riva ten westen van het Gardameer. Let wel: het meer ligt op 350m  ...
...  ieder dag jongens aan het kiten.Como Meer kun je ook kiten er zijn aan de  ...
... , grens Italie-Oostenrijk. Koud water, meer ligt op ongeveer 1500m, wel goede  ...
 TtHoM@s 20.9% november 06, 2005, 03:24:46 pm
  problemen door drukte
in Nieuws & Discussie

problemen door drukte door johan h
...  wel niet bent vlak bij de kant. Op het Garda meer waar starten en landen echt een  ...
 johan h 20.6% mei 29, 2005, 06:15:49 pm
  zwemvest?
in Nieuws & Discussie

Re: zwemvest? door plaaggeest
...  al paar jaar aan de noorkant van het gardameer. Maar ook daar heb je die  ...
...  vaar altijd zonder zwemvest maar op het gardameer word erop gecontroleerd geen  ...
... !P.S ik weet niet ook of dat voor het meer waar jij heengaat verplicht is..'t kite  ...
 slingshot {Thomas} 17.7% februari 12, 2006, 11:48:01 pm
  kiteplekken in spanje, Italie ?
in Nieuws & Discussie

Re: kiteplekken in spanje, Italie ? door _Chantal_
...  in italie?ik las iets over t Gardameer..en Castiglione?iemand die daar  ...
 _Chantal_ 17.4% januari 27, 2006, 09:40:43 pm
  wind weg .. in de avond ,
in KiteLounge

Re: wind weg .. in de avond , door plaaggeest
...  kan er zo een briesje opkomen(V.B Gardameer, lac de serre poncon In de ochtend  ...
 Passie 16.7% december 21, 2005, 07:07:13 pm
  kiten bij malcesine gardameer ?

kiten bij malcesine gardameer ? door Jumping Best-Beun Jumping Best-Beun 15.2% juni 10, 2007, 09:26:21 pm
  Italie en frankrijk kitesurfen?

Re: Italie en frankrijk kitesurfen? door plaaggeest
...  zelf ga altijd naar het gardameer. op zich vrijveel kiters bij limo  ...
 Jurrien 13.3% januari 05, 2005, 09:26:29 am
  Wat zijn jouw Vakantieplannen ????
in KiteLounge

Re: Wat zijn jouw Vakantieplannen ???? door plaaggeest
... .5 week naar noordkant van gardameer!! elke dag een een lekkere 4 a 5  ...
 Rutger II 11.8% juni 24, 2005, 07:33:38 pm
  kite zekere plaatsen tijdens de zomervakantie

Re: kite zekere plaatsen tijdens de zomervakantie door plaaggeest
...  ervaringen met het Gardameer ga deze zomer 3 weken daar zitten  ...
...  ze zien kiten in malcesine wie weet er meer over?? ...
 anne 9.7% maart 30, 2005, 06:20:34 am
  lac de serre poncón

Re: lac de serre poncón door plaaggeest
...  ga naar het gardameer 3 weken wie gaan er nog meer ?  ...
 jumpertje 9.3% februari 07, 2005, 12:52:40 pm
Pagina's: [1] 

Haring High Richardt

Antwoord #5 Juni 11, 2007, 18:19:48
edit2Rapporteer  
http://forum.windsurfing.nl/viewtopic.php?t=278

http://forum.windsurfing.nl/viewforum.php?f=1&sid=4e7d0e1888a39515f190a277bf6374ee

Geplaatst: Za Mei 25, 2002 10:37 am    Onderwerp: [Italie] Gardameer   

Wil van de zomer een weekje naar het Gardameer maar weet pas op het laatste moment wanneer ik vakantie heb.
Heeft er iemand evaring met "in de auto springen die kant op rijden en we zien daar wel"
Camping, hotel, pensionetje maakt allemaal niet zoveel uit. En waar kan je het best naar toe.
Plzzz let me know.
Thanx

Naar boven         

Markos
Freeride pro

Surfspullen: Mistral Shift 8"3,Razor 8"2,North Voodoo 3.7, Disco 5.9, HotSails SO 4.7,5.3, NPCore 4.1
 Geplaatst: Za Mei 25, 2002 7:58 pm    Onderwerp:   

Het maakt niet uit wanneer je gaat. Ik ben er twee jaar geleden geweest. Niks gereserveerd. We hadden wel al een camping uitgezocht en een beetje vergeleken. Toen we aankwamen kregen we gelijk een plek voor de rest van de vakantie. Het was op camping Europa. Ook al wil je reserveren dat kan niet. Je kunt wel een aantal dagen van te voren bellen of er nog plaats is. Verder zijn er genoeg campings. Ik denk wel dat je ergens plaats vindt. Je hebt er hotals en pensionen, maar niet zo veel. Ik denk dat je die beter wel even kunt reserveren als dat kan. 

Naar boven         

Jorg v.d. Broek
Deur-surfer

Geplaatst: Ma Jun 03, 2002 8:22 pm    Onderwerp:   

6 jaar geleden ben ik voor het 2e naar het Gardameer gegaan. Voor windsurfen kun je alleen terecht in het absolute noorden. Beste plaatsen zijn Riva en Torbole. Het stikt er van de campings, hotels en pensions. Op goed geluk rijden lijkt me geen enkel probleem. (evt. wachten bij een camping tussen 8.00 en 10.00 tot iemand vertrekt eh voila) Ik zou kiezen voor Torbole omdat er meer campings zijn en minder mondaine en sportiever is.
In torbole waait in principe bij zonnige weer van 13.30 de Ora wind. (4-5 bft). Verder is er 's morgens vaak een sterker ochtend wind (Vento). Je kunt dan zeer goed windsurfen net ten noorden van Malcesine. (Busparkplatz). Vento wind laat zich voorspellen indien het 'savonds afkoelt (b.v. onweersbui). In Torbole en Malcesine zijn zeer veel pizza-mogelijkheden, ijswinkels en oh ja. neem een mountainbike mee. In Torbole en Arco zijn de meest fantischische bike mogelijkheden. Je kunt je 'smorgens met een bus naar boven laten brengen en kiezen voor lange down-hill mogelijheden.

Prettige vakantie.

Naar boven       

The Wizzard
Windsurf Wizzard

Surfspullen: Nooit genoeg
 Geplaatst: Di Jun 04, 2002 3:26 pm    Onderwerp:   

Vorig jaar door geldgebrek in de auto gesprongen en met een vriend naar het gardameer gereden. Kwamen daar om een uurtje of 1830 aan in Torbole...en hebben dara eerst een hapje gegeten. Daarna de eertse de beste camping opgereden en er was nog plaats voor een 3 persoons tent. Later bleek dat we een goede camping hadden uitgezocht qua liggen bij het water. Binnen 20 passen stonden we aan het water en qua wind ook gunstig om te vertrekken. Maar de beste wind staat toch een stukje meer het water op. als je via riva een stukje lang het water rijdt kom je vanzelf bij een surfstation waar het goed toefen is qua wind en vlak water. Alleen is hier geen camping in de buurt. Alleen een duur hotelletje. Mijn tip zou dus gewoon torbole zijn...is 's avonds ook wat gezelliger. De naam van de camping weet ik niet meer...maar hij zat tegenover een internet cafe....succes en veel plezier.....vergeet niet grote zeilen mee te nemen....Heb zelf daar niks anders gebruikt dan mijn 6.5

Naar boven           

RonvO
RonvOtoGraaf

Surfspullen: JP, Mistral, North Sails 4.2/4.7/5.3/5.7/6.4/7.5
 Geplaatst: Di Jun 04, 2002 3:32 pm    Onderwerp:   

Hmmmmm, Had toch eigenlijk gehoopt wat kleiner te kunnen varen. Weet iemand misschien of het Comomeer wat meer wind heeft, of misschien een ander stukkie water. Als het maar in een dag aan te rijden is

Naar boven         

Bastiaan
Worldcupper wannabe

Surfspullen: AHD free speed 109 liter arrows irokee6.2&5.0 en nog een gaastra echo 7.0
 Geplaatst: Di Jun 04, 2002 4:23 pm    Onderwerp:   

ik ben vorig jaar naar het comomeer geweest toen was ik er een week en er was maar een dag goeie harde wind maar ze zijden dat er normaal vaker zulk harde wind staat er stond ongeveer 6 of 7bft en dit weet ik niet zeker maar voor de rest ik het een goeie plek

Naar boven           

JR...
Deur-surfer

Surfspullen: Bic Vivace 275, NP MK III 5.7,North Voodoo 4.7,Tomahawk 5.6,Total flow F1 7.0
 Geplaatst: Di Jun 04, 2002 4:50 pm    Onderwerp:   

Ik ben ook ooit bij het Comomeer en Maggiore geweest, maar er is al ooit een andere topic over geweest. Misschien dat je daar nog wat nuttigs uit kan halen.

http://www.windsurfing.nl/phpBB/viewtopic.php?topic=66&forum=1&8

Naar boven           

Jeroen_surfcom
Deur-surfer

Surfspullen: F2 Wave 261 en 252, NP core 4.4, arrows impact 5.3 en arrows irokee 6.2
 Geplaatst: Do Jan 16, 2003 12:15 pm    Onderwerp: [Italie] Gardameer   

Wie gaan er allemaal van de zomervakantie naar het Gardameer? En zo ja, welke datum?

Naar boven       

Nilsini
Wind Stoot 2004-2005

Surfspullen: JP FW 91, Fanatic Skate, Tabou Wave, NP Expressions - Search - Zone, Gaastra Echo
 Geplaatst: Do Jan 16, 2003 7:24 pm    Onderwerp: Re: Gardameer   

Jeroen_surfcom schreef:
Hallo!

Wie gaan er allemaal van de zomervakantie naar het Gardameer? En zo ja, welke datum?

Groetjes Jeroen

Ja ik maar ik ga daarmaar een paar dagen naar toe vind het daar veelste druk, zit 50 km verder Idro meer daar waait het ook met regelmaat heel erg leuk. Maar ik ga de 1e juli

Naar boven           

Pranger
Deur-surfer

Surfspullen: Naish Titan -- Simmer: 3.7, 4.6 -- Arrows Irokee: 4.6 --- Gaastra: 5.5, North: 6,4
 Geplaatst: Za Jan 18, 2003 10:58 am    Onderwerp:   

ben er vorig jaar ff geweest, dit jaar misschien weer aan het eind v/d vakantie

Naar boven         

Jeroen_surfcom
Deur-surfer

Surfspullen: F2 Wave 261 en 252, NP core 4.4, arrows impact 5.3 en arrows irokee 6.2
 Geplaatst: Za Jan 18, 2003 1:35 pm    Onderwerp: Re: Gardameer   

nilsini schreef:
Jeroen_surfcom schreef:
Hallo!

Groetjes Jeroen

Ja ik maar ik ga daarmaar een paar dagen naar toe vind het daar veelste druk, zit 50 km verder Idro meer daar waait het ook met regelmaat heel erg leuk. Maar ik ga de 1e juli

Ik ben ook al eens bij het idromeer geweest, alleen toen ik er zat waaide het niet, dus waren we doorgereden naar het Gardameer, daar waaide het toen wel.....

Naar boven       

Flitz
Worldcupper wannabe

Surfspullen: Starboard S-type 93 en 115, Lorch Breeze M; vnl North zeilen 4.4 tot 8.3
 Geplaatst: Zo Jan 19, 2003 5:08 pm    Onderwerp: Re: Gardameer   

Jeroen_surfcom schreef:

Ik ben ook al eens bij het idromeer geweest, alleen toen ik er zat waaide het niet, dus waren we doorgereden naar het Gardameer, daar waaide het toen wel.....

Het Idro-meer is eigenlijk een soort miniatuur-versie van het Gardameer: dus smaller, korter, en vooral: minder wind.
Het is wel zo dat je net als op Garda in het zuiden de hele dag heel weinig wind hebt, en aan de noordkant 's middags een aardige thermische wind.
Dus als je gaat, zorgen dat je aan het brede deel aan de noordzijde zit.
Het is er wel stukken rustiger dan op het Lago di Garda natuurlijk.
Ik heb er zelf wel lekker kunnen varen   

Naar boven         

~Erwin~
Windsurf guru

Surfspullen: Lorch, Gaastra
 Geplaatst: Wo Mrt 12, 2003 11:17 pm    Onderwerp: [Italie] Hellluuupp Garda meer...   

mijn ouders kwamen vandaag op het idee om op zomervakantie naar het Garda meer te gaan. Maar dan natuurlijk niet de kant waar het waait. Nou zat ik in die boekjes te kijken en dat meer zag er eeeeerg vredig uit. Ongeveer een spiegel uit een tekenfilmpje. Nou is mijn vraag, waait het daar weleens? kan ik met mijn formula daar surfen? of hoever moet ik dan naar het noorden(het noorden was het toch ?) rijden om te kunnen surfen?

Naar boven         

RJ
Surfspullen.nl Owner

Surfspullen: F2, MauiSails, RS:X
 Geplaatst: Wo Mrt 12, 2003 11:28 pm    Onderwerp:   

http://www.stehsegelrevue.com/spot/europe/italy/gardasee/

Naar boven         

~Erwin~
Windsurf guru

Geplaatst: Wo Mrt 12, 2003 11:44 pm    Onderwerp:   

Ziet er leuk uit, maar ik geloof dat die wind alleen geldt voor de bovenste helft van het meer. Mijn ouders hebben dus zo'n niet oranje plaats uitgekozen..

Naar boven         

Jaks
Freeride pro

Surfspullen: Mistral Flow v95, 6.4 trixx, 5.6 trixx, 4.7 craze, 4.0 impact
 Geplaatst: Do Mrt 13, 2003 12:48 pm    Onderwerp:   

Balen is dat.... Kan je je ouders niet overhalen wat noordelijker te gaan zitten?

Naar boven         

~Erwin~
Windsurf guru

Geplaatst: Do Mrt 13, 2003 12:52 pm    Onderwerp:   

Nee dat zal niet lukken.....

Naar boven         

Stijl Voorover
Deur-surfer

Surfspullen: Mistral Wave Score 88, Naish 8"2 Search 5.4, Zone 4.7, Impact 4.2, Voodoo 3.7
 Geplaatst: Do Mrt 13, 2003 4:57 pm    Onderwerp: Gardameer   

Als je echt lekker wil varen op het Gardameer moet je echt ff naar het Noorden.Daar waait het 'sochtends vanaf 6 uur Noord 5 of 6 en 's middags vanaf een uur of één Zuid 4. Het is op zich maareen uurtje rijden vanaf de Zuidkant, dus misschien kun je er heen rijden ofzo?

Naar boven         

Markos
Freeride pro

Surfspullen: Mistral Shift 8"3,Razor 8"2,North Voodoo 3.7, Disco 5.9, HotSails SO 4.7,5.3, NPCore 4.1
 Geplaatst: Za Mrt 15, 2003 8:14 pm    Onderwerp:   

je weet ook niet of het waait in het noorden, ga in malsecine sitten heel mooi plaatsje jalverwege, van beide wat....

Naar boven         

~Erwin~
Windsurf guru

Geplaatst: Wo Apr 23, 2003 8:38 pm    Onderwerp:   

Nou werd mij dit weekend verteld dat er in die 2 weken dat ik daar zit 1 week Formula Experience wedstrijden zijn. Dus dan ken ik daar wel wat mensen en dan droppen mijn ouders mij in het noorden met een tent en kan ik lekker surfen enzo. En na afloop van die wedstrijden halen ze me weer op. Een vakantie in een vakantie 

Naar boven         

Berichten van afgelopen: Alle berichten1 Dag7 Dagen2 Weken1 Maand3 Maanden6 Maanden1 Jaar Oudste eerstNieuwste eerst 

Forum.windsurfing.nl Forum Index -> Spots Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2, 3 ... 10, 11, 12  Volgende 
Pagina 1 van 12
Teigetje

Logs: 0 | 765 uur
Antwoord #6 Juni 11, 2007, 21:03:33
edit2Rapporteer  
Ja ja Ries dat heb je weer mooi samengevat... Huh

Hans

Het Gardameer, als je in de zomer gaat komt rond een uur of een twee de wind meestal rond kracht 4 ongeveer. Wat Ries al schreef, in de zomer hooidruk daar weinig parkeerplaats waar je ook nog veel moet voor dokken. Ik heb daar taferelen gezien, mensen parkeren hen auto langs de vangrail en laten hen spullen aan een touw zo'n meter of tien naar beneden zakken op een klein kiezelstrand, vervolgens klauteren ze zelf naar beneden ( Italianen he  :Smiley
Om te kiten is er bij Malcecine weinig ruimte em megadiep daar he.
Als je het mij vraag zou ik een andere lokatie nemen of je spullen thuislaten en daarvoor bier  schater meenemen.

Groet Theo
mbetz

Antwoord #7 Juni 11, 2007, 21:17:58
edit2Rapporteer  
Bij Malcesine gaat het alleen in de ochtend: om 06:00 opstaan en je kunt tot ongeveer 10:00 tot 10:30 varen.
Daarna valt de wind weg. Vanaf 13:00 komt de wind uit het zuiden (Ora) maar deze is bij Malcesine meestal te zwak om lekker te varen. Ora blijft tot ongeveer 17:00 en sterft dan ook weer.
Er zijn 2 spots: Campione en Malcesine.
Beide startplaatsen zijn klein, kiezelstrand en je kunt 1 kite per keer starten. Het zijn geen beginnersplaatsen, er wordt les gegeven vauit rubber bootjes, ook omdat starten vanaf de kant niet makkelijk is!
Voordeel: met ingang van 2007 is een zwemvest niet meer verplicht, wel heb je een Neopreen nodig (verplicht bij de wet).

Kiten in Torbole en Riva is noet toegestaan!!

Meer info op Kitebeaches:
http://www.kitebeaches.com/kitebeaches/viewspot.php?id=798

http://www.kitebeaches.com/kitebeaches/viewspot.php?id=800

Hessel

Antwoord #8 Juni 11, 2007, 21:20:12
edit2Rapporteer  
Weet niet of je daar wel mag kiten, maar een stukke naar het westen ligt het Idromeer, daar was ik een paar jaar geleden op vakantie en het is daar echt top, noorden van het meer is heel rustig, zuiden soms wat zwemmers, maar nooit veel. Heel vlak water en kan er ook goed waaien, maar weet dus niet of je daar wel mag kiten
Teigetje

Antwoord #9 Juni 12, 2007, 00:04:32
edit2Rapporteer  
Idromeer ligt toch midden in de bergen, volgens mij waait het daar nooit.. Huh
MEGALOOPBEUN

Antwoord #10 Juni 12, 2007, 01:39:54
edit2Rapporteer  
hey harry  en de rest of the gang bedankt voor de info  ThumpsUp
was ook al eerder naar torbole geweest om te surfen maar had nog nooit een kite gezien  ThumpsUp
we gaan zowiezo naar het gardameer voor de vakantie neem toch maar alles mee want ben nu wel iets gevorderd al kan  ik maar een paar keer een uurtje kan varen  ThumpsUp
ga wel even op het net kijken voor een leuke camping  ListenToMe (hangloose_kitesmiley) Joepie
mbetz

Antwoord #11 Juni 12, 2007, 02:37:12
edit2Rapporteer  
Idromeer is goed om te kiten, beter als het Gardameer want je hebt een groot strand (gras) om je kite op te bouwen en de wind is net als het Gardameer, dus smiddags wind uit het zuiden, is Side Onshore op de kitelokatie.
Idromeer is ongeveer 30 minuiten rijden van af Riva del Garda.

Er is een kiteshop uit Munchen, Kitemania die de spot gebruiken voor lessen.
De site van Kitemania geeft goede info over het Odromeer
http://www.kitemania.de
Matze is de eigenaar van Kitemania, je kunt hem ook bellen voor info.

Laat maar weten als je meer info nodig hebt. Ik plan in Juli weer een lang weekeinde Idromeer.

Groet

Mike
Haring High Richardt

Antwoord #12 Juni 12, 2007, 02:48:51
edit2Rapporteer  
Citaat
we gaan zowiezo naar het gardameer voor de vakantie

Blijf toch lekker in Nederland  ThumpsUp ThumpsUp

Hier heb je alles om heeeerlijk te kiten  ThumpsUp ThumpsUp

En ik kan het weten  Joepie YeSS Joepie

Een keer geweest en nooit meer garda  ThumpDown ThumpDown

Wat een zagerijnen daar zeg en dan waren wij nog in het voorseizoen

En het ergste vond ik noch die voortdurende files om het meer heen  ThumpDown ThumpDown
MEGALOOPBEUN

Antwoord #13 Juni 12, 2007, 03:25:11
edit2Rapporteer  
ben al het hele jaar al in dit landje moet er even uit  (grinnik_kitesmiley)
ach en kan ik dan ook nog een paar keer varen is dat meegenomen  (hangloose_kitesmiley)
denk dat ik een kijkje ga nemen in de idromeer als je daar lekker kan varen is ook niet zover  (hangloose_kitesmiley)
mbetz

Antwoord #14 Juni 12, 2007, 03:32:42
edit2Rapporteer  
Idromeer is echt mooi, rustiger als het Gardameer en dezelfde windomstandigheden. Bij mooi weer komt de thermiek net als op het Gardameer en heb je een goede 5Bft.
Idromeer heeft minder infrastructuur als het Gardameer maar je kunt makkelijk naar Limone of Riva rijden voor overnachten (hotels) of 'savonds uitgaan.

Mike
MEGALOOPBEUN

Antwoord #15 Juni 12, 2007, 03:37:35
edit2Rapporteer  
super mike bedankt  ga overnachten op een camping weet nog niet waar zie wel  ThumpsUp
weet in ieder geval dat ik kan varen en dat is het belangrijkste  Joepie
mbetz

Antwoord #16 Juni 12, 2007, 03:43:52
edit2Rapporteer  
Jumping Best Beun,
Aan het Idromeer is een camping bij het kitestrand, ik weet alleen de naam niet omday ik in Torbole in een hotel ben.
Je kunt bij Kitemania vragen, die weten het zeker: Tel +49 89 7000 92 90. Vraag naar Matze de eigenaar, hij spreekt ook engels en zal je zeker advies geven!

Success

Mike
MEGALOOPBEUN

Antwoord #17 Juni 12, 2007, 04:23:22
edit2Rapporteer  
hey mike bedankt ga er zeker heen  ThumpsUp
ga even bellen of je moet reserveren  groetjes  hans  ThumpsUp
Haring High Richardt

Antwoord #18 Juni 12, 2007, 14:08:38
edit2Rapporteer  
Citaat
ben al het hele jaar al in dit landje moet er even uit 

Denemarken geen optie ????  ThumpsUp

Veel wind en mooie meren  ThumpsUp

Lekker dichtbij (6 uur rijden en je zit op romo) en genoeg mogelijkheden om te kiten  ThumpsUp

Hiet zijn wat sites

http://www.romocamping.dk/nl/

http://www.sologstrand.nl/vakantie-denemarken/west-jutland/bork-havn.htm

http://www.kitesurferen.dk/en/spotkort/spots.html

Gr Richardt

zwafra

Antwoord #19 Juni 12, 2007, 16:04:11
edit2Rapporteer  
Hey Hans ,
Ga toch net als ik naar Spanje, (1450 km) elke dag wind om te kiten ,een mooi breed strand ,en gezellige dorpjes om lekker te winkelen en lekker op een terras te zitten ,en betere vakantie plek is er niet..

Joepie
kijk maar even:
http://www.ballena-alegre.es/ballena2/01_home.php?lang=NL
of een van de vele topics over spanje 
http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=24904.0
Teigetje

Antwoord #20 Juni 12, 2007, 20:32:38
edit2Rapporteer  
Ja en ook zo lekker rustig daar.. (grinnik_kitesmiley)

Ook geen Guarda Civil (oid) achter je aan..............................he Zwaf.. (grinnik_kitesmiley)
Haring High Richardt

Antwoord #21 Juni 12, 2007, 21:12:27
edit2Rapporteer  
Citaat
Ja en ook zo lekker rustig daar..

Schellinkhout op zondagmiddag in het seizoen is rustiger dan daar  schater (grinnik_kitesmiley) (hangloose_kitesmiley)
zwafra

Antwoord #22 Juni 12, 2007, 23:33:37
edit2Rapporteer  
Citaat
Ja en ook zo lekker rustig daar..

Schellinkhout op zondagmiddag in het seizoen is rustiger dan daar schater (grinnik_kitesmiley) (hangloose_kitesmiley)

Valt wel mee, gewoon een stukje de zee op varen heb je van niemand last..
MEGALOOPBEUN

Antwoord #23 Juni 13, 2007, 03:11:20
edit2Rapporteer  
hey frank was ik al geweest in roses spanje  ThumpsUp
vrouwtje wil  weer een keer naar italie zodoende  (grinnik_kitesmiley) (grinnik_kitesmiley)
volgend jaar weer naar spanje  ThumpsUp (hangloose_kitesmiley)

Haring High Richardt

Antwoord #24 Juni 13, 2007, 03:29:30
edit2Rapporteer  
Citaat
vrouwtje wil  weer een keer naar italie zodoende

Ik ken dat gevoel thuis ook niks te vertellen  InLove

Denemarken ?????????????? 
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.